SPORTISMERETEK EDZÉSELMÉLET CSIK FERENC ÁLTANÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM KÉSZÍTETTE: LEITNER JÓZSEF
KIKNEK? MIT? HOGYAN?
KIKNEK? 11. Évfolyam Élsportolói osztály
Miért kell ezt a tantárgyat tanulnom? „Mert megtanulok olyan dolgokat, ami szükséges lehet a továbbiakban, mivel sportoló vagyok.” „Mert amit esetleg rosszul csináltam eddig, azt ki tudom javítani, ilyenkor nem tanulunk rendes tantárgyakat és kevésbé vagyok stresszes mint a többi iskolai napon.” „Megfelel ő edzés technikája, hogyan kell megfelel ő en regenerálódni, nyújtani.” „Nem tudom még miért van szükség rá, mert még nem nagyon tanultam.” „Nem tartom hasznosnak, mert aki aktívan sportol, versenyekre jár, az tudja az edzéselméletet.”
MIT? Köznevelés típusú sportiskolai tanterv alapján: Edzéselmélet története Alapfogalmak Teljesítmény összetev ő i Edzettség Edzéselvek Terhelés Elfáradás Kondicionális képességek Koordinációs képességek Versenyzés
HOGYAN? Fél éven keresztül órarendbe illesztve Tanári el ő adás, Tanulópárok ppt-s el ő adásai Tömbösítés, „Modul nap” 1- 2 nap tanári, TF-es hallgatók el ő adásai, 3. nap küls ő helyszín,pl.: TF biomechanikai labor Dr. Petrakonics Máté Fitness terem, Vác NB1-es n ő i kézilabda csapat edzése, Dr. Ökrös Csaba
FAMILIA FITNESS
SZÁMONKÉRÉS Fél éven keresztül órarendbe illesztve: Félévi osztályzat: dolgozat, órai aktivitás, el ő adás, füzet Az utolsó két órán dolgozatírás, javítási lehet ő séggel. Tömbösítés, „Modul nap” 3. nap végén dolgozat (saját jegyzet használható) Félévi osztályzat: dolgozat, aktivitás, füzet
TANULÓK ÉRTÉKELÉSEI, REFLEXIÓK „ Kicsit sokat kellett írni, de tetszettek a témák, a második nap különösen jó volt mert elmentünk a konditerembe és gyakorlatban is csinálhattuk a feladatokat.” „Ahhoz képest hogy az elején nem tartottam hasznosnak, érdekes dolgokat hallottam az er ő fejlesztésr ő l illetve a doppingokról, amik eddig ismeretlenek voltak nekem.” „Nagyon élveztem ezt a 2 napot, melyen sok új dolgot tanulhattam, ami azért roppant fontos, mert az életem része a sport.”
ZÁRÓGONDOLATOK Diákok pozitív hozzáállása, megfelel ő motiváltság, élsportolóként érintettség Féléves munka el ő nye a tananyag mélyebb elsajátítása, diákok önálló munkájára való támaszkodás Projekt nap el ő nye, a heti rutinból való kibillenés, küls ő helyszín varázsa, tapasztalatszerzés
KÖSZÖNÖM A MEGTISZTEL Ő FIGYELMET!