GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Fogyasztói kötődés, kiskereskedői hűségprogramok GfK Hungária Kovács Krisztina.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A lakosság gazdasági várakozásai GKI Fogyasztói Bizalmi Index Mérők Klubja május 30. Udvardi Attila Kutatásvezető GKI Gazdaságkutató Zrt.
Advertisements

Ákos FÜZI Energetika 2011.
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Van-e válság 50 felett? Kozák Ákos – március 31.
ESR: Fogyasztók a neten
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Trade Marketing Klub Kozák Ákos GfK Hungária Piackutató Intézet 2009
A gazdaság helyzete – kampányban
GKI Zrt., Gazdasági folyamatok, 2008 Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt április 2.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
© GfK 2013 | Kozák Ákos | Mérők Klubja | február 27.1 A MIKROSZINTŰ FOGYASZTÁS MAKRO HATÁSAI © GfK 2013 | Kozák Ákos | Mérők Klubja | február.
Termék és márka politika
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
Kiskereskedelmi verseny és szolgáltatóváltás a hazai árampiacon Paizs László MTA KRTK KTI Budapest, 2012 május 29.
E.ON – Versenyben Önökért!
A magyar háztartások fizetési szokásai
A vállalkozások környezete
Makroökonómia Feladatmegoldás.
Extra Árkedvezmény Azonnal! Fizessen kevesebbet akár: %-kal.
Versenytársból partner
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
Kertész Balázs Szinapszis Kft. Kutatási igazgató
Az MNB inflációs előrejelzésének szakmai háttere Hamecz István ügyvezető igazgató MNB.
Inflációs jelentés, december Elemzői fórum Pellényi Gábor december 20.
Inflációs Jelentés február elemzői fórum Kovács Mihály András.
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Az MNB inflációs előrejelzésének szakmai háttere Hamecz István ügyvezető igazgató október 18.
A válság hatása a háztartások fogyasztására
Új hirdetési megoldások a televíziós piacon
Cím Petz Raymund, kutatásvezető december 6. Az üzleti és lakossági felmérésekből származó „sentiment” indikátorok.
A magyar gazdaság várható helyzete
Fogyasztói magatartás 2006
8. Az eladásösztönzés.
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
TÁMOP ÉLELMISZER-BIZTONSÁGI ISMERETEK Dömölki Livia Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
Válság felé sodródik a magyar gazdaság A gazdaság állapota 4 Tovább csökkent a gazdasági növekedés, a legfrissebb adatok szerint 2,4 %-ra esett vissza.
Jankuné Kürthy Gyöngyi AKI, Élelmiszerlánc Elemzési Osztály
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Termék & Márka Kopcsay László.
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? december 2.
Az államilag támogatott lakáshitel-rendszer ( )
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE Mihálszki Zsuzsa – Szakma Napja, szeptember 29.
Bankpiac Magyarországon
Az értékkategóriák.
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
Makrogazdasági kilátások Inflációs Jelentés június
Trendek a fogyasztói társadalom ellenében – avagy hogyan rendeződik vissza a fogyasztás válság hatására Kozák Ákos – március 18.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
NEMZETKÖZI ÉS HAZAI MÉDIAPIACI HELYZETKÉP NEMZETKÖZI ÉS HAZAI MÉDIAPIACI HELYZETKÉP TÓTH ANDRÁS ANTENNA HUNGÁRIA DECEMBER 11. TÓTH ANDRÁS ANTENNA.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
Állam és az önkormányzatok feladatmegosztása, tervezett változások Gödöllő, június 24.
Pénzügyi folyamatok és monetáris politika Csermely Ágnes szeptember 26.
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
A NAGY GAZDASÁGI VÁLSÁG
Pogány András stratégiai igazgató
Szalókyné Tóth Judit ügyvezető igazgató február 13.
GAZDASÁGPOLITIKA 2002 és 2010 között.
A kereskedelem alakulása
Makrogazdasági kilátások Inflációs jelentés – március
SuperShop törzsvásárlói program
Az ÁFA-csökkentés szükségessége és hatása a zöldség-gyümölcs ágazatban
Közgazdasági elmélet, gazdaságpolitikai gyakorlat és mérés az árindex kapcsán Marton Ádám emlékének Sugár András tanszékvezető egyetemi docens Budapesti.
Újra lazítanak a jegybankok gyöngyház nyugdíjpénztár küldött közgyűlés
Előadás másolata:

GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Fogyasztói kötődés, kiskereskedői hűségprogramok GfK Hungária Kovács Krisztina

2 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT A fogyasztás csökkenő arányát adják a napi fogyasztási cikkek, koncentrálódott a kiskereskedelem Hol vásároljak? Háztartások fogyasztási kiadása, Forrás: KSH Top 10 kereskedő részesedése a háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásai alapján, Forrás: GfK CZ HU SRBG CRO UK RU SK PL B&H RORORORO

3 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT Kihívó gazdasági környezet, csökkenő FMCG forgalom Élelmiszer infláció, Forrás: KSH Megint drágul?!

4 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT Kihívó gazdasági környezet, csökkenő FMCG forgalom Megint drágul?! Lesz munkám…? Válság = Félelmek

5 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT Kihívó gazdasági környezet, csökkenő FMCG forgalom Megint drágul?! Lesz munkám…? Kevesebbet költök !!! A kiskereskedelmi forgalom volumenindexe (nominálértéken) Forrás: KSH

6 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT Kihívó gazdasági környezet, csökkenő FMCG forgalom Megint drágul?! Lesz munkám…? Kevesebbet költök !!! A boltválasztás szempontjai - Forrás: GfK Shopping Monitor Legyen akciós !

7 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT Csökkenő fogyasztói bizalom Tervezett reformintézkedések, Forint árfolyamának zuhanása, általánosan gyengülő bizalom Bajnai- kormány megalakulása, válságkezelő intézkedések Válságból való lassú kilábalás reménye, országgyűlési választások közelsége miatt fokozódó várakozások Elhalasztom a nagyobb összegű vásárlásokat Cukor és olaj ára emelkedik. Széll Kálmán terv. Megint drágul?! Lesz munkám…? Kevesebbet költök !!! Legyen akciós ! Fogyasztói Bizalom Index, Forrás: GfK, Corvinus Egyetem

8 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 3 boltot látogat átlagosan a magyar vásárló havonta Forrás: GfK, Kereskedelmi analízisek

9 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Csökkenő lojalitás, kevesebb alkalom a vásárlók megnyerésére. A Top kereskedők által elért lojalitás % Forrás: Europanel

10 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Az impulzus vásárlások aránya csökken, racionálisabbá válik a vásárló

11 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Növekvő marketing zaj, növekvő verseny. A lojalitást egyre nehezebb megőrizni.

12 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 A klubkártya a lojalitás építés egyik eszköze: fogyasztói kötődést épít Forrás: GfK, Háztartáspanel

13 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Hogyan működik a klubkártya program? Nagyobb kosarak, vagy gyakoribb vásárlások? Vásárlások átlagértéke (Ft) Forrás: GfK Háztartáspanel A hűségkártyát használó háztartások átlagosan: az összes vásárlási alkalmuk 18%-ában használják valamely hűségkártyájukat összes költésük 24%-ánál használják a hűségkártyájukat

14 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Kinek fontos a klubkártya? A magasabb jövedelmi kategóriához kötődik inkább A háztartások megoszlása jövedelmi csoportok szerint Forrás: GfK Háztartáspanel

15 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Minden csatornában ugyanazt a hatást éri el? Kis összegű vásárlásnál „nem éri meg a fáradtságot…?” Hűségprogramhoz kapcsolódó vásárlási alkalmak aránya (a vásárlások hány %-ánál használták) Forrás: GfK Háztartáspanel

16 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Mekkora megtartó-ereje van a hűségprogramoknak? Átlagosan hány kiskereskedelmi (FMCG) hűségprogramban vesznek részt a háztartások? 3 Forrás: GfK

17 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Köszönöm a figyelmet! Kovács Krisztina CT Sector Manager