Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Egyetemi oktatók módszertani felkészítése e-learning tartalmak fejlesztésére Gödöllő, dr. Nagy Tamás.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Duális mérnökképzés tapasztalatai, támogatása Moodle rendszerrel
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
Távmunkások informatikai alapképzése
Informatikai Szaknyelvi Vizsga
„Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás/e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására” Megbízó:
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
E-learning alapú távoktatásos képzés
Dr. Földes Zoltán Dr. Nagy Tamás Kovács Miklós
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
MŰSZAKI KOMMUNIKÁCIÓ.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
A Digitális Középiskola, mint a hatékony blended oktatás alapja
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Mikroelektronika Laboratórium Tájékoztató
Kihívások és eredmények az e-learning fejlesztés során Zarka Dénes TÁMOP /1-C
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP /1-C
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
Szakmai fórum BMK, szeptember 19. PALLÓ – segítség a felnőttkori tanuláshoz A segítő szolgáltatás lehetőségei a közművelődési intézményekben.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Mikroelektronika Laboratórium Tájékoztató
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Mikroelektronika Laboratórium Tájékoztató
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
A MECHANIKA TANTÁRGY OKTATÁSÁNAK MÓDSZEREI KÜLÖNBÖZŐ KÉPZÉSI FORMÁBAN Dr. Szász Gábor, Csuka Antal.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
ELearning az oktatásban készítette: Melega Kálmán iskola: honlap: eLearning:bubo.pataky.hu.
Fodorné Tóth Krisztina PTE Regionális Távoktatási Központ Multimédia az oktatásban 2009.
EUCIP konferencia október 20. Cséfalvay Katalin Fejlesztés (BUILD) modul.
Az ILIAS keretrendszer használatának beépülése az oktatói és a hallgatói munkába a Gábor Dénes Főiskolán Berecz Antónia, Balogh Anikó, Littvay László
Nemzeti Köznevelési Portál
GKLB_FKTM001 tantárgyi követelményrendszer
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
A digitális kompetencia fejlesztése
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Előadás másolata:

Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés

E-learning: a tanulás új útja E-learningHagyományos képzés az oktatás régi modelljeaz oktatás új modellje

Hagyományos oktatásE-learning képzés A tanításra koncentrál.A tanulást segíti.  Adott időközönként konzultációkra kell járni.  Azok sikeresek, akik az előadó által diktált ritmusban képesek tanulni.  Mindenki a saját ritmusában halad. A siker azon múlik, hogy ki mennyit foglalkozik a tananyaggal.  A vizsgán gyakran szerepe van a szerencsének is.  Nem kell konzultációkra járni.  Az előadó nem tud minden hallga- tónak egyénenként segítséget adni.  A hallgatók személyre szabott segítséget kapnak tutortól.  Az önellenőrző feladatok eredményes megoldásával fel lehet készülni a vizsgára.

Mi kell a képzésben való sikeres részvételhez? idő a tanulásra számítógép Internet kapcsolat szorgalom  nem feltétlenül szükséges otthoni Internet-elérés  havi 1-2 óra Internetezés elegendő az elektronikus tanulási útmutatók használatához a tanárokkal (tutorokkal), csoporttársakkal való kapcsolattartáshoz

Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A papír alapú tananyagok mellé komplex tanulási segédletet adunk. A segédlet az Interneten keresztül érhető el. Letöltve Internet nélkül is használható. Külön tantárgy (Proszeminárium) az e-learning alapú tanuláshoz A Coedu keretrendszer használata Tanulás-módszertani tanácsok A tárgy tartalma:

Követelményrendszer Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén) A tananyag leckékre, modulokra osztása Tanulási útmutató Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A tanulási segédlet tartalma:

Tananyagok, tanulási segédletek fajtái teljes tananyag jegyzet + tanulási útmutató + segédanyag jegyzet + tanulási útmutató Milyen segítséget kapnak a hallgatók?

A hallgatók az e-learning keretrendszert felhasználva egymás között is kommunikálhatnak az Interneten keresztül. Minden tárgynak külön fóruma van. A tutor követi a hallgatók előrehaladását, tanácsokat ad, segítséget nyújt, válaszol a hallgatók kérdéseire. A hallgató-tutor kapcsolat döntően az Internetes kommunikációra épül. Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A hallgatók munkáját minden tantárgyból tutorok segítik. A tutor az Internetes rendszerben megoldott modulzáró feladatok eredményét látja a saját coedus felületén.

A vizsgák ellenőrzött körülmények között, számítógépes környezetben folynak. A vizsga eredményéről azonnal visszajelzést ad a rendszer. A vizsgafeladatok pontosan megfelelnek a hallgatókkal előre közölt követelményeknek. A vizsgák legfontosabb jellemzői

Az e-learningben való sikeres részvétel érdekében javasoljuk, hogy  a tananyaggal adott ütemterv szerint, folyamatosan foglalkozzon,  oldja meg (szükség esetén többször is) a leckevégi önellenőrző feladatokat, a vizsgán ezekhez hasonló feladatokat fog kapni.  figyeljen a leckék elején megfogalmazott követelményekre és a tanulási útmutatóra, az írott tananyagot ezek figyelembevételével dolgozza fel,  a munkát a Proszeminárium tárgy feldolgozásával kezdje,

 probléma esetén kérjen segítséget a tutortól, (de a hatékony munka érdekében a tutorhoz csak a tantárgyához kapcsolódó szakmai kérdésekkel forduljon!)  figyelje a fórumon folyó kommunikációt, ahol a hallgatók megoszthatják egymással tapasztalataikat, sikereiket.  a modulzáró feladatsorokat az internetes kurzusokon keresztül dolgozza ki, mert a tutor csak ezek eredményének ismeretében tud tanácsot adni a továbbhaladáshoz. Az e-learningben való sikeres részvétel érdekében javasoljuk, hogy

Az e-learning keretrendszer (Coedu) használata Elérhetőség: felhasználó-névjelszó Felhasználó-név: e-Neptunkód Jelszó: születési adatok utolsó nyolc számjegye (pl )

A Felnőttképzési Központ honlapja: A tananyagok és a segédprogramok innen letölthetők.

A Felnőttképzési Központ honlapja:

Hallgatói vélemények az e-learningről

Az egyetem egyik előadóterme a hagyományos távoktatásos hallgatók konzultációs napján:

Az egyetem egyik előadóterme az e-learninges hallgatók konzultációs napján:

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Sikeres tanulmányokat kívánunk!