ELTE SPECIÁLIS GYAKORLÓ ÓVODA ÉS KORAI FEJLESZTŐ MÓDSZERTANI KÖZPONT OM AZONOSÍTÓ: 034374 Korai Fejlesztés – Szülői elégedettség 2011/2012 52 db kérdőív.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
Advertisements

Szülői elégedettség mérés eredménye
prizma tárház-projekt
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Fekvőbeteg ellátás november. Hányadik alkalommal veszi igénybe az ellátást? %
A mentálhigénés képzés hatása a sepsiszentgyörgyi Családsegítő Központ működésére 1.A CS. S. K. rövid bemutatása: ben jött létre a FAMTERRA alapítvány.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A Logopédiai Szakszolgálat működése 2010
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Beszámoló az elmúlt 1 év Munkájáról.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
Pedagógiai szakszolgálat
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Integráló iskolák a közoktatásban
Igény és elégedettség mérés
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
K épes s ég F ejlesz t ő j átszó H áz és C salá D i N ap K özi M iku L ás P rogra M ja.
GYERMEKI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS beszédfogyatékos gyermekek óvodai tagozata
KIÉGETTSÉG VIZSGÁLAT 2011/12.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Fogászati ellátás november Kiosztott ill. kitöltött kérdőívek aránya.
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
A beiskolázás előkészítése
Biztos Kezdet Gyerekházak
Korai fejlesztés fontossága
Fekvőbeteg ellátás november. Hányadik alkalommal veszi igénybe az ellátást? %
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
ÖSSZESÍTŐ A versenyen résztvevő felnőttek kérdőíve KI MIT TUD területi döntő Eger, május 8. 9: az adott állításra vonatkozó információ hiánya 1:
Gyermekek esélye Magyarországon TÁMOP Záró konferencia, Könyvtár: Esély! Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár június 21. Darvas Ágnes ELTE TáTK –
„Óvodapedagógus 2014-ben” SZÜCSNÉ JUHÁSZ CSILLA Óvodapedagógus, a KISPESTI ÁRNYAS ÓVODA vezetője március 6.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta február 1.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Cegléd, június 1. Cegléd, Malom tér 3.
Szolnoki Tagintézmény
Műtét előtt- műtét után
Tájékoztató a logopédiai ellátás változásairól
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Család – és Gyermekjóléti Központ
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

ELTE SPECIÁLIS GYAKORLÓ ÓVODA ÉS KORAI FEJLESZTŐ MÓDSZERTANI KÖZPONT OM AZONOSÍTÓ: Korai Fejlesztés – Szülői elégedettség 2011/ db kérdőív feldolgozása Készítette:Melegné Steiner Ildikó

Ki hívta fel a figyelmét, hogy gyermeke fejlődésével probléma van?

Mennyi idő telt el a jelentkezés és a terápia kezdete között?

Mennyi idős volt gyermeke terápiánk kezdetekor?

Mennyire elégedett a gyermekét egyénileg fejlesztő pedagógus munkájával?

Mennyire elégedett gyermeke fejlődésével?

Kap-e folyamatos információt gyermeke fejlődéséről? %-os elégedettség

Elégedett-e a fejlesztés tárgyi feltételeivel, körülményeivel? %-os elégedettség!

Amennyiben csoportos foglalkozásra is járnak, mennyire elégedett a csoportvezető pedagógus munkájával ?

Elégedett-e az intézmény által nyújtott pszichológiai szolgáltatással?

Egyéb megjegyzések: Mindennel nagyon elégedett, köszöni a foglalkozásokat Köszönjük Orsi, Ildikó és Marcsi egész éves munkáját. Mindig kedvesek, aranyosak, segítőkészek, felkészültek, és nagyon értenek a gyerekekhez Mozgásfejlesztést szeretne Több otthoni tanácsot szeretne 5 éves kor felett is szeretné folytatni a megkezdett fejlesztést Zenés foglalkozáson is szeretne a csak egyénit kapó részt venni Köszöni az ikertestvérnek biztosított tanácsadást Gyermek WC-t szeretne Parkolót szeretne Az egyéni foglalkozásokon a rendelkezésre álló kereten felül teljesít logopédusunk Az egy-egy óra nagyon kevés, az elmaradt foglalkozások nem lettek pótolva Nagyon köszönjük a lelkiismeretes, alapos munkát és a rugalmas hozzáállást. Szívesen közreműködnénk alternatív gyógylovas terápiás módszerrel, amennyiben létjogosultságát ítélik a dolognak (telefonszám) Hálás szívvel köszönjük odaadó munkájukat, sok sikert és mosolygós gyerekeket kívánok

