Ránki Sára nyelvész Nyelvi profilozás az interneten.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÖRÖK ÉRTÉKEK Életünk döntések sorozata: Mózes példája; Zsid.11,24-26; „Hit által tiltakozott Mózes, amikor felnőtt, hogy a fáraó leánya fiának mondják.
Advertisements

Kutatás és írás © kurtán sándor 2011.
A diskurzusok alatt lezajló tudati folyamatokról Kántor Gyöngyi PTE, Alkalmazott Nyelvészeti Doktori Iskola.
Tájékoztató a kötelezően választható szakirányokról és specializációkról Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék.
Készült a 25 éves osztálytalálkozónk emlékére !
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem február 16. Körmendy Zsolt.
A Magyar Nemzeti Szövegtár
Rogán Antal sajtótájékoztatója április 4.. Kórházprivatizációs tervek A Medgyessy-kormány, aminek Gyurcsány Ferenc a minisztere volt, kórházprivatizációs.
Az iskolai könyvtár állománya
A FIDESZ-KDNP ÉVI ADÓEMELÉSEI. KORMÁNYZATI JAVASLATRA BEVEZETETT ADÓEMELÉSEK Dr. Matolcsy György, nemzetgazdasági miniszter NŐ A SZEMÉLYI.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Kosztolányi Dezső: Esti Kornél
Október 6. „Amennyi könny van a szemekben, Hulljon ki lassan, permetegben, S elsírva mind, kezdd újra még; Siratni őket nincs elég! „
9. Őshaza itt-ott, őshaza mindenütt
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
A nevelés története Bevezetés. Rendszertani felosztás.
Magyarország a reformkorban
Dr. Tóth Olga PTE Illyés Gyula Főiskolai Kar, Szociális munka szak Társadalmi problémák szociológiája Levelező.
Kellemes ünnepeket és Boldog új évet kívánok!
Bibliatábor nyár Püspökladány.
A Magyar Nemzeti Szövegtár
Exegézis – szövegértelmezés – szabályai, illetve feltételei.
1. Bevezetés a tárgy célja: azoknak az eszközöknek és módszereknek a megismertetése és begyakoroltatása, melyek az érvelések megértéséhez, elemzéséhez,
Idegen nyelvek tanulása
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Bevezetés a pszichológiába
ISTEN hozott köztünk!.
Folyamodjatok az Úrhoz,
Mit árt ember nekem, hisz te vagy Istenem
Mindenütt a földön Vágynak valami jó után,
Szent Koronát Szolgálók Szövetsége Szent Korona alapú jogrendszer „Állami jelképekről és ünnepekről” szóló, 3. főtörvény.
Pap Mónika: A Batthyány-kormány működése
Örvendjetek, vigadjatok,
Mert tudom, semmi nem szakíthat el az én Uram szerelmétől
Ábel Folk Iván A HIT HŐSEI 1.. Ábelnak sem sem volt könnyebb, mint neked 1.Mózes 4:1-16;
A Számvitel Didaktikája
Bodócs István történelem verseny december 16.
Az Élet Igéje február.
Máté István Multimédia fejlesztő Máté István
Az Úrnak hála, tisztelet, Csak néki, senki másnak!
A Debreczeni Képes Kalendáriom Gellér Ferencné dr. Internet Fiesta 2005.
Ki hittel a drága keresztre tekint, Szíve rögtön az üdvre lel itt
A dajkanyelv önzetlenségének kérdése
GÉNEK ÉS VISELKEDÉS.
U RALISZTIKA U RÁLI N YELVÉSZET. Szerzők (SZTE Finnugor Tanszék) Dolovai Dorottya Körtvély Erika Kozmács István (szerk.) Mészáros Edit Sipőcz Katalin.
Frazémák kontrasztív vizsgálata a kultúrák találkozásakor
Református istentisztelet 2014 december 28 óév utosló vasárnap.
Fel, mert az irgalom percei múlnak, Életünk, mint folyam árja siet,
Miért kell jól viselkedni a földön? Hogy a paradicsomba kapjunk jegyet. Másképp a pokol vár!!! De a valóságban a paradicsom és a pokol ugyanaz csak kis.
Emlékezzünk azon Évfolyamtársainkra
Bölcsész Hefop tananyag- fejlesztési zárókonferencia szept ELTE BTK.
TÁMOP /1-2F Hulladékanalízis és –kezelés 14. évfolyam Hulladékanalízis és -kezelés – a gyakorlat szerkezete, általános tudnivalók (elméleti.
A magyar kultúra napja Január 22. Összeállította: Garajszki Erika.
Bevezetés a nyelvtudományba 1
Szűz Mária és a magyarság
Évközi 2. vasárnap Január 15. – „A” év.
Deák Ferenc.
I-003.
A menekültek feltételezett titkos nyelvének vizsgálata
Ő tett szabaddá! Ő tett szabaddá! Az ördög minden hatalmát
A nyelvtan szerepe és célja
Asztrológiai továbbképzés
A szabadság hősei Magyarország története a forradalom idején
……………………………… „Szigorúan titkos!” MINISZTÉRIUM ig
A bemutató kezdéséhez entert nyomjanak!
375.
Juhász Gyula Trianon eszem 1.
Előadás másolata:

Ránki Sára nyelvész Nyelvi profilozás az interneten

Az igazságügyi nyelvészet általános jellemzői Interdiszciplináris tudományág Nem foglalkozik írásképvizsgálattal Elenyésző hazai szakirodalom Részterületei: profilozás,fonológia, dialektológia, retorika, VSA, stb.

