Egy érdekes összefogás a nyugati végeken avagy szerszámkészítés Csepregen az iskola szemszögéből
A Nádasdy iskola és az Uniriv Kft. együttműködésének előzményei Tisztelgő látogatás az Uniriv Kft-nél 2011 tavaszán Vállalat:Nincs elegendő szakember Iskola: Csökkenő gyereklétszám, új gazdasági igény Szerszámkészítő képzés elindítása elindítása
A képzés elindítása október 3-án hozott erről határozatot a tantestület Ekkor még a jogi és az oktatási feltételeket nem ismertük Fokozott marketingtevékenységet folytattunk, mert Szombathelyen!!! Sem tudták a képzést 8 éve elindítani. A jogszabályok többsége 2011 végétől 2012 szeptemberéig megjelentek- az átmenet zűrzavara A szegény embert az ág is húzza: Fenntartóváltások- állami átvétel Az eredmény: 30 diák beiskolázása (válogatás nélkül) A sikeres indítás legfontosabb titka: Az iskola és az Uniriv Kft. bizalma egymás iránt-A szülők és a diákok elhitték, hogy egy komoly vállalkozást akarunk indítani
Az elmúlt évek tapasztalatai I. A legnagyobb eredmény: 2015-ben 17 diák vehette át a szakiskolai bizonyítványát-mindenkinek lett munkahelye A duális képzésnek helye van a szakképzésben (A diákok szeretik a gyakorlatot) Szakmai elmélet oktatása jó kezekbe került (Uniriv segítsége) Az elméleti tananyagot nehezen tanulják a tanulók (főleg a 14 évesek) Az ösztönzők ellenére a diákok 30%-ánál alig érzékelhető a motiváció - lemorzsolódási veszély
Az elmúlt évek tapasztalatai II. A VMKIK jól menedzseli a szakképzést Az állandóan változó jogszabályok miatt nehéz kiszámítható modellt a szülők és a gyerekek elé tárni Még mindig túl sok az adminisztráció Az iskolákban a tankerületi rendszer miatt lelassult a döntési mechanizmus (pl. új kollégák felvétele) A szakiskolai képzés még mindig lenézett Új kihívás: Szakképzési centrumok működése
Az elmúlt évek tapasztalatai III. Az érettségizett diákok sokkal komolyabban és lelkesebben végzik a képzést A rendszeres kapcsolat a képzőhely és az iskola között továbbra is segített a nehézségeket megoldani (állandó telefonos egyeztetés) Személyes kapcsolat a diákokkal mind a két fél részéről E-napló - közös nyomonkövetés
Az elmúlt évek tapasztalatai IV. Tanulás egymástól: Mi igyekszünk a vállalat szemszögén keresztül nézni a diákokat, ők pedig fordítva teszik ugyanezt. A diákok segítése a képzés után: Iskola: esti érettségi Vállalat: szabadidő biztosítás Alapelv: A minőségi képzésből nem engedünk
Köszönöm a megtisztelő figyelmüket!