„Közismereti oktatás és szakmai alapozás” fejlesztési terület 2007. évi eredmények Salakta Tünde fejlesztési területvezető Salgótarján,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Krúdy.
Advertisements

Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Tehetségpont létrehozása
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
A gyakorlatvezető mentor
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A kerettantervek fejlesztése
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető május 20.
Magyar nyelv és irodalom TÁMOP-tapasztalatok. Külső - negatív A pályázat csúszása  Előzetes tanfolyamok + tanácsadó hiánya  teljes tanácstalanság A.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Szakmai munkánk a pályázatban
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
A szaktanácsadó segítő szerepe
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
K EREKASZTAL - BESZÉLGETÉS FEBRUÁR 15. Nagy Dóra levéltáros
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Szakmai alapozás megújítása fejlesztési terület Projektvezetői értekezlet Salakta Tünde Budapest, február 11.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése.
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM Nagy László főigazgató.
Az önfejlesztő terület bemutatása Száva Eszter augusztus 31. Salgótarján.
Közismeret február 11.. természetismeret Tanulói dossziék, dobozok kiszállítása: –február utolsó hetétől Regionális konferenciák a tapasztalatcsere.
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Szakiskolai fejlesztési program
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Önfejlesztés és horizontális tanulás
Szakiskolai Fejlesztési Program I
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Vásárhelyi Pál kereskedelmi Szakgimnázium
Az önfejlesztő terület bemutatása
Informatika munkaközösség
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Kompetencia alapú szakoktatás
Szakiskolai fejlesztési program
Erasmus+ mobilitási program
Előadás másolata:

„Közismereti oktatás és szakmai alapozás” fejlesztési terület évi eredmények Salakta Tünde fejlesztési területvezető Salgótarján, augusztus 31.

Szakma Módszertár – Jó gyakorlat példatár összeállítása cél: a Szakma Módszertár feltöltése iskolai, tanórai jó gyakorlatokkal; innovatív, tanulóközpontú, tevékenység-orientált óratervek ill. projekttervek készítése; 40 beérkezett pályázat a módszerek közismereti és szakmai alapozó órákon történő felhasználására, 9 műveltségterület és 4 szakmacsoport; 14 támogatott pályázat → honlap; a nyertes pályamunkák benyújtói részére honorárium; 2. pályázati forduló: november 30. (postai feladás dátuma).

Országos Projektvetélkedő a tanulók ötletességének, felfedező-készségének, a projektek tervezéséhez és megvalósításához szükséges kompetenciáinak próbára tétele; „A szakmánk jövője – a jövő szakmái” 59 iskola, 335 csapat, 1340 tanuló, közel 2000 lelkes tanár és diák Csepeli Vendéglátóipari Szakiskola: 18 csapat a három szfp osztályból Támogatók: British Council, Goethe-Institut, Study Tours – külföldi utazások → szponzorok keresése

Külföldi nyelvtanfolyamok szakmai tanárok/oktatók idegen nyelvi kompetenciájának fejlesztése; a szakmai idegennyelv-oktatás színvonalának emelése és a nemzetközi mobilitás, tanár- és diákcsere programok megvalósításának segítése háromhetes angol és német nyelvtanfolyamok fő részére: Dublin, Newcastle, Berlin és Freiburg

Tanulói és tanári/oktatói mobilitás cél: a szakképzés szereplői közötti tudás- és tapasztalatcsere elősegítése, a szakiskolai képzés módszertani megújítása, a szakiskolai tanárok, oktatók és tanulók szakmai fejlődésének segítése – a mobilitás mint sajátos tanulási forma által 30 tanulói mobilitási pályázat → 17 támogatható → 14 támogatott → 148 tanuló 18 tanári mobilitási pályázat → 8 támogatható → 5 támogatott → 21 szaktanár/szakoktató

NSZFI-SZFP bemutató napok tevékenységközpontú, projektalapú oktatásban elért eredmények bemutatása és elterjesztése (PIB jóváhagyásával) november bemutató órákat tartó és szervező tanárok munkájának honorálása értesítő levél szeptember 2. felében

HHR idegen nyelvi fejlesztések HHR kerettantervhez idegen nyelvi program idegen nyelvi program → angol és német nyelvű tananyag (kísérleti anyag) akkreditált nyelvtanári továbbképzések (aug és október ) angoltanári pótjelentkezés

Intézményi támogatások hazai nyelvtanfolyamok informatikai továbbképzések helyszíni szakértői tanácsadás eszközfejlesztés elszámolási határidő: október 30.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Kérdések ??? Ötletek !!!