Kuponos értékesítés vs. "hagyományos" online szobafoglalás Alternatív lehetőségek a szállodák kihasználtságának és cashflow- termelőképességének növelésére.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat
Global Distribution System
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
A Budapesti Értéktőzsde Részvénytársaság éve december 15. Jaksity György elnök Budapesti Értéktőzsde.
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
A direkt marketing fogalma
KGFB kampány a nagyok árnyékában Keresőmarketing nap november 17. Keresőmarketing nap november 17. Sziebig Péter.
Teljesítménytervezés
„Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” – Értékesítés -
A piac Szakiskola.
2. Piaci gazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban
Az OTP Travel fő értékesítési stratégiái és csatornái
Idegenforgalmi statisztika
Árpolitika a turizmusban
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Keresőmarketing stratégiák
DREAM-HOME Agency & Consulting Értékbecslés eladástechnika.
Pécs Mátyás király utca 12.
TDM Szakmai Nap november 21.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Szállodák eredmény kimutatásának mutatószámai
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A minőség céljai #1  A minőség szabványos megfogalmazása (ISO 9000:2000): A minőség annak a mértéke, hogy mennyire.
Szoftverminőség biztosítása célok, dokumentációk, a minőség költségei Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009.
Jegybankfüggetlenség Magyarországon Hamecz István Németország, mint modell? konferencia Budapest, október 21.
Csávás Csaba elemző munkatárs, MNB A főbb hazai pénzügyi piacok meghatározó szereplői és jellemző kereskedési stratégiái november 8.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Térinformatika a mindennapok online médiájában Pohly Ferenc T-Online Magyarország.
Nyereség, fedezetei pont fedezeti hozzájárulás
7. A különböző megtakarítási formák összehasonlítása
OTP portál e-volúciója: iCRM = ügyfélre szabott kiszolgálás Joós István üzletfejlesztési igazgató.
UTAZÁS FÓRUM 2013 „T ö bb vend é get szeretnénk…” Kőnig Erika marketing igazgató stratégiai kapcsolatok, promóciók.
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
Decentralizált energiaellátás
1458/17. tétel. 17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel ben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az.
Gazdasági és pénzügyi kilátások Auth Henrik MNB alelnöke február 2.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
A családi költségvetés
Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD.
Kérjük halkítsák le telefonjukat!
Tojás prezentáció Kategória áttekintés…. Az elmúlt évben jelentős defláció ment végbe a kategórián, ami az év elején visszafordulni látszott,
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC ONLINE TRENDEK 2011 Vendég & Hotel Business Club Gál Péter – BDO Magyarország Hotel és Ingatlan Tanácsadó Kft június 27.
Online foglalási rendszerek hatása a hazai turisztikai szolgáltatókra Dunder Krisztián Ügyféllojalitás és közösségi vásárlás a turizmusmarketingben Turizmus.
CÉL – ADAT - ELLÁTÁS Törvénynek hosszútávon megfelelő költség- hatékony rendszer működtetése Szakember szükséglet optimalizálása Szempont: 16 – 08 óra.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Az alternatív energia felhasználása Összeállította: Rudas Ádám (RUARABI:ELTE)
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
ÜGYFELEK ÉS CSOMAGOK: mindenki elégedett? A fogyasztók és a bizalom kérdése.
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
az Akasztói Szikiponty
Az üzletek operatív működtetése
9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
11. tétel.
Mindent az okostévékről!
9. tétel.
2/18/2018 Marketingterv Név.
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Szállodák eredmény kimutatásai és mutatószámai
A piac és a piacgazdaság
Paradigmaváltás a wellness szolgáltatások terén
Beutazás hatása a buszos turizmusra, tendenciák
Monor, Csernus Krisztián
Fizetési mérleg jelentés április
Előadás másolata:

Kuponos értékesítés vs. "hagyományos" online szobafoglalás Alternatív lehetőségek a szállodák kihasználtságának és cashflow- termelőképességének növelésére

1. Szálláshelyek eltérő kupon használati stratégiái Marketing céllal, kampány jelleggel Célja, jellemzői: –Piaci bevezetés –Márkaismertség növelés –Szolgáltatásbővítés –Egyszeri alkalom, széleskörű Kérdés(ek) –Van-e nagyobb, fizetőképesebb (prémium) célközönség, adatbázis? –Megfelelő pozíciót biztosít-e? –Mik a vendégek választási preferenciái? –Eljut-e a márkaüzenet a vendéghez? Kuponos értékesítés vs. "hagyományos" online szobafoglalás Turizmus Akadémia - Kupon Trend november 04.

2. Szálláshelyek eltérő kupon használati stratégiái Előre nem tervezetten, döntően mellékszezoni időszakokban Jellemzői: –Jelentősebb kiadatlan szobaállomány –A kupon értékesítési és felhasználhatósági időszakai közeliek, előre nem tervezhető –Jellemző alkalmazás cashflow hiány esetén Kérdés(ek): –Az akció változtat-e az egyéb csatornákon az értékesítések volumenén, eladási árán? –A kiadott ár illeszkedik-e az árazási politikába, marketing/PR stratégiába? –Visszakereshető-e a vendégek számára az így elérhető ár? Kuponos értékesítés vs. "hagyományos" online szobafoglalás Turizmus Akadémia - Kupon Trend november 04.

3. Szálláshelyek eltérő kupon használati stratégiái Mellékszezonokban rendszeresen Jellemzői: –Folyamatos kínálat a mellékszezonokban –Tervezhető –Egyidejű eltérő áras kínálat. –Zavaró mennyiségű részben eltérő paraméterű ajánlatok árparitási problémák „kikerülése” miatt. Kérdés(ek): –Az akció változtat-e az egyéb csatornákon az értékesítések volumenén, eladási árán? –A kiadott ár illeszkedik-e az árazási politikába, marketing/PR stratégiába? –Visszakereshető-e a vendégek számára az így elérhető ár? –Tartható-e egyáltalán árparitás, tisztességes üzleti partnerség? –Eltérőek lennének-e az előnyök árképzéssel, előfoglalási és last- minute árazással? Kuponos értékesítés vs. "hagyományos" online szobafoglalás Turizmus Akadémia - Kupon Trend november 04.

4. Szálláshelyek eltérő kupon használati stratégiái Kuponozás mint meghatározó értékesítési forma Jellemzői: –100%-ban a „kupon” hívó szóra és a % értékre épülő stratégia, ismeretlen életgörbével –Folyamatos, de szinte csak kuponos oldalon fellelhető kínálat egész évben –Árképzés a kuponos kedvezményhez igazítva –Szállásfoglaló oldalon az „eredeti ár” okozta anomáliák –Esetenkénti „névváltás” Kérdés(ek): –Meddig tartható fent az érdeklődés egy szálloda iránt kuponos oldalakon, ahol nem csökkennek tovább a kuponosnak nem túl alacsony árak? –Hogyan hat hosszútávon a kuponos kínálat bővülése egy állandó, nem túl olcsó ajánlatra? Kuponos értékesítés vs. "hagyományos" online szobafoglalás Turizmus Akadémia - Kupon Trend november 04.

5. Kuponos vendégek eltérő foglalási szokásai Árellenőrzés –A megjelenített árat összeveti az interneten egyéb oldalakon fellelhetővel. (Néhányan még a „szobatípus trükköt” is ismerik) –Kimagasló árérzékenység. –Lojalitás teljes hiánya még a kuponszolgáltatóval szemben is –Kedvezmény % nagysága Szoba ellenőrzés –Érdeklődik a szálláshelyen, sőt opciózza a kívánt időpontot –A felkészültebbek szobatípus, pótágyak, … és azok árait is egyeztetik Előre foglalás –Megkeresik a foglalható időszak legértékesebb, legeladhatóbb szakaszát és oda, vagy ahhoz legközelebb próbálnak foglalni, növelve az elköltött forintjaik hasznosságát. Közlekedés, étkezés lehetőségei költségei –Kalkulál a további költségekkel A szálláshely neve elhelyezkedése mellékes –Egyes kuponos oldalakon lassan nem is jelenik meg a név. Magasabb kategóriát választ mint amit egyébként megfizetne –Kialakulatlan igény és elvárás szint –Eltérő viselkedési szokások Kuponos értékesítés vs. "hagyományos" online szobafoglalás Turizmus Akadémia - Kupon Trend november 04.

6. Online foglaló vendégek eltérő foglalási szokásai Árkalkuláció –A tényleges árat kalkuláltatja a rendszerrel, vagy a szálláshellyel. –Nincsenek további felárak, rejtett költségek –Az árérzékenység valamivel kevésbé jellemző Szoba ellenőrzés –Visszajelzés alapján közvetlenül lefoglalja a kívánt időpontot Előre foglalás –Jellemzően utazási igény felmerülésekor 1-2 héttel az utazás előtt foglalja le szálláshelyét Közlekedés, étkezés lehetőségei költségei –Kalkuláltatja a további költségeket. A szálláshely neve elhelyezkedése tematikája keresési szempont –Sokkal tudatosabb a helyszín és szálláshely választás, döntően ismeri, vagy ajánlották már neki az adott helyet, vagy valamilyen preferenciája alapján kedvezően ítélte meg. –Jó tapasztalatok alapján visszatérésre késztethető Választási paraméterek –Gazdasági helyzetének megfelelő szálláshelyet választ. –Azonos besorolású szolgáltatásokat vesz igénybe. –Kialakult igényei és elvárásai vannak, ezek a választás szempontjai is. Kuponos értékesítés vs. "hagyományos" online szobafoglalás Turizmus Akadémia - Kupon Trend november 04.

7. Online foglalás kuponos foglalás ütközési pontok Árproblémák –Előfordul, hogy a vendég online nem foglalja le teljes áron a szobát mert látta hogy hasonló időszakban szokott lenni kuponos ára is, inkább megvárja a kedvezőbb ajánlatot Szobákból eredő problémák –Kuponos felárstruktúra (pl.: 1-2 szobára épülő olcsóbb alapár) „megtévesztheti” a vendéget a tényleges árról. Előre foglalás –Egy adott időszakot nem ugyan arról a végéről tölti a kétféle értékesítési rendszer –Az online rendszerek próbálják értékesíteni a szezon elején a döntően nehezen értékesíthető foglalást követő heteket teljesáron amíg a kuponos értékesítés a szezon legjobban eladható részét árusítja „féláron”. Amikor az értékesített időszakok összeérnek, teltház miatt a teljes áras értékesítés leáll. Kuponos értékesítés vs. "hagyományos" online szobafoglalás Turizmus Akadémia - Kupon Trend november 04.

8. Az értékesítési modellek ütközésének eredménye Bevétel –A szálláshely a normál áras értékesítés után megmaradt szobákat szeretné értékesíteni olcsóbban plusz bevételért –A kuponos oldalak valójában a felhasználhatósági időszak legértékesebb részeit töltik fel előre, csökkentet áron és csak ezután töltik töredékesen az eredeti cél szerinti időszakokat. –Az összbevétel nem biztos, hogy emelkedik Összegezve: –A meggondolatlan kuponozás előre olcsóbban értékesíti preferált időszakokat, csökkentve azok bevételét és nem garantált a jelentősen nagyobb plusz értékesítés, ami plusz bevételt jelenthetne –Jelentősen csökkenti a teljes áras értékesítés volumenét az időszaki ütközések és a piacon elérhető olcsóbb árak okozta ár összehasonlítások miatt Teljesítmény, bevételstruktúra –A szálláshely szempontjából úgy tűnhet, hogy az online foglalási oldalak teljesítménye csökkent és a kuponos értékesítésé növekszik. –Az tévedés, hogy a kuponos ár nem hat ki a szálloda pozícionálására és árképzésre. –Mókuskerék effektus, hiszen a kuponos értékesítéssel egy időben csökkenni fog a normál bevétel, ami még nehezebb helyzetet és kényszerpályát teremt a szálláshely számára. Kuponos értékesítés vs. "hagyományos" online szobafoglalás Turizmus Akadémia - Kupon Trend november 04.

9. Megoldási lehetőségek Időszaki korlátok –Kupon esetében pontosabb célzással illetve korlátozásokkal lehet védeni a normál áron is értékesíthető időszakokat –Last-minute megoldás: potyaleső.hu Garantáltan eladatlan szobákat értékesít Nem rongálja a szálláshely pozicionálását Nem lehet rá számítani, azaz nincs ilyen ár… Nem a fizetőképes keresletet konvertálja, egy darabbal sem csökken a normáláras eladás –Pre-sales megoldás (potyaleső.hu-n ilyen is lesz később) Nagyon távoli időpontokra, szűk időszakokra és csak bizonyos töltöttségig Az időbeli elhatárolódás miatt nem befolyásolja az időszakra történő valódi értékesítést, ezért biztosan többletbevételt jelent Kuponos értékesítés vs. "hagyományos" online szobafoglalás Turizmus Akadémia - Kupon Trend november 04.

9. Potyaleső.hu Csak 7 nap Ma estére szobát kevesen értékesítenek –Éjfélig van rá lehetőség –Tegnapi szobát szinte lehetetlen értékesíteni Eltérő árképzés –Nincsenek szobára számított költségek –Csak a közvetlen jelentkező költségekkel kell számolni –Minden plusz forint bevétel Jelentős kedvezmények –Valódi, növekedés a vendégéjszaka számban –Valódi többlet bevétel Ingyenes Kuponos értékesítés vs. "hagyományos" online szobafoglalás Turizmus Akadémia - Kupon Trend november 04.

10. Köszönöm a figyelmet! Előadó: Pozsonyi György ÚtiSúgó.hu Ügyvezető igazgató Kuponos értékesítés vs. "hagyományos" online szobafoglalás Turizmus Akadémia - Kupon Trend november 04.