Vállalati fejlesztések és lehetőségek a munkaerő függvényében FAG Magyarország Ipari Kft. Szabó Péter.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Pásztor Tibor főosztályvezető
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
Pályaválasztás 2014/2015-ös tanév KnéKE.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Szakképzés ma … Málnási Gábor.
Marcali Szakképző Iskola Pályaválasztás / Tel: 85/ , 85/

A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Cserháti Sándor Műszaki Szakképző Iskola és Kollégium Nagykanizsa
Jelky András Szakképző Iskola és Kollégium
2014. július 3.1 ALTERNATÍV SZAKKÉPZÉS Énekes Rita vezető főtanácsos SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály.
Felnőttképzési rendszer kialakítása, a TISZK felnőttképző intézményei közös kínálattervezési, értékesítési és kontrolling rendszerének kialakítása Bikal,
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Gimnázium Szigeti épület A kollégium Iskolánk rövid története.
A TIOP – 3.1.1/08/ projekt keretében megvalósuló fejlesztések.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Somogyi TISZK Rudnay Gyula Középiskolája és Szakiskolájának tanműhely-bővítése Somogyi Térségi integrált Szakképző Központ Infrastrukturális Fejlesztése.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
A szakképzés tapasztalatai a Büttner Kft-nél Dr. Büttner Tamás Ügyvezető igazgató SzaSzeT Konferencia Marcali
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
A Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola szempontjából
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Cím adományozása A cím alapításának célja: Közvetetten: o Decentralzált pályázat – eszközfejlesztés o TÁMOP pályázat mesterképzés – személyi.
Rövidtávú feladatok A tankönyvírás – e-learning anyag összeállítása.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Kihívások a HR szakterület előtt Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Rajnai Attila gazdasági vezérigazgató-helyettes.
A szakképzés helyzete Magyarországon
A gimnázium Alapítás éve: 1926 Alapítónk, névadónk Iskolánk névadója haladó gondolkodású földbirtokos volt. A Sárrét történetébe azzal írta.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Jelky András Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Év végi statisztika Készítette: Huber Béla Farkasné Pataki Csilla.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Bikal, február 10. Drahos Péter Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Átalakul a szakképző intézmények fenntartása
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Takács Erika Zádori Zoltán
Pályaválasztás 2015/2016-os tanév KnéKE.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Kezdetektől napjainkig Készítette: Mézes József
Expak AT-HU „Szakképzési rendszerek összehasonlítása az osztrák-magyar két oldalán Gazdasági társaság és képzőintézmény együttműködése a térségi foglalkoztatás.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Várható fontosabb pályázatok ban.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
Pályaválasztási szülői értekezlet
TIOP /1 KIEMELT PROJEKT „A kistérségekben a közösségi szolgáltatások infrastruktúrájának fejlesztése ” Előadás a projekt hátteréről.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Szakképzési körkép 2016 A jármű és fémipari szakmacsoport Fóruma.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
Munkaerő- piaci helyzetkép a Nyugat- dunántúli régióban Kleizerné Tamás Györgyi szakreferens Nyugat- dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
A szakiskolások továbbtanulási esélyei Kecskemét, Dr Liskó Ilona OFI
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum
A legnehezebben betölthető munkakörök Magyarországon:
Szakmai gyakorlati oktatásba történő bekapcsolódás
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Készítette: Farkasné Veres Edina
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
Munkaerő- piaci helyzetkép a Nyugat- dunántúli régióban
A Székesfehérvári Foglalkoztatási StrAtégia Javasolt célrendszere
Előadás másolata:

Vállalati fejlesztések és lehetőségek a munkaerő függvényében FAG Magyarország Ipari Kft. Szabó Péter

Tartalom 1 Vállalati fejlesztések és lehetőségek a munkaerő függvényében FAG Magyarország Ipari Kft. Középiskolai gyakorlati képzés Munkatársak képzése Beszállítók képzése Schaeffler Akadémia

1. FAG Magyarország Ipari Kft. 2 Vállalati fejlesztések és lehetőségek a munkaerő függvényében Munkatársak száma és gyártott csapágy mennyisége

2. Schaeffler Akadémia 3 FAG Magyarország Ipari Kft. Schaeffler Akadémia Középiskolai gyakorlati képzés Munkatársak képzése Beszállítók képzése Szakmák: Géplakatos / ipari gépész Gépi forgácsoló Villanyszerelő Belső képzések: Orientációs képzés Bűvös kocka Fit for Quality DOJO PATE képzés Szakmai képzések Külső képzések: Szakmai képzések Kompetencia képzések Nyelvi képzések IT Schaeffler konszernen belüli képzések Belső képzések: LEAN – 5S alapok Bűvös kocka Fit for Quality 5Miért? Halszálka diagram 8D oktatás

