Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: 39 554 000 fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Kóstoljon bele” a Vidék Ízébe!
Advertisements

A TDM rendszerrel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok
HOL TARTUNK MOST? GÁRDONYI HELYI TDM TDM Szakmai Nap november 21.
A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes.
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
Turisztikai desztinációs menedzsment szervezetek létrehozása és fejlesztése.
Új esély a turisztikai desztinációk számára - amit a TDM-ről tudni kell Zalaegerszeg Február 24. Ligeti Ádám.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
dr. Csizmadia László Győr május 26-án
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon •Villány-Siklós borút Egyesület (1994) •Balatoni Borutak szövetsége (2003) •Magyar Borutak szövetsége (2003)
Kerékpárral a Fertő–tó Neusiedlersee kultúrtájon Partnertalálkozó és workshop 2. workshop: Kerékpáros térség szervezésének módszere.
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
A TDM JELENE ÉS JÖVŐJE MAGYARORSZÁGON
A Turisztikai Desztinációmenedzsment Rendszer pályázati támogatása
Dr. Dömötör Tamás Magyar Tájépítészek Szövetsége.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Ajkai Kistérség turisztikai helyzete
TDM Szakmai Nap november 21.
Balogh Károly elnök Mór, november 10.. Turizmus Desztináció Menedzsment Professzionalizmus Partnerség Kooperáció Konszenzuskeresés Kontroll Innováció.
BALOGH KÁROLY elnök Magyar TDM Szövetség Budapest, március 2.
1 Előzmények Látványos fejlődések, de hiányzott egy átfogó stratégia Cél: Korunk kihívásainak megfelelő hosszú távú iránymutatás Illeszkedés a fölé- és.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TDM Tanfolyam A TDM lényege
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Magyarország 2015 Intézményi Reform Munkacsoport.
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon Villány-Siklós borút Egyesület (1994) Balatoni Borutak szövetsége (2003) Magyar Borutak szövetsége (2003)
Nyugat-dunántúli Régió
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
GKRTE Közgyűlés, április 20.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
Balatoni Regionális Turizmus Szövetség 201l. 1o.21. Balatonföldvár Hoffmann Henrik Elnök Regionális TDM Szövetség -lehetőség, -kihívás, -siker? Regionális.
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Balaton régió turizmusában
Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
A Tisza-tavi Turisztikai Desztináció Menedzsment Szervezetek alakításának lehetőségei Molnár Anita Igazgató Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi Regionális.
A gazdaságfejlesztés finanszírozási lehetőségei Dr. Szegvári Péter Stratégiai Igazgató.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
TURIZMUSFEJLESZTÉS – TDM FEJLESZTÉS Mányai Roland főosztályvezető Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium Budapest, február 5..
VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület.
Leader program és helyi termék a turisztikában. Helyi termék 76/2011 VM rendelet alapján: – LEADER Helyi Akciócsoport illetékességi területén megtermelt,
MAGYAR-ROMÁN EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉGEK A FALUSI TURIZMUSBAN Prof.Dr. Hanusz Árpád egyetemi tanár
Az ökoturizmus szerepe és lehetőségei Dél- Dunántúl turizmusában Hegyi Zsuzsanna Magyar Turizmus ZRT Dél-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság Pécs,
Milyen feltételek mellett jöhetnek létre a Tisza-tavi turisztikai régió bal parti TDM szervezetei?
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Turisztikai fejlesztési lehetőségek a programozási időszakban
Gerje-Körút „A közös program”
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Irány Pécs! kártya.
Előadás másolata:

Pécs és térsége turizmusának helyzete

Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi szálláshelyeken: ( +3%)‏ Vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken: éj (-0,3%)‏ Átlagos tartózkodási idő: 2,6 nap Belföldi vendégforgalom: fő (+4%), véj (+1,6%)‏ Üdülési csekk forgalom: M Ft ( + 39,8%), 2 M csekk tulajdonos Átlagos tartózkodási idő: 2,4 nap Külföldi vendégforgalom: fő (+1,9%), véj ( - 1,8%)‏ Átlagos tartózkodási idő: 2,8 nap

