GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság2010-10-14 Mennyire tudatos a magyar lakosság pénzügyekben? 2010/10/14 Bacher János – ügyfélkapcsolati igazgató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Advertisements

Adósság. Adósság Jó hitelRossz hitel Jó hitel Egyes hitelek befektetésnek tekinthetők. Ha valaki azért vesz fel hitelt, hogy olyasmit vásároljon, ami.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása május, országos és budapesti hallgatottság -
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
MasterCard - Év bankja 2010 Gauder Milán regionális igazgató MasterCard Europe.
Van-e válság 50 felett? Kozák Ákos – március 31.
Kamatszámítás.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Kontrolling a bankmarketing területén
Civilek a pályán Dr. Fazekas Ildikó Önszabályozó Reklám Testület főtitkár CivilKomP’ Január 13. Péntek.
Mihálovits András Vezető szerkesztő
Új szelek a lakáshitelezésben? Merre tovább 2011-ben? Lakásvásár 2011 Árva András, CIB Bank lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, március 4.
Készítette: Dian Nóra Pénzügy és számvitel szak
Mi változott 2008 ősze óta? Pénzügyi Kommunikáció Konferencia okt. 21. Karády Mariann TNS Media Intelligence.
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
Valóban felelős pénzügyeink Létezik-e fenntartható bank? Salamon János vezérigazgató
Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf - igazgató Raiffeisen Bank Zrt. Szeged – május.
Egyszerű, gyors, biztonságos A háromból kettőt választhat Kutatási eredmények az eBanking szolgáltatásokról május 12.
Tanulmány a bizalomról Nyolc európai országban és az USA-ban október-november.
Magyar kis-és középvállalkozások kilátásai Előadó: Kiss Ambrus.
1 Bank relationship management a válság idején Pesel Andrea Tőkepiac vezető MOL Csoport.
Dr. Blazovich László Volksbank Életút Program Szeged, november 15.
Magyar Pénzügyi Közvetítő Zártkörű Részvénytársaság
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Családi vállalkozás.
Családi vállalkozások - prezentáció
MNB Növekedési Hitelprogram Sebők Orsolya Főszerkesztő
Etikusság. Létezik-e a pénzügyekben avagy mi az a közösségi bank?
HUNGÁRIA BANK Rt. 1 A védelem ára Kihelyezett biztonság március Budapest „A banki főinformatikus intelmei – mit igen, mit nem”
Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon
K&H trambulin tapasztalatok
Alakulóban az ekoiskolák (?) hálózata MNB Tanárszeminárium, április 17.
Pénzügyi kultúra felmérés – 2010
Megtakarítás, befektetés, öngondoskodás Dr. Mohai György Budapesti Értéktőzsde Zrt. Konferencia a tudatos pénzügyekért Budapest, október 2.
Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: Helyzet- és igényfelmérés.
Újságba rejtett üzenet Hogyan mérhető a sajtókommunikáció hatékonysága?
Alvás Világnapja, március 13. Kiss Katalin, kutatás vezető Szinapszis Kft. Így alszanak a magyarok - Egy piackutatás tanulságai -
GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. Sugatagi Gábor : A magyar fogyasztó preferenciái a politikai.
Bankolás az [origo] szemszögéből
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
Kiscsoportos stratégiai és döntési gyakorlat. Milyen ember a PROJEKT MENEDZSER?
Mennyire elégedett azzal, ahogy az országban mennek a dolgok?
Makrogazdasági pénzügyek
Mi kell ahhoz, hogy elégedett legyen az ügyfél?
Európa, a régió és Magyarország bankszektorának kilátásai – XXVIII. Vezérigazgatói találkozó Siba Ignác szeptember 12. – Röjtökmuzsaj.
A következő kérdések a mai gyerekekre vonatkoznak:  Felkészíti-e az iskola a gyermekeinket a való világra?  Kapnak-e.
 Az elmúlt években ki kristályosodtak azok az alapelvek, amelyek meghatározóak a CIB Bank működése során, és továbbra is változatlanok:  Fenntartható.
Direct Banking E-Banking Summit március 5. Berkes Tibor Pénzügyi Szolgáltatások Osztályvezető.
Beruházások banki finanszírozási lehetőségei, változó tendenciák a bankrendszer működésében az építőipar szemszögéből „Kárpát-medence Kincsei Egerben”
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
Kiket keress, hogy az üzleted fejlődni tudjon? Farkas Attila
Ügyfélpreferenciák a bankszámlakivonatok esetében Dr. Tomcsányi Péter Prime Rate ügyvezető.
A bankok reagálása a válság okozta intézkedésekre, kontra ügyfelek Lábos Nikolett Gabriella Konzulens: Csányi Tamás Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél.
De a pénzügyek nem tartoznak másra, beszéljünk erről személyesen! Ideje másképp gondolkozni pénzügyeinkről!
Mennyit ér az adatbázisod?. Amennyit kihozol belőle…
Múlt és jövő A 15 éves Budapesti Értéktőzsde szerepe a hazai tőkepiac fejlesztésében Szalay-Berzeviczy Attila elnök június 16.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
Tájékoztató NGM_AK004.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Főbb megállapítások A takarékoskodás a magyarok 68 százalékának fontos, ez a vizsgált országok legmagasabb értéke. A megkérdezettek közül szintén Magyarországon.
A kutatási program leírása
Bankreklám vagy szappanopera?
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Tájékoztató NGM_AK004.
Döntsünk okosan a hitelfelvételről!
Önnek egy új üzenete érkezett – Tárgy: adatigénylés
Közvélemény- és piackutatási igazgató
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Mennyire tudatos a magyar lakosság pénzügyekben? 2010/10/14 Bacher János – ügyfélkapcsolati igazgató GfK Hungária