Röviden az elméleti háttérről hogyan állítja elő az elme a nyelvet? a nyelv ösztön? nyelvhasználat tanulmányozása ennek több szempontú vizsgálata: társadalmi, kulturális és kognitív feltételek a „nyelvi tevékenység” terminus bevezetése

SZAKTERÜLETEK Nyelvi profilozás: Ki írta a szöveget? Szerzőségvizsgálat: ugyanaz írta-e? Pragmatikai vizsgálat: egy szöveg szerzőjének szándékossága pl. fenyegetésnél Hangzó anyagok: több anyanyelvű személy szövegének vizsgálata Bűnügyi szótár készítése Blogok, csetek elemzése Nicknevek vizsgálata

Esetbemutatás I. Nyelvi profilozás: „ TISZTELT URAK” „HIRTÉVÉ VEZETŐJINEK ÉS A PIRBÉJEINEKKERESZTES IMRE FŐ ÜGYÉSZ MASIK SZEMÉTNEK PORR PÉTERNEHOGY ASZT HIGYÉTEK HOGY MEGU HA GYURCSÁNYT BEVISZTEK AKKOR ELSZABADUL A POKOL ŐDARAB VÁLO INDITÁSU SZOVJET GYÁRTÁSU RAKÉTÁK VAN ÉS TŐBROBANO ANYAG VAN ELHEJEZVE BUDAPESTTEN HIJÁBA KUTATOK LEVAN FEDVE A NAGY VEZÉRTEK HA NEMOGYA LE A BSZ TÉREN DE MEG ÉRESZTE HOGY KILESZ NYIRV A CSŐCSELÉKIVEL EGY RÁKOSI RENZERBE VOL HOGY AKIRE RÁFOGTÁK HOGY KULÁK ASZT FELAKASZTOTÁK VAGYLÁGERB E VIÉK ELVETÉK A VAGYONÁT ÉS MOST FIDESZ UGYAN ASZT CSINÁJA ASZEGÉNYEKEL DE JÖT AZ ŐTVENHAT AZ ÁVOSOKAT FEAKASZTOTÁ ÉS MEG NYUSZTÁK BUDA PESTEN PÉCSEN ASZOLNOKON VOL EGY BIRGÁD ÉS VÉGREHA MOST VIGYÁZATO MEGI IT AFORADALOM A MUKKÁSOK ÉS NAGYO SZEGÉNYEK ŐSZE FGTAK MEG KEZDŐDI A NYUZÁS RABLOELLEN AKIK ELLOPTÁK A NYUGDI PÉSZT AKIT SZEGÉNY EMBERT SENKINEK NÉZIK ORBÁN NÉMET ZSOLT LZÁR JÁNOS ROGÁN ANTAL CSER PALKOV LÁZÁR MEGNYUZUNK BALSAI ISTVÁN HA TÁVCSŐVES PUSKÁVAL LELESZER LŐVE HA ELKKAPUNK MG NYUZUNK TUDJUK HOGX HOL LAKSZRÉPÁSI EL LÉSZÜHEC A HALÁLRA PAPCSÁK FERENC HAZA ÁRULO KOSA LAJOS HALÁL RAKÉTA A AZ OTHONADBA

Esetbemutatás II. A szaktanácsadónak feltett kérdés: A rendelkezésre álló szövegeken elvégzett tartalomelemzés kapcsán megállapítható-e, hogy ki a feltételezett szerzője a „Mély fájdalommal tudatjuk, hogy dr. X.Y. ÜGYÉSZ év.03.hó 01. napján 38 éves korában elhunyt. Felejthetetlen halottunkról év 03. hó 15. napján 10 órakor veszünk búcsút a szolnoki temető ravatalozójában. Drága emléke szívünkben él!”, és a „Mély fájdalommal tudatjuk, hogy dr. X.Y.ÜGYÉSZ hó 01.napján 41 éves korában elhunyt. Felejthetetlen halottunkról év 03. hó 15. napján 10 órakor veszünk búcsút a szolnoki temető ravatalozójában. Drága emléke szívünkben él!” szövegeknek?

Esetbemutatás III. A következő álnevekkel kapcsolatban kellett szaktanácsadói álláspontot megfogalmazni (néhány szó a szaktanácsadó kompetenciájáról): Sebinoka hai és Solomon cedar

Köszönöm a figyelmet! Ránki Sára