3. Középiskolai gyakorlati képzés Kenyeresné V. Rita, LuK Savaria4 Schaeffler Akadémia Gyakorlati képzés MérföldkőOktatott szakmaLétszámJellemzők Gyakorlati képzőhely 2008gépi forgácsoló géplakatos 17 főalapterület: gépészeti tanműhely: 70 m 2 együttműködő iskola: Baross Gábor Középiskola, Szakiskola és Kollégium Gyakorlati képzőhely 2011gépi forgácsoló géplakatos villanyszerelő 30 főalapterület: gépészeti tanműhely: 70 m 2 villamos tanműhely: 30 m 2 együttműködő iskola: Baross Gábor Középiskola, Szakiskola és Kollégium, Beregszászi Pál Szakközépiskola és Szakiskola Gyakorlati képzőhely 2014gépi forgácsoló géplakatos / ipari gépész villanyszerelő 33 főSchaeffler Akadémia átadása (2014. szeptember 5.) össz. alapterület: 670 m 2 együttműködő iskola: Baross Gábor Középiskola, Szakiskola és Kollégium, Beregszászi Pál Szakközépiskola és Szakiskola Kizárólag gyakorlati képzési célt szolgáló tanműhely 2016gépi forgácsoló ipari gépész villanyszerelő 2016: 69 fő 2017: 86 fő 2018: 102 fő 2019: 102 fő 2020: 102 fő Schaeffler Akadémia: alapterület növelése layout átalakítása eszközpark bővítése tanulói létszám növelése oktatói létszám növelése Együttműködési lehetőség

3. Középiskolai gyakorlati képzés 5 Schaeffler Akadémia Beruházás 2007 – 2020 között: Gépek, eszközök összesen: Ft Épület összesen: Ft Összesen: Ft

3. Középiskolai gyakorlati képzés 6 Schaeffler Akadémia Létszámadatok végzős közül: 7 fő FAG munkatárs !!! 5 fő továbbtanul !!! 1 fő külföldi munkát vállal 1 fő családi vállalkozásban dolgozik 1 fő nem felelt meg az elvárásoknak végzős közül: 7 fő FAG munkatárs !!! 5 fő továbbtanul !!! 1 fő külföldi munkát vállal 1 fő családi vállalkozásban dolgozik 1 fő nem felelt meg az elvárásoknak Munkavállalónak felvett tanulók aránya 43% 58% 63% 69% 47%

4. Munkatársak képzése 7 Schaeffler Akadémia Képzések 2015 Képzési óra

4. Munkatársak képzése 8 Schaeffler Akadémia Kiemelt programok Cél: a gyári folyamatok optimalizálására kidolgozott szimulációs gyakorlati feladatsor annak érdekében, hogy a munkatársak munkavégzésük során növeljék hatékonyságukat Bűvös kocka Cél: a munkatársak minőségszemléletének megteremtése és minőségközpontú munkavégzésre történő felkészítésük az erre a célra meghatározott 8 axiómán keresztül Fókusz: Fit for Quality "Minőségre kész"

Szimulációs tréningek Bűvös kocka Fit for Quality DOJO Kihelyezett tréningnap középiskolások számára a vállalati igények és elvárások megismerése érdekében 4. Munkatársak képzése 9 Schaeffler Akadémia Kiemelt programok "A meditáció és a gyakorlás helyszíne." Cél: komplex elméleti és gyakorlati képzési rendszer alkalmazásával a különböző termelési területek adott munkahelyi feladatainak bemutatása és modellezése valós eszközök használatával – a folyó termelés veszélyeztetése, ill. hátráltatása nélkül DOJO 道場 Együttműködési lehetőség

4. Munkatársak képzése 10 Schaeffler Akadémia Kiemelt programok Tények: Új gyártócsarnok építése Létszámbővítés Cél: Komplex csapágyipari betanítási program kidolgozása Orientációs képzés Együttműködési lehetőség

5. Beszállítók képzése 11 Schaeffler Akadémia Cél: a beszállítók folyamatos fejlesztése és beintegrálása az FAG rendszerszemléletébe, ill. rájuk koncentrálva irányított oktatások és egyedi kompetenciák fejlesztése Beszállítók képzése Programtervezet: FAG Magyarország Ipari Kft. – jövőkép Gyárlátogatás LEAN – 5S alapok Bűvös kocka / Fit for Quality Ok elemzések és ezek fontossága: 5Miért? Halszálka diagram 8D oktatás

Köszönöm a figyelmet! Szabó Péter FAG Magyarország Ipari Kft. Tel: