Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
A tanulók társas készségeinek fejlesztése
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Egészség-műveltség = Health Literacy ☺
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Kommunikációs stratégiák
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
Motivációs kérdezés technikája
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A munka világával kapcsolatos tudás
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
A technológia szerepe a pedagógiai értékelés fejlesztésében
Anamnézis, interjú. Rajzteszt
A gondozás,nevelés egysége
Az érzelmi intelligencia
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Az emberi tanulás.
Képesítési Keretrendszerek Európában
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Projektmunka.
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
2004 tavasz dr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék TEAM…. dehogy ! TEAM, de hogy ?
Intelligencia és képességrendszerek elmélete és vizsgálata
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Autonómia és felelősségvállalás
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
Harmadik matematikakönyvem
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
2007.okt. 4. Biztonságos iskola... konferencia
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Érzelmi intelligencia
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Reflektív gondolkodás
Közigazgatási Jog 4. Európai Közigazgatás, 1. előadás szeptember 14. Témakörök: Az EU kialakulásának és fejlődésének főbb közjogi elemei Az EU központi.
LEGO Dacta program.
Ált3 gyakorlat, KRE Katonai Rózsa 2013 ősz.  Time lapse videó egy lányról, aki 3 éven át minden nap készített egy fotót magáról
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Az érzelmi intelligencia
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
Szociális kompetencia
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Előadás másolata:

Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a 10-15 éves korosztály számára Összeállította: Balog Renáta, pszichológus 2013. 05. 17., Kaposvár

Mit nevezünk érzelmi intelligenciának? „Az érzelmi intelligencia az érzelmi információ észlelésének, kifejezésének, felhasználásának és irányításának azon képessége, amely elősegíti a személy fejlődését” Salovey és Mayer (1990). 1997-ben Mayer és Salovey módosították az érzelmi intelligenciával kapcsolatos elképzeléseiket, nagyobb hangsúlyt helyezve az érzelmi intelligencia kognitív komponenseire. A négy-ágú érzelmi intelligencia modell szerkezete

Érzelmi intelligencia III. az érzelmek megértése II. az érzelmek integrálása IV. az érzelmek szabályozása I. az érzelmek azonosítása Az érzelmi tudás viselkedésbe való átültetése. Kellemes hangulatok létrehozása, hangulatok javítása. Az érzelmeknek a gondolkodás szolgálatába való állítása. A kogníciók átalakítása, a kognitív folyamatok érzelmi áthangolása.

Az érzelmek azonosításának képessége az érzelmeink pontos azonosításának és kifejezésének képességét, valamint mások érzelmi kifejezéseinek pontos detektálását jelenti. Az érzelmek integrálása a kognitív folyamatok érzelmi áthangolásának képességeit foglalja magába. Idetartozik az ítéletalkotást és emlékezést serkentő érzelmek létrehozásának képessége, a hangulat induktív perspektívák integrálásának képessége, valamint az érzelmek motivációs tulajdonságainak hasznosítása. Az érzelmek megértése az érzelmek által közvetített információk elemzését, és ezen információk emocionális tudásként való felhasználását jelenti. Idetartozó képességek az érzelmek okainak és következményeinek észlelése, az érzelmek megnevezésének képessége, a különböző érzelmek egymáshoz való viszonyulásának megértése, a komplex érzelmek értelmezése és az érzelmek közötti átmenetek felismerése. A negyedik legmagasabb szintű ág az érzelmek szabályozásának képessége nagyon sok faktor együttesét reprezentálja, ideértve motivációs, érzelmi és kognitív faktorokat, melyek együttesen szükségesek ahhoz, hogy hatékonyan tudjunk megküzdeni az érzelmekkel. Az idetartozó képességek tekinthetők a legfejlettebb érzelmi képességeknek.Az érzelmek szabályozása saját érzelmeink, valamint mások érzelmeinek tudásalapú kognitív irányítását jelenti.

Az érzelmi intelligencia hasznossága A legújabb kutatások szerint az életben való sikerességhez nagyobb mértékben járul hozzá, mint a magas IQ Az érzelmek észlelése, szükségletek tudatosítása Az érzelmek szabályozása, önkontroll, önszabályozás Célok, kitartás, akarat Empátia fejlődése Hatékonyabb társas kapcsolatok

Az ÉIT 2 skálája A saját érzelmek észlelésének képessége A saját érzelmek észlelési képességének központi jelentősége van az érzelmek tudatosítása szempontjából. Az érzelmek tudatossága képezi az alapját az érzelmek szabályozásának és a hatékony szociális problémamegoldásnak. Az érzelmek tudatossága összefügg az impulzuskontrollal, a kitartással, a lelkesedéssel, és az önmotivációval, valamint alapvető az empátia és a szociális készségek szempontjából is. A másik személy érzelmeinek észlelési képessége A másik személy érzelmeinek helyes felismerése képezi az empátia képességbázisát. A nézőpontátvétel alapvetően szükséges a kortársakkal és a felnőttekkel való pozitív kapcsolat kiépítéséhez, és az együttműködés alapjait fekteti le. A mások érzelmeinek pontos észlelése alapozza meg annak elsajátítását, hogy képesek legyünk együttműködni másokkal, hogy elfogadtassuk magunkat egy csoportban.

A teszt felépítése és felvétele A képes érzelmi intelligencia teszt különböző érzelmi hívóképeket és arckifejezéseket ábrázoló fotókat tartalmaz. Lehetőség szerint kérjük pszichológus segítségét a felvételhez! A saját érzelmek észlelésének képességét mérő feladatok egy érzelmi hívóképből és öt érzelmet kifejező portréból állnak. A tesztkitöltő feladata kiválasztani azt a portrét, amely leginkább kifejezi azt az érzelmet, amit az érzelmi hívókép benne kiváltott.

A másik személy érzelmeinek észlelési képességét mérő skála három különböző feladattípust ölel fel. Az első típusú feladat egy érzelmi hívóképből és öt gyermek különböző érzelem kifejezéseket ábrázoló portréjából áll. E feladattípus során a tesztkitöltő feladata kiválasztani azt a gyermeket, aki valójában jelen van az érzelmi hívókép által leírt jelenetben. A második típusú feladat 10-15 éves korú gyerekeket mutat be különböző problémahelyzetekben vagy problémának tűnő helyzetekben. A tesztkitöltő feladata kiválasztani azt a gyereket, akik valójában bajban van. A harmadik típus esetén a feladatok különböző non-verbális kommunikációs jelzéseket ábrázoló fotókat tartalmaznak. Egy-egy képsorozaton belül az első három kép ugyanazt az érzelmi állapotot fejezi ki. Az első három kép által közvetített érzelmi állapotot felismerve kell a tesztkitöltő személyeknek eldönteniük, hogy a képsorozat további három képe közül melyik fejezi ki ugyanezt az érzelmi állapotot.

Praktikus tanácsok Téma előzetes bemutatása a diákoknak EQ válaszlap alkalmazása Projektor, nyomtatás helyett laptopon vagy számítógépen egyéni tesztkitöltés Szóbeli instruálás Esetenként több helyes válasz is lehet Hangsúlyozni, hogy nem dolgozat, az eredmények bizalmasan kezeltek Ismeretlen kifejezéseket megmagyarázni (értékítélet nélkül!) Lehetőséget biztosítani az eredmények visszajelzésére