Szakiskolás tanulók bemeneti képességvizsgálatának tapasztalatai történelem és társadalomismeret tantárgyból ( mérési elemzés) Szakiskolai Fejlesztési.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Advertisements

E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
„Ezt egy életen át kell játszani”
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
A DUNAKANYAR DIÁKSZEMMEL Szentendre
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Angol nyelvi kompetencia
Fontosabb fogalmak Képesség :
Régészet Szerényi Dóra
Polgári szellem és értékrend Márai Sándor művében
11 Az interakció azokat a folyamatokat foglalja magában, amelyekben minden résztvevő kész arra, hogy megváltozzon és ennek a beállítottságnak az alapján.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Árpád-kor Gyakorlás.
Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER október 11.
Készítette: Herczeg Jakab
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Gazdasági ismeretek.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
A kerettantervek fejlesztése
Történelemtanár képesítési követelményei Kaposi József szeptember.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
MŰVELŐDÉSTÖRTÉNET.
Tigrisek Készítette : Juhász Noémi.
Székely István fejlesztési tanácsadó
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Radnóti Miklós Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskolája 8044 Kincsesbánya Iskola u. 1. „Jó gyakorlat” Év végi felmérő feladatlap kémia tantárgyból.
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
Gyermekvilág régen és ma
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Törökök Magyarországon
1532 Kőszeg 800 katona a végsőkig védte a várat,de elbuktak A törökök mégsem jutottak el Bécsig 1552 Temesvár 5 hétig védték a várat, de a segítség nem.
M ű vészeti korok szépségei Játékos vetélked ő Kriván Norbert Buzás Kristóf 12.C 12.A.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
A királyi hatalom meggyengülése A Jagelló-család.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Feladatok.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
A várháborúk Magyarországon ( )
Nemzeti Köznevelési Portál
Magyarország a kora újkorban
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Szent László Középiskola Szekszárd
Szent István örökében.
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Kompetencia alapú szakoktatás
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Készítette: Szigethy Barna 5.a.
A harmincas évek Európája
Előadás másolata:

Szakiskolás tanulók bemeneti képességvizsgálatának tapasztalatai történelem és társadalomismeret tantárgyból ( mérési elemzés) Szakiskolai Fejlesztési Program Készítette: Marczinkó István magyar-történelem szakos tanár, oktatási igazgatóhelyettes

Bevezetés - Az OM 2003-ban hirdette meg a Szakiskolai Fejlesztési Programot - A szakiskola a magyar közoktatás „fehér foltja” - 90 pályázati nyertes iskola kapcsolódott be a programba (A vagy B komponens) - Megtörtént a közismereti tantervek kerettantervi változatainak kimunkálása - Folyik a tantervek akkreditációja - Történelem és társadalomismeretből is 2003 őszén történt a bemeneti mérés - A és B típusú feladatoknak megoldása

„A” változatú feladatok – komplex ismeret, több kronológia „B” változatú feladatok – több a szövegértési feladat A felmérés tárgya: - szövegértés történelmi szövegkörnyezetben - véleményalkotás - csoportosító, rendszerező képesség - KTA használata - topográfiai ismeretek alkalmazása Az elemzésben csak a „B” változat feladatmegoldá- sainak elemzésével foglalkozok A „B” változat feladatsorát 558 tanuló oldotta meg ebből: »- 9. osztályos 304 fő »- 10. osztályos 254 fő

Írja a kép alá, hogy mit ábrázol! Neve: a.___________ c.___________ e.___________ Hol található? b.___________ d.___________ f.____________

Egészítse ki a mondatokat! A következő szavakat illessze a mondatba! lelet, régész, tárgyi emlék, ásatás, írásos emlék A régen élt emberek nyomait a …………… kutatják. Az …….. során akár egész városok maradványai is felszínre kerülhetnek. A sírok feltárása mindig nagyon izgalmas, mert a legtöbb régészeti………………….. ezekből kerül elő. Az őskori emberek életéről csak ………….. maradtak ránk, a későbbi korokból már……………. is tudósít.

Állapítsa meg, melyik állítás igaz és melyik hamis. Írjon az állítások elé I vagy H betűt! ……. Az ősemberek a varázslatokon megnyerték maguknak a titokzatos szellemeket, és így biztosították a vadászat sikerét. …… A földművelés és az állattenyésztés elterjedésével az emberek a természeti jelenségeket, a Napot, a Holdat és a csillagokat kezdték tisztelni. …… A kutatók az első művészeti alkotásokat, a barlangrajzokat spanyolországi és franciaországi barlangok falain találták meg. …… Az emberek hamar rájöttek, ha külön-külön mennek vadászni a hatalmas állatokra, jobban járnak, mert nem kell a zsákmányt megosztani, hanem egyedül birtokolhatják az óriási mennyiségű húst. …… A honfoglaló magyarok kalandozó hadjáratot folytattak.

Keresse a párját! Írja a betűk mellé az oda illő számokat! a) múmia 1. Kína a)……………. b) égetett tégla2. Egyiptom b)……………. c) porcelán3. India c)……………. d) gyapot 4. Mezopotámiad)…………….

Mely tudományok segítik a történelem meg- ismerését? Soroljon fel legalább öt tudományt! 1.……………………………………….. 2.……………………………………….. 3.……………………………………….. 4.……………………………………….. 5.………………………………………..

Jelölje G Géza, I István, és jelölje M azokat az intézkedéseket, melyek mindkettő nevéhez kapcsolhatók! Írja a megfelelő betűket az alábbi állítások elé! Géza: G, Szent István: I,Mindkettő: M … Felveszi a kereszténységet. … Rokoni kapcsolatokat épít ki a németekkel. … Leveri a német császár támadását. … Leveri a támadó törzsfőket. … Növeli az uralkodói földbirtokot. … Az egyházra támaszkodik. … Királlyá koronázzák. … Kiépíti a királyi vármegyerendszert. … Püspökségeket szervez.

Jelölje a térképrajzon a felsorolt helységneveket a kezdőbetűik beírásával! Használhatja az atlaszt! Esztergom, Buda, Muhi, Fehérvár, Visegrád, Pozsony Esztergom, Buda, Muhi, Fehérvár, Visegrád, Pozsony

Válassza ki, hogy a következő állítások közül melyik vonatkozik a céhre és melyik a manufaktúrára! A tulajdonos bérmunkásokat alkalmaz. A minőségre törekednek. Az árut egy ember készíti. A mennyiség növelése a cél. Munkamegosztással dolgoznak. A tulajdonos csak irányítja a munkát. A tulajdonos részt vesz a termelésben. Céh Manufaktúra

Az alábbi végváraknak ki volt a várkapitánya? (Az összetartozókat kapcsolja össze nyíllal!) a. Eger1. Jurisics Miklós b. Szigetvár2. Szondi György c. Kőszeg3. Dobó István d. Drégely4. Zrínyi Miklós

Melyik meghatározáshoz, melyik fogalom tartozik? Írja a meghatározás elé a fogalom betűjelét! Meghatározások: 1. ………….: Két egyenrangú, önálló állam szövetsége, amelyben az államfő személye azonos. 2. ………….: Fizetség fejében (fizetésért) katonáskodó harcos. 3. ………….: Önállósággal nem rendelkező, az anyaországtól távol eső, annak kizsákmányolása alatt álló ország vagy terület. 4. ………….: Egy országon belül csapatok küzdelme egymás ellen a hatalom megszerzéséért. 5. ………….: Jobbágytelekkel nem rendelkező, a földesúr földjén dolgozó paraszt. Fogalmak: a.) gyarmat b.) zsellér c.) dualizmus d.) zsoldos katona e.) polgárháború

Összegzés,fejlesztési feladatok - alapvető tantervi ismeretek mérése történt - 9. osztály teljesítménye 62,8%, szórása 12,7% osztály teljesítménye 71,5%, szórás 13% - a tanulók ismereteiben, tudásában, készségszintjében 8,7%-os eltérés - sok a motiválatlan tanuló - a topográfiában való jártasság némileg jobb eredményt hozott (70,9% ill. 82%) - a fő cél a tanulás- tanítás módszertani megújítása - a frontális osztálymunka mellett (helyett) csoportmunka, egyéni fejlesztő feladatok - a mérés tapasztalatait beépíteni a tantervfejlesztés során

!Köszönjük a figyelmüket!