Egy érdekes összefogás a nyugati végeken avagy szerszámkészítés Csepregen az iskola szemszögéből.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Pásztor Tibor főosztályvezető
Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
dr. Juhász Péter Fogyatékosságügyi és Rehabilitációs Főosztály
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Jól látható, hogy a vendéglátás-idegenforgalom, és a mezőgazdasági szakmacsoportok a legelérhetőbbek, illetve legkeresettebbek. Ezeket a gépészet és a.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A továbbképzések tapasztalatai Observans Képzési Szolgáltató Kft.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Dr. Roóz József TÍZ ÉVES A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS VITAINDÍTÓ.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Régió gazdasági kilátásai, szakember igény, szakképzés
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
Az előrehozott szakképzés tapasztalatai Zsámbékon 1 év elteltével.
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban
Átalakul a szakképző intézmények fenntartása
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
A kamarai garanciavállalás jogi kérdései
Dr. Illésné Dr. Kovács Mária Borbás Emese
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Expak AT-HU „Szakképzési rendszerek összehasonlítása az osztrák-magyar két oldalán Gazdasági társaság és képzőintézmény együttműködése a térségi foglalkoztatás.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
MFKB Roadshow Változások a szakképzésben – Gondoljuk újra együtt Csongrád megye szakképzés fejlesztési koncepcióját október 10. Előadó: Dr. Kőkuti.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
A VAS MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA PÁLYAORIENTÁCIÓ MEGÚJÍTÁSA
A szakiskola jelene és jövője
SZAKEMBERKÉRDÉS AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETI SZAKKÉPZÉSBEN
Kiel-2017 !iH Ciao! Grüß dich! Hallo! május 25.
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
TÁRSADALMI HATÁSOK.
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Tisza mente – Óbecse Közüzemi Szolgáltató Kft.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Önfejlesztés és horizontális tanulás
A szakiskolai képzés és az érettségi követelmények
A végzős tanulók döntési irányai a középiskolákban
KINCSKERESŐ TEHETSÉGKUTATÓ PROGRAM
Kompetencia alapú szakoktatás
A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása
Erasmus+ mobilitási program
Előadás másolata:

Egy érdekes összefogás a nyugati végeken avagy szerszámkészítés Csepregen az iskola szemszögéből

A Nádasdy iskola és az Uniriv Kft. együttműködésének előzményei  Tisztelgő látogatás az Uniriv Kft-nél 2011 tavaszán  Vállalat:Nincs elegendő szakember  Iskola: Csökkenő gyereklétszám, új gazdasági igény  Szerszámkészítő képzés elindítása elindítása

A képzés elindítása  október 3-án hozott erről határozatot a tantestület  Ekkor még a jogi és az oktatási feltételeket nem ismertük  Fokozott marketingtevékenységet folytattunk, mert Szombathelyen!!! Sem tudták a képzést 8 éve elindítani.  A jogszabályok többsége 2011 végétől 2012 szeptemberéig megjelentek- az átmenet zűrzavara  A szegény embert az ág is húzza: Fenntartóváltások- állami átvétel  Az eredmény: 30 diák beiskolázása (válogatás nélkül)  A sikeres indítás legfontosabb titka: Az iskola és az Uniriv Kft. bizalma egymás iránt-A szülők és a diákok elhitték, hogy egy komoly vállalkozást akarunk indítani

Az elmúlt évek tapasztalatai I.  A legnagyobb eredmény: 2015-ben 17 diák vehette át a szakiskolai bizonyítványát-mindenkinek lett munkahelye  A duális képzésnek helye van a szakképzésben (A diákok szeretik a gyakorlatot)  Szakmai elmélet oktatása jó kezekbe került (Uniriv segítsége)  Az elméleti tananyagot nehezen tanulják a tanulók (főleg a 14 évesek)  Az ösztönzők ellenére a diákok 30%-ánál alig érzékelhető a motiváció - lemorzsolódási veszély

Az elmúlt évek tapasztalatai II.  A VMKIK jól menedzseli a szakképzést  Az állandóan változó jogszabályok miatt nehéz kiszámítható modellt a szülők és a gyerekek elé tárni  Még mindig túl sok az adminisztráció  Az iskolákban a tankerületi rendszer miatt lelassult a döntési mechanizmus (pl. új kollégák felvétele)  A szakiskolai képzés még mindig lenézett  Új kihívás: Szakképzési centrumok működése

Az elmúlt évek tapasztalatai III.  Az érettségizett diákok sokkal komolyabban és lelkesebben végzik a képzést  A rendszeres kapcsolat a képzőhely és az iskola között továbbra is segített a nehézségeket megoldani (állandó telefonos egyeztetés)  Személyes kapcsolat a diákokkal mind a két fél részéről  E-napló - közös nyomonkövetés

Az elmúlt évek tapasztalatai IV.  Tanulás egymástól: Mi igyekszünk a vállalat szemszögén keresztül nézni a diákokat, ők pedig fordítva teszik ugyanezt.  A diákok segítése a képzés után: Iskola: esti érettségi Vállalat: szabadidő biztosítás  Alapelv: A minőségi képzésből nem engedünk

Köszönöm a megtisztelő figyelmüket!