Dél-Dunántúl régió vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Vendégek száma a kereskedelmi szálláshelyeken: fő ( -3,7%)‏ Vendégéjszakák száma: vendégéjszaka ( -1%)‏ Átlagos tartózkodási idő: 2,1 nap Külföldi vendégek száma: fő ( -9%)‏ Külföldi vendégéjszakák száma: fő (+ 8 %)‏ Fő küldő országok: 1.Németország ( -12%)‏ 2.Horvátország (800% !)‏ 3.Csehország ( +13%)‏ 4.Ausztria ( +5%)‏ 5.Hollandia ( +6%)‏

Dél-Dunántúl régió vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Belföldi vendégforgalom Vendégek száma a kereskedelmi szálláshelyeken: fő ( -2%)‏ Vendégéjszakák száma: véj ( -4%)‏ Átlagos tartózkodási idő: 2,1 nap Régió részesedése Magyarország vendégforgalmából: Vendégek számát tekintve: 4,7 % Vendégéjszakák számát tekintve: 4,4%

Bel-és külföldi vendégforgalom aránya a Dél-Dunántúlon

Régió településeinek vendégforgalma 2008 évben

Pécs vendégforgalma 2008 év Vendégek száma: fő ( -5,5%)‏ Vendégéjszakák száma: véj (-5,5%)‏ Átlagos tartózkodási idő: 1,9 nap ! Pécs részesedése a régió vendégforgalmából: Vendégek számát tekintve: 34% Vendégéjszakák számát tekintve: 25%

Siklósi kistérség vendégforgalma 2008 évben Vendégek száma: fő (+2,5%)‏ Vendégéjszakák száma: fő (+3%)‏ Harkány: vendég vendégéjszaka ( +7%)‏ Villány: vendég, vendégéjszaka ( +10%)‏

?

Turisztikai Desztináció Menedzsment - TDM Miért? Hiányzik a fogadóterületek turizmusának fejlesztéséért és menedzsmentjéért felelős szervezet. A desztinációink nem eléggé versenyképesek. Új trendek, amelyekben fontos a települések, térségek márkanévvé alakítása, az élményközpontú marketing kommunikáció. A turisztikai termék ma már nem csak a szolgáltatás, hanem a hozzá kapcsolódó élményeket egységes termékkínálatként reprezentáló település, régió vagy ország. Akkor sikeres egy település, tájegység turizmusa piaci értelemben, ha a vonzerőket sikerül termékké alakítani, azokat desztinációba ágyazottan piacra juttatni és értékesíteni.

Turisztikai Desztináció Menedzsment - TDM Desztináció fejlesztés, tervezés, kutatás, HR, értékesítés közvetítés, partnerségi hálózat, stratégiai menedzsment, monitoring Marketing és információs feladatok. Alulról építkező hálózat, tulajdonosi szemlélet. Felülről kinevezett vezetők, nincs érdekeltségi viszony. Turisztikai irányítás döntési kompetenciái delegálásra kerülnek a TDM-hez. Turizmus irányítás államilag meghatározott ( OM, TUSZÁT, MT Zrt.)‏ Összhang megteremtése a szintek között ( helyi, térségi, régiós és országos). Döntés a helyszínen. Feladatok megosztásának hiánya az egyes területi szintek között. TDM kiépítése által elért eredményekJelenlegi turisztikai intézményrendszer jellemzői

Aktívabb szerep, közvetlen részvétel a döntéshozatalban. Turisztikai vállalkozók jórészt csak adófizetők. Finanszírozás: turisztikai vállalkozások tagdíj hozzájárulásából, ill. önálló bevételek generálásából. Finanszírozás: csökkenő önkormányzati és állami, ill. pályázati forrásból származik. Informatikai alapú desztinációs szintű CRM rendszer ügyfélkapcsolat, marketing folyamatok is. Ügyfélkapcsolatok központjában helyi információ szolgáltatás TDM rendszer kiépítése által elért eredmények Jelenlegi turizmusirányítási rendszer

