Virtuális pedagógiai közösségek tartalomkezelő rendszerrel Bedő Ferenc

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

Levéltárak, Balatonfüred, június közösségi oldalak, web 2.0.
E-learning alapú távoktatásos képzés
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Web2 és a blogok. Mi az a web2? 1.Filozófia (tartalom) szabadság nyitottság közösség 2.Eszköz(készlet) egyszerűség integráció kompatibilitás mobilitás.
AZ INTERNET ADTA LEHETŐSÉGEK AZ ALKOTÓKÖZÖSSÉGEK KAPCSOLATÉPÍTÉSÉNEK TÜKRÉBEN Dóri Éva MMIKL képzőművészeti szakreferens október 1.
Pedagógusok korszerű internetes kompetenciáinak fejlesztése Bedő Ferenc - közoktatási szakértő
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Tanárok és diákok a Facebookon
Közösségi média és a könyvtár Trendek Közösségi média és a könyvtárak Trendek
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Közösségi portálok használata (Etikett, veszélyek..)
Értékelés a pedagógiában
E-learning és a multimédia
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
E-learning alapú távoktatásos képzés
A Z ELA LCMS BEMUTATÁSA, KURZUS SZERVEZŐI LEHETŐSÉGEI, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A T ÉRINFORMATIKÁRA.
Statikus vs. dinamikus weblapok
Közösségi portálok használata
Közösségi oldalak használata
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Felsőoktatási portálok lehetőségei a hatékony tudásépítésben
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Fogd A Kezem Alapítvány
Az informatika szerepe a XXI.század múzeumaiban
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál © Dr. SERES TechConsult 2008.
Az E-TANÁR portál.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
ELEMÉR
A tolnasport.hu honlap adminisztrációja Készítette a Tolna Megyei Sportszövetségek Szövetsége a Nemzeti Civil Alapprogram NCA-DP-10-D pályázata keretében.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ Új utak a tanárképzésben – a MOTIVATE projekt tapasztalatai Dr. Tóth Péter
Felsőoktatás és a közösségi hálózatok
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
2009. november Nemzetközi ILIAS Konferencia1/20 Az ILIAS közösség Magyarországon, az együttműködés fejlesztése Berecz Antónia.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Menüpontok szerkesztése.
Online közösségek működése, működtetése Digitális Pedagógus Konferencia – Budapest, május 25.
Dr. Földy Ferenc Európa-jogi szakjogász III. EURES állásbörze október 11. EUvonal EU Tájékoztató Szolgálat.
Web 2.0 Tanárok a Web 2.0 idején Csoma Katalin ELTE PPK Neveléstudomány Doktori Iskola.
Közösségi oldalak az oktatásban gyakorlati szemszögből Uher Bertalan zenetanár Csermák Antal AMI, Veszprém Öveges József Szakképzőiskola, Gimnázium és.
Openprof.eu Project No LT01-KA Mivel lehet szabadon tartalmakat fejleszteni? Zarka Dénes Open Professional Collaboration.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
Turisztikai informatikai alkalmazások BA Turizmus- vendéglátás – Gödöllő Összeállította: Pető István TARTALOMKEZELŐ RENDSZEREK.
A diag.duf.hu oldal fejlesztési terve Fehér Mátyás Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
PÁRBESZÉD 2.0. Pécsi Ferenc Közösségi kommunikáció a falakon belül.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Ni.com | NI CONFIDENTIAL Hatékonyság és egy vonzó munkahely imázsa Taleo-val a progresszív toborzásért Mohai Gábor, HRIS Üzleti Elemző
Csoportmunkát támogató szoftverek
Nemzeti Köznevelési Portál
Online közösségek pedagógusoknak
DRUPAL Előadja: Nagy Nikoletta :05.
EU Tájékoztató Szolgálat
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
AVON CAREER SITE FELÉPÍTÉSE
Előadás másolata:

Virtuális pedagógiai közösségek tartalomkezelő rendszerrel Bedő Ferenc

Bemutatkozás 22 évig tanítottam informatikát 10 éve foglalkozom webfejlesztéssel – 6 éve használom a Drupal-t inspirátorom és a Drupal közösség – hiszek a virtuális közösségek létjogosultságában Nem technikai Drupal-os előadás lesz Drupal közösségi ereje pedagógus közösségi oldalak – tapasztalatok tanulási közösségi oldal – fejlesztés

Drupal története DriesBuytaert közösség kapcsolattartás kommunikáció Történet dorp.org –> drop.org drop.org – a nyílt PHP forráskód január 15.

