Beréti Antalné Ágnes Kresz & Fiedler Kft. Minőségirányítási és Környezeti vezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Advertisements

RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Szervezetfejlesztési Program
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
DPR kommunikáció alapelvei
A stratégiai tervezés módszertana
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
INFORMATIKA E-management E-business E-gyártás. Információ alapú gazdálkodás E-management E-business E-gyártás – E-minőségirányítás.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Minőségdíjak.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Vállalkozásmenedzsment I.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1/38 Elkötelezettség a Kiválóságért /38 Elkötelezettség a Kiválóságért A Kiválóság európai elismerési szintjei Elismerés a Kiválóságért 300 pont.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
TÁMOP PROJEKT KERETÉBEN: Sarkadi Járásfejlesztési Stratégia című 1. workshop. Helyszín: Biharugra Időpont: Készítette: Projektfelügyelet.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
DEBRECENI EGYETEM AGRÁRTUDOMÁNYI CENTRUM AGRÁRGAZDASÁGI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI KAR VEZETÉSI ÉS MUNKATUDOMÁNYI TANSZÉK Üzleti kiválóság Dr. Gályász József.
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Mezőkovácsházi Járásfejlesztési Stratégia
Vállalati terv bemutató
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Üzleti terv bemutatása
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Beréti Antalné Ágnes Kresz & Fiedler Kft. Minőségirányítási és Környezeti vezető

Dél-Dunántúli Minőség Díj elnyerése Kis- és mikroméretű ipari, termelő ágazat Dél-Dunántúli Minőség Díj elnyerése Kis- és mikroméretű ipari, termelő ágazat Bírálóbizottság tagja kis- és mikroméretű ipari /termelő, valamint kereskedelmi/szolgáltató ágazat Bírálóbizottság tagja kis- és mikroméretű ipari /termelő, valamint kereskedelmi/szolgáltató ágazat

EFQM önértékelés modell ≠ ISO szabványsorozat követelmény rendszerével. EFQM önértékelés modell ≠ ISO szabványsorozat követelmény rendszerével. A benyújtott, írott pályázat prioritása. A benyújtott, írott pályázat prioritása. Javaslatom: Sok eddigi pályázat elolvasása, tanulmányozása! Javaslatom: Sok eddigi pályázat elolvasása, tanulmányozása!

 Mit kerüljünk, NEM alkalmaznék! Az ISO rendszerben működtetett folyamatokat, módszereket és eszközöket beépítjük az értékelésbe, alkalmazzuk ezeket. De! Ne utaljunk ezekre. Az ISO rendszerben működtetett folyamatokat, módszereket és eszközöket beépítjük az értékelésbe, alkalmazzuk ezeket. De! Ne utaljunk ezekre.  1. Vezetés A vezetés hogyan? és nem a szervezet! A vezetés hogyan? és nem a szervezet! A szervezet eredményei prezentálják a vezetés stílusát. A szervezet eredményei prezentálják a vezetés stílusát.

2. Politika és stratégia 2. Politika és stratégia Stratégia: olyan döntések sorozata, amelyek meghatározzák a szervezet fő cselekvési irányait, működési kereteit. Stratégiai döntés például, érdemes-e belépni egy új piacra vagy sem. Új termék esetében dönteni kell az előállítás módjáról, technológiáról, infrastruktúráról. A stratégia túlmutat az egyes üzleti ciklusokon, jövőorientált, hosszú távú, több évre szóló döntéseket ölel fel. Stratégia: olyan döntések sorozata, amelyek meghatározzák a szervezet fő cselekvési irányait, működési kereteit. Stratégiai döntés például, érdemes-e belépni egy új piacra vagy sem. Új termék esetében dönteni kell az előállítás módjáról, technológiáról, infrastruktúráról. A stratégia túlmutat az egyes üzleti ciklusokon, jövőorientált, hosszú távú, több évre szóló döntéseket ölel fel. Tervek: éves, illetve rövid távú akcióprogramok a kitűzött célok elérése érdekében. A terv tulajdonképpen a stratégia konkretizálását és ütemezését jelenti Tervek: éves, illetve rövid távú akcióprogramok a kitűzött célok elérése érdekében. A terv tulajdonképpen a stratégia konkretizálását és ütemezését jelenti

3. Emberi erőforrás 3. Emberi erőforrás Nem azonos az EU eljárással. Nem azonos az EU eljárással. Motiváció bemutatása! Motiváció bemutatása! Egyéni, csoport és szervezeti érdekek összehangolása, bemutatása! Egyéni, csoport és szervezeti érdekek összehangolása, bemutatása! Szellemi tulajdon, tudás védelme! Szellemi tulajdon, tudás védelme!

