SZTÁROK és SZPONZOROK Kynsburg Zoltán 2006. október 28.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Sport XXI. Felméréseinek Eddigi Eredményei augusztus 11. Fadd-Dombori.
Advertisements

Magyarországon új sportként, minél szélesebb körben megismertetni az általunk oly szeretett játékot. Olyan környezetet teremteni, ahol harmonikus közösségben.
A sportszocializáció.
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Értékel- várá- saik azono- sítása Vevők kijelö- lése Termék szolg. meghat. Kinek?Mit? Hogyan? BELSŐ TÉNYEZŐK.
 Szegedi Tudományegyetem  Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék.
A szponzorálás.
MAGYAR LÁBTENISZ SZÖVETSÉGI VERSENYEK  Magyar Lábtenisz Szövetség.
Eurosport Média ajánlat 2014.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Dr. Csermely Tibor GÉPJÁRMŰBIZTOSÍTÁSI HELYZETKÉP
- Nézőszámok - Stadionunk befogadóképessége összesen: fő - Tervezett átlag nézőszám a követekző 3 évben: fő - Tervezett átlag nézőszám
VI. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra” szeptember 26–28. Balatonalmádi Dr. Biró A. Zoltán Sapientia Erdélyi.
A szabadidő fogalma.
Az Index.hu USA-képe. A kutatás célja Az Index.hu Külföld rovatában közzétett hírek és az amerikaiakról a köztudatban él ő sztereotípiák összefüggéseinek.
MRGSZ Stratégiai terv Verzió: 2. RC2. JÖVŐKÉP Aktuális MRGSZ cél: Láthatóvá tenni a a rögbit Magyarországon és a Magyar rögbit Európában!
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
A világ atlétikája, az atlétika világa Miért üzlet az atlétika?
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Alapfogalmak.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A ppt fájlokat a GTK honlapján…
VEZETÉSI STÍLUS A STÍLUS FOGALMA a VEZETÉSI stílus fogalma,
Szociális kompetencia
Péczeli Katalin előadása
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
IPARÁGAK VÁLTOZÁSA : HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉS EVOLUCIONISTA SZEMSZÖGBŐL Bajmócy Zoltán egyetemi adjunktus Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
Társadalomtudományi Tanszék
Véletlenszám generátorok
Készítette: Soós Roland igazgató ÉRÁK 2007 Összdolgozói értekezlet december 8.
Menedzsment, struktúrák az egyéni sikersportágakban Versenyképesség?
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
Gyermekvédelmi szemlélet az edzői munkában
Férjek Jótékonysági Golf Versenye szeptember 14. Old Lake Golf Club Anno 2008.
Z T E F C „90 ÉV TRADÍCIÓ” „MÚLT, JELEN, JÖVŐ” „EGY SZÍV, EGY DOBBANÁS”
BEISKOLÁZÁSI MUNKAÉRTEKEZLET
Edzéselméleti témák Kiválasztás
SPORTJOGÁSZ SZAKKÉPZÉS Sportmenedzsment tantárgy
Az országos mérések megújult rendszere
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
PTE INNOVÁCIÓS NAP 2015 A PTE marketing eszköztára KKV-k részére felsőoktatási marketing | üzlet vagy sem? Deliné dr. Győrmárton Rita PTE Marketing Osztály.
Megjelenési ajánlat Index.hu.
A sportpedagógia a személyiségfejlesztés szolgálatában Dr. Poór Zoltán a neveléstudomány kandidátusa Triatlon-edzők szakmai továbbképzése Balatonboglár,
„Még nagyobb, még hatékonyabb…” JUVENTUS MÉDIA I.FÉLÉV
A reklám centruma.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Graciela Sbertoli / Vox A kisebb települések önkormányzatainak támogatása az életen át tartó tanulás szemléletének népszerűsítésében MANORKA – zárókonferencia.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Tájékoztató előadás a szakról ELTE PPK Nyílt Nap január 29. Sportszervező BSc.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
Szociális foglalkoztatás szerepe a rehabilitációban Csicsely Ágnes Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatások Főosztály.
az Akasztói Szikiponty
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Közösségek jelentősége a többcélú intézményekben
Partnerség és együttműködés
Az edző sportoló kapcsolat jellemző jegyei Révész László.
Előadás másolata:

SZTÁROK és SZPONZOROK Kynsburg Zoltán október 28.