Drupal közösség Ma – többszázezres nemzetközi közösség Nyílt forráskódú, szabadon letölthető személy 228 országból (drupal.hu adat) Ingyenes? Drupal webhelyek gyűjteményei

Drupal ereje (ennyi lesz a technika) moduláris felépítés core  alap (mag) rendszerhez tartozó modulok  hivatalos közösség - mögötte az Acquia  contributions  kiegészítő elemekhez tartozó modulok  nem a hivatalos közösség  7.x modul6.x modul

Közösségi kommunikáció (alap)  tartalom közvetítés  oldal típusú tartalom  nem a főoldalon jelenik meg  nem várunk hozzászólást  hír típusú tartalom  a főoldalon (hírfolyamban) jelenik meg  lehetőség van a hozzászólásra  megjelenik a bejegyző neve és a bejegyzés időpontja  kommunikáció  hozzászólás lehetősége

Közösségi kommunikáció + Alap Drupal moduljai – core  fórum  szavazás  blog Kiegészítő modulok – contributions  esemény, eseménynaptár  képgaléria  hang (kezelés, beágyazás)  videó (kezelés, beágyazás)

Hálózatépítés További modulok használatával – kiterjesztett profil kialakítása – csoportépítés önszerveződő csoportok csoporton belüli megosztás és kommunikáció – kapcsolatok kétoldalú, kölcsönös, a másiktól függő egyoldalú, nem kölcsönös, a másiktól független – kollektív tevékenység kollaboráció

napi látogatók száma: 50 – 100 (250) 2900 regisztrált felhasználó  csak regisztrált felhasználók tölthetnek le nem lett közösségi oldal  minimális közösségi aktivítás  többség inkább csak kapni szeretne (példa) információközvetítő oldal lett

Ilyen nem létezik !!! pedagógiai fejlesztések eredményei  átadatható pedagógiai értékek  szakmai együttműködések kialakítása  horizontális tanulás, kommunikáció a közösség építői külön képzés az építőknek a közösség építői mégis passzívak maradtak :-(( tartalomszolgáltató oldalakká alakultak meglepően sok látogató

Közösségépítés közösség  kapok a közösségtől  adok a közösbe magam is építők akik többet tesznek  frissítés gyakorisága  látogatottság  aktivitás  Long Tail a közösségi oldalakon

Nézzük inkább a gyerekeket!

Virtuális tanulási közösség Iskolai webhely ami – tanulási célú közösségi oldal és a – gyerek számára egyéni tanulási környezet Nem valami helyett, hanem mellett! Web2.0 eszközök egy része egy webhelyen.

Tanulói virtuális közösség funkciói tartalommegosztás kommunikáció csoportalkotás hálózatépítés, kapcsolatépítés kollaboráció

Tanulói virtuális közösség funkciói tartalommegosztás – szöveges tartalom – képes tartalom képek gondolattérképek ikongrafika – beágyazott multimédia hang videó

Tanulói virtuális közösség funkciói kommunikáció – hozzászólások – fórumszálak, fórum hozzászólások – blogok

Tanulói virtuális közösség funkciói csoportalkotás – csoportok alakítása felnőtt segítő alakít csoportot gyerekek öntevékenyen alakítanak csoportot – csoportok zártsága meghívásra elérhető, vagy nyitott csoport tartalom publikus, vagy a csoportban marad

Tanulói virtuális közösség funkciói hálózatépítés, kapcsolatépítés – kétoldalú, kölcsönös kapcsolat (elfogadom az ismerős felkérést) – egyoldalú nem kölcsönös (követem őt, vagy ő követ engem)

Tanulói virtuális közösség funkciói kollaboráció – közös alkotó, vagy kutató tevékenység – dokumentumok közös szerkesztése

Tanulók fejlődése Tanuló – Mutasd meg, hogyan és az nekem elég! Mentorált – Segíts, hogy jobban csináljam! Közreműködő – Segítsetek és én is segítek! Kollaboráló – Építsük a tudásunkat közösen!

