A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A megoldás: JEREMIE Cél: vállalkozások forráshoz jutásának javítása. A versenyképesség javítása kockázatmegosztáson alapuló piacfejlesztő pénzügyi programokkal.
Advertisements

Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
A magyar vállalkozások versenyképessége Pongorné dr. Csákvári Marianna helyettes államtitkár Budapest, november 30.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
AZ ENERGETIKAI KORSZERŰSÍTÉSEK NEMZETGAZDASÁGI ELŐNYEI Knauf Insulation Kft Kanyuk László.
A Kárpát-medence gazdasági lehetőségei Dr. Parragh László Elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Kapronczai István A magyar élelmiszeripar helyzete, az élelmiszeripari kis- és középvállalkozások lehetőségei Foodapest 2010 Élelmiszeripari Konferencia.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
A termelői szerveződések tapasztalatai és kilátásai Debrecen, március 17.
Land of Opportunities… …. and hard work By dr. George NAGY, Chairman.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
GAZDASÁGI KÖZÖSSÉGÉPÍTÉS AVAGY ÖSSZGAZDASÁGI ÉRDEKKÉPVISELET /A GAZDASÁGI KAMARÁK/ Konzulens: Dr. Bodács Emil egyetemi docens Dr. Hegyi Judit adjunktus.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Előadó : Tóth Elemérné Mb. ügyvezető igazgató NOVEMBER 18.
Előadó: Bali Kornél Mikro-, kis-és középvállalkozások kapacitásbővítő beruházásainak támogatása.
Gate to Europe Zárókonferencia Dr. Tráserné Oláh Zsuzsanna CSMKIK titkár november 27. Szabadka.
A háztartások életszínvonala. Tartalom 1.Bevezetés 2.Jövedelmi helyzet 3.Szegénység vagy társadalmi kirekesztődés 4.A háztartások fogyasztása 5.Összegzés.
JÁRMŰIPAR ÁLLAMI TÁMOGATÁSOK A KELET-KÖZÉP-EURÓPAI TÉRSÉG ORSZÁGAIBAN Pájer Ivett Győr, május 4.
Bemutatkozik az Eximbank Rt. Előadó: Dr. Bodnár Zoltán, az Eximbank Rt. vezérigazgatója.
8.BESZÁMOLÁSI ÉS KÖNYVVEZETÉSI KÖTELEZETTSÉG SZÁMVITELI SZOLGÁLTATÁS.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
Egy évtized a TOP 100 elemzések tükrében
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Összeállította: Horváth Józsefné
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A gazdaság- és foglalkoztatáspolitika összehangolása
Esélyek a munkaerőpiacon
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyarország: logisztikai központ
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
Egészségügyi közbeszerzések
Az „Út a munkához” program évi változásai
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
SZÁMVITEL.
A magyar gazdaságpolitika eredményeinek rövid bemutatása
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Szőke Zoltán KSH, GKI adatok alapján
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
ChinaCham Hungary Magyar-Kínai Gazdasági Kamara
címzetes egyetemi docens
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
HEFOP P /1.0 A működési folyamatok mintaszerű újraszervezése az integrált vidéki nagyegyetemek minőségközpontú működésének támogatása.
AGRION Vállalkozásfejlesztő Iroda
Köszöntjük kedves vendégeinket!
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
jjjjj MINISZTERELNÖKSÉG
Az „Út a munkához” program évi változásai
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
A rendszerváltás óta eltelt időszak gazdasági fejlődése
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Előadás másolata:

A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara

Kiigazítás és egyensúly folyó fizetési mérleg hiánya %7,95,94,43,6kb.3kb.2 külső finszírozási igény %7,14,22,21,40,5-1kb.0

Magyarország külföldi adóssága Milliárd euróban Bruttó adósság 22,123,329,133,137,939,045,756,868,3 Nettó adósság (tulajdonosi hitelekkel) 1,711,011,312,213,816,319,325,430,3 ebből az állam és a jegybank nettó adóssága 4,33,92,92,62,97,48,611,810,4 Nettó adósság/GDP 26,4 % 25,0 % 26,0 % 23,9 % 23,7 % 26,4 % 31,7 % 34,5 % Forrás: Statisztikai Évkönyv, MNB

Az exportékesítés megoszlása az egyszeres és kettős könyvvitelű vállalkozások körében vállalati méretkategóriánként % fő 2,4 2,6 3,7 2,1 2-9 fő 5,5 5,2 5,8 5, fő 9,1 8,910,514,6 MKV összesen17,016,720,021, fő15,413,115,113,7 KKV összesen32,429,835,135,6 250 főnél nagyobb67,670,164,864,4 Összesen100,0 Forrás: GKM, Kis- és középvállalkozások helyzete éves jelentés

