ZRt.-vé alakulás Készítette: Budánovics Noémi
ZRt.-vé alakulás I. Tulajdonosi elhatározás II. Megvalósíthatósági tanulmány III. Közgyűlési döntés az átalakulásról (időpont, tulajdonosi szerkezet, vagyon, stb.) IV. Ütemterv készítése V. ZRt. Megalakulása (2008.január 18.) VI. Költségvetési intézmény megszűnése (2008.március 31.) VII. Egészségügyi intézmény ZRt-ben működése (2008.április 1.)
IV. Ütemterv január február március április április után
január 1. Szakszervezetekkel, Közalkalmazotti Tanáccsal érdekegyeztető tárgyalások Cél: új KSz létrehozása továbbfoglalkoztatás kialakítása 2. ZRt. Bankszámla nyitás 3. Gazdasági szakemberek egyeztetése (megye, kórház, könyvvizsgáló) apport, leltár, vagyonértékelés, ÁFA, stb.
január 4. Döntés a vállalkozási tevékenységek működtetéséről (Elixír patika, Medicina, Hospy Trans, stb.) kórháznál vagy külön Kft-ben megszűntetni vagy megtartani 5. Önálló bérszámfejtési rendszer kidolgozása, szerződés megkötése 6. MÁKTI szerződés felmondása április 30-val, márciusi bérek számfejtésének rendezése (fix, változó!)
január 7. Összdolgozói értekezletek az átalakulás folyamatairól
február 1. ZRt. Számlatükör elkészítése 2. ZRt. Gazdasági szoftver telepítése (előzmény:üzemgazdasági könyvelés 3 éve! vállalkozástól felvett dolgozók 2 éve!) 3. ZRt. SzMSz előkészítése 4. Szerződéses partnerek kiértesítése, ZRt.-s szerződések elkészítése (vevő, szállító, biztosítás, lízing, stb.) 5. Közalkalmazottak írásbeli tájékoztatása az átalakulásról, nyilatkoztatás az átlépésről
február 6. Bérszámfejtők, TB ügyintézők felvétele 7. Végkielégítések, egyéb kifizetések tervezése évi könyvelés lezárása, leltár és beszámoló elkészítése
március márciusi becsült vagyonról kimutatás könyv szerinti érték (amortizációval) „0”-s értékűek (30%-os felértékelés) 2. Döntés: -vagyonértékelés (függetlenített könyvvizsgáló) (apportlista) VAGY -átmenetileg vagyonkezelői jog (ingóságra is)
március 3. ÁNTSZ engedély, finanszírozási szerződés elkészítése (felelősség biztosítás!) 4. Bérszámfejtési program oktatása 5. Átlépést nem választók kimutatása 6. ZRt. számlatükrének, kötelezettség-vállalási szabályzatának elkészítése, elfogadása 7. Márciusi bérek számfejtése (fix, változó) 8. ZRt. Számlatükrének főkönyvi rögzítése 9. Vállakozási pénzügyi modul oktatása
március 10. Fegyelmi eljárások, perek rendezése 11. Végkielégítések, márciusi bérek kifizetése 12. Közalkalmazottak kiléptetése 13. ZRt. munkaszerződéseinek megkötése 14. Szigorú számadású nyomtatványok, bélyegzők bevonása, ZRt.-s nyomtatványok, bélyegzők kiadása 15. Pénztárgépek zárása, elszámolása, nyitás előkészítése
március 16. ÁFA befizetés, egyéb levonások rendezése 17. Megyei önkormányzat, költségvetési intézmény, ZRt. Közötti megállapodás elkészítése a követelések és kötelezettségek átvállalásáról 18. OEP nyilatkozat kérése a követelés kimutatásáról (3 hónapos „csúszás” miatt) 19. Önkormányzattal megállapodás az esetleges áthúzódó tételek rendezésére (pl. márciusi bérek levonása)
április 1. Költségvetési intézmény megrendeléseinek, szerződéseinek konvertálása a ZRt. gazdasági szoftverbe 2. Főkönyvi, pénzügyi, készlet és tárgyi eszköz adatok konvertálása a ZRt. gazdasági szoftverbe (utolsó banki és pénztári adatok rögzítését követően minden mennyiségi és értékbeli könyvelés befejezésével) átmeneti időszakban ZRt-s mozgásokat papíron kell rögzíteni, majd később gépre fel kell vinni
április 3. Évközi, záró beszámoló készítése január-márciusról 4. Vállalkozási készlet, tárgyi eszköz, főkönyvi modul oktatása 5. ZRt. Naprakész könyvelése! 6. Új ZRt. KSz megkötése
április után 1. ZRt. Szabályzatainak elkészítése (90 nap) 2. ZRt. VIR rendszerének végleges kialakítása (6 hónap) 3. Első bérszámfejtés és annak könyvelése felügyelet mellett (májusi kifizetés)
Megköszönöm figyelmüket!