Keresztezési kialakítások a városi vasutak kitérőiben VAMAV Vasúti Berendezések Kft.
Kitérő elemei 2017. április 28. |
Kitérő elemei Váltó Közbenső rész Keresztezés Keresztezési középrész Vezetősín szerkezet 2017. április 28. |
Városi kitérők jellemzői: Sínrendszer: MÁV 48. Phönix 60Ri2, 59Ri2. Főbb típusok: 50/30, 50/30e 50/50 100/100, 100/100e Nyomtáv, nyomcsatorna: 1432 36 (42) 2017. április 28. |
Keresztezési középrészek kialakításai Mn csúcs, szerelt könyöksín, emelt könyöksínes kivitel (MÁV 48). Előnye: csendes átfutás, csúcs védelem Hátránya: szerelt kivitel, nem burkolható Felfutós kialakítás hengerelt tömbből kimunkálva hegesztett csatlakozósínekkel (60Ri2, 59Ri2). Előnye: csendes átfutás*, csúcs védelem Hátránya: kerék, hajtómű terhelés 2017. április 28. |
Emelt könyöksínes PH 100/100e r. vágánykapcsolat Előnyei: Csúcs védelme Normál kerék igénybevétel Hátrány: Bonyolult, sok alkatrész Csavarkötéses rögzítés PH rendszerbe csak átmenettel illeszthető Útburkolatba beépítés 2017. április 28. |
Emelt könyöksínes keresztezési középrész 2017. április 28. |
A süllyesztett csúcsos tömb kialakítása 1:20 lejtős felület („nyuszifül”) a sima terhelésátadásért Csúcs süllyesztés és kis mértékű hegyezés sínfej profillal kialakítva Sínfej profil futófelület 2017. április 28. |
Süllyesztés = kiemelés ? 2017. április 28. |
Süllyesztett csúcsos, mélyvályús keresztezés Ötvözi az emelt könyöksínes és tömbös kialakítás előnyeit: tömbhöz hegesztett csatlakozó sínek merev szerkezet csatlakozósínek és a vezetősínek is ph sínből készülnek egyszerűbb, olcsóbb szerkezet a csúcs előtt a kerék a tömb külső szélein fut (elméleti könyöksín rész), és a csúcs alulról emelkedik ki kvázi úgy működik mint egy emelt könyöksínes keresztezés zajmentes áthaladás a futóoldal végig sínfej profilra munkált és csak a kerék futófelületével érintkezik nincs karima terhelés egy tömbből kerül kialakításra pontos geometria 2017. április 28. |
Felfutós keresztezések Előnyei: Zajmentes áthaladás Hegesztett, merev kivitel PH rendszerbe integrált Útburkolatba könnyen beépíthető Hátrány: Kerék karima extrém terhelést kap Villamos hajtáslánc terhelés Csatlakozósínek és vezetősínek is megmunkálást igényelnek 2017. április 28. |
Csökkentett vályúmélységű (álfelfutós) keresztezések Előnyei: Zajmentes áthaladás megmarad Karima rövid idejű terhelése Hajtáslánc rövid idejű terhelése Hátrány: 2017. április 28. |
Cserélhető betétes keresztezések Kialakítás: Tömbön belül az extrém terhelésnek kitett rész cserélhetővé tétele Betét nagy kopásállóságú, hegeszthető anyagból Betét rögzítése roncsolásmentesen nem bontható kötéssel (élet és vagyonvédelem) Előnyök: Javítási idő csökken Tartalék alkatrész készletezhető Komplett tömb helyett csak betét csere Felhegesztés, feljavítás műhelyben 2017. április 28. |
PH 100/100e süllyesztett csúcsos keresztezés Goldmann György tér Ph100/100e kitérő Tűzoltó utca Ph100/100e – 3,2m vágánykapcsolat Naponta ~450 szerelvény (150 hétvégenként) 3,5 év alatt 500 000 szerelvény 35,5M elegytonna terhelés 2017. április 28. |
Köszönöm a figyelmet!