NTP-TSZV- M-15-001 CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS 2016.06.01. A tehetséggondozás nemzetközi kontextusa Török Balázs.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
Advertisements

III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Vélemények a tehetségről
A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
A tanári munka értékelése
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
Tehetségpont létrehozása
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
ELTE Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium és Kollégium Tehetséggondozó Középiskola.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Tehetségpontok hálózatának kiépítése
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Közoktatás fejlesztési pályázatok. Pályázati menetrend.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
Csoportos tehetségsegítő tevékenységek megvalósítása
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
Az Arany János Tehetséggondozó Program szerepe a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tehetséggondozó munkájának pedagógiai, módszertani fejlesztésében.
Tehetséggondozó jó gyakorlatok a hazai köznevelési rendszerben Dr. Péter-Szarka Szilvia - Fuszek Csilla.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
DARUS a gyermekekért.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
Diákok a „második” sorból
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Előadás másolata:

NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS A tehetséggondozás nemzetközi kontextusa Török Balázs

NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Az előadás témái Az oktatási rendszerek funkciói Az oktatási rendszerek evolúciója A tehetségterület kidolgozottsága, a tehetséggondozás oktatási integrációja.

NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Az oktatási rendszerek funkcióterületei Az oktatás alrendszer társadalmi funkciója: Társadalmi státusz allokáció. Az oktatás rendszer differenciákat hoz létre: Eltérő végzettségek. Eltérő karrierek. Tanulói eredményességmérések. Kompenzatorikus funkció. Esélyek kiegyenlítése: A tanulói eredményesség minél kevésbé függjön kulturális, települési, személyes - testi, fizikai, biológiai, családi, szocializációs, viselkedési stb. jellemzőktől.

NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Az oktatási rendszerek funkcióterületei Tehetséggondozás. Az oktatási célok elérése során létrejött legkedvezőbb csoportok gondozása. Abszolút tehetségfogalom: az oktatási javakat nagyobb hatékonysággal hasznosító tanulók támogatása. (Standardizált méréseken azonosított felső X%-a a tanulóknak.) gyorsított végzettség szerzés; célzott extra foglalkoztatás. Relatív tehetségfogalom: mindenki tehetségessé tehető valamiben. eljárásrend, ami az iskoláknak nagy szabadságot biztosít a tehetség felderítése, azonosítása és kontextusba ágyazott kibontakoztatására.

NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Az oktatási rendszerek evolúciója A kompenzáció funkcióterület jól kimunkált, fejlődő. A tehetséggondozás funkcióterület kevésbé kimunkált, alulfejlett. Tehát eltérő fejlettség mutatkozik az azonosítási procedúrák az eljárásrendek (programok) az értékelési eljárások terén.

NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Ideológiák - normatív elvek: „Az oktatásban az egyenlő kimeneteket kell elérni.” „A tehetséggondozás elitképzésként címkézett.” „A kompenzatorikus és hatékonysági (tehetséggondozás) forrásfelhasználás versenyben áll egymással. Több tehetséggondozás = kevesebb kompenzatorikus oktatás.” „A szocializmus egyenlősítő hagyománya hatott.” „Globálisan terjesztett oktatásirányítási értékelvek hatása.”

NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS A tehetséggondozás oktatási integrációja 1.A tehetséggondozás a rendszerműködésbe integrált. (Nyugat-Ausztrália) 1.az ország minden területén megközelítőleg egyenlő feltételekkel elérhető szolgáltatás. 2.folyamatosan gondozott közpolitikai terület 3.hátránykompenzáció és tehetséggondozás nem különül el 4.a megvalósítást (implementációt) támogató eszközrendszer folyamatosan fejlesztett 5.a rendszerben és a helyi szinten használt tehetség fogalmak pontosan lehatároltak

NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS A tehetséggondozás oktatási integrációja 1.A tehetséggondozás a rendszerműködésbe integrált. (Nyugat-Ausztrália) 6.Intézményi szinten kötelezettség a tananyagok illesztése a tehetséges tanulók tanulmányi, társas és érzelmi szükségleteihez. 7.Az oktatás metodikája is alárendelhető a tehetségesek szükségleteinek 8.Gyorsított ütemű előrehaladás biztosítása 9.Lehatárolt szerepkörök, a tanárok továbbképzése 10.A tehetség azonosítási folyamatok szakmai anyagokkal és mérőeszközökkel megtámogatott formában folynak

NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS A tehetséggondozás oktatási integrációja 2.A tehetséggondozás az oktatás egyfajta szatellit- rendszere 1.egyenlőtlenül érhetők el a diákok és szülők számára. 2.kevésbé standardizált feltételek mellett vehetők igénybe 3.a tehetségek azonosítása jellemzően az egyes kidolgozott programokhoz kötött

NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Magyarország Rendszerbe integrált tehetséggondozás: 6-8 évfolyamos iskolák, tagozatos osztályok, fakultáció rendszere, országos lefedettséggel működő művészetoktatás OKTV Nemzeti Tehetségpontok Hálózata. Szatellit rendszerként működő tehetséggondozás: Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Magyar Géniusz hálózat Tehetségpontok

NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Az oktatási rendszer evolúciója A tehetség funkcióterület erősödése és illeszkedése meglévő funkcióterületekhez (pl. kompenzáció). Oktatási rendszer és szatellit rendszerének kapcsolódása. Fejlesztendőek: A tehetség fogalomrendszer A tehetség azonosítási procedúrák Az eljárásrendek, programok Az értékelési eljárások (Melyik program megfelelőbb?)