Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning: a tanulás új útja E-learningHagyományos képzés az oktatás régi modelljeaz oktatás új modellje
Hagyományos oktatásE-learning képzés A tanításra koncentrál.A tanulást segíti. Adott időközönként konzultációkra kell járni. Azok sikeresek, akik az előadó által diktált ritmusban képesek tanulni. Mindenki a saját ritmusában halad. A siker azon múlik, hogy ki mennyit foglalkozik a tananyaggal. A vizsgán gyakran szerepe van a szerencsének is. Nem kell konzultációkra járni. Az előadó nem tud minden hallga- tónak egyénenként segítséget adni. A hallgatók személyre szabott segítséget kapnak tutortól. Az önellenőrző feladatok eredményes megoldásával fel lehet készülni a vizsgára.
Mi kell a képzésben való sikeres részvételhez? idő a tanulásra számítógép Internet kapcsolat szorgalom nem feltétlenül szükséges otthoni Internet-elérés havi 1-2 óra Internetezés elegendő az elektronikus tanulási útmutatók használatához a tanárokkal (tutorokkal), csoporttársakkal való kapcsolattartáshoz
Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A papír alapú tananyagok mellé komplex tanulási segédletet adunk. A segédlet az Interneten keresztül érhető el. Letöltve Internet nélkül is használható. Külön tantárgy (Proszeminárium) az e-learning alapú tanuláshoz A Coedu keretrendszer használata Tanulás-módszertani tanácsok A tárgy tartalma:
Követelményrendszer Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén) A tananyag leckékre, modulokra osztása Tanulási útmutató Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A tanulási segédlet tartalma:
Tananyagok, tanulási segédletek fajtái teljes tananyag jegyzet + tanulási útmutató + segédanyag jegyzet + tanulási útmutató Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
A hallgatók az e-learning keretrendszert felhasználva egymás között is kommunikálhatnak az Interneten keresztül. Minden tárgynak külön fóruma van. A tutor követi a hallgatók előrehaladását, tanácsokat ad, segítséget nyújt, válaszol a hallgatók kérdéseire. A hallgató-tutor kapcsolat döntően az Internetes kommunikációra épül. Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A hallgatók munkáját minden tantárgyból tutorok segítik. A tutor az Internetes rendszerben megoldott modulzáró feladatok eredményét látja a saját coedus felületén.
A vizsgák ellenőrzött körülmények között, számítógépes környezetben folynak. A vizsga eredményéről azonnal visszajelzést ad a rendszer. A vizsgafeladatok pontosan megfelelnek a hallgatókkal előre közölt követelményeknek. A vizsgák legfontosabb jellemzői
Az e-learningben való sikeres részvétel érdekében javasoljuk, hogy a tananyaggal adott ütemterv szerint, folyamatosan foglalkozzon, oldja meg (szükség esetén többször is) a leckevégi önellenőrző feladatokat, a vizsgán ezekhez hasonló feladatokat fog kapni. figyeljen a leckék elején megfogalmazott követelményekre és a tanulási útmutatóra, az írott tananyagot ezek figyelembevételével dolgozza fel, a munkát a Proszeminárium tárgy feldolgozásával kezdje,
probléma esetén kérjen segítséget a tutortól, (de a hatékony munka érdekében a tutorhoz csak a tantárgyához kapcsolódó szakmai kérdésekkel forduljon!) figyelje a fórumon folyó kommunikációt, ahol a hallgatók megoszthatják egymással tapasztalataikat, sikereiket. a modulzáró feladatsorokat az internetes kurzusokon keresztül dolgozza ki, mert a tutor csak ezek eredményének ismeretében tud tanácsot adni a továbbhaladáshoz. Az e-learningben való sikeres részvétel érdekében javasoljuk, hogy
Az e-learning keretrendszer (Coedu) használata Elérhetőség: felhasználó-névjelszó Felhasználó-név: e-Neptunkód Jelszó: születési adatok utolsó nyolc számjegye (pl )
A Felnőttképzési Központ honlapja: A tananyagok és a segédprogramok innen letölthetők.
A Felnőttképzési Központ honlapja:
Hallgatói vélemények az e-learningről
Az egyetem egyik előadóterme a hagyományos távoktatásos hallgatók konzultációs napján:
Az egyetem egyik előadóterme az e-learninges hallgatók konzultációs napján:
Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Sikeres tanulmányokat kívánunk!