A tárgyalási folyamat szakaszai. I. Előkészítés 1. Tervezés – átgondolás  a problémák, szükségletek tisztázása, az érdekek meghatározása – azaz, miért.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Advertisements

Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
1 SZERVEZETFELMÉRÉS A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZERVEZETNÉL Szakmai Nap, Budapest május 7. Gula Flórián balesetvizsgáló Tükör az Európai Vasúti Ügynökség.
Projektciklus- menedzsment (PCM)
Alapfogalmak: pályázás •A pályáztató által meghirdetett előnyökhöz való hozzájutás céljából, meghatározott célú és feltételek szerinti írásos ajánlat benyújtása.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, január 22. Topár József.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
KÖZBESZERZÉSEK ÁTLÁTHATÓSÁGA Transparency International Magyarország Eger, szeptember 29. the coalition against corruption.
Nemzetközi tárgyalási technikák
Projektmenedzsment szeminárium 1 Projektkészítő szeminárium Pályázati technikák gyakorlati alkalmazása.
Takács Béla Tanulási VÁZ (lat). Mit várok a szóbeli feleletnél? Gondosan felépített, végiggondolt feleletet! A továbbiakban ehhez kívánok segítséget.
Az ötlettől a projekttervig
Alkalmazható-e a mediáció az interneten elszenvedett jogsérelmek orvoslásában? Dr. Baracsi Katalin családjogi szakjogász, internetbiztonsági szakértő,
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Alapfogalmak: pályázás A pályáztató által meghirdetett előnyökhöz való hozzájutás céljából, meghatározott célú és feltételek szerinti írásos ajánlat benyújtása.
A TÁRGYALÁS Mint a versengés és az együttműködés közötti egyensúlyozó tevékenység.
Én-védelem a szociális munkában
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Tárgyalás és Értékesítés technika
A számítógépes információs rendszerek A szervezés, tervezés gyakorlati kérdései.
A tárgyalás.
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
Konzulens: Dr. Pitlik László
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Csoportindítás Az első csoportülés megtervezése 0. szakasz - Felkészülés cél meghatározása módszer kiválasztása keretek meghatározása a környezettel való.
A változások menedzselése, szervezetfejlesztés
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
A stratégiai tervezés folyamata
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A Mediáció.
Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.
Alkalmazott humán erőforrás menedzsment
1 Vitatípus A helyzetet meghat. konfliktus CélEszközKövetkezmény Veszekedés Érzelmi, morális, anyagi konfliktus A másik legyőzése, feszültség levezetése.
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
Felelősen, egészségesen, biztonságosan
A hágai ítélet végrehajtásával kapcsolatos tárgyalások jelenlegi helyzete Dr. Kovács György, CSc, főtanácsadó, a Bős-Nagymarosi Tárcaközi Bizottság titkára.
Értékesítési technikák
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Interkulturális mediáció bemutatása - ROMED2-ROMACT Interkulturális mediáció megvalósulása elméletben és gyakorlatban Jászfényszarun ROMED2-ROMACT programon.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
1 A duális képzés illesztése a vállalat tudásmenedzsment rendszerébe Gyulay Tibor Tudásmenedzsment szakértő.
ROAD SHOW SZERVEZÉSE Kőváriné Vida Ildikó PR vezető, kamarai tanácsos
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Az üzletek operatív működtetése
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Önértékelési projektterv
Az ötlettől a projekttervig
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

A tárgyalási folyamat szakaszai

I. Előkészítés 1. Tervezés – átgondolás  a problémák, szükségletek tisztázása, az érdekek meghatározása – azaz, miért (és kivel) akarunk tárgyalni  információk gyűjtése: a tárgyalópartnerről, cégről, a piaci viszonyokról, árakról, jogi kérdésekről, törvényes keretekről stb.

 az információk rendszerezése: - hatalmi viszonyok megállapítása - a másik szükségleteinek, érdekeinek a megállapítása - tárgyalási célunk/céljaink meghatározása - tárgyalási pozíciónk, illetve egy alsó és egy felső határ kijelölése (honnan indulok, meddig vagyok hajlandó elmenni) - a pozíciónkat alátámasztó érvek kidolgozása az információink felhasználásával

- konfliktus- vagy problémamegoldó helyzetben: megoldási javaslatok, mindkét fél által elfogadható alternatívák kidolgozása – lista az érdekekről (közös, ütköző, eltérő érdekek), ezek egyeztetési lehetőségének elemzése - objektív kritériumok keresése ( a probléma, a tét megítélésére és az eljárásra) - a TELA átgondolása (a sajátunk és a másik félé) - a stratégia meghatározása, taktikák kiválasztása

