Tehetséggondozó jó gyakorlatok a hazai köznevelési rendszerben Dr. Péter-Szarka Szilvia - Fuszek Csilla.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

Számadás a talentumról
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Vélemények a tehetségről
A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
A TEHETSÉGGONDOZÁS LEHETŐSÉGEI A TISZA-TÓ TÉRSÉGÉBEN Dr. Mező Ferenc • Korosztályok • Tehetségterületek • Léptékek • Együttműködés.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
CIVIL SZERVEZETEK AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGÉRT. Esélyegyenlőség területei, célcsoportjai Jogszabályok: A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény A fogyatékos.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Jó gyakorlatok a Kazinczy Ferenc Tagiskolában
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A szakképzési rendszer változásai Szabó András. Új kihívások, régi problémák Tanulói létszám folyamatos csökkenése Szakképzés presztízsének hanyatlása.
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából” A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából”
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
A tehetségtantervek készítésének módszertana
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Reflektív gondolkodás
10 M 4-8% , Ft Ft Ft 5%-os kamat , Ft , Ft , Ft 5-30% Különbség: , Ft 10 év.
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Iskolai tehetséggondozó tevékenység az online kérdőíves felmérés tükrében Sági Matild.
Családoknak szóló, helyi szemléletformáló programok támogatása „Tehetséges vagyok a családom támogat” NTP-CSSZP-M –
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS A tehetséggondozás nemzetközi kontextusa Török Balázs.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
Vakok és Gyengénlátók Közép- Magyarországi Regionális Egyesülete Cím: 1146 Budapest, Hermina út 57. Tel: (1) Web:
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
Tankönyvpiaci körkép 2016 „Az oktatás nem az edény megtöltése, hanem a láng őrzése.” Szókratész.
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
A szakiskola jelene és jövője
Diákok a „második” sorból
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Mindent lehet még jobban tenni
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

Tehetséggondozó jó gyakorlatok a hazai köznevelési rendszerben Dr. Péter-Szarka Szilvia - Fuszek Csilla

A jó gyakorlat helye A jó gyakorlat helye a tehetségfejlesztésben Központban a tanuló Egyén és a környezete Tehetséggondozás - nem ok-okozati összefüggések alapján

Oktatási tőke és tanulási tőke Gazdasági, kulturális,társadalmi, infrastrukturális, didaktikai oktatási tőkék Szervezeti (test, lélek), cselekvési,cél/telic, életeseményekből adódó, figyelmi tanulási tőkék összhang

Oktatási tőke 1. Gazdasági – az oktatásba és a oktatási folyamat fenntartásába befektetett bármilyen pénz (akár állami akár egyéni): – GDP %; önkormányzat stb. – családi források

Oktatási tőke 2. Kulturális – értékrendszerek, gondolkodási mintázatok, melyek segíthetik, ill. hátráltathatják az oktatás célját: – Kelet-Ázsia: a tanulás kiemelkedő érték – Dr. Csont stb. infrastrukturális – politikák és anyagi feltételek által megengedett cselekvési lehetőségek didaktikai – az a felhalmozott know-how, ami rendelkezésünkre áll egy oktatási folyamat megtervezéséhez, fejlesztéséhez összhang = a tehetséges környezet

Oktatási tőke 3. Társadalmi – személyek, szervezetek, amely közvetlenül vagy közvetetten befolyásolni tudják az oktatási folyamatot: – tanárok, mentorok, szülők – ösztöndíjak, szponzorok, egyesületek stb.

Oktatási tőke 4. Infrastrukturális – politikák és anyagi feltételek által megengedett cselekvési lehetőségek: óvodák, iskolák, könyvtárak, tagozatok Szoftverek, oktatási játékok stb.

Oktatási tőke 5. Didaktikai – az a felhalmozott know-how, ami rendelkezésünkre áll egy oktatási folyamat megtervezéséhez, fejlesztéséhez, lebonyolításához: – Pl.: IT beépítése az oktatási folyamatba

A jó gyakorlat Több szinten megjelenhet: – NTP-től a matematika tagozatig stb. Nincs királyi út – kontextus függő Támogatás – fejlesztés – Ösztöndíj program - táblajátékok

Tehetséggondozó jó gyakorlat Azonosítás jó gyakorlata (beválogatás/kiválogatás) – Szükség van erre? – Tehetségterületek függvényében Fejlesztés jó gyakorlata

Tehetséggondozó jó gyakorlat - problémák G & T probléma Átütő tehetség / tehetség probléma Hol van a különbség a módszertanban? – Pl.: deduktív/induktív – „barátra leltem” HHs tanulók fejlesztése – kapacitásnövelés