Dr. Szűcs Ervin Ügyvezető igazgató, Közép- és Kelet-Európa Weber Shandwick A Kicsi, a Nagy, a Hazai és a Nemzetközi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Szombathely turisztikai fejlesztése és a TDM Szombathely,
„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
Az innováció helyzete a régióban, főbb kihívások Magyar Dániel Győr, április 16. Győr, április 16.
GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
A Huawei Technologies Hungary Kft. a Huawei globális vállalati stratégiájában Készítette: Molnár Péter ZSKF NGG végzős mester szakos hallgató március.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
Romániai magyar üzleti vállalkozások elindulásáról február 26.
A KNOWBRIDGE projekt áttekintése Nagy István nemzetközi projektmenedzser NORDA Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft. Miskolci Vigadó,
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
Nagy Ferenc Vállalkozási tanácsadó november 30.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
Dél-Dunántúli Regionális Innovációs Ügynökség Nonprofit Kft. UPP4INNO - Nyitókonferencia Pécs, Hungary South Transdanubian Regional Innovation.
„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” TÁMOP A-11/ Nyitókonferencia Február 23.
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
Non-profit Gazdaságfejlesztő Szervezetek Háza Hajdú-Bihar és Bihor megyékben HURO/0802/108_AF Projektbemutató.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Előadó : Tóth Elemérné Mb. ügyvezető igazgató NOVEMBER 18.
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
„Rendszerelmélet és SAP Business One, akár pályázati forrásból?”
Az „első lépés” TÁMOP
Intelligens céginformációs megoldások
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
FITLIFE BAY Fitness és Mozgásközpont
A hazai üzleti környezet és az innováció
Folyamatmanagement eszközök hódítása Teremts rendet a káoszból PPM-el
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
A cégvezetők problémái az informatikával kapcsolatban
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
I N N O V Á C I Ó KUTATÁS-FEJLESZTÉSI HAJLANDÓSÁG A RÉGIÓBAN
FraMak Chambre de Commerce et d’Industrie Hungaro-Française
Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Budapest, november Mentorálási tapasztalatok – Kalocsa.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Halálozás kiemelt halálokok szerint keringési daganatos emésztőszervi külső okok légzőszervi.
MEZŐGAZDASÁGI KISÜZEM ÉS NAGYÜZEM
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
Cipész, maradj a kaptafánál!
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
MEZŐGAZDASÁGI KISÜZEM ÉS NAGYÜZEM
Zalaegerszeg, 21 February 2018
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Európai Építésügyi Technológiai Platform és nemzeti platformjai 2007
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
PIACORIENTÁLT - INNOVÁCIÓ
SeaHunter a „fejvadász” HR-adminisztrációs és toborzási szoftver
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
Előadás másolata:

Dr. Szűcs Ervin Ügyvezető igazgató, Közép- és Kelet-Európa Weber Shandwick A Kicsi, a Nagy, a Hazai és a Nemzetközi

GJW 1991: GJW Government Relations Ltd. leánya: GJW Politikai Tanácsadó Kft. 1995: PR szolgáltatások megjelenése: GJW Politikai és Kommunikációs Tanácsadó Kft. A WS-történet: bekerülés a nemzetközi hálózatba GJW|BSMG 2000 május: A True North csoporthoz tartozó BSMG Worldwide felvásárolja a GJW-t. Megalakul a világ 7. legnagyobb PR hálózata. GJW|BSMG

1,5 év után rebranding A nemzetközi helyzet fokozódik Weber Shandwick|GJW 2001 okt. 1: IPG felvásárolja a True North Communications csoportot és létrehozza a világ legnagyobb PR cégét. Weber Shandwick|GJW

váltás 4 év után Végleges beépülés a hálózatba Weber Shandwick 2005 november: a budapesti iroda elhagyja a GJW brand nevet

Bevétel nemzetközihelyinagykicsi 100% 50-75%

PROFIT= CÉG ÓRA x FŐ „hasznos” idő (utilization) hatékonyság, overservice PROFIT x DÍJ margin (a díj profittartalma) költségek DÍJ x ÓRA óradíj képesség Innováció specializáció hírnév A nemzetközi logika FŐ CÉG áttétel (leverage) munkaszervezés (delegálás) technológia tréning

Költségek P&Lnemzetközi (KKE) helyinagykicsi díjbevétel100% munkabér55%60%43%65% iroda10% 7%5% működési költségek (benne royalty) 25%20%15%25% profit10% 35%5%

menedzsment (tréning, e.m.), pénzügyi kontroll operáció (IT szolgáltatás, termék) termékek client service marketing sales best practice advocacy stratégiai tervezés tréningek együttműkö- dés közös ügyfeleken testvérek corporate identity, ad website thought leadership versenyek belső mktng konferenciák network ügyfél referálás new biz tréningek Miért jó nemzetközinek lenni?

