SZTÁROK és SZPONZOROK Kynsburg Zoltán október 28.
Az előadás gondolatmenete Kik a sztárok? A sztárok gazdasági jelentősége; Sztárok, média, sportfogyasztók; A szponzoráció fogalma; A sztárság jellemzői.
Miért foglalkozunk a sztárokkal? A sportszolgáltatás minőségének első számú tényezői A termék- differenciálódás hordozói A sport és média kapcsolatának legérdemibb formálói
Kik a sztárok? Olyan sportolók, akiket a sportteljesítményük és egyéniségük kiemel a sokaságból. A sztárság relatív fogalom. Pozitív értékek hordozója.
Gazdasági jelentőségük nagyobb torta, nagyobb szelet A következő szereplők sport iránti keresletére hatnak: nézők, szabadidős sportolók, média, szponzorok
Szponzoráció! – Mit is jelent? Kölcsönös előnyök Egy kampó, amelyre más marketing médiumok felhúzhatóak Leisure Marketing Jól szegmentálható célcsoport
Millió $
Sztárok, média, sportfogyasztók a média és a sztár kapcsolata, a sztár és a sportfogyasztó kapcsolata, a sportfogyasztó és a média kapcsolata
Sztárok és sportfogyasztók kapcsolata La Legión 2004-ben teniszütőt adtak el Argentínában. Ez 94%- os növekedés egy év alatt (1996-hoz képest 300%-os növekedés) 1981-ben Guillermo Vilas ütőjéből et adtak el. Prince (Coria): ütőeladás 320%-kal nőtt. Wilson (Gaudio, Canas, Federer): +325% Babolat (Chela, Roddick): +165% Adidas (Coria) és Diadora (Gaudio) minden készletét kiárusította… Topper: Teljes kapacitáson dolgoznak a gyártóegységei. néző látogatott ki a BsAs-i ATP tornára és a Davis Kupa mérkőzésre. A lakosság 5%-a aktív teniszező (kb. 2millió ember), a tenisziskolák tele vannak gyerekekkel.
A sportoló piaci értékét befolyásoló tényezők Meglévő adottságok: Fizikai:testalkat, ügyesség, megjelenés Szellemi:intelligencia, játékintelligencia, egyéniség Társadalmi:nemzetiség, etnikum, család
A sportoló piaci értékét befolyásoló tényezők Hozzáadott jellemzők: Szellemi:érettség, önbizalom, alázat, felelősségtudat Média eszköztára: statisztika, becenév, külsőségek Cél: Márkateremtés!
másmilyenek megszegnek sztereotípiákat markánsan pozícionáltak Miben különböznek az átlagtól az olyan győztesek, mint a H+M, Harley Davidson, Ikea...? Mi különbözteti meg a Győzteseket? … és az olyan győztesek, mint Martina Hingis, Venus Williams, Anna Kournikova, Jim Courier vagy Roger Federer?
BE DIFFERENT OR DIE
A siker-spirál Központi probléma A fő kompetenciáinkra koncentrálás; Jobb problémamegoldása Kompetencia láthatóvá tétele siker
Fame’n’Game matrix Gyakori médiaszereplés BohócokSzupersztárok Futottak még... Szürkék (vízhordók) Ritka médiaszereplés Gyengébb játéktudás Kiváló játéktudás
Az előadás fő üzenetei A sztár hiteles és pozitív sportoló. A sztárok gazdasági hatása a médián keresztül teljesedik ki. A szponzoráció egy kampó, amire a többi marketing médium felhúzható. Különbözz a többiektől, és tedd láthatóvá a képességeidet!
Az igazi GYŐZTESEK tapasztalatot és érzelmeket kínálnak, álmokat váltanak valóra! A cél pedig nem más, mint az „őrült versenyben” a győztesek oldalára kerülni…
A vizsga anyaga 1. Az előadáson elhangzottak 2. Koltai K. Iván: A szponzorálásról edzőknek (Magyar edző, 2006/1. szám, old.) Sportmarketing Hírlevél: 6., 7., 8., 12. és 13. számok szponzorálásra vonatkozó cikkei