„A betűk csendje” Könyvek, könyvtárak a hallássérültek világában dr. Tapolczai Gergely ügyvezető igazgató Budapest, 2008. november 26.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Könyvtárismeret Könyvtárak.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Olvasóvá nevelő program a felső tagozaton 5-6. évfolyam
–– Hétköznapi munka több nyelv és kultúra metszéspontján Papp Annamária Nyelvi és kulturális sokszínűség Bemutatkozik.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Iskolánkról.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Könyvtárhasználati verseny
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
2009. november 30. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 12. előadás.
KAPOSVÁR ÉS AZ AKADÁLYMENTES TURIZMUS. A „Tapintható város” Szociális és Munkaügyi Minisztérium 1.4 M Ft ( 70%-30%) Vakok – és gyengénlátók számára.
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Az olvasás helye és megítélése az általános iskola felső tagozatában
Könyvtárhasználat.
Az Óbudai Egyetem Könyvtárának bemutatója lib.uni-obuda.hu 2011.szeptember.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Tehetséggondozás a könyvtárban Eger, december 10. Hock Zsuzsanna Mérei Pedagógiai Intézet
A hazai iskolai könyvtárak fejlődéstörténete
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
Gyermekeink védelme a Digitális Világban Kutas István, Vállalalti kommunikációs igazgató, Telenor.
Budapest, Hungary, 21st World Congress on Reading 1 Elektronikus könyvtár(ak) az olvasás szolgálatában Moldován István OSZK
Újjászülető oktatási tartalmak a nemzeti könyvtárban Moldován István MultiMédia az oktatásban konferencia Zsigmond Király Főiskola,
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7. előadás.
2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 5. előadás.
Hallássérült fiatalok képzési, elhelyezkedési lehetőségei
A magyar kortárs gyermekirodalom elterjedése az iskolában
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Miért jó az informatika a hallássérülteknek?
Kompetensek lettünk? június 27..
Kötelező, közös, kölcsönös olvasmány – Hagyomány és megújulás az iskolai olvasmányok kánonjában Dr. Gordon Győri János elnök Magyar Olvasástársaság.
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Gyógypedagógiai munkája  váci intézet /Váci Siketnéma Intézet/ tanára  Tanítványai a „kezdő magyar siketnémák”  1808-tól igazgatója  Simon.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
Kommunikáció siketekkel a könyvtárban
Kézenfogva Alapítvány módszertani újdonságok 2009 november, Nyíregyháza 1.Aktív Műhely a fenntartható foglalkoztatásért! - pályázat 2.Európai Gondozási.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Az iskolai könyvtárakban végzett szakfelügyelet tanulságai Gondolatébresztő április
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
Szerző : Vörösmarty Mihály Mű címe: Csongor és Tünde Előadás helye: Budapest Nemzeti Színház Bemutató dátuma : 1941 Rendező: Németh Antal CsongorésTünde.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
DARUS a gyermekekért.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Meghívó ! Agykutatás Napjai Budapesten március 17-18
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért

Hallássérültek a könyvtárban
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Üdv, tanulók! Tanár neve.
Újjászülető oktatási tartalmak a nemzeti könyvtárban
3. osztályban.
Előadás másolata:

„A betűk csendje” Könyvek, könyvtárak a hallássérültek világában dr. Tapolczai Gergely ügyvezető igazgató Budapest, november 26.

Bevezetés Siketoktatás „Anyanyelvi óra” Magyar nyelv? Jelnyelv? Anyanyelv? Nem hallás útján tanuljuk a magyar nyelvet Elsődleges nyelv?

Saját tapasztalatok Kaposvári siketiskola: hallásfejlesztés- beszédtanítás központúság Olvasás? Szövegértési nehézségek „Könyvtári projekt” (Pálné Leinberger Ágota: Foglalkozás siket gyerekekkel) Szerencsés véletlen? – nagyszerű könyvtáros, nagyszerű pedagógus Osztályunk átlag felett Tanulmányi versenyek (olvasás, szájról olvasás, szövegértelmezés)

Saját tapasztalatok „Könyvtári projekt”  könyvtárba járó lettem Olvasás = szövegértési képesség fejlesztés, magyar nyelv helyes alkalmazása Sorstársaimnál is ezt tapasztalom

Továbbtanulás és könyvtár Középiskola – kötelező + szórakozás Egyetem - tanulás Jogszabályi háttér akkor és most –Jegyzetekhez, előadások anyagához való hozzáférés

A SINOSZ és a könyv(tár) Szabó Ervin Könyvtár – kedvezmény OIK – Nyelvek Napja – jelnyelv népszerűsítése Olvasás szeretete? Szépirodalmi művek megismertetése? Általános műveltség? Társadalmi jelenség (hangoskönyvek, tömörítések, adaptálások) Akadálymentesítés?

Jelnyelvi könyvtár SINOSZ célja a teljes körű info- kommunikációs akadálymentesítés (feliratozás, jelnyelvi tolmácsolás, technikai segédeszközök, kommunikációs eszközök, stb.) Jelnyelvi könyvtár projekt – a magyar és világirodalom műveihez akadálymentes hozzáférés

Jelnyelvi könyvtár 3 ország, 10 mű jelnyelvi adaptáció szempontrendszer Korcsoportok, irányzatok, olvasottság, a mű üzenete, megfilmesítés OIK!

Köszönöm mindenkinek a figyelmet! Elérhetőségek: dr. Tapolczai Gergely üv. igazgató: 06/ (SMS)