A norvég szakmai út képekben (2007.10.14. – 2007.10.21.) Készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D. -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Advertisements

Amiért érdemes idejönnöd…
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
A söjtöri Deák Ferenc Általános Iskola látogatása a Tömörkény István Munkaegységben.
Iskolatörténeti hét  A murakeresztúri Zrínyi Miklós Általános Iskola a központi iskolaépület 50 éves évfordulójára, január 21-től január 26-ig iskolatörténeti.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Az országos mérések megújult rendszere
HACCP oktatás Modul 05 - lecke 01
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
óvodától - szakiskoláig A vidéki tanulóknak az iskola épületében található kollégium ad otthont.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Kémiai anyagok felhasználása az iparban Comenius-project.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
Készítette: Bertalan Istvánné A többszörösen hátrányos helyzetű fiatalok szakiskolai képzésének tapasztalatai.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
A rendezvények előkészítése
Dr. habil. Viskolcz Noémi csoportvezető főiskolai tanár
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
TÁVMUNKAHÁZ Versenyképesség és vidéki foglalkoztatás.
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Hogyan jutsz el hozzánk? A Jókai felől könnyen megközelíthető iskolánk. 3-as vagy 69-es villamossal 5-ös busszal Mexikói útig Valamint: Kisföldalattival.
Az országos mérések megújult rendszere
SZEPSI MAGYAR TANNYELVŰ ALAPISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
OKM 2014 iskolai elemzés Készítette: Fülöp Anna.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
Készítette: Nyul Gábor1 Mérés-értékelés Norvégiában Parlament Oslo felülről.
Budapesti Corvinus Egyetem Prezentáció cím egy vagy két sor, balrazárva TÁMOP B.2-13/ Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.
Dánia Mérés-értékelés tanulmányút Készítette: Bite Zoltán Kolping Katolikus Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium - Pétfürdő.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
Tankönyvpiaci körkép 2016 „Az oktatás nem az edény megtöltése, hanem a láng őrzése.” Szókratész.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
A tükrözött vagy fordított osztályterem
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Általános iskola eredménye, értékelése
TÁRSADALMI HATÁSOK.
2016. november 7..
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Regionális konferencia
Norvégiai szakmai út október
Pályaválasztási Kiállítások 2008
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Vegyészképzés a Madách iskolában
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Országos Kompetencia Mérés 2011
Kompetencia alapú szakoktatás
Háromszéki szakoktatás jövője
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Hajnal Gabriella szakmai elnökhelyettes
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Ponte de Lima- Freixo 3. projekttalálkozó (2017. október )
Előadás másolata:

A norvég szakmai út képekben ( – ) Készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D A Norvég Oktatási és Képzési Főigazgatóságon ( én 9.30 – ig) Tények (adatok) és ábrák A norvég oktatás szervezeti sémája

Első előadónk Csoportvezetőnk Dr. Sajti Ica A Szakoktatási Osztály előadója

Balról - jobbra 1., 2. és 3. előadónk Dialógusok a szünetben is Diskurzus a szünetben

A nap folyamán összesen négy előadást tartottak a norvég oktatási rendszerről A szakoktatás „2+2”-es modellje Sonja tartott előadást a minőségbiztosításról A szakoktatás történeti áttekintése

Látogatás a Sofienberg Szakiskolában ( án 8.30 – – ig) A „tangyógyszertár” polcai Az összevont iskola igazgatónője( jobbról), az eü. felső középfokú iskola vezetőjével A tanári szoba

Az igazgatónő és angol tolmácsunk, Alex Norvég tolmácsunk, Réka Hangulatos előadóteremben…

Egy tanterem „átlagos” felszereltsége A „tangyógyszertár” egy részlete Ilyen náluk egy „tanlaboratórium”

A tolmácsok beszélgetnek az igazgatónővel A kémiai laboratórium Az intézményvezető „kiselőadást” tart

A Norvég Vállalatok Országos Szövetségénél ( án – – ig) A hallgatóság egy csoportja Az NHO előadója Eszmecsere és „pillanatrögzítés”

Az NHO előadást megelőző pillanatok Előkerülnek a jegyzetfüzetek Előadónk

Látogatás a TINE AS Tejipari Üzemnél ( én 8.30 – ig) A TINE egyik oktatási szakembere „Beöltözés” az üzemlátogatáshoz A TINE „fejőstehene”

Az ebédhez terített asztal A főépület homlokzata Kollégánk alkalmi sapkában

Az Országos Munkaügyi Központ vendégeként ( án 9.30 – – ig) Prezentáció a NAV-nál Az előadók A hallgatóság

Egy kis tájékozódás… Az előadónk a munkacsoportokról beszél Alex szakszerűen fordít mindent

Oslo város Önkormányzatának Oktatási Hivatalánál ( án – ig) A „PISA” folyamatban a norvég oktatási rendszer is benne van. (Ezekben a felmérésekben átlagos, vagy átlag alatti teljesítményeket értek el, pedig sok-sok pénzt költenek az oktatásra). Oslo város felelős mindenféle oktatásért! (71 ezer diák 18 ezer etnikai csoportból!!!) Iskolái:122 általános és alsóközépfokú iskola, 23 felsőközépfokú iskola, 6 felnőttképző központ, 23 különleges, speciális igényű iskola, 3 más kulturális hátterű iskolák. Az iskolák maguk döntik el, hogy mit tanítanak, de addig, hogy elérjék a Nemzeti Tantervben kitűzött kompetenciákat!!!

Mezőgazdasági és Kertészeti Szakiskola, a példaértékű magániskola ( én – ig) Az iskola tetőteraszán Előadás közben A tanulók produktumai Három típusú magániskola van Norvégiában: (az összes iskola kb. 5%-a) - saját szakmákra alapuló, - egyházi jellegű és - egyéb (pl. Rudolf Steiner-féle iskolák).

Előadóink a magániskoláról beszélnek Figyelmünket lekötötték a témák… Tolmácsaink és előadóink

A norvég törvényhozás épülete A királyi palota A Norvég Oktatási és Képzési Főigazgatóság épülete

Néhány jellegzetes norvég emlék(kép) I. A szökőkút A gyönyörű tópart…I. A gyönyörű tópart…II.

Néhány jellegzetes norvég emlék(kép) II. A „VIGELAND”-oszlop és szoborcsoport A fatemplom Naplemente…