Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Kooperatív tanulás – szakmai gyakorlaton
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kooperatív tanulás és néhány lehetősége
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
Nyílt napok látogatottsága
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Kompetencia alapú oktatás Szociális kompetencia bevezetése 4. évfolyamon beszédsérülteknél.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Pécs, április 19.. „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C/ „A TANANYAGTARTALMAK FEJLESZTÉSE EREDMÉNYEINEK.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
A gyakorlatvezető mentor
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A projektoktatásról.
Morvai Edit, Rádai Péter 2007
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Szeretet, türelem, tolerancia
Projektmunka.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az óvodai tevékenységterv
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Munkaszervezési formák
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
VITA A PROJEKTEK TERVEZÉSÉRŐL, ELŐKÉSZÍTÉSÉRŐL „Tudnod kell, melyik kikötő felé tartasz, mielőtt be akarod fogni a jó szelet, mely odarepít” (Seneca)
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Didaktika-II. M. Nádasi Mária

Kooperatív és Kollaboratív módszer

A csoport vagy csoportok kialakítása Homogén vs. heterogén Feladat kiadása, célok megbeszélése  Egy konkrét megvalósítandó produktum  A tanulók képességeinek fejlesztése 3

Csoportszerepek, feladatok meghatározása  Produkció, megfigyelés elemzés, vita  A produktum bemutatása Az együttműködés szintjének meghatározása Kivitelezés Feladat bemutatása, vitája, értékelése 4

Jellemzői:  Cs. tanulás egyéni teljesítmény alapján,  Cs. tanulás egyéni vetélkedés alapján,  Mozaiktanulás; szakértői szerep  Csoportkutatás résztémák alapján 5

Projekt: a középpontban egy - kívülről kapott- ismeretfeldolgozás, feladat megoldása áll A cél egy jól meghatározott feladat teljesítése Feladatfajták Egy téma irodalom-feldolgozása Egy összetett szöveges-ábrás tanulmány Mérési, érttékelési dokumentumok Számítógépes programrendszer Egy működő mechanikai szerkezet St.

Definíciók

Pedagógia A nevelés gyakorlat és elmélete Több rész-diszciplinát foglal magába Legfontosabb alkotórésze a didaktika Ide tartoznak a módszertanok

Projekt (általában) Terv Összetett, komplex feladat elvégzés feltételei folyamata ereményei A gyakorlati élet legkülönbözőbb területein Pályázati formában Kialakult struktúrában tervdokumentációban

Pedagógiai projekt A mindennapi életből téma Célok, feladatok Munkamenet leírása, az eredmények prezentálása A tanulók vaódi önállóságán alapul A pedagógus, szakértő szerepe a segítés Közös elem a komplex téma és terv Az eremény inkább modell-értékű

A projekt célja: Új, fontos produktum létrehozása A pedagógiai projektben kettős cél Meghatározott végeredmény Nevelési céloknak alárendelt komponensek

A pedagógiai projekt tartalma A tanulócsoport érdeklődésének megfelelő legyen Előfordulhat a szerencsés „összecsúszás”

A projekt megvalósítása Munkamegosztáson alapul Az önálló tanulás és a csoportos kommunikáció gyakorlása maga is cél

A projekt eredménye Összhangban a terv- dokumentációval A végrehajtás során változások a tanulók tudásában

A projektoktatás kritériumai 1. Tanulói felvetés, közös tervezés 2. Kapcsolódjon valóságos helyzetekhez 3. Adjon módot individualizált munkára 4. Adjon módot csoportmunkára 5. Kidolgozás öszzseüggő, időben hosszabb 6. Interdiszciplinaritás jellemezze 7. Pedagógus – Tanulók: egyenrangúak, különböző kompetenciákkal 8. Tanulól felelőssége saját döntéseikért 9. A pedagógus „vonuljon vissza” 10. A tanulók közötti erős, kommunikatív kapcsolatok

A projektmunka tervezése 1. A ráhangolódás időszaka 2. A konkrét tervezés időszaka Témaválsztás finomítása Tervezés Szervezés pl.  Sajtó csoport  Technológusok  Szerkesztők  Előmunkálatok lebonyolítói  Gyártók

Összefoglalás (1) A középpontban egy gyakorlati jellegű probléma áll Cél-téma kiválasztása, Tervezés, Kivitelezés, Projekt bemutatása; zárás és értékelés 17

Összefoglalás (2) Jellemzői:  Nagyfokú szabadság és kreativitás  Indirekt tananyag elsajátítás  Cél a produktum, aminek eszköze a tanulás  Tanulási önállóság, ismeretek integrálódása  Kapcsolatok kialakítása  A tantervi keretek megbontása; Megvalósítás: projekt hetek beiktatása 18