„Új kihívások - Mire kell és lehet 2016-ban felkészülni a volt VOLÁN társaságoknak” „XX. A magyar közlekedés helyzete az EU-ban” Konferencia, KTE 2016.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VASÚTI KEREKASZTAL A MAGYAR KÖZLEKEDÉSI KLUB RENDEZÉSÉBEN JÚNIUS 2.
Advertisements

ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
PIC number – szükséges bármilyen Erasmus + pályázathoz PKE:
Workshop az elektronikus viteldíjrendszer közlekedési alkalmazásáról Budapest, december 5. Előadó: Saslics Elemér vezérigazgató Volán Egyesülés A.
Alapfogalmak: pályázás •A pályáztató által meghirdetett előnyökhöz való hozzájutás céljából, meghatározott célú és feltételek szerinti írásos ajánlat benyújtása.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
1 „Az FSZH hosszú és rövidtávú elképzelései a foglalkoztatási célú civil szervezetekkel való együttműködésre, különös tekintettel a szolgáltatás-vásárlásokra.
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Szántó Tamás elnökhelyettes PMISZK
Közforgalmú közlekedés a határon átnyúló agglomerációban Dr. Prileszky István Széchenyi István Egyetem Somorja,
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
Kézdi Árpád Államháztartási Szabályozási Főosztály
Tájékoztató a szakmai vizsgaszervezés jogosultságának elnyerésére kiírt pályázatról Huller Gabriella ETI.
1914.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
A szakképzés helyzete Magyarországon
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Biztos Kezdet Gyerekházak
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Előadó: Lehmann Ferenc
KAPOSVÁR.
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
A VOLÁN társaságok utaskiszolgálási színvonalát emelő és intermodális fejlesztései György Tibor VOLÁN Egyesülés, személyszállítási igazgató XV. Közlekedésfejlesztési.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
A VOLÁN társaságok versenyképességének tényezői a piacnyitás tükrében „Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció – finanszírozás”
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
A személyszállítási piacnyitás tapasztalatai és lehetőségei Közlekedéstudományi Konferencia Győr, március 25. ÁCS BALÁZS KTI Közlekedéstudományi.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A közbeszerzések elméleti háttere I. A szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
Gaál Bertalan Közúti közlekedési politika szeptember 25. Előadó: Cím2 A közúti alágazat jellemzői Motorizációs fejlődés –Járműállomány növekedése.
Moderátor: György Tibor személyszállítási és műszaki fejlesztési igazgatóság, titkárságvezető VOLÁN Egyesülés XXII. ORSZÁGOS SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI SZAKMAI.
Minőségi követelmények a közúti és vasúti személyszállításban Munkácsy András Közlekedéstudományi Intézet Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Az elvárt béremelés végrehajtása esetén igénybe vehető adókedvezmény.
A BKV Zrt. pozícionálása
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
„ A közúti közösségi közlekedés aktuális problémái”
Európai Uniós ismeretek
ÚMFT DDOP Szálláshelyfejlesztés pályázati kiírás meghirdetése
A széchenyi Programiroda szerepe a régióban
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
II. Országos Állatvédelmi- és Állatjóléti Konferencia
Közbeszerzési Hatóság
Az MNB szempontjai a napon belüli elszámolással kapcsolatban
Előadás másolata:

„Új kihívások - Mire kell és lehet 2016-ban felkészülni a volt VOLÁN társaságoknak” „XX. A magyar közlekedés helyzete az EU-ban” Konferencia, KTE február , Kápolnásnyék előadó György Tibor a VOLÁN Egyesülés Személyszállítási igazgatója

Személyközlekedési modal split, EU vs. Magyarország Forrás: EUROSTAT, 2013

A belföldi helyközi közösségi közlekedés teljesítményeinek megoszlása az egyes szolgáltatók között (2014, KSH) UtasszámUtaskilométer ezer fő%millió% Autóbusz , ,8 Vasút , ,8 Hajó 7720,190,3 Repülő2 9690, ,2 Összesen:

GTE - MABUSZ - „45. Autóbusz Szakértői Tanácskozás” A magyarországi települések közforgalmú közlekedési ellátottsága (2015) Utaskiszolgálási színvonaljellemzőkvasútVOLÁN Hálózatsűrűség(km/km 2 )0,10,3 Egy megállóhellyel kiszolgált terület(km 2 /mh)59,44,83 Egy megállóhellyel kiszolgált lakos(lakos/mh)6616,6519,2 Bekapcsolt helységek aránya(%)26,699,7 Naponta indított helyközi autóbusz járatszám: Kb , közel megálló 840 település érhető el vasúttal is 4 településnek nincs tömegközlekedési Kapcsolata 9 kivételével valamennyi hazai településen (az összes: 3.155) van menetrendszerinti autóbusz-közlekedés Kb. 100 településen volt 2015-ben önálló menetrend szerinti helyi közlekedés (ebből 76-t VOLÁN jogutód KK lát el, kb munkanapi helyi járatszám)

Miben és hogyan érinti a legjobban az 1370/2007/EU rendeleten évi XLI. tv. a hazai menetrend szerinti közúti személyszállítást végző vállalkozásokat 2016-ban?

Nagy-Britannia: az első „fecske” (1980) teljes mértékben liberalizálták a buszközlekedést. Norvégia: liberalizált távolsági piac – akár a vasúttal is párhuzamosan. Svédország: regionális megrendelők: piaci alapon, de állami támogatással. Spanyolország: külön régiók közti és régión belüli tenderek. Szlovákia és Csehország: helyközi tendereztetés - közszolgáltatási szerződéssel és árkiegészítéssel. Románia: az állam nem vesz részt a távolsági buszközlekedés megszervezésében. Törökország: jelentős versenyhelyzet, de nincs egységes menetrend. Franciaország és Németország: állami vasúttársaság támogatása - az autóbuszok előtt is megnyíló távolsági piacok. Nemzetközi tapasztalatok a közösségi közlekedési piacnyitásában

Alaphelyzet: 2012-ben 107 helyiből: 84 VOLÁN szerződés: lejárt 67 Elmélet: pályáztatás ill. eljárás az 1370/2007-es EK rendelet szerinti Gyakorlat: felemás tapasztalatok, felkészületlen pályázati kiírók – közlekedési és pályázati kiírói ismeret/szakember nélkül; – csak egy-két esetben került sor előzetes felhívásra; – a finanszírozás és a minőségi elvárások irreális távolsága; – első körben eredménytelen-érvénytelen (12 db!) ill. kései vagy elmaradt pályázati kiírások tömege. Végeredmény: elmaradt a helyi közlekedésben a „széles” piacnyitás – csekély magánvállalkozói érdeklődés és részvétel; – minimális (2 db) EU-s km árszinttel itthon esélytelen külföldi ajánlat; – hét településen megszűnt a helyi közlekedési közszolgáltatás; – „taroltak” a korábbi (vagy VOLÁN, vagy saját önkormányzati közlekedési cégek) szolgáltatók (2-10 évre). Hazai tapasztalatok: helyi közszolgáltatások pályáztatása

Regionális közlekedési központok

Járműállomány,

Javító-karbantartó műszaki háttér

A jelenlegi szinten biztosított a pályázáshoz (autóbuszvezetői hiány területenként van!) Amennyiben nem a jelenlegi szolgáltató lesz valamely területre kiírt pályázat nyertese, számolni kell ennek (régiónként különböző mértékű és jellegű) munkaerő-piaci hatásával. Pl.: az új szolgáltatót kötelezni kell az eddigi autóbuszvezetők meghatározott időre és változatlan feltételekkel történő átvételére március 1-ével lejár az a türelmi idő, amelyet a közlekedés szakmai irányítói biztosítottak a szolgáltatóknak az EU 2013-ban hatályba lépett, közúti személyszállításra vonatkozó utasjogi szabályai teljes körű alkalmazásához, annak feltételei megteremtésére ban ennek a felkészülési időnek már az utolsó negyede kezdődik, a még hátralévő felkészülési feladatot minden potenciális pályázónak meg kell teremtenie. Humán erőforrás

Infrastruktúra

A szolgáltatás minőségére vonatkozó követelmények

a évi piacnyitáshoz kapcsolódó pályázatok, feladatok, felkészülés segítése; a versenyképességhez a saját, vállalati önerőből nem finanszírozható felkészülés feltételeinek megteremtését; a közszolgáltatások folyamatos működési finanszírozásának kiszámítható alapokra helyezése (nem csak 3 év tervezhetőség!); a közszolgáltatás mennyiségi és minőségi paraméterei és a működés összhangjának megteremtése; a személyszállítási munkamegosztás további javítása, a közúti és a vasúti alágazatot egyaránt érintő változások kezelése érdekében a helyi közlekedés területén is a tartós finanszírozás biztos rendszerének megteremtésének szorgalmazása; segítségnyújtás a as uniós költségvetési időszakhoz kapcsolódó, személyszállítást érintő EU-s pályázatok igénybevételéhez; promt feladat: a „NAV-online pénztárgép” témakör szabályozásának, alkalmazásának megnyugtató lezárása (a mentesség lejárt én) év kiemelt feladatai

Szervezési és üzemeltetési tapasztalat Hely- és piacismeret Autóbusz-állomány Autóbuszvezetői létszám Egyéb infrastrukturális és humán feltételek A megbízhatóságot és az utazás komfortját biztosító (az autóbuszon kívüli) elemek VOLÁN társaságok olyan háttérrel és bázissal rendelkeznek a menetrend szerinti személyszállítás hazai piacán, amely sok tekintetben előnyt jelenthet a piaci versenyben, esélyt kínál a piacon maradásra, ott meghatározó szerep betöltésére. A VOLÁN társaságok jövőbeli kilátásai

Köszönöm a figyelmet!