Miért nem jó nemzetközinek lenni? Plusz költségek előírt helyi tevékenységekkontrolling / pénzügy, utazások előírt helyi szolgáltatásokauditor, IT, iroda, holding partnerek előírt központi szolgáltatásokHR/tréning, marketing (külső, belső + gyártás), sales regionális vezetés (?) előírt központi tevékenységekrészvétel nemzetközi projektekben, utazások Tulajdonosi motiváció hiányacommodity termék, erős brand név

A Kicsi, a Nagy, a Nemzetközi és a Helyi. Előítéletek?. +- nemz etközi ismeri a nközi trendeket, best practice-t (biztonságos választás) innováció nemzetközi minőség / képzett, nemzetközi csapat (stábcsere, tudásmegosztás) nemzetközi jelenlét, practice group drága erős pénzügyi kontroll kevésbé proaktiv túl sok marketing bizonyos méretű ügyfél alá nem megy helyi ismeri a helyi piacot erős kapcsolatrendszer kisebb pü-i nyomás: nagyobb ügyfélközpontúság hosszútávú jelenlét lemarad a legújabb trendekről laissez-faire menedzsment

A Kicsi, a Nagy, a Nemzetközi és a Helyi. Előítéletek?. +- nagy one-stop-shop nem one-man-show (projekt menedzsment, folytonosság) anyagi források (alvállalkozók, ügyfél finanszírozás) intellektuális források (kreativitás) ügyfél szinergiák felhalmozódott tudás és módszertan junior munka egy a sok ügyfél közül kis ügyfelek elkerülése kicsi rugalmas végrehajtásban jó specializált Instabil családi szűk szakmai terület

A kivásárlás Miért adta el a hálózat? –KKE mikroszkopikus profit vs menedzsment figyelem –KKE nehezen érvényesíthető magas árak –KKE: méretgazdaságosság –KKE: Válság, Hogyan zajlott le a váltás? A jelenlegi helyzet: –A nemzetközi helyi –Névhasználat –Központtal való kapcsolat KKE hub Mit jelent a váltás az ügyfeleknek, a munkatársaknak

Helyi előnyök szabadabb költséggazdálkodás, jobb anyagi keretek –felesleges kiadások elkerülése –overservice bevállalása (ügyfélkiszolgálás, kiemelkedő projekt érdekében) –HR szabadabb szakmai fókusz, specializáció szabadabb partnerválasztás (helyi, regionális) tulajdonosi motiváció a menedzsmentnek

menedzsment (tréning, e.m.), pénzügyi kontroll operáció (IT szolgáltatás, termék) termékek client service marketing sales best practice advocacy stratégiai tervezés tréningek együttműkö- dés közös ügyfeleken testvérek corporate identity, ad thought leadership versenyek website belső mktng konferenciák network ügyfél referálás new biz tréningek A nemzetközi helyi

Top core 5% Stratégia, kreatív koncepciók 30% Sztenderd munka, média stb. 40% Szervezés, koordináció stb. 25% Új versenytársak Egyfős kommunikációs tanácsadók Reklámügynökségek High-end PR ügynökségek Új, szűk piacra specializálódott versenytársak Grafika Hírügynökségek Szabadúszók Új versenytársak a „bread & butter” szintjén Online szolgáltatások Médiaügynökségek Diszkont ügynökségek Differenciálás másképp Magasabb árak Alacsonyabb árak

Mit vásárolunk

Zsák a foltját Gyógyszerész (kis ügynökség?) kevés ügyfél kapcsolat, back office tevékenység, standardizált folyamat, lényeg a végrehajtás (pl. médiafigyelés) nem kell innováció, kreativitás, ár a fontos alacsony díj, magas leverage a cég szervezete, rendszere, tréningje a fontos – érték a brandben Nővér (nagy ügynökség?) intenzív ügyfél kapcsolat, front office tev. standardizált folyamat, lényeg a végrehajtás (pl. sajtókapcsolatok) nem kell innováció, kreativitás, de személyes figyelem igen. magasabb díj, alacsonyabb leverage legnagyob kereslet (mindenről tudni akarnak az ügyfelek és standardizált megoldást keresnek) cég és egyén egyaránt fontos wom, ajánlások.

Zsák a foltját Agysebész (nemzetközi?) kevés ügyfélkapcsolat, sok back office tevékenység, testreszabott folyamat, diagnózis és végrehajtás: (pl. stratégia készítés) kell kreativitás, de nem kell személyes jelenlét – ár nem számít magas díj, alacsony leverage csökkenő igény hangsúly az egyénen, wom Pszichoterapeuta (helyi?) Intenzív ügyfélkapcsolat, front office tev. testreszabott folyamat, diagnózis és végrehajtás (pl. válságkommunikáció) kreativitás is, személyes jelenlét is kell – nagyon magas díj, semmi leverage jó arra, ha brand nevet erősítse és üzletet hozzon más területek számára hangsúly az egyénen, iparági ismereten, wom

Fej vagy írás – hogyan válassz ügynökséget Feladathoz keresd az ügynökséget –Döntsd el fejre vagy írásra van szükséged –Ne akarj ágyúval verébre lőni Emberminőség –Az adott feladatra válassz ki Inspiratív / trendek ismerője stratéga kreatív, precíz projekt manager, végrehajtó. Cég szervezettsége (menedzsment) Morál, értékek –Nézd a cég hajtóerejét!

Dr. Szűcs Ervin Ügyvezető igazgató, Közép- és Kelet-Európa Weber Shandwick A Kicsi, a Nagy, a Hazai és a Nemzetközi