4. Partnerkapcsolatok és erőforrások 4. Partnerkapcsolatok és erőforrások - Belső partnerek 7. kritérium Dolgozói elégedettség területen elért - Belső partnerek 7. kritérium Dolgozói elégedettség területen elért eredmények módszerei /kérdőív, interjúk, eredmények módszerei /kérdőív, interjúk, rendezvények, ötletdoboz stb/. rendezvények, ötletdoboz stb/. - Hogyan menedzseljük pénzügyi erőforrásainkat 9. kritérium - Hogyan menedzseljük pénzügyi erőforrásainkat 9. kritérium Kulcsfontosságú eredmények módszerei. Kulcsfontosságú eredmények módszerei. 6. kritérium Vevői elégedettség területén elért 6. kritérium Vevői elégedettség területén elért eredmények; Vevői visszajelzések, vevői auditok, eredmények; Vevői visszajelzések, vevői auditok, - Külső partnerek látogatások, reklamációk, vevői tréningek. - Külső partnerek látogatások, reklamációk, vevői tréningek. Beszállítók és más partnerek menedzselésének Beszállítók és más partnerek menedzselésének bemutatása. Pl. beszállítók értékelésének módszere. bemutatása. Pl. beszállítók értékelésének módszere. - Tulajdonos! - Tulajdonos! - ÁNTSZ ? - ÁNTSZ ? - Üzemorvos ? - Üzemorvos ?

 5. Folyamatok A főfolyamatok menedzselésén túl a kisegítő, támogató folyamatok menedzselése, ha máshol nem mutattuk be! Vállaltirányítási rendszer bemutatása: pl. informatikai eszközökkel támogatott komplex vállalatirányítási rendszer bemutatása. Alkalmazott minőségeszközök és technikák bemutatása. FMEA, Control Plan, 8 D Report, Spc stb. Szakkifejezések, rövídítések érthetősége! Folyamatok fejlesztése pl. vevői -, belső auditok, reklamációk alapján /összhangban a többi kritériummal/.

6. Vevői elégedettség terén elért eredmények 6. Vevői elégedettség terén elért eredmények Hangsúlyos és kritikus kritérium! Hangsúlyos és kritikus kritérium! Szubijektív megítélés: Vevői kérdőív módszer önmagában nem hatékony! Szubijektív megítélés: Vevői kérdőív módszer önmagában nem hatékony! Elterjedt a vevő értékelése: - Kategóriába sorolás /A-AB-B stb/ - Vevői auditok eredménye pl. VDA 6.3 folyamataudit, SAP audit /% / - Vevői információ PPM, Logisztikai teljesítmény értékelés, árstabiltás /rangsor, %/ - Vevőnkénti árbevétel alakulása /9. krit / - Kiállítások, rendezvények látogatottságának bemutatása - Szolgáltatások kiterjedésének és igénybevételének bemutatása - Realizálódott árajánlatok, rendelések, visszatérő vevők bemutatása /9.krit/ - Reklamációk alakulása

7. Dolgozói elégedettség terén elért eredmények 7. Dolgozói elégedettség terén elért eredmények Team munka és csapatszellem kihangsúlyozása. Team munka és csapatszellem kihangsúlyozása kritérium: Valós adatok, célértékek bemutatása! 6-7. kritérium: Valós adatok, célértékek bemutatása! Be lehet és kell mutatni a nem hatékony, a célértéket nem teljesítő adatokat, Be lehet és kell mutatni a nem hatékony, a célértéket nem teljesítő adatokat, módszereket. Javító intézkedés indítása PDCA konkrét alkalmazásának módszereket. Javító intézkedés indítása PDCA konkrét alkalmazásának bemutatásával. bemutatásával. 8. Társadalmi hatások 8. Társadalmi hatások Eredmények bemutatása területén a közvetlen környezet eredményeinek bemutatása; város, Eredmények bemutatása területén a közvetlen környezet eredményeinek bemutatása; város, Dél- Dunántúl. Dél- Dunántúl. Diák munka, szakmai gyakorlat. Diák munka, szakmai gyakorlat. 9. Kulcsfontosságú eredmények bemutatása 9. Kulcsfontosságú eredmények bemutatása Kiemelt kritérium, a szervezet eredményességét és hatékonyságát ez mutatja be. Kiemelt kritérium, a szervezet eredményességét és hatékonyságát ez mutatja be. Amiről eddig nem esett szó; Benchmarking! Amiről eddig nem esett szó; Benchmarking! Igényesség ! Igényesség !