Tanuló - Mutasd meg, hogyan és az nekem elég! A kezdetek során a tanuló inkább passzív befogadó viselkedést tanúsít. Amit tehet: – megnézi, elolvassa amit a rendszer számára felkínál – maga számára megoldja a rendszeren kapott feladatokat A felnőtt segítő szerepe: tanár, tananyag biztosító, feladat adó. Használt dokumentumtípus: Dokumentum Külső alkalmazás: YouTube, Ustream, Google kérdőív, Bubbl.us … E szakaszban egyáltalán nem gond, ha a gyerek nem kommunikál a rendszerben, fontos, hogy megnézze a videókat és megoldja a feladatokat.

Mentorált - Segíts, hogy jobban csináljam! A fejlődés következő szakasza lesz, ha tanuló elkezd kommunikálni, kérdezni, és válaszolni. Amit tehet: – kérdést tesz fel ha nem ért valamit – beküldi a rendszerbe a megoldott feladatokat – beküldi a közösségbe a létrehozott produktumokat A felnőtt segítő szerepe: mentor, tutor Használt dokumentumtípus: Dokumentum, Kérdés, Fórum Külső alkalmazás: YouTube, Ustream, Google kérdőív … E szakaszban még nem biztos, hogy látja a rendszer mögött létező mentort, de feltétlenül fontos, hogy a segítőt mint személyt mielőbb megtalálja és merjen tőle segítséget, útmutatást kérni.

Közreműködő - Segítsetek és én is segítek! A harmadik fejlődési szakaszt egyértelműen az fogja mutatni, amikor a gyerekek megtalálják egymást a tanuló közösségben és elkezdődik a tanulás érdekében folytatott kommunikációt Amit tehet: – válaszol a társai kérdéseire – fórum szálat indít és bekapcsolódik az eszmecserébe – blogot indít a saját tudás megosztására A felnőtt segítő szerepe: moderátor, inspirátor, facilitátor Használt dokumentumtípus: Dokumentum, Fórum, Blog Külső alkalmazás: YouTube, Ustream, Google dokumentum, Mindmeister, Dipity, Voicethread, Titanpad E szakasz végére jelenik meg az igény a saját tudás megosztására.

Kollaboráló - Építsük a tudásunkat közösen! A negyedik fejlődési szakaszban valósul meg a tanulók közti együttműködés, a közös tudásépítés érdekében folytatott kollaboráció. Amit tehet: – részt vesz különböző fórumokban, eszmecserékben – rendszeresen válaszol mások kérdéseire – rendszeresen küld blogbejegyzést a közösségnek – részt vesz közös wiki dokumentum készítésében A felnőtt segítő szerepe: inspirátor, facilitátor, instruktor Használt dokumentumtípus: Dokumentum, Eszmecsere, Blog, Wiki Külső alkalmazás: YouTube, Ustream, Google docs, Mindmeister, Wiki … E szakaszban természetes a saját tudás megosztása, a kollaborativ tanulás.

Eszköz mindehhez Drupal segítségével – felépítjük ezt modulokból – használunk egy kész disztribúciót

Drupal Commons Social Business Softvare szlogennel jelent meg – közösség – közös tudás (közkincs) – kommunikáció – közös fejlesztés

Drupal Commons koncepció Felhasználó Tartalom Csoport Dokumentum Fórum Szavazás Blog MikroBlog Kérdés – Válasz Esemény Wiki Kép Adatok Barátok Kedvencek Személyes információk Csoportok Pontok (aktivitás) Önszerveződő Felügyelt Nyitott Zárt Nyilvános Magán Forrás: Hajas Tamás -

Drupal Commons + Közösség – csoportok – értesítések, – kapcsolatok Tartalom – címkézés – RSS – ajánlók Forrás: Hajas Tamás -

Fejlesztés Nem csupán Social Business Software Megvalósíthatók a felvázolt tanulói virtuális közösség funkciói Elfogadható egy PLE rendszerként is Magyarítás teljessé tétele Tesztelés – matematika – informatika - Logo

Köszönöm a figyelmet! Bedő Ferenc