Keresztezési kialakítások a városi vasutak kitérőiben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lendkerekes energiatárolás szupravezetős csapággyal
Advertisements

Szabó István Debreceni Egyetem Villamosmérnöki BSc
1. Hány darab vészfék kar van elhelyezve a járműben?
Megvalósítás lehetőségei. Kiss Béla MÁV ZRt. VMMSZK
15cm d=30m d=20m 10cm 2 méretben 3 változatban Kétoldalú kialakítás Falra szerelt Álmennyezeti kialakítás.
EuroScale Mobiltechnika Kft
Elektronikus készülékek megbízhatósága
A járműjavítás racionalizálása a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. -nél
1. Hol lehet a 61-es jelzésű villamos vonalán hátsó áramszedő használatával üzemszerűen közlekedni? a) Nincs lehetőség hátsó áramszedő üzemszerű használatára.
LCS Legrand strukturált kábelezési rendszer.
1 Autocolor Kft. Gémosz Konferncia
Értékesítési csatornák
VASÚTI PÁLYÁK Felépítmény I Budapest 2014.
VASÚTI PÁLYÁK Karbantartás Felújítás Vágányzár Ütemterv Budapest 2014.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Fenntartás, karbantartás
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Leszámoló rendezés Készítette: Várkonyi Tibor Zoltán VATNABI.ELTE
Gépjavítás és felújítás szervezése
KÖZMŰVEK, KERESZTEZÉSEK
Az állványos dinamikus tárolási rendszer
„Újraindult a legendás aluradiátor gyár”
Bevezetés az alakmodellezésbe I. Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I.
VI. KÖTŐELEMEK.
1. Száva kocsiszínből kiálláskor (50-es oldalra) az egyvágányú pályaszakaszon lévő elágazó váltót… a) egyenes állásba állítja. b) kitérő állásba állítja.
1. Milyen kialakítású a 19-es jelzésű villamos Batthyány tér végállomása? a) Fejvégállomás, két csonka vágány, kettős vágánykapcsolattal. b) Fejvégállomás,
Ékkötés.
Csapszegkötés, kúpos kötés
Gépszerkezettan.
Gépszerkezettan.
Közlekedés Gőzmozdony és tutaj.
PC javítás, hibakeresés
Nanotechnika az iparban és az autóiparban
Magasépítési acélszerkezetek -keretszerkezet méretezése-
VASVÁRI GYÖRGY Gyémánt diplomás villamos mérnök NJSZT és ISACA életműdíjas Az M-3 elektromos szerelése
Információs rendszer fejlesztése 4. előadás
Elválasztástechnika előadás Dr. Kremmer Tibor, Dr. Torkos Kornél Vizsgaidőpontok – Elválasztástechnika (kv1c1lv1) DátumKezdési.
9. tétel Horváth Imre 14. b.
IV Előadás Emelőgépek elemei
Dr. Lelkes Márk Rába Fejlesztési Intézet Vezető
Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ.
Biztosítóberendezési ismeretek Szigetelések elhelyezése Rétlaki Győző TEB Technológiai Központ.
Napelemes rendszerek üzemeltetési tapasztalatai PV Napenergia Kft
Készült a PH Gazdasági Igazgatóságán „Szolnok tovább épül” Összefoglaló a 2016.évi költségvetésről 16,5 milliárd bérek 3,9 milliárd fejlesztés 5,7 milliárd.
es vonal Rákospalota-Újpest vasútállomás elágazás - Énekes utca/Fő utca 1. a.)Sződliget utca megállóhely b.)Dal utca megállóhely c.)Nincs a.
es vonal Lehel utca/Róbert Károly körút - Angyalföld kocsiszín kiágazások 1. a.)Nincs biztonsági megállóhely a vonalszakaszon b.)Fiastyúk utca.
es vonal Fiumei út/Magdolna utca - Hungária körút/Salgótarjáni utca 1. a.)a megállóhelytől távolabbi csúccsal szemben fekvő váltó kezelhető,
CCS HUNGARY Pénzügyi rendszer. Bemutatkozás A CCS Hungary Pénzügyi rendszer a CCS Hungary BACH Best Airport/Airline Cargo Handling és a CCS Hungary Integrált.
Gépszerkezettan.
Készítette: Sovák Miklós Konzulens: Dr. Kiss Endre
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Található-e hurokvágány a kocsiszín területén?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Rugalmas csapágyazás laprugóval
Járműelemek.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Gépszerkezettan.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Számítógépes modellezés és tervezés I.
Rögzítő elemek, kötések méretválasztéka és kiválasztása
MECHATRONIKA ÉS GÉPSZERKEZETTAN TANSZÉK
Csapok, csapszegek Csapokat alapvetően kér feladatra alkalmanak:
Számítógépes modellezés és tervezés I.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
A 37-es és a 37A jelzésű villamos vonalán – menet az Élessarok felé – a Hidegkuti Nándor Stadion megállóhelynél található szánszerkezettel… a.) a megállóhelytől.
Előadás másolata:

Keresztezési kialakítások a városi vasutak kitérőiben VAMAV Vasúti Berendezések Kft.