Az előadás gondolatmenete  Kik a sztárok?  A sztárok gazdasági jelentősége;  Sztárok, média, sportfogyasztók;  A szponzoráció fogalma;  A sztárság jellemzői.

Miért foglalkozunk a sztárokkal?  A sportszolgáltatás minőségének első számú tényezői  A termék- differenciálódás hordozói  A sport és média kapcsolatának legérdemibb formálói

Kik a sztárok?  Olyan sportolók, akiket a sportteljesítményük és egyéniségük kiemel a sokaságból.  A sztárság relatív fogalom.  Pozitív értékek hordozója.

Gazdasági jelentőségük  nagyobb torta,  nagyobb szelet A következő szereplők sport iránti keresletére hatnak:  nézők,  szabadidős sportolók,  média,  szponzorok

Szponzoráció! – Mit is jelent?  Kölcsönös előnyök  Egy kampó, amelyre más marketing médiumok felhúzhatóak  Leisure Marketing  Jól szegmentálható célcsoport

Millió $

Sztárok, média, sportfogyasztók  a média és a sztár kapcsolata,  a sztár és a sportfogyasztó kapcsolata,  a sportfogyasztó és a média kapcsolata

Sztárok és sportfogyasztók kapcsolata La Legión  2004-ben teniszütőt adtak el Argentínában. Ez 94%- os növekedés egy év alatt (1996-hoz képest 300%-os növekedés)  1981-ben Guillermo Vilas ütőjéből et adtak el.  Prince (Coria): ütőeladás 320%-kal nőtt.  Wilson (Gaudio, Canas, Federer): +325%  Babolat (Chela, Roddick): +165%  Adidas (Coria) és Diadora (Gaudio) minden készletét kiárusította…  Topper: Teljes kapacitáson dolgoznak a gyártóegységei.  néző látogatott ki a BsAs-i ATP tornára és a Davis Kupa mérkőzésre.  A lakosság 5%-a aktív teniszező (kb. 2millió ember), a tenisziskolák tele vannak gyerekekkel.

A sportoló piaci értékét befolyásoló tényezők Meglévő adottságok:  Fizikai:testalkat, ügyesség, megjelenés  Szellemi:intelligencia, játékintelligencia, egyéniség  Társadalmi:nemzetiség, etnikum, család

A sportoló piaci értékét befolyásoló tényezők Hozzáadott jellemzők:  Szellemi:érettség, önbizalom, alázat, felelősségtudat  Média eszköztára: statisztika, becenév, külsőségek Cél: Márkateremtés!

 másmilyenek  megszegnek sztereotípiákat  markánsan pozícionáltak Miben különböznek az átlagtól az olyan győztesek, mint a H+M, Harley Davidson, Ikea...? Mi különbözteti meg a Győzteseket? … és az olyan győztesek, mint Martina Hingis, Venus Williams, Anna Kournikova, Jim Courier vagy Roger Federer?

BE DIFFERENT OR DIE

A siker-spirál Központi probléma A fő kompetenciáinkra koncentrálás; Jobb problémamegoldása Kompetencia láthatóvá tétele siker

Fame’n’Game matrix Gyakori médiaszereplés BohócokSzupersztárok Futottak még... Szürkék (vízhordók) Ritka médiaszereplés Gyengébb játéktudás Kiváló játéktudás

Az előadás fő üzenetei  A sztár hiteles és pozitív sportoló.  A sztárok gazdasági hatása a médián keresztül teljesedik ki.  A szponzoráció egy kampó, amire a többi marketing médium felhúzható.  Különbözz a többiektől, és tedd láthatóvá a képességeidet!

Az igazi GYŐZTESEK tapasztalatot és érzelmeket kínálnak, álmokat váltanak valóra! A cél pedig nem más, mint az „őrült versenyben” a győztesek oldalára kerülni…

A vizsga anyaga 1. Az előadáson elhangzottak 2. Koltai K. Iván: A szponzorálásról edzőknek (Magyar edző, 2006/1. szám, old.) Sportmarketing Hírlevél: 6., 7., 8., 12. és 13. számok szponzorálásra vonatkozó cikkei