Domszky András: Önmenedzselés és etikai kérdések a szakértői munkában A szakértői munka jelentősége, elismertsége az ellátórendszerben. Függetlenség, szervezeti