A digitális kultúra kettős köre és az ifjúság viszonya Rab Árpád Óbudai Egyetem Digitális Kultúra és Humán Technológia Tudásközpont VIII. Nemzetközi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számítógépes alapismeretek Kommunikáció Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT)
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
1/12 © Gács Iván A levegőtisztaság-védelem céljai és eszközei Levegőszennyezés matematikai modellezése Energia és környezet.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Az információs forradalom  Minden jog fenntartva.
A „Legyen jobb a gyerekeknek” Nemzeti Stratégia aktuális kérdései Magyarországi feladatok a „Szegénység és társadalmi kirekesztés elleni küzdelem Európai.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Klein Anita Andragógia szak CXWVP2. * A digitális kultúra jellemzője az interaktivitás, az összekapcsolódási lehetőség, összetettség, a szó és az írásbeliség.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A nemzetközi üzleti élet etikája
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
TÁJÉKOZTATÓ BÁCS-KISKUN MEGYEI CIGÁNYSÁGRÓL
Az „első lépés” TÁMOP
Zöldutas vidékfejlesztés faluközösségek részvételével
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
Barcsák Marianna KPSZTI
Digitalizáció a fuvarozásban és a szállítmányozásban - Bevezető
Vezetékes átviteli közegek
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Folyamatmanagement eszközök hódítása Teremts rendet a káoszból PPM-el
Intézményfejlesztés a román-magyar határmentén
Az információs biztonságvédelem tudatosságának vizsgálata a ma élő hat generáció hozzáállásának tükrében Készítette: Ganczer Laura Konzulens: Szilágyi.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Levegőszennyezés matematikai modellezése
Energia(termelés) és környezet BMEGEENAEK7 és BMEGEENAKM1
Tematika, bemutatkozás
Hogyan viszonyuljunk a médiaeszközök használatához a válságból való kilábalás után? Szuromi Péter - ZenithOptimedia.
Környezetgazdaságtan 1
Konfliktusok az iskolában
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
Az információs társadalom joga
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
A külső környezet elemei
Stratégiai célok megjelenítése a közbeszerzési politikában A fenntarthatóság kérdése a magyar közbeszerzési jogalkalmazásban, különös tekintettel az.
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Kognitív viselkedés-tréning cukorbetegek és veszélyeztetettek számára
Válaszok a globális oktatáspolitikára
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Munkanélküliség.
13. GLOBALIZÁCIÓ ÉS GLOBÁLIS FOLYAMATOK.
Compliance és Corporate Governance
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Felnőttképzés a közművelődésben
A nemzeti irodalom megteremtése. 2.
Vállalati fenntarthatóság
Hőtan Összefoglalás Kószó Kriszta.
Az EU támogatások ellenőrzésének rendszere
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A GWP KKE régió aszálykezelési útmutatója
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
A kommunikáció fejlődése, analóg vs. digitális
A Magyar Egészségügyi Menedzser Klub fóruma
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A program értékelése Kerekasztal beszélgetés
Az európai gazdaság: együtt erősebb
Előadás másolata:

A digitális kultúra kettős köre és az ifjúság viszonya Rab Árpád Óbudai Egyetem Digitális Kultúra és Humán Technológia Tudásközpont VIII. Nemzetközi Médiakonferencia - Balatonalmádi, október 1.

A kultúra mint eszköz ▪ Válságok sorát éljük meg: gazdasági, ökológiai, természeti erőforrásbeli, energia, lélekszámbeli, társadalmi – eddig is voltak, de nem voltak globálisak ▪ Változások sorát éljük meg: interkonnektivitás, interaktivitás, vizualitás, multitasking, kommunikáció ▪ Látszik, merre halad a folyamat: személyre szabott, always on jelenlét és tudásszerzés ▪ A kultúra túlélési stratégia – az információs társadalom válaszokat ad

Korszakok ▪ a nyomtatott szó kora ▪ 1950-es évektől - a televízió vizuális forradalma ▪ 2000-es évektől - a digitális kultúra forradalma Kommunikációs forma és mentális mintázat

Gyorsuló változások ITU 2014

Eltávolodás a fizikai valóságtól ▪ Van-e az, ami nincs? - fotók, levelek, beszélgetések, emlékek ▪ Mi az, amit látok? - a valóság érzékelése ▪ Érzékek és csalódások - mi az, ami szilárd?

Újfajta tudás-szerzési modellek Jellemző: a kérdések nélküli válaszok rendszere helyett a kérdésekre adott azonnali, töredezett válaszok ▪ Rendszer nélkül drasztikusan megnövekszik a kiszolgáltatottság és az irányíthatóság ▪ Mit is kellene tudnom? ▪ Forráskritika

A digitális kultúra jellemzői ▪ Szóbeli írásbeliség ▪ Elszakadás a forrástól ▪ Állandóság ▪ Másolhatóság ▪ Azonnaliság ▪ Interaktivitás és interkonnektivitás ▪ Érzékelés és tapasztalás ▪ Identitás ▪ Bizonytalanság ▪ Sebesség és megfoghatatlanság ▪ Multitasking ▪ Mikro-idő kihasználása

A digitális kultúra kettős köre

9 A kihívások A két generáció kihívása: ▪ Eddig a szórakozás volt/van előtérben, de most jön két sokk: a munka és az egészség (a szórakozás és a gamifikáció marad) Finomhangolás A kapcsolat a lényeg, az online lét Nem evidensek a logikák (pl. kíváncsiság, vagy magabiztos használat nem bizonyosodott be), naivitások éves magyar középiskolások körében végzett kutatás, 10 mélyinterjú, változatos háttérrel rendelkezők körében

Hétköznapok a digitális kultúrában ▪ Az eddigi kulturális logika felborult ▪ Mit változtat meg pontosan a digitális kultúra? - pl. megismerés, tanulás, kommunikáció, párválasztás stb. ▪ Három fő tényező: – Ki tanít kit és mire? – változások sebessége – Mobilforradalom – azonnali, de rendszer nélküli – Virtualizálódás - a következmények nélküli lét csak illúzió ▪ Intergenerációs együttműködések – csökkenteni az elveszett nemzedék kiterjedését

Köszönöm a figyelmet! Skype: rab.arpad phone, Viber: Óbudai Egyetem Digitális Kultúra és Humán Technológia Tudásközpont