Kiinduló időszak: év Kiinduló időszak: év Körülmények, feltételek Vezetés (1.) Körülmények, feltételek Vezetés (1.) világgazdasági recesszió - Partner találkozók világgazdasági recesszió - Partner találkozók Munkaerő költségen alapuló versenyképesség, nyugat-európai - Sajtó figyelés Munkaerő költségen alapuló versenyképesség, nyugat-európai - Sajtó figyelés multi cégek távol keletre történő terjeszkedése. - Szakmai, gazdasági fórumokon multi cégek távol keletre történő terjeszkedése. - Szakmai, gazdasági fórumokon - Hazai duális gazdaság - Tulajdonosi érdekek, elképzelések - Hazai duális gazdaság - Tulajdonosi érdekek, elképzelések Magyar tulajdonban lévő kis- és középvállalkozások a túlélésért - Humán erőforrás kvalifikáltságának, Magyar tulajdonban lévő kis- és középvállalkozások a túlélésért - Humán erőforrás kvalifikáltságának, küzdenek, nagyvállalatok döntően külföldi tulajdonban vannak. képességének felmérése küzdenek, nagyvállalatok döntően külföldi tulajdonban vannak. képességének felmérése - Pénzügyi és egyéb eredmények - Pénzügyi és egyéb eredmények folyamatos elemzése folyamatos elemzése

Stratégia módosítás (2) Stratégia módosítás (2) - Meglévő piac bővítése (autóipar) - Meglévő piac bővítése (autóipar) - Új vevőkör kiépítése (szolgáltató iparág) - Új vevőkör kiépítése (szolgáltató iparág) - Hazai „kis” vevőkör felé történő nyitás - Hazai „kis” vevőkör felé történő nyitás - Termékstruktúra felülvizsgálat, módosítás; kis szériás gyártás, megrendelés prioritása - Termékstruktúra felülvizsgálat, módosítás; kis szériás gyártás, megrendelés prioritása - Kisméretű vállalkozás keretében történő működés (max. 50 fő) - Kisméretű vállalkozás keretében történő működés (max. 50 fő) Politika Politika Összhangban: Összhangban: - Egyre magasabb vevői követelmények kielégítése - Egyre magasabb vevői követelmények kielégítése

Adottságok (módszerek) Adottságok (módszerek) - ISO 14001:1997 szabvány kiépítése, bevezetése, működtetése (4.1) - ISO 14001:1997 szabvány kiépítése, bevezetése, működtetése (4.1) - ISO/TS szabvány kiépítési feltételeinek megteremtése, előkészítése - ISO/TS szabvány kiépítési feltételeinek megteremtése, előkészítése ( 4.2.országos finanszírozási pályázaton való részvétel) ( 4.2.országos finanszírozási pályázaton való részvétel) - Technológia, anyagmozgatás és kiszolgálás fejlesztése, autómatizálás(5.) - Technológia, anyagmozgatás és kiszolgálás fejlesztése, autómatizálás(5.) - Árajánlatok kiemelt kezelése (5.) - Árajánlatok kiemelt kezelése (5.) - Oktatási terv összeállítása (3.) - Oktatási terv összeállítása (3.) Vevő oktatáson való részvétel Vevő oktatáson való részvétel Minőségtechnikák és eszközök alkalmazásának fejlesztése, alkalmazása (5) Minőségtechnikák és eszközök alkalmazásának fejlesztése, alkalmazása (5) (FMEA, Control Plan, 8 D Report ) Ezt nem szabad ! (FMEA, Control Plan, 8 D Report ) Ezt nem szabad ! - Beszállítók értékelése, fejlesztése (4.) - Beszállítók értékelése, fejlesztése (4.) Minősített beszállítói kör kialakítása Minősített beszállítói kör kialakítása

