Viselkedés alapú kockázatkezelés a pénzintézeti csalások megelőzésében Weissmüller Gábor Magyar Bankszövetség, Csalás Elleni Minkacsoport vezetője 04.11.2015.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pénzintézetek mint a kritikus infrastruktúra alapelemei
Advertisements

A vagyon elleni bűncselekmények nyomozása I.
Elektronikus ügyintézés
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Készítették: Kerényi Éva Mogyorósi Mária Péterffy Réka
A biztonságos netes bankolás Pap Gyula Gyermekmentő szolgálat, Médiakonferencia szeptember 26.
Az internet veszélyei KÉSZÍTETTE: Román Róbert
ReportGyakoriságTartalom alap Tartalom bővített (pluszban) Bontások Bankpiaci trendekkéthavi Költési, hitelfelvételi, megtakarítási hajlandóság Intézmények.
Készítette: Schiszler Anett Szekeres Kornél H7T9UZ IQCPCZ
A magyarországi kockázatitőke- finanszírozás másfél évtizede ( ) Készítette: Papp Zsuzsa Tivadari Evelin.
Társadalmi haszon az adatok mélyén Surján László, gazdasági igazgató, IQSYS Sipos Ferenc, BI ágazatvezető, IQSYS.
Trend vagy evolúció? üzleti döntésfolyamatok átalakulása a túlélés és fejlődés érdekében Dr. Csorbai Hajnalka Opten Informatikai Kft. Opten - Céginformáció.
2. előadás.
Céginformáció Június 6. Értékesítési és kockázatkezelési technikák a pénzintézeti gyakorlatban Szalkai Éva.
Compliance Önálló Főosztály Az új Pmt. alkalmazásának gyakorlati tapasztalatai az OTP Bankban Michnai András igazgató Budapest, április 16.
Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf - igazgató Raiffeisen Bank Zrt. Szeged – május.
A Regresszió pénzintézeti kockázati elemei Elemzési, értékelési szempontok, a prevenció elemei Fialka György Biztonsági vezető.
AZ INTERNETES BŰNÖZÉS (bűnüldözés) HAZAI HELYZETE 2011.
Készítette: Unyatyinszki Csaba
A magyarországi bankkártya üzletág elemzése
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Csökkentse a nemfizetés kockázatát az Opten segítségével!
Az átláthatóság, mint elengedhetetlen feltétel Mádi-Szabó Zoltán A kis- és középvállalkozási részleg vezetője április 18.
E-beszerzés Bravo csoport.
Kaizen költségszámítás
2010. Június 4. – MNB Konferencia „Fókuszban a lakossági megtakarítások” Személyes pénzügyek Lehetőségek és kihívások.
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Felhasználói kérdőíves felmérés a MEK-ben Moldován István OSZK MEK.
A bankszabályozás kihívásai és változásai a pénzügyi-gazdasági válság hatására Mérő Katalin.
Pénzintézetek és szolgáltatásaik kiber fenyegetettségei
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Számítástechnikai szoftver üzemeltető
Tanuló szervezet.
2009., a működés negyedik éve Áldozatsegítő Szolgálat.
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Az adserver és adnetwork szerepe az online kampányokban.
Az e-business egyik pillére: az elektronikus fizetés
Bankkártya- visszaélés én 01:34 órakor az OTP biztonsági ügyeletese telefonon tett bejelentést, hogy a Győr Teleki utca 51.
DEVIANCIÁK ÉS BŰNÖZÉS.
Az információrendszerek kialakulása
HR – több nézőpontból 1. SZIE-HR-IT-DAY HR – több nézőpontból „A rendezők szándéka, hogy szűküljön az egyetemi képzés és a piacképes gyakorlati.
VIDÓ JUDIT: A SZÉPSÉGIPARBAN DOLGOZÓK MUNKAHELYI STRESSZKEZELÉSE.
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A Központi hitelinformációs rendszer bemutatása
Mítosz vagy valóság? Közműdíj-fizetés mobilról. 2 / Turny Ákos - Közműdíj-fizetés mobilon / 4/1/2015 Dinamikus fejlődés minden területen 1998 – 1999Az.
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
A támogatott lakhatás kihívásai
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
Rövid áttekintés a MOK/HEFOP kártyák használhatóságáról Készítette: Nádor Szabolcs,
A Széchenyi kártya jelentősége a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei vállalkozások életében Miskolc, május 9. Bihall Tamás elnök.
Személyazonosság kezelés metacímtár kialakításával november 17. Hargitai Zsolt rendszermérnök Novell Magyarország
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
A Bankközi Adós- és Hitelinformációs Rendszer (BAR) bemutatása
Számítógépes bűnözés.
Üzleti terv bemutatása
Bankreklám vagy szappanopera?
Integrált könyvtár rendszer (IKR)
Kaizen költségszámítás
Elektronikus ügyintézés
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Az intézményi pedagógiai innováció A református köznevelési intézmények vezetői és fenntartók képviselői számára szervezett intézményvezetői konferencia.
Előadás másolata:

