Barankovics István Alapítvány Így tanítom 4.0 Gazdagok és szegények, avagy szerencsés-e a szerepcsere? Perjésiné Kiss Rita Tiszalöki Kossuth Lajos Általános.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A MATARKA használata a Nyíregyházi Főiskolán Pillanatképek egy tájékoztató könyvtáros életéből. Nyíregyházi Főiskola Központi KönyvtárHatvani István.
Advertisements

Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Őseink bölcsességétől a Facebook bölcsességéig
Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
MF RFK Kecskemét, június 3.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Az Y generáció „laptoposítása”,avagy szociális kompetenciafejlesztés másként Dr. Buri Antalné kollégiumvezető.
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
Vizuális nevelés tantárgypedagógia Sándor Zsuzsa 11. A tanítás (fizikai) feltételei.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Globalizáció és oktatás
Matematika kompetenciaterület
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Hunya Márta módszertani szakértő
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
”Babits Mihály a Net-en” Moldován István OSZK MEK osztály Irodalomtörténeti Szimpózium Babits Mihály születésnapján Szekszárd, november.
Újjászülető oktatási tartalmak a nemzeti könyvtárban Moldován István MultiMédia az oktatásban konferencia Zsigmond Király Főiskola,
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Kompetenciafejlesztés3
A kerettantervek fejlesztése
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
KISTÉRSÉGEK SZEREPE A TUDÁSALAPÚ TÁRSADALOMBAN Varga Csaba Stratégiakutató Intézet
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
TÁMOP Egy műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása.
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.
Gyermekvilág régen és ma
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Nincs átfogó magyar monográfia Idegen nyelvű irodalom Időrendi adatbázis Tematikus adatbázis Folyóiratok, szaklapok Gazdasági adatok értékelése Kétoldalú.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
A tanítási órára való közvetlen előkészületek
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
A tanulmányi munka értékelése (2010/2011.). Jegyek eloszlása a 2010/2011. tanévben.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Videotanar.hu. Kezdetek Csetényi Csaba – a projekt életre hívója 2013 Nemzeti alaptantervben meghatározott tudás 12 tantárgy Szakmai partner:
Barankovics István Alapítvány Tanári Kerekasztal Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető.
„Kincsem a szókincsem” játékos szókincsfejlesztés
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
Barankovics István Alapítvány Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Bölcsészettudományi Kar Dr. Zimányi Árpád dékán. Bölcsészettudományi Kar Bölcsész szakok Művészetközvetítő szakok Dr. Zimányi Árpád : A Bölcsészettudományi.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Az agresszió megelőzése és kezelésének lehetőségei dühterápiával Készítették: Cseh Annamária Czémán Imre Molnár József.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Ruzsa, Csongrád megye délnyugati részén, Szegedtől 40 km-re fekvő kistelepülés.
Újjászülető oktatási tartalmak a nemzeti könyvtárban
Előadás másolata:

Barankovics István Alapítvány Így tanítom 4.0 Gazdagok és szegények, avagy szerencsés-e a szerepcsere? Perjésiné Kiss Rita Tiszalöki Kossuth Lajos Általános Isk. és Alapfokú Művészeti Isk.

„Az emberek nagysága nem a gazdagságban rejlik, hanem a jellemben és a jóságban.” Anne Frank Témakör: Társadalmi együttélés Az előző óra: Társadalmi egyenlőtlenségek Következő óra: Virtuális közösségek Az óra típusa: Új ismereteket feldolgozó Módszerek: Hagyományos és innovatív módszerek együttes alkalmazása Taneszköz: Bánhegyi F. - Olajosné Kádár I.: Erkölcstan 6. Szemléltető eszközök: erénykerék, varázsdoboz, interaktív tábla, internet, O. Nagy Gábor: Magyar szólások és közmondások, ÉKSz, memóriakártyák, feladatlapok

Kompetenciák Szociális Multikulturális Interkulturális Média Vizuális Digitális

Célok

Tantárgyi koncentráció Magyar nyelv és irodalom Történelem Idegen nyelvInformatika Rajz és vizuális kultúra

Óravázlat Jelentés- teremtés Reflektálás Probléma- felvetés Ráhan- golódás

MemóriakártyaMemóriakártya Ráhangolódás

Fodor Ákos: Vétkeink is Vétkeink is milyen fontosak! Csaholó falka módjára kerítve-szorítva szelíden legelésző erényeinket: elejtve a gyengét, maflát, növelve a jobbak erejét, tudását –végül is magát az Esélyt a Jóra. Igazlátó tükör Varázsdoboz Problémafelvetés

A honfoglalás kori társadalom Jelentésteremtés

My shoes

Könyv- és filmismertető Csoportosítsd a megadott szavakat! Melyik illik a Koldusra és melyik illik a Királyfira? pénztelen jómódú nincstelen vagyontalan módos csóró burzsuj rászoruló földönfutó nélkülöző vagyonos pénzes jól szituált tehetős csöves

Fejtsd meg a titkosírást!

Öltöztesd fel belső tulajdonságokkal az embereket! „ Az emberek nagysága nem a gazdagságban rejlik, hanem a jellemben és a jóságban.” jóindulatú, türelmes, okos, pontos, rendszerető, lusta, szorgalmas, nyugodt, céltudatos, mosolygós, mogorva rosszindulatú, durva, buta, pontatlan, rendetlen, ideges, nagyravágyó, Anne Frank

Reflektálás Értékelés Házi feladat: – interjú – erénykerék – lottó Gyűjtőmunka: virtuális közösségi oldalak összegyűjtése Szorgalmi feladat: graffiti, internetes kutatómunka

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!