Eredmények (adatok alakulása, teljesülése) Eredmények (adatok alakulása, teljesülése) - Árbevétel alakulása (9) - Árbevétel alakulása (9) - Vevőnkénti árbevétel alakulása (9) - Vevőnkénti árbevétel alakulása (9) - Nyereség alakulása (9) - Nyereség alakulása (9) - Ajánlatkérések/realizálódott ajánlatok alakulása (9.6.) - Ajánlatkérések/realizálódott ajánlatok alakulása (9.6.) - Termékstruktúra kimutatása (9) - Termékstruktúra kimutatása (9) - Termelési szériák alakulása (9) - Termelési szériák alakulása (9) - Minősített beszállítók alakulása (9) - Minősített beszállítók alakulása (9) - Minőségeszközök és technikák alkalmazásának alakulása (9) - Minőségeszközök és technikák alkalmazásának alakulása (9) - Oktatás számának/területének alakulása (9) - Oktatás számának/területének alakulása (9) - Vevői elégedettség bemutatásánál (6) - Vevői elégedettség bemutatásánál (6) (kérdőív, auditok, visszajelzések – értékelések) (kérdőív, auditok, visszajelzések – értékelések) - Dolgozói elégedettség (7) - Dolgozói elégedettség (7) ( állásbiztonság, szakmai fejlődés lehetősége) ( állásbiztonság, szakmai fejlődés lehetősége) - Szelektív hulladékgyűjtés bevezetése (8) - Szelektív hulladékgyűjtés bevezetése (8) - Hulladék és újrahasznosított anyag alakulása (9) - Hulladék és újrahasznosított anyag alakulása (9) - Erőforrás felhasználás (9) - Erőforrás felhasználás (9)

Kiinduló adat: Kiinduló adat: Vevői elégedettség mérése: fejlesztendő terület az angol üzleti nyelv alkalmazása Vevői elégedettség mérése: fejlesztendő terület az angol üzleti nyelv alkalmazása  Adottság (módszer) 3. Emberi erőforrás 3. Emberi erőforrás Alkalmazás feltételeinek meghatározása munkakörönként /több idegen nyelv/ Alkalmazás feltételeinek meghatározása munkakörönként /több idegen nyelv/ Oktatási terv készítése Oktatási terv készítése Belső elégedettség kérdőív alkalmazása Belső elégedettség kérdőív alkalmazása Egyéni, csoportcélok egyeztetése az üzelti tervekkel összhangban. Egyéni, csoportcélok egyeztetése az üzelti tervekkel összhangban. 2. Stratégia, politika 2. Stratégia, politika Humánstratégia felülvizsgálata: idegen üzleti nyelvhasználat, kiterjesztése Humánstratégia felülvizsgálata: idegen üzleti nyelvhasználat, kiterjesztése 4. Partnerkapcsolatok és erőforrások 4. Partnerkapcsolatok és erőforrások Beszállítói kör bővítése, fejlesztése (4.1) Beszállítói kör bővítése, fejlesztése (4.1) Vevői igényeknek megfelelő kommunikáció /idegen nyelv használata, gyors Vevői igényeknek megfelelő kommunikáció /idegen nyelv használata, gyors reakció stb./ (4.2) Több idegen üzleti nyelv alkalmazásával biztosítjuk a reakció stb./ (4.2) Több idegen üzleti nyelv alkalmazásával biztosítjuk a megfelelő és szükséges információkat a szervezet működéséhez és a megfelelő és szükséges információkat a szervezet működéséhez és a partnerkapcsolatok - vevő - beszállító - fejlesztéséhez, melyet belső informatikai partnerkapcsolatok - vevő - beszállító - fejlesztéséhez, melyet belső informatikai eszközökkel teszünk mindenki számára elérhetővé. eszközökkel teszünk mindenki számára elérhetővé. Beszállítók értékelése, fejlesztése (4.) Beszállítók értékelése, fejlesztése (4.) Minősített beszállítói kör kialakítása Minősített beszállítói kör kialakítása

Eredmények (adatok alakulása, teljesülése) Eredmények (adatok alakulása, teljesülése) 6. Vevői elégedettség területén elért eredmények: 6. Vevői elégedettség területén elért eredmények: Adott vevő elégedettsége /kommunikáció, rugalmasság, határidő tartás, Adott vevő elégedettsége /kommunikáció, rugalmasság, határidő tartás, reklamáció kezelés stb/ reklamáció kezelés stb/ Összegzett vevői elégedettség alakulása Összegzett vevői elégedettség alakulása Vevői auditok alakulása Vevői auditok alakulása 7. Dolgozói elégedettség területén elért eredmények: 7. Dolgozói elégedettség területén elért eredmények: Egyéni célkitűzések teljesülése Egyéni célkitűzések teljesülése 9. Kulcsfontosságú mutatók 9. Kulcsfontosságú mutatók Elérhetőség Elérhetőség

Köszönöm a figyelmüket !