Viselkedés alapú kockázatkezelés a pénzintézeti csalások megelőzésében Weissmüller Gábor Magyar Bankszövetség, Csalás Elleni Minkacsoport vezetője

Amiről beszélünk A probléma nagysága és megoszlása elkövetési magatartás szerint Melyek a jellemző elkövetési magatartások Kik lehetnek elkövetők A tapasztalatok elemzése és figyelő rendszerekbe való beépítése Weissmüller Gábor Magyar Bankszövetség, Csalás Elleni Minkacsoport vezetője

A Bankokat érintő visszaélések típusonkénti bontásban Weissmüller Gábor Magyar Bankszövetség, Csalás Elleni Minkacsoport vezetője Citigroup kimutatás

Weissmüller Gábor Magyar Bankszövetség, Csalás Elleni Minkacsoport vezetője Hiteltermék igénylése hamis, hamisított adatok/ dokumentumok felhasználásával Banki tranzakciók adatainak körülményeinek megváltoztatása Hitelkártya adat másolás (skimming) Internetes adatszerzés (phishing) Számítógépek kémprogrammal történő megfertőzése (malware) Levelező rendszerek feltörése Adatbázis feltörések, lopások A manapság legelterjedtebb elkövetési magatartások, amelyek esetében a az elkövetői (megfordítva a valódi ügyféli) viselkedési minták figyelőztetése komoly csalási kockázat mérséklő hatású lehet.

Weissmüller Gábor Magyar Bankszövetség, Csalás Elleni Minkacsoport vezetője Elkövetők lehetnek A pénzintézet ügyfelei Az elemzendő elkövetői magatartás már a termék igénylése során elkezdődik, kifinomult „score card” alapú adat elemzés. Visszaélés a termékek életciklusa alatt beleértve a behajtási szakaszt is. A termékkkel kapcsolatos ügyfél aktivitás monitorozása elemzése. A pénzintézet alkalmazottai Az alkalmazás során történő szűrés A munkavégzés során történő folyamatos dolgozói aktivitás elemzés Harmadik fél Személyazonosság lopás. A termék igénylőjével történő személyes találkozó során elvégzett viselkedés minta elemzés Az ügyfélnél lévő banki termékhez kapcsolódó eszköz megtámadása (bankkártya, azonosító adatok megszerzése, számítógépes programok)

Weissmüller Gábor Magyar Bankszövetség, Csalás Elleni Minkacsoport vezetője A pénzintézetek a visszalések állandó elemzése során arra a következtetésre jutottak, hogy három területet kiemelten kell kezelni, így itt komoly fejlesztéseket hajtottak végre az adatelemzés automatizálása érdekében: Tömeg termékek igénylése (személyi kölcsön, bankkártyák) Pénzügyi tranzakció Munkatársak napi aktivitásának figyelése Mindhárom esetben, a piaci tapasztalatok és a felderített ügyek elemzése során kialakított elkövetési magatartás minták modelkénti beépítése automata figyelő rendszerekbe megtörtént. Piaci szereplőnként eltérő finomságú figyelő rendszerek müködnek. A legelterjettebb a bankártya tranzakciókat figyelő, ügyfél viselkedési mintákat magába foglaló rendszerek. A chip technologia újabb lehetőségeket nyitott ezen területen is. Néhány általánosan elfogadott és csalás megelőzésben használt viselkedési minta elem: Tranzakciók földrajzi elhelyezkedése Tranzakciók időbelisége Traznakciók összege Tranzakciók gyakorisága Tranzakciók elfogadóhely szerinti figyelése IP cím A tapasztalatok elemzése majd figyelő rendszerekbe való alkalmazása