Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Számítógépes alapismeretek Kommunikáció Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT)
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Útmutató az adatbázis használatához. − 1957 – ODK - Orvostudományi Dokumentációs Központ − 1960-tól: OOKDK - Országos Orvostudományi Könyvtár és Dokumentációs.
A hivatalos statisztika információ-megosztási felülete a KSH honlapján 1 Freid Mónika OST-ülés,
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
HULLADÉKKEZELÉSI TECHNOLÓGIÁK A KÖZSZOLGÁLTATÓK SZOLGÁLATÁBAN Január 21. Nagy Bálint ügyvezető.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár szeptember 7. Könyvtárosok Teadélutánja / „Next Generation” Önképzőkör Beke Gabriella Semmelweis Egyetem Központi.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Internet tudományos használata
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
MEKkora a MEK köre? A 23 éves Magyar Elektronikus Könyvtár által elért eredmények és hatások Drótos László Országos Széchényi Könyvtár E-könyvtári Szolgáltatások.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Gyűjtőköri szabályzat
A dietetikai tevékenység értékelése fekvőbeteg intézményekben a személyi minimumfeltételek teljesülése tükrében Erdélyi-Sipos Alíz MSc Főtitkár, Magyar.
Folyamatmanagement eszközök hódítása Teremts rendet a káoszból PPM-el
HUNTÉKA Integrált Könyvtári (Közgyűjteményi) Rendszer
Könyvtár-automatizálás, elektronikus könyvtár a
Könyvtári munkafolyamatok
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Irodalomkutatás szociális munka MSc szak
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
SZOLGÁLTATÁSOK A különféle könyvtár típusokban
MTMT szervezeti hierarchia kialakítása a Széchenyi István Egyetemen
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
A Nemzeti Pályainformációs Portál
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
TÁMOP az OSZK-ban Tudásdepo-Expressz” — A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás.
Felhasználóképzés a kórházban
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Kórházi könyvtárak az információs társadalomban
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Baranya Megyei Önkormányzat
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
Előadás másolata:

Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra

A számítástechnika integrálódása a könyvtári munkába Versenyhelyzet kialakulása Következmények Hagyományos tevékenységek + Más jellegű feladatok Más fejlesztési irányok Valós igényeknek megfelelés Nyitás az informatika világa felé

Könyvtárgépesítés Kezdeti feladatok Beszerzés, katalogizálás, kölcsönzés Tájékoztató munka Későbbi bevezetés okai: Magas költségigényű induló folyamat Tartózkodás a könyvtárba bevonuló gépektől A könyvtárosok vonakodása a nem mindennapi feladattól A bukástól való félelem

A tájékoztató munka kibővülése Hagyományos eszközök + elektronikus úton történő információkeresés Adatbázisok, dokumentumarchívumok böngészése Online bibliográfiai információkeresési rendszerek térhódítása Online irodalomkutatás Könyvtárközi kölcsönzés Online referensz

Online tájékoztatás Külföldi példák Virtual Reference Desk AskA Consortium (USA) Közös normatívák kialakítása Részletek kidolgozása az egyes intézmények feladata Collaborative Digital Reference Service Együttműködő Digitális Tájékoztató Szolgálat (Világméretű összefogás)

LibInfo (MIT-HOL) Története Szolgáltatások 59 könyvtár 124 képviselője, 67 szakterület 24 órában 48 órán belül faktográfiai, bibliográfiai, forrástájékoztatás Válaszadás moderátori döntés alapján 8300 kérdés (havonta átlagosan 350)

Tervezett új szolgáltatásunk Feladatunk: A gyógyító munkát elősegítő információk szolgáltatása A költséghatékonyabb betegellátás közvetett támogatása Cél: Működő szolgáltatásunk kibővítése ( ) Naprakész információkkal szolgálni a gyógyító munkát és a laikusok érdeklődését. E-kérdések előnye

Referensz-kérdések Leggyakoribb témák: Kongresszusok Statisztikai adatok Szakvizsgához kapcsolódó kérdések Törvények, rendeletek WHO és más kódok Szerzői utasítások Szakmai módszertani levelek, stb.

Etikai kérdések Hivatásetika Kritikus pontok: Személyiségi jogok megsértése Jogosulatlan adatkezelés Hivatali titok kiszivárogtatása Szerzői jogok megszegése A LibInfO Etikai Kódexe A kérdező és a válaszadó felelőssége

Technikai feltételek A könyvtárban - számítógép a beérkező levelek fogadására és feldolgozására - levelezőprogram az formátumban érkező levelek kezelésére - interaktív űrlap elhelyezése a weblapon - az adatok feldolgozását végző szerveroldali program Osztályokon -Internet, esetleg a későbbiekben intranet kapcsolat

Tájékoztató a honlapon Mit vállalunk? Szakemberek és laikusok tudományos, illetve egészségügyi témákkal kapcsolatos objektív tájékoztatását saját állományunk alapján Mit nem vállalunk? Személyre szabott egészségügyi tanácsadást Irodalomkutatást, kiadványelemzést Fordítást, rejtvényfejtést, kvízfeladatok megoldását Orvosi leletek, zárójelentések értelmezését

E-kérdések űrlapja