Kitérő elemei 2017. április 28. |

Kitérő elemei Váltó Közbenső rész Keresztezés Keresztezési középrész Vezetősín szerkezet 2017. április 28. |

Városi kitérők jellemzői: Sínrendszer: MÁV 48. Phönix 60Ri2, 59Ri2. Főbb típusok: 50/30, 50/30e 50/50 100/100, 100/100e Nyomtáv, nyomcsatorna: 1432 36 (42) 2017. április 28. |

Keresztezési középrészek kialakításai Mn csúcs, szerelt könyöksín, emelt könyöksínes kivitel (MÁV 48). Előnye: csendes átfutás, csúcs védelem Hátránya: szerelt kivitel, nem burkolható Felfutós kialakítás hengerelt tömbből kimunkálva hegesztett csatlakozósínekkel (60Ri2, 59Ri2). Előnye: csendes átfutás*, csúcs védelem Hátránya: kerék, hajtómű terhelés 2017. április 28. |

Emelt könyöksínes PH 100/100e r. vágánykapcsolat Előnyei: Csúcs védelme Normál kerék igénybevétel Hátrány: Bonyolult, sok alkatrész Csavarkötéses rögzítés PH rendszerbe csak átmenettel illeszthető Útburkolatba beépítés 2017. április 28. |

Emelt könyöksínes keresztezési középrész 2017. április 28. |

A süllyesztett csúcsos tömb kialakítása 1:20 lejtős felület („nyuszifül”) a sima terhelésátadásért Csúcs süllyesztés és kis mértékű hegyezés sínfej profillal kialakítva Sínfej profil futófelület 2017. április 28. |

Süllyesztés = kiemelés ? 2017. április 28. |

Süllyesztett csúcsos, mélyvályús keresztezés Ötvözi az emelt könyöksínes és tömbös kialakítás előnyeit: tömbhöz hegesztett csatlakozó sínek  merev szerkezet csatlakozósínek és a vezetősínek is ph sínből készülnek  egyszerűbb, olcsóbb szerkezet a csúcs előtt a kerék a tömb külső szélein fut (elméleti könyöksín rész), és a csúcs alulról emelkedik ki kvázi úgy működik mint egy emelt könyöksínes keresztezés  zajmentes áthaladás a futóoldal végig sínfej profilra munkált és csak a kerék futófelületével érintkezik  nincs karima terhelés egy tömbből kerül kialakításra  pontos geometria 2017. április 28. |

Felfutós keresztezések Előnyei: Zajmentes áthaladás Hegesztett, merev kivitel PH rendszerbe integrált Útburkolatba könnyen beépíthető Hátrány: Kerék karima extrém terhelést kap Villamos hajtáslánc terhelés Csatlakozósínek és vezetősínek is megmunkálást igényelnek 2017. április 28. |

Csökkentett vályúmélységű (álfelfutós) keresztezések Előnyei: Zajmentes áthaladás megmarad Karima rövid idejű terhelése Hajtáslánc rövid idejű terhelése Hátrány: 2017. április 28. |

Cserélhető betétes keresztezések Kialakítás: Tömbön belül az extrém terhelésnek kitett rész cserélhetővé tétele Betét nagy kopásállóságú, hegeszthető anyagból Betét rögzítése roncsolásmentesen nem bontható kötéssel (élet és vagyonvédelem) Előnyök: Javítási idő csökken Tartalék alkatrész készletezhető Komplett tömb helyett csak betét csere Felhegesztés, feljavítás műhelyben 2017. április 28. |

PH 100/100e süllyesztett csúcsos keresztezés Goldmann György tér Ph100/100e kitérő Tűzoltó utca Ph100/100e – 3,2m vágánykapcsolat Naponta ~450 szerelvény (150 hétvégenként) 3,5 év alatt 500 000 szerelvény 35,5M elegytonna terhelés 2017. április 28. |

Köszönöm a figyelmet!