A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
AZ ISKOLAI RENDSZERŰ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
FELVETÉSEK A SZAKKÉPZÉS ÁTALAKÍTÁSÁHOZ Előadó: Szymczak Judit.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Szakképzési változások
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
Átalakul a szakképző intézmények fenntartása
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A kamarai garanciavállalás jogi kérdései
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Kamara – a gazdaság hangja a szakképzésben Berettyó – Körös TISZK Nyitórendezvény Mészárosné Szabó Anna szakképzési osztályvezető BMKIK.
A szakértők szerepe a szakképzési stratégia megvalósításában
Duális szakképzés Együttműködési lehetőségek a Nyíregyházi Szakképzési Centrummal Nyíregyháza, március 01.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
„A GAZDASÁG SZOLGÁLATÁBAN” Debrecen szeptember 25. Tirpák Zsolt főigazgató szeptember 1.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
A GAZDASÁG ÉS A TÁRSADALOM SZOLGÁLATÁBAN Debrecen január 26. Tirpák Zsolt főigazgató szeptember 1.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Tanulófelelősi értekezlet 2015/2016 Cukrász.  Az iskola életében  A gyakorlati képzés terén  Felnőttoktatás  felnőttképzés Változások július.
A Kereskedelmi és Iparkamarák szakképzési feladatai 2012.
D UNAÚJVÁROSI S ZAKKÉPZÉSI C ENTRUM IGAZGATÓI TÁJÉKOZTATÓ ÉRTEKEZLET JÚNIUS 29.
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
Fényreklámgyártó szakma hivatalos szakképzési lehetőségei Csányi Róbert NSZFH
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Egy érdekes összefogás a nyugati végeken avagy szerszámkészítés Csepregen az iskola szemszögéből.
1 A munkaerőpiac aktuális kérdései és a szakképzés helyzete különös tekintettel a duális képzésre Cseresnyés Péter munkaerőpiacért és képzésért felelős.
Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény GAZDÁLKODÓI TÁJÉKOZTATÓ Berta-Mudri Krisztina Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság Háza 8000.
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
A köznevelési törvény változásai 2016 szeptemberétől Szakál Ferenc Pál köznevelési szakértő *A korábbi változatokban ma már nem aktuális, nem érvényes.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
A KÖZÉPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁS JÖVŐJE
Változások és új lehetőségek a szakképzésben 2016.
A szakképzési hozzájárulás teljesítése
Az egyházi szakképzés helyzete Koblencz Attila
ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI REGIONÁLIS PROJEKTINDÍTÓ RENDEZVÉNY
A szakképzési hozzájárulás teljesítése
Rettegi Attila február 14.
A szakképzési hozzájárulás teljesítése
Szakiskolai fejlesztési program
Szakképzési pályaorientációs fórum
Felkészítés a lemorzsolódással fenyegetett intézmények, pedagógusok, gyermekvédelmi szakemberek számára A Nyíregyházi Szakképzési Centrum Bencs László.
„Az egyetlen igazi boldogságot akkor találjuk meg, ha szüntelenül befelé növekszünk, és igazabbá, nagylelkűbbé, egyszerűbbé, emberibbé, kedvesebbé és tevékenyebbé.
Határokon átívelő projektek.
Lorem ipsum.
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea főigazgató Szolnoki Szolgáltatási Szakképzési Centrum szeptember 13.

Előzmények  évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről  évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről Oktatási rendszer változása  szeptember 01. KLIK létrejön  január 01. KLIK állami intézményfenntartás kezdete

2015. július 01. Új fenntartó, új név, új irányítás Az új struktúra kialakítása a szakképzési feladatok más szervezeti formában történő hatékony ellátása céljából történt.

NGM NSZFH Szakképzési Centrumok Szakképző iskolák (tagintézmények) július /2015. (V. 21) Korm. rendelet

Főigazgató Gazdasági Főigazgató-helyettes Szakmai Főigazgató-helyettes Nemzetgazdasági miniszter Tagintézmény-vezető NGM Centrumok Tagintézmények Tagintézmény-vezető

 Szakképzési Centrumonként egy OM azonosító  A 44 szakképzési centrum szakmai és gazdasági önállóságot kap felelősség, motivációs lehetőség  A Centrumokba szerveződés alapja területi és szakmai  Egy kézben a szakmai irányítás és a fenntartás  A működés hatékonyabb, összehangoltabb  A működési döntések (napi-, rövid távú): az iskola szintjén  Gyorsabb, rugalmasabb reagálás a gazdasági igények változására Főbb jellemzők

Célok (1.)  A szakképzési rendszer vonzerejének növekedése  Szakképzés minőségének javítása, hatékonyság növelése (Hiányzik a modern termelésbe bevonható, jól képzett, megbízható, széles körű alapismeretekkel rendelkező munkavállaló.)  Tanulók érdekeinek önzetlen szolgálata

Célok (2.)  Emelkedjen a szakképzésben résztvevők száma (Több szakmunkásra, technikusra van szükség Gazdasági igények kiszolgálása)  Sokoldalúan képzett fiatal szakemberek kibocsátása  A duális képzés erősítése (A képzőhelyek száma és a képzési lehetőségek bővítése, a duális képzési formában résztvevők számának emelése.)  A végzett tanulók érvényesülése a munkaerőpiacon  Az átjárhatóság biztosítása

További feladatok 2. ütem: július 01. Speciális szakiskolák is bekerülnek

Új elemek a szakképzésben  Gyakorlati oktatás-vezető munkakör visszaállítása  Ingyenes második szakma felnőttoktatás esti munkarendben  2016/2017. tanévtől új intézménytípusok: szakgimnázium, szakiskola (4+1 képzés; 3+2 képzés)  Az ösztöndíjjal támogatott hiányszakmák körének bővítése ( )

Kamarai garanciavállalás Jogszabályi keretek: A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény módosítása [46. § (1)–(1a) bekezdései és 92/C. §-a] Magyarország évi központi költségvetésének megalapozásáról szóló évi XCIX. törvény [367. és 369. §-a] Hatálybalépés: július 1-jén (2015. július 1-jétől bevezetésre kerül a kamarai garancia intézménye) A július 1-je előtt szakiskolai tanulmányait megkezdő tanulóra is alkalmazni kell

Kamarai garancia célja  A gazdálkodóknál folyó gyakorlati képzés elsődlegessége  A duális képzés megerősödése  A tanulószerződések száma a 2018-ig terjedő időszakban jelentősen növekedjen  A minőségi oktatást végző cégek száma is növekedjen  A szakképzésbe történő beiskolázás eredményességének növelése, a szakképzés népszerűsítése, hosszú távon a szakképzett munkaerő utánpótlása

Iskola Tanuló és szülei Gyakorlati képzőhely

(ha) „… nem biztosított megfelelő képzőhely, akkor a szakképző iskola gondoskodik a tanuló gyakorlati képzéséről.” kamarai igazolás

Tanulók – Szülők – Oktatók iskolán belül és kívül Mindannyiukra szükség van ahhoz, hogy sikerre vigyük közös küldetésünket, hogy képesek legyünk megvalósítani álmainkat, elérjük céljainkat, úgy, hogy mindez, mindenki javát szolgálja.

Köszönöm a figyelmet!