2 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Pénzügyekhez fűződő (v)iszony

3 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Bankügyfelek – vége a növekedésnek? Forrás: Retail Banking Monitor Bázis: teljes minta , 2010 I. félév éves lakosság Bankkapcsolattal rendelkezők arányának alakulása

4 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Bankügyfelek Kelet-Európában - középmezőny Forrás: Retail Banking Monintor 2009; Bázis: * Bázis: 16+

5 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Ki az a 19 százalék? Hol kezdődjön a nevelés?

6 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Tudatosság - Kapjuk vagy keressük az információt? Összes említés, %. n= Hogyan tájékozódik, ha pénzügyeivel kapcsolatban keres információt?

7 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Attitűdök

8 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság A válság csúcsa Állítás: „Jól informáltnak érzem magam a pénzügyekben” 23% 25%24%23% Összes említés, %. n= %

9 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Állítás: „Ha csak rajtam múlna, egyik banknak sem lennék ügyfele ” Összes említés, %, n= % 32% 34% 36% A válság csúcsa

10 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Állítás: „Megbízom a bankokban” 48% 39% 42% Összes említés, %. n= % A válság csúcsa

11 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Állítás: „Fennáll a veszélye, hogy egy bank csődje miatt sok ember elvesztheti a megtakarításait” Összes említés, %. n= % 55% 62% 58% 54% A válság csúcsa

12 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Állítás: „Ha pénzről van szó, csak a legbiztonságosabb befektetések jöhetnek szóba számomra” Összes említés, %, n=6.000 Megtakarítással rendelkezők körében: 77% 79% 82% 78% A válság csúcsa

13 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság GfK pénzügyi szegmentáció - Ők jönnek be a fiókba? Érdektelen – 10% Általában nem törődik a bankügyekkel. Többségük nem is rendelkezik bankkapcsolattal. Nyitott átlagügyfél – 25% Átlagos bank és termékhasználat. Alapvetően elégedett, megtakarítással nem nagyon rendelkezik és nem igazán érdekli a pénzügy, de elfogadja, hogy szükség van a pénzintézetekre. Ellenséges – 22% Nem érdekli a pénzügy, kifejezetten ellenséges a bankokkal, biztosítókkal szemben. „az egész rendszer egy összeesküvés a pénzének elvételére”. Pénzügyi szakértő – 17% Jól informált a pénzügyekről, napra kész, elkötelezett a bankok és biztosítók iránt. Általában számos pénzügyi termékkel rendelkezik. Bizalmatlan – 22% Rendelkezik megtakarítással, amit nagyon félt. Nem mer új dolgot kipróbálni. Neki a bank egy „betétkönyv”

14 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Célba érő üzenetek

15 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság A banki kommunikáció mobilizáló ereje – mire nyitottak? Forrás: GfK Pénzügypiaci Ad Track ; n= Tervezi-e hogy a hirdetett szolgáltatással kapcsolatban további információkat gyűjt, esetleg bemegy egy bankfiókba érdeklődni? Év Átlagos mobilitási index 4,0% 3,3% 2,4% Személyi kölcsön Lakás/jelzálog hitel Gyorskölcsön 3,9%3,4%4,5% 2,5%3,4%1,2% 2,0%1,5%0,4% Megtakarítás 4,4% 3,2% 3,5%

16 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Pénzügyi reklámok – mit gondolnak róla? 25 hónap alatt vizsgált kampány adatai alapján: Egyes kampányokhoz társított jelzők a válaszadók százalékában. n=500/kampány Forrás: GfK Pénzügypiaci Advertising Tracking

17 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Milyen legyen a reklám, hogy…? … emlékezzenek rá az emberek? … kedveljék az emberek? … behozza az embereket a bankfiókba?

18 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Milyen reklámokra figyel a magyar bankügyfél? + - A kapcsolat erőssége Emlékezés egy reklámra unalmas szórakoztató figyelemfelkeltő olyan, amiről beszélni szoktak szívesen megnézném többször

19 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Milyen reklámokra figyel a magyar bankügyfél? + - A kapcsolat erőssége egy reklám tetszetőssége unalmas szívesen megnézném többször figyelemfelkeltő olyan, amiről beszélni szoktak szórakoztató

20 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Milyen reklámokra figyel a magyar bankügyfél? + - A kapcsolat erőssége egy reklám mobilizáló képesége komolytalan hiteles idegesítő bőséges információt ad érthető növeli a bankba vetett bizalmat érthető meggyőző érthető nekem szól

21 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság És hogy hogyan kell ilyen reklámot csinálni? Ez már egy következő előadás témája

22 GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Bacher János Köszönöm figyelmüket!