A Magyar Honvédség béketámogató kiképzési rendszere Drót László ezredes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Dr. Tarnóczi Richárd ezredes PhD. Intézetvezető főpszichológus
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Európai Biztonság- és Védelempolitika Miniszterelnöki Hivatal október 6.
Hegyi Csilla osztályvezető Innovációs és K+F Főosztály
Stratégiai tervezés.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA Dr. Szilágyi Tivadar
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Szervezetfejlesztési Program
Biztosítók irányítási rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Molnár László mk. alezredes
S S A D M ELEMZÉSI ÉS TERVEZÉSI MÓDSZERTAN
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
A katonai műszaki ismeretek alapjai Doktori képzés I. szemeszter
MH ELÉRENDŐ KÉPESSÉGEI
A Neumann Kht. a kreatív iparágak szolgálatában Mátrai Julianna Pályázati szakértő Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ Kht november.
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal január 14. Szolnok.
25. KLAPKA GYÖRGY LÖVÉSZDANDÁR
KÜLÖNLEGES MŰVELETI KÉPESSÉG
A béketámogató műveletek alapjai
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
1 Zala Megye az Információs Társadalomban Konferencia Zalaegerszeg, május 30..
A FIZIKAI FELKÉSZÍTÉS HELYZETE, A FEJL Ő DÉS LEHETSÉGES IRÁNYA Dr. Eleki Zoltán ő rnagy (HM HKF kiemelt f ő tiszt) (HM HKF kiemelt f ő tiszt)
A FIZIKAI FELKÉSZÍTÉS ELMÉLETE
A szakképzés helyzete Magyarországon
Kálmán László mk. alezredes MH HKNYP Pk. h. (hadkiegészítés)
PARTNERSÉG A BÉKÉÉRT 2003 Szeged. ELŐADÁS VÁZLAT Partnerség Partnerség fő célkitűzések fő célkitűzések területei és formái területei és formái INTEROPERABILITÁS.
PARP Planning and Review Process Szöllősi Antal alezredes Honvédelmi Minisztérium.
2008 STRATÉGIAI REKTORHELYETTES DANDÁR mb. PARANCSNOKHELYETTES DOKTORI ÉS HABILITÁCIÓS KÖZPONT mb. ig INTÉZMÉNYFEJLESZTÉSI.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK 3. sz. oktatási kérdés A „őrnagy” részére Nem Háborús Műveletek 1. A békefenntartó eljárásmódok felsorolásában híba van. Melyik a helyes?
CONNECT ”Az ITS rendszerek értékelési irányelveinek előkészítése, Magyarországi szempontok.”
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK 2. sz. oktatási kérdés anyagából Nem Háborús Műveletek 1. Emlékszik még a világháboruk megdöbbető adataira, melyik a helyes a, - 1.
ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK 1. sz. oktatási kérdés anyagából Nem Háborús Műveletek 1. A katonai műveleteket az alábbiak szerint osztjuk fel: a, -Háborús szint alatti.
Krónikus regurgitáció Chronic regurgitation A képen látható információk alapján fogalmazza meg mit lát a felvételen és mire gondolna ez alapján! Based.
Az EU katonai szervezetei (EUMC, EUMS, Rapid Reaction Forse) Persa Virág Földrajz BSc
Nemzetközi tudományos-szakmai konferencia Nyitott kérdések a drónok alkalmazásában Budapest, november 3-4. Presented by : Gyula GYŐRI, president.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA Dr. Szilágyi Tivadar GTK3185BAN.
MAGYAR HONVÉDSÉG BÉKETÁMOGATÓ KIKÉPZŐ KÖZPONT
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
Az üzletek operatív működtetése
Rendőri békefenntartás és a magyar hozzájárulás
A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA
A Büntetés-végrehajtási Szervezet helyzete és aktuális feladatai
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
Az informatikai biztonság irányításának követelményrendszere (IBIK)
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Equality and solidarity in school practice
Lisszaboni Szerződés tükrében
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
„A rendőri jövőkutatás aktuális kérdései – várható tendenciák”
Budget overview 261,3 461,1 The expenditures over these 2 years (just) fit within the MFF: €32,1m (vs €32,9m left)
A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
O5 AgroTeach 4.0 further training program for VET teachers
Előadás másolata:

A Magyar Honvédség béketámogató kiképzési rendszere Drót László ezredes

Célkitűzések Alap dokumentumok A kiképzési doktrína A sajátosságok vizsgálata Javaslatok a fejlesztésekre Egyéni vélemény megjelenítése

A feladatok 1.A stratégiai dokumentumok hatása. 2.A kiképzési rendszer alkalmazhatósága. 3.Az integrált béketámogató kiképzési rendszer kihívásainak körülírása. 4.Egyes fejlesztési irányok….

KIKÉPZÉS AKKREDITÁCIÓ STRATÉGIAI DOKUMENTUMOK KIKÉPZÉSI DOKTRÍNA ON CAL LISTKIKÉPZENDŐKKIKÉPZŐKISMERETEKKIK CÉLOK BÉKEMŰVELETI KIKÉPZÉS KÜLDETÉS

Stratégiai dokumentumok

A béketámogató kiképzési rendszernek alkalmasnak kell lennie a nemzetközi szervezetekben (NATO, EU, ENSZ, EBESZ,) szolgálatot teljesítő katonák, alegységek, kontingensek felkészítésére az átfogó megközelítés jegyében. A béketámogató kiképzési rendszernek képesnek kell lennie az egy időben 1000 fős missziós ambíciószint kiképzésére, úgy hogy a hazaitól esetleg teljesen eltérő földrajzi, időjárási, társadalmi, stratégiai távolságokban lévő hadszíntereken legyenek képesek szolgálatot teljesíteni.

A béketámogató kiképzésnek biztosítania kell, hogy a Magyar Honvédség képes legyen jellemzően az újjáépítéshez szükséges biztonsági körülmények megteremtésére és a fegyveres ellenállók tevékenységének visszaszorítására. Stratégiai dokumentumok

Kiemelten kell kezelnie a kiképzők, és mentorok kiképzését. az alábbi katonai műveletek végrehajtására történő felkészítést: béketeremtés; békefenntartás; békekikényszerítés; béke megerősítés; humanitárius segítségnyújtás; migráció kezelése; katasztrófa-elhárítás katonai feladatai; belső rend helyreállítása; felkelés elleni műveletek; mentor és kiképző műveletek; terrorizmus elleni küzdelem. Stratégiai dokumentumok

Kiképzési doktrína Első szakasz: A béketámogató feladatkör (misszió, rendeltetés) elemzése – a béketámogató kiképzési követelmények meghatározása A második szakasz: A béketámogató kiképzés tervezése, szervezés A Harmadik szakasz: A béketámogató kiképzés végrehajtása A negyedik szakasz: A béketámogató kiképzés ellenőrzése-értékelése, visszacsatolás, tapasztalat- feldolgozás

Kiképzési doktrína

Első szakasz: elemzés A béketámogató feladatkör, munkakör elemzése A béketámogató kiképzést igénylő feladatok kiválasztása A kiképzendők kiválasztása

A második szakasz A béketámogató kiképzés tartalmának meghatározása A béketámogató kiképzés céljai A béketámogató kiképzői, oktatói elemzés A Béketámogató kiképzés tervezése Béketámogató kiképzési módszerek Béketámogató kiképzési program és kiképzési terv tervezés, szervezés

A harmadik szakasz: A végrehajtás A béketámogató kiképzést a parancsnok vezeti. A béketámogató kiképzés alanyai beazonosíthatóak. A béketámogató kiképzési program (kiképzési célok, kiképzési feladatok, módszerek, felmérések, tesztek gyűjteménye) megléte. A béketámogató kiképzés egy logikai sorrendet követ, kiképzési terv alapján végrehajtott egymásra épülő az egyszerűbbtől a bonyolultabb feladatokra történő felkészítő folyamat. A béketámogató kiképzési eredmények tervszerű szabványok melletti mérése történik.

Negyedik szakasz ellenőrzés, értékelés A béketámogató kiképzés ellenőrzése (megerősítés) –Belső ellenőrzés –Külső ellenőrzés –Értékelés A béketámogató kiképzés szükségszerű módosítása, pontosítása

Következtetés Nem létezik több kiképzési rendszer. A kiképzési rendszer az egy működő keret, eszköz arra, hogy a megfogalmazott Küldetés, Művelet és Feladatok végrehajtására kiképzett egyének és kötelékek álljanak rendelkezésre.

VISSZATEKINTÉS A nemzetközi békefenntartó kontingens tisztjei, Krétán 1896

1995

IMOC Nemzetközi Katonai megfigyelő Tanfolyam (IMOC) 1997 –től Akkreditálva 2007-ben és 2011-ben és 2015-ben

Kiképzési Program 1 CORE PRE-DEPLOYMENT TRAINING MATERIALS (CPTM) 1 Unit 1 - A Strategic Level Overview of UN Peacekeeping The aim of this Unit is to provide a strategic level overview of UN peacekeeping by familiarizing peacekeeping personnel with: The main United Nations (UN) bodies involved in UN peacekeeping; The different kinds of peacekeeping activities and peacekeeping missions; The key principles and ideals of UN peacekeeping and how to put them into practice; The qualities needed in UN peacekeeping personnel. On completion of this unit participants will be able to: 1.1 Introduction to United Nations Peacekeeping 1. List the main bodies involved in UN peacekeeping. 2. List the five types of peace and security activities used by the Security Council. 3. Explain the main differences between traditional and multidimensional peacekeeping operations. 1.2 Fundamental Principles of United Nations Peacekeeping 1. List the basic principles of UN peacekeeping. 2. Explain what is meant by the “credibility and legitimacy of UN peacekeeping mission” and how peacekeeping personnel can support this in practice. 3. Explain what national ownership means and why it is important to the success of UN peacekeeping. 4. List the necessary qualities in UN peacekeeping personnel.

AZ INTEGRÁLT BÉKETÁMOGATÓ KIKÉPZÉSI RENDSZER Kötelékbe nem szervezhető egyéni béketámogató beosztásokat betöltő személyek kiképzése. Ideiglenesen a művelet végrehajtására létrehozott kötelékek kiképzése.

AZ INTEGRÁLT BÉKETÁMOGATÓ KIKÉPZÉSI RENDSZER A beazonosított kiképzési feladatok szakértőinek kiépítése és összefogása. A küldetés, művelet specifikus ismeretanyag rögzítése. A béketámogató kiképzés nemzetközi akkreditációjának alkalmazása. A kiképzendők kiválasztásának sajátosságai.

On call list

Kiképzési fejlesztések irányai A civil missziós képzés –Államépítő szakértői csoport –Az EU CIVIL-KATONAI szinergia Smart Training, regionális és nemzetközi kiképzési együttműködés. Az E- és Blended learning rendszer kiépítése. ILIAS

Összegzés Használjuk a képességeket, a hozzájárulást nem kell megteremteni, csak parancsot adni a küldetés végrehajtására. A megfogalmazódott küldetések, műveletek, feladatok, nem egy újabb kiképzési rendszert igényelnek időről időre.

Összegzés Szervesen be kell ágyazódnia a kiképzés négy fázisának a műveletek tervezési, vezetési rendszerébe Szükséges egy elkülönített kiképzési intézményrendszer

Végkövetkeztetés Javaslatom szerint érdemes lenne megfontolni a feladatokat egységes rendszerbe foglalni egy Transzformációs Központ létrehozásával.

Békeműveleti kiképzési infrastruktúra egységes rendszerbe foglalása.

BÉKEMŰVELETI TUDÁSTÁR

+ = Transzformációs központ Békeműveleti kiképzési infrastruktúra

Transzformáció Kiinduló állapot, jelenlegi helyzet Megkívánt állapot

Műveleti Transzformáció Küldetés Műveletek Feladatok Művelet tervezés Műveleti felkészítés, kiképzés Doktrínák, eljárások, taktikák, tapasztalatok

32 „NEM NYÍLVÁNOS!” Műveleti Felkészítés és Kiképzés

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!