Az EU* és Magyarország vállalkozásainak néhány összehasonlító mutatója 2003-ban Forrás: GKM; SMEs in Europe 2003; Observatory of European SMEs 2003; No. 7. APEH adatai alapján Megnevezésmikrokis közepe s KKV ∑ nagyösszes Átlagos méret, fő EU Mo Egy vállalkozásra jutó árbevétel, E €/vállalkozás EU Mo Egy vállalkozásra jutó hozzáadott érték, E €/vállalk EU Mo Export aránya az árbevételben EU Mo Egy foglalkoztatottra jutó hozzáadott érték, E €/fő EU Mo Munkaerőköltség / hozzáadott érték EU Mo

Egy dolgozóra jutó exportárbevétel az egyes vállalattípusoknál Ezer euróban, 2003 Mikro KissKözepesKKV össze sen NagyMindös szesen EU-1913,224,744,521,469,737,6 Magyar ország 3,111,712,46,033,613,5

A kamara feladata A teljes magyar gazdaság érdekképviselete A teljes magyar gazdaság érdekképviselete Közjogi feladatok ellátása Közjogi feladatok ellátása Választott Bíróság működtetése Választott Bíróság működtetése Békéltető Testületek működtetése Békéltető Testületek működtetése Nemzetközi jogon alapuló feladatok ellátása Nemzetközi jogon alapuló feladatok ellátása Mikro- kis- és középvállalkozói szektor segítése Mikro- kis- és középvállalkozói szektor segítése Közreműködés az export fejlesztésben Közreműködés az export fejlesztésben

EU-s kamarák az export fejlesztésben Francia – porosz berendezkedés Francia – porosz berendezkedés Kötelező tagság Kötelező tagság Meghatározó szerep a kereskedelemfejlesztés irányításában Meghatározó szerep a kereskedelemfejlesztés irányításában Osztrák modell Osztrák modell Kötelező tagság Kötelező tagság Kereskedelemfejlesztés a kamaránál Kereskedelemfejlesztés a kamaránál Angolszász modell Angolszász modell Önkéntes tagság Önkéntes tagság Kereskedelemfejlesztés szerződéssel a kamarák által Kereskedelemfejlesztés szerződéssel a kamarák által Ez a versenykörnyezet!

A magyar kamara eszközrendszere 40 ezer önkéntes tag – legitimitás! 40 ezer önkéntes tag – legitimitás! A GDP 2/3-a A GDP 2/3-a Export több mint 90 %-a Export több mint 90 %-a 100 iroda 100 iroda 700 munkatárs 700 munkatárs Tagozatok Tagozatok Környező országok + meghatározó relációk Környező országok + meghatározó relációk Vegyes kamarák Vegyes kamarák Magyar – Román és Magyar - Horvát Magyar – Román és Magyar - Horvát

A beruházás-ösztönzés és a kereskedelemfejlesztés évi költségvetési előirányzatai MegnevezésEU támogatásTársfinanszíroz ás HazaiEgyütt Beruházás-ösztönzés2.189,6 a) 938,4 a) 9.500,0 b) ,0 KKV5.890,1 a) 2.524,3 a) 3.567,0 b) ,4 Turizmus2.518,2 c) 839,4 c) ,2 d) ,8 Együtt10.597,94.302, , ,2 Kereskedelemfejlesztés ITD-H−−3.888,0 b) 3.888,0 Külképviseletek−−34.729,9 e) ,9 Kamatkiegyenlítés−−3.500,0 f) 3.500,0 Kezességvállalás érvényesítése −−1.200,0 f) 1.200,0 Egyéb−−2.205,0 g) 2.205,0 Együtt−−45.524,9 Országkép-formálás−−2.000,6 h) 2.000,6 Összesen10.597,94.302, , ,7

A beruházás-ösztönzés és a kereskedelemfejlesztés évi költségvetési előirányzatai MegnevezésEU támogatásTársfinanszíroz ás HazaiEgyütt Beruházás-ösztönzés4.969,4 a) 2.090,1 a) 7.788,8 b) ,3 KKV11.490,3 a) 4.840,0 a) 3.706,0 b) ,3 Turizmus6.857,4 c) 2.285,8 c) ,4 d) ,6 Együtt23.317,19.215, , ,2 Kereskedelemfejlesztés ITD-H−−4.105,0 b) Külképviseletek−−30.172,5 e) Kamatkiegyenlítés−−3.000,0 f) Kezességvállalás érvényesítése −−962,0 f) Egyéb−−791,0 g) Együtt−−39.030, ,8 Országkép-formálás−−4.653,0 h) Összesen23.317,19.215, , ,7

Következtetés: Szemléletváltásra van igény Szemléletváltásra van igény A kamarákat fel kell erősíteni A kamarákat fel kell erősíteni Szakmaiság felerősítése Szakmaiság felerősítése Eszközrendszer átgondolása Eszközrendszer átgondolása Külgazdasági és gazdaságpolitikai koncepciók átgondolásának szüksége Külgazdasági és gazdaságpolitikai koncepciók átgondolásának szüksége Nem PR, hanem reál programok kellenek, olyanokat, amiket végig is lehet vinni Nem PR, hanem reál programok kellenek, olyanokat, amiket végig is lehet vinni