TELA – A Tárgyalásos Egyezség Legjobb Alternatívája  TELA: a legelőnyösebb lépés, amit a tárgyalás kudarcba fulladása, a meg nem egyezés esetén tehetünk – tkp. egy B-terv, ami számunkra a meg nem egyezés esetén is jó alternatíva pl. fizetésemelésről tárgyalunk a jelenlegi főnökünkkel, és van egy másik munkahelyajánlatunk, ahol az eddigi fizetésünknél többet ígérnek – ha nem sikerül megegyezni az emelésben, akkor otthagyjuk a céget és elmegyünk oda, ahol többet ajánlanak

 A TELA kidolgozása: 1.Gondoljuk át, mit tehetünk, ha a tárgyalás meghiúsul – vegyük sorra a lehetőségeket 2.Finomítsuk a változatokat, gondolkodjunk gyakorlati megvalósíthatóságukon 3.Válasszuk ki a legjobbnak tűnő változatot

Miért jó egy jó TELA?  megvéd egy rossz megállapodástól – ha az alternatívám jobb, mint a megegyezés eredménye, akkor nincs amiért megegyezzem  Minél jobb a TELÁ-nk, annál jobb megállapodásra van esélyünk, mert magabiztosabban érvelünk, és keményebben kiállunk érdekeink mellett  A jó TELA: tárgyalási erő

1.1 A tárgyalás folyamatának megszervezése - tárgyalócsapat kiválasztása - helyszín, időkeret meghatározása/egyeztetése - napirendi pontok meghatározása - a tárgyalás ütemezése ( a folyamat megtervezése) - tárgyalási anyagok összeállítása (prezentáció, prospektus, szórólap)

3.Ráhangolódás  Pozitív beállítódás – ne úgy induljunk neki, hogy nem fog sikerülni  Koncentrálás – a célra, a stratégiára – előzetesen gyakorolhatunk az elképzelt helyzetek módszerével  Helyszín felmérése  Előzetes benyomások értékelése

A tárgyalási terv vázlata 1.Téma, cél egy-egy mondatban 2.Pozíció 3.Támogató tények, érvek 4.Vitapontok (próbáljuk meg kigondolni, mi körül alakulhatnak ki) – ezek közül számunkra mi a fő és mik a mellékes kérdések 5.Időbeosztás: melyik téma mennyi időt ér számunkra

II. A konkrét tárgyalás 1. Megnyitási szakasz  Légkörteremtés – kézfogás, mosoly, szívélyes invitálás, ajándék, stb. (első benyomás és non-verb.)  Semleges témáról beszélgetés –pl. hogy utazott, hol szállt meg, mi a véleménye a Székelyföldi vendéglátásról stb.  Bizalomépítés – beszéljünk arról a másikkal, hogy meg szeretnénk egyezni vele, és hogy mindkettőnk számára előnyös üzletet, megoldást szeretnénk  Információk megosztása (szelektíven)  A tárgyalás témájának, napirendjének, az időkeretnek a meghatározása (csak a konkrét alkalomé!)

2. Igények / érdekek felderítése, ajánlatok megadása  Igények, illetve ajánlatok meghallgatása, a pozíciók ismertetése  Kommunikációs technikák: kérdezés, aktív hallgatás

3. Egyeztetés (alkudozás )  Érdekegyeztetés ( a közös érdekek kiemelése, az érdekek súlyozása), az elfogadható elemek kiemelése a másik ajánlatából  Ajánlatmódosítás, illetve a másik rábírása az ajánlat módosítására – érveljünk ajánlatunk mellett (tegyünk számunkra nem túl tétes engedményt, jöjjünk olyan megoldási alternatívákkal, ajánlatokkal, amik a másik számára jelentős előnyt, számunkra kis áldozatot jelentenek)  A tárgyalás irányításának formái:  Összegzések  A helyzet tisztázása  Áthidalás: ötlet témaváltásra, módszerváltásra, szakértő bevonása  A már létrejött tárgyalások hangsúlyozása

4. Megoldás, megállapodás  Döntés előkészítése, témakéni összefoglalás  Lezárást elősegítő kérdések Pl. Jól emlékszem, a második napirendi pontot illetően abban egyeztünk meg, hogy…  Szóbeli szerződéskötés  Szövegezés, rögzítés  Véglegesítés

5. Lezárás, befejezés  A kedvező benyomások megerősítése  A megállapodás megünneplése  Semleges témák  Búcsúzás – lehetőleg barátságban váljunk el

III. Utómunkálatok  A tárgyalás folyamatának és eredményének elemzése  A megállapodás végrehajtásának előkészítése  Archiváljunk mindent: előzetes információinkat, az előkészítő tervet, a tárgyalás forgatókönyvét, a kiértékelést, a megkötött írásos szerződést stb.