Turisztikai Desztináció Menedzsment - TDM 3 fő alapelv: 1.Fenntarthatóság 2.Versenyképesség megteremtése 3.Területi szempontok érvényesítése ( szubszidiaritás, decentralizáció)‏

Turisztikai Desztináció Menedzsment - TDM 4 szint: 1.Települési TDM ( a rendszer alapja)‏ Létrehozhatja: önálló település, vagy településcsoport Feladatuk: szolgáltatások rendszerbe szervezése, tájékoztatás, ügyfélgondozás 2. Térségi TDM ( min. 3 helyi TDM hozhatja létre). Feladatuk: koordinálás, közös attrakciófejlesztés, sajátos arculat kialakítás, piacra juttatás 3. Regionális TDM( regionális szövetség). Feladatuk: regionális termékfejlesztés, legitim arculat megteremtése, márka fejlesztés, képzés, érdekérvényesítés 4. Nemzeti TDM ???

Turisztikai Desztináció Menedzsment - TDM Mik az előnyei? Általában Település, térség turizmusának lesz gazdája Az érdekeltek érdekével számoló tudatos fejlesztések Partnerség kialakulása ( önkorm. vállalkozók, civilek)‏ Hatékonyabb marketing Közös tevékenység túllép a marketingen, kiterjed a tervezésre, fejlesztésre, minőség ellenőrzésre, képzésre is Komplex turisztikai termékek is kialakíthatók, sajátos arculat alakul ki Elégedettebb vendégek, nagyobb vendégfo r galom Önkormányzat és helyi lakosság számára Önkormányzat több turisztikai tevékenység elvégzését is a TDM-re bízhatja Új munkahelyek Közösségteremtés IFA bevételek nőnek

Turisztikai Desztináció Menedzsment - TDM Mik az előnyei? A vállalkozások számára: Egyedül nem megvalósítható szakmai fel a datok válnak teljesíthetővé Nagyobb vendégfo r galom Jobb érdekérvényesítés Mik lehetnek a hátrányai? Kockázatos finanszírozás További széthúzás Érdekérvényesítés hiánya

Turisztikai Desztináció Menedzsment - TDM A finanszírozás forrásai: 1.TDM tagok díjbefizetései 2.Önkormányzati hozzájárulás 3.Saját bevételek ( jegyértékesítés, szállásközvetítés)‏ 4.Pályázatok ( ROP)‏

Turizmusmenedzsment Pécsett PÉCS TURIZMUS Egyesület Szállásadók Vendéglátóhelyek Utazási irodák, és utaztatók Látnivalók üzemeltetői Egyéb turisztikai szolgáltatók Turisztikai szakmai és civil szervezetek TÉDÉEM PÉCS Nonprofit Kft. Önkormányzat Pécs Kamara Falusi Turizmus Szövetség Vendéglátók Ipartestülete Pécs Turizmus Egyesület Szakmai grémium Operatív irányítás

Turizmusmenedzsment Pécsett A TÉDÉEM PÉCS Nonprofit Kft. tevékenysége turizmus marketing és menedzsment egység (termékfejlesztés, piacra vitel, fogadási feltételek javítása, szemléletformálás, hálózatépítés, kapcsolattartás, egységes elektronikus foglalási rendszer kidolgozása, partnerek képzése, minőségbiztosítás, tanácsadás, illetve a tagoknak nyújtott egyéb szolgáltatások)‏ turisztikai tájékoztatás egység (Tourinform szolgálat)‏

Általános célok: versenyképesség megteremtése vendégek számának növelése fenntarthatóság biztosítása a széleskörű partnerség és a professzionalizmus elvének érvényesítésével. Speciális célok: a városhoz kötődés, valamint a lakosság identitástudatának erősítése az „Európa Kultúra Fővárosa”, a kulturális turizmus fellegvára imázs kialakítása és fenntartása Pécs és a Mecsek, mint márka fejlesztése elérhető és megélhető, megtapasztalható város

Köszönöm a figyelmet!