Egyéb megjegyzések folytatása: Étel melegítéséhez mikrohullámú sütő a váróba A bizottság által meghatározott óraszámokat és az elmaradt órák pótlását szeretnénk megkapni. Jó lenne, ha intézményen belül lenne egy jól felszerelt audiológia, hallásmérés hangszigetelt szobában. Örülnénk egy gyermekkonyhának a fejlesztőszobában a foglalkozásokon. Példaértékű pedagógiai elhivatottság jellemzi szurdopedagógusunkat, aki valóban fontosnak érzi gyermekem fejlődését. Új terápiás módszerek alkalmazására is van nyitottság (Affolter), a mi esetünkben ez sokat lendített a fejlődésen. Javaslat: igazolt távollét biztosítása a pedagógusnak a beállításokon való részvételre. Jó lenne egy centrum kialakítása, ahol a diagnosztika, az orvosi ellátás, a terápia, a beállítás egy helyben lenne. A rugalmasabb beosztáshoz megnövelt szakember létszám nagyon jó lenne. Szeretnénk szülőcsoportot. Jobb lenne több délutáni időpont, hogy óvoda után járhassunk, ne reggel.

Egyéb megjegyzések folytatása: Nagyon köszönöm, hogy Péter nagytestvérét is „gondozásban” részesítették. Hálás vagyok a módszerekért, a személyközpontúságért! Köszönöm a TANÁCSOKAT, gyakorlási javaslatokat, melyeket otthon folytathattunk. FANTASZTIKUS, hogy van egy ilyen intézmény teljeskörű szolgáltatással. A munkatársak szakmai felkészültsége kimagasló, terapeutánk kreativitása, kedvessége, szakértelme, energikussága, személyisége Pétert azonnal levette a lábáról. Szülőként nagyon jó érzés volt hétről-hétre biztonságos, inspiráló környezetbe, „jó kezek közé” hozni gyermekem. Rengeteg szülői problémára, nehézségre kaptam ALKALMAZHATÓ megoldást. Mindent, a mögöttünk levő másfél évet HÁLÁSAN KÖSZÖNÖK! A gyerek is nagyon szeret ide járni! Intenzív, több napos terápia jó lenne. Szeretnénk hallókészülék szervízt az intézményen belül. Lehetőség helyben hallásmérésre, javításra. Utazótanárként járjon ki a szurdopedagógusunk. Szeretném, ha lenne egy központ, ahol a készülék beállításán és az illeszték készítésén át a fejlesztésig, pedagógus és orvos minden egy helyen lenne! Lehetőséget szeretnénk több egyéni órára, és az elmaradt órák pótlására. Unokám fejlődésében mérhető és fantasztikus előrelépést észleltem. Köszönöm a segítséget és a szakértelmet! Gyermekem nagyon szereti a főzős foglalkozásokat. Egy kis konyha kiépítése nagy öröm lenne számunkra.

Összegzés A es tanévben intézményünk minőségbiztosítási rendszerén belül ismételten felvettük a korai fejlesztésre járó gyermekek szülei között az elégedettségi kérdőívet. Az 52 feldolgozott kérdőív eredményei a következők lettek: 1.A legtöbb szülő maga észleli gyermeke problémáját. Ezen kívül az orvosok szerepe lényeges a felismerésben. 2.A fejlesztést igyekszünk azonnal megkezdeni, a várakozási idő rövid, esetenként nyúlik csak meg. 3.Az 2-3 éves korosztály létszáma döntő a kérdőívek alapján. A 0-1 éves és az 1- 2 évesek aránya jelentősen növekedett. 4.A pedagógus munkájával 100 %-osan elégedettek a szülők. 5.Gyermekük fejlődését már kissé kritikusabban nézik, de a legtöbb szülő elégedett ezzel is. 6.Gyermekük fejlődéséről úgy vélik, hogy elegendő információt kapnak. 7.A tárgyi feltételekkel maximálisan elégedettek a szülők. 8.Amennyiben csoportos fejlesztésben is részesül a gyermek, a szülők nagy mértékben elégedettek a csoportvezető munkájával. 9.Amennyiben pszichológiai megsegítést is kapnak, a szülők szintén nagymértékben elégedettek a pszichológus munkájával. 10.Az egyéb megjegyzéseket idén ismét feldolgoztuk.

Összegzés folytatása: a)A szülők egy része külön hangsúlyozza köszönetét és háláját, elismeri a pedagógusok lelkiismeretességét, szaktudását, emberségét. b)Ugyanakkor igényként merül fel a törvény által előírt óraszám betartása, az elmaradt órák pótlása, gyermekvécé kialakítása, főzőkonyha kialakítása a terápiához, mikrohullámú sütő elhelyezése a várószobába. c)Megfogalmazódik több szülőben egy olyan hallókészülék centrum, illetve olyan központ létrehozása, ahol egy helyen van a diagnosztika, orvosi ellátás és terápia.