Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád, 2016.07.01..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Advertisements

A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Közigazgatási alapismeretek
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
„ MEGYÉN INNEN… MEGYÉN TÚL…” A szakfelügyelet és a megyei intézmények együttműködése tapasztalatainak összegzése. KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS ORSZÁGOS.
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Tanévkezdő tájékoztató konferencia Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály 2013 augusztus.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
szerepe a köznevelésben
MUNKÁLTATÓ ÉS AZ ÜZEMI TANÁCS KAPCSOLATA (Mt. 267.§)
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
AME BESZÁMOLÓJA Előzmények „Korlátlan” iskola alapítási jog – Szakmai –Közösségi –Üzleti okokból Lassú folyamatos korrekció –Minőségbiztosítás.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A középiskolai oktatás szabályzatai
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
A köztisztviselők jogállásáról Bevezető rendelkezések.
Az Állami Számvevőszék önkormányzati ellenőrzési tapasztalatai Előadó: Domokos László, az Állami Számvevőszék elnöke.
Beszámoló az NPK egy éves tevékenységéről
Minősítések a szakértő szemével
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Készítette: Kovács Ferencné
,,Önértékelés –Tanfelügyelet – Minősítés”
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Óvodák a Köznevelési Kerekasztal munkájában Márkus Lászlóné NPK budapesti elnökségi tag Budapest,
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Az Óvodapedagógusok helyzete, problémái Nagyné Szabó Etelka Az NPK Óvodai Tagozatának elnöke Budapest,
Összefoglaló a Köznevelési Kerekasztal Pedagógus Foglalkoztatási Munkacsoportjának munkájáról előadó: Thaisz Miklós 1.
Szeged, december 09. Tájékoztató a Magyar Kormánytisztviselői Kar Csongrád megyei területi tisztviselői választásról.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Beszámoló év Bognár Lászlóné tagozatvezető.
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Szakmai beszámoló Bognár Márta tagozatvezető Bognár Márta tagozatvezető.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 16. A fogyasztóvédelem ügyei a évi őszi ülésszakban.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Beszámoló január-december Bognár Lászlóné tagozatvezető.
„A Kirendeltség és az Önkormányzatok közötti információ és adatszolgáltatás gyakorlata a Paksi Kistérségben Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Önkormányzat és állam.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
SZAKEMBERKÉRDÉS AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETI SZAKKÉPZÉSBEN
Egy nyílt levél elő- és utóélete
Barcsák Marianna KPSZTI
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Közoktatási alapismeretek
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,

Mi az NPK? „A Nemzeti Pedagógus Kar az állami és önkormányzati fenntartású köznevelési intézményekben pedagógus-munkakörben közalkalmazottként foglalkoztatottak önkormányzattal rendelkező köztestülete.” Forrás: A évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 63/A. § (1)

Küldöttek, elnökség, működés -A területi küldötteket a tagság választotta, akik maguk közül országos küldötteket delegáltak. -Az elnökséget és az elnököt az országos küldöttek választották. -A köztestület a képviseleti demokrácia szabályai szerint működik az elejétől fogva. -Az eddigi munkánk során szakmai jellegű bírálatot nem kaptunk.

Melyek a legfontosabb feladataink? 1. Véleményezési és konzultációs jog gyakorlása - törvények, rendeletek, és ezek módosításai esetében 2. Fejlesztési javaslatok előterjesztése - pedagógus foglalkoztatás (munkaidő, nyugdíjasok…) - életpálya (illetményalap, pótlékrendszer..) - minősítés, tanfelügyelet, önértékelés - tartalomfejlesztés (NAT, kerettantervek..) - fenntartás, működtetés (KLIK, önkormányzatok) - tankönyvellátásról 3. Közösségi szolgálat működtetésének hatékonnyá tétele - OFI-val együtt, ebben a tanévben 40 iskolában

Hogyan valósítjuk meg? A területi szerveken és a tagozatokon keresztül közvetlenül gyűjtjük be a pedagógusok észrevételeit, azokat összesítjük és az Elnökség a Kar egységes álláspontját közvetíti a jogalkotó felé.

Célok a kerekasztal tárgyalásokon 1.Intézmény fenntartás: - reális költségvetés, - jogszabályoknak megfelelő munkaerő gazdálkodás, - intézményi munkaterv. Ezek elfogadása esetén önálló végrehajtás. A fenntartó ellenőrzi a megállapodások betartását. 2. Pedagógus munkaidő – 22 kötelező tanítási óra 3. A nevelést-oktatást segítő dolgozók megfelelő számú foglalkoztathatósága, bérezése.

Célok a kerekasztal tárgyalásokon 4.Életpálya: - vetítési alap felülvizsgálata, - jutalmazás lehetősége, - cafetéria lehetősége. 5.Tanfelügyelet és minősítés: - az eddigi tapasztalatok alapján a rendszer további átgondolása 6. Tanulói terhelés: - tanulói óraszámok csökkentése.

Célok a kerekasztal tárgyalásokon 7.Tartalomfejlesztés: - a nevelés-oktatás céljának meghatározása, - NAT felülvizsgálata, - alternatív kerettantervek, - tankönyv választás. 8. Szakképzés - a bevezetés elhalasztása, illetve önkéntessé tétele. 9. A 2013-as béremelés végrehajtása.

Megtisztelő figyelmüket köszönöm! Nemzeti Pedagógus Kar 1085 Budapest, József körút 63. Tel.:(+36-1) Mobil:(+36-30)