Bemeneti kompetencia mérés 2006-2008. SZAKISKOLAI KOMPETENCIAMÉRÉSEK Az előadás vázlata 1.Mérőeszközök -Jellemzők -Kompetenciák -Tevékenységek 2. Változások.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz LászlóOktatási Hivatal Magyar Termék Nagydíj.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Szociális kompetencia
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
NAT 2007 kompetenciák.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Projektmunka.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A szövegértési feladatok összeállítása
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Kompetenciamérés értékelése 4. osztály 2008 Gönczy Pál Általános Iskola.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Az országos mérések megújult rendszere
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában.
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
ÖSSZEFOGLALÓ az új (2007. szeptemberi) BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉSRŐL KOMMUNIKÁCIÓ Tesztkészítők: Dr. Berkéné Dr. Sajti Ilona Gálosné Szűcs Emília Gyuricza.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
A tanulói létszám: 655 fő Szakmák: Cukrász Pincér Szakács.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Közismeret február 11.. természetismeret Tanulói dossziék, dobozok kiszállítása: –február utolsó hetétől Regionális konferenciák a tapasztalatcsere.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
9-10-es bemeneti mérések és visszajelzések Barabás György M ű szaki Szakközépiskola és Szakiskola Sárvár.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2006
BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉS:
Bemeneti kompetencia mérés
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
SZFP II Kompetenciamérés
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2007
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Szent László Középiskola Szekszárd
Regionális konferencia
Kakusziné Körtvélyesi Anikó
Szociális kompetencia
A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Tanácsok a portfólió készítéséhez
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
A 10. évfolyamos kimeneti kompetenciamérés eredményei
Országos Kompetencia Mérés 2011
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Bemeneti kompetencia mérés

SZAKISKOLAI KOMPETENCIAMÉRÉSEK Az előadás vázlata 1.Mérőeszközök -Jellemzők -Kompetenciák -Tevékenységek 2. Változások 3. Adatok, eredmények 4. Vélemények 5. Továbblépés

1.Mérőeszközök Jellemzők: -4 fontos kompetencia terület -Személyre szóló szöveges értékelés és javaslat a fejlesztésre -Fejlesztés követése tanulónként, osztályonként -Iskolai feldolgozás -Szakiskolai standardok kialakítása

Kompetenciák - Kommunikáció - Szociális kompetencia - Probléma megoldás - Szabálykövetés NAT 2003 kulcskompetenciái

Tevékenységek: -Struktúrák feltárása - Feladatszerkesztés -Tesztek összeállítása -Szöveges értékelés feladatonként - Próbamérés, korrekció - Mérés - Vélemények összegyűjtése - Fejlesztés

Munkacsoportok Kommunikáció Gálosné Szűcs Emília dr. Berkéné dr. Sajti Ilona Gyuricza Zsolt Kárpáti Ildikó Bátki Edit Szociális kompetencia Kakusziné Körtvélyesi Anikó Bartha Júlia Budainé Gulyás Gabriella dr. Fülöpné Strohner Irén Kovács Béla Szabálykövetés Problémamegoldás Vadasi BélánéRuzsinszkiné Lukácsy Margit Banai Valéria Kiss Róbert

2. Változások a)Problémamegoldás és a szabálykövetés 2 munkacsoportra vált. b)Kommunikációba megjelent egy média feladat, ebben Kárpáti Ildikó segítette a csoport munkáját. c)Szociális kompetencia bővült a racionalitás mérésével. Az önértékelés kérdéseire nem skálán kellett választani, valamint megkülönböztettünk a reális és irreális én-kép között reális +; reális -; irreális +; és irreális –; én-képet. Feladatsor kitöltése számítógéppel is lehetséges volt.

2. Változások 2008 a)Kommunikáció: 2 feladatlap helyett 1, 5 szint helyett 4. Több médiás elem. A teszt megoldása történhetett számítógép mellett, fülhallgató használatával, és kivetítéssel. b)Szociális kompetencia: a feladatsort csak számítógépen lehetett kitölteni. Kiegészült az együttműködéssel (kezdeményezőkészség, szociális extenzivitás, konfliktuskezelés, empátia, felelősségvállalás) valamint a döntési képességgel (realitás, racionalitás, szenzibilitás) c) A feladatlapokat tetszőleges sorrendben lehetett megoldani d) Új feldolgozó szoftver alkalmazása.

Létszámok 9. osztály ÉvTanulók száma (fő) Osztályok száma (db)

Létszámok 10. osztály ÉvTanulók száma (fő) Osztályok száma (db) Változás

Létszámok Kompetenciák Kommunikáció Szabálykövetés Problémamegoldás Szociális kompetencia

3. Eredmények 2008 a) megbízhatóság tesztekCronbach alpha 9. o. Cronbach alpha 10. o. kommunikáció,828,846,808 szabálykövetés,784,74 problémamegoldás,846,83 Szociális kompetencia,886,884

b) átlag, szórás, megoldottság 9. osztály teszt elemszám átlag % szórás % megoldottság % kommunikáció471021,47,644,6 szabálykövetés474815,35,641,2 problémamegoldá s ,6724,7 szociális kompetencia 1798

b) átlag, szórás, megoldottság 10. osztály teszt elemszám átlag % szórás % megoldottság % Kommunikáció A363319,87,747 kommunikáció B358921,16,651,4 problémamegold ás ,56,828,2 szabálykövetés357316,7546,4 szociális kompetencia 4733

Összehasonlítás szociális kompetencia szint szint szint szint szint Rea litá sérz ék Emp átia Szociál is extenzi vitás Minde nnapi életvit el Probl émaé rzéke nység Felelős ségváll alás Önme nedzse lés Kezde ménye zőkész ség Önvez érlés Szenz ibilitá s Konflik tuskeze lés Legiti mitás 1. szint szint szint szint

szint Rea litá sérz ék Emp átia Szociál is extenzi vitás Minde nnapi életvit el Probl émaé rzéke nység Felelős ségváll alás Önme nedzse lés Kezde ménye zőkész ség Önvez érlés Szenz ibilitá s Konflik tuskeze lés Legiti mitás 1. szint szint szint szint Összehasonlítás szociális kompetencia szint szint szint szint

Kommunikáció tesztlap1. szint2. szint3. szint4. szint5. szint Íráskészség, fogalmazás „A-1”30%33,2%40%21,2%47,7% „A-2”44,5%51,9%44,1%37,4%54,9% „A-3”18,8%48%32,3%17,1%57,6% Szövegmegjelenítés „A-1”43,6% 35,3%28,1%38,3% „A-2”58,2%47,2%41,6%42,2%62% „A-3”36,6%36,3%24,2%38,6%34,7%

tesztlap1. szint2. szint3. szint4. szint5. szint Szövegalkotás „A-1”33,2%30%40%21,2%47,7% „A-2”44%52%44%37%52% „A-3”19%48%32%17%43% Informatikai kommunikációs technológiák használata „A-1”43,6% 35,3%28,1%38,3% „A-2”58%47%42% 62% „A-3”37%36%24%39%34% Kommunikáció

Problémamegoldás

Problémamegoldás 2007/2008

A tanulók száma átlagszórás ,824, , ,56,8 Problémamegoldás

TevékenységSzintÁtlagered szept. Átlagered szept. Szabály- felismerés A132,9%66,3% A256,6%96,8% A358%44,3% A436,6%62% Szabály- követés B133,5% - 43,9% - 33,3% 59,7% - 54,9% - 45,3% B244,9% - 9,9% 65,5% - 38,3% B4!!23,6% - 32,8% - 25,5% 42,3% 47,5% 36% B33,3% 1,5% 1,4% 11,3% 4,3% 2,4% Szabálykövetés

TevékenységSzintÁtlagered szept. Átlagered szept. Szabály- választás C126,4%5,7% C3!!48,6%35,1% C240,7 % - 38,1%65,8 % - 58,5% C433%35% SzabályalkotásD181,7% - 46,3%68,3% - 35,9% D276,1% - 65,6%67,8% - 47,3% D341,7% - 50,2% - 11,4% 51,0% - 59,1% - 21,3% D425,8% - 42,7% - 35,3% -13,1% - 1,4% 29,3% - 43,6 % - 33,9 % -12,1% - 2,6%

4. Vélemények 2006

4. Vélemények 2006

4. Vélemények 2006

4. Vélemények 2006

4. Vélemények 2006

4. Vélemények 2006

5. Továbblépés - Még több médiás feladat. - Számítógépes feladatok számának növelése. - Adatok felvitelének, feldolgozásának egyszerűbbé tétele.

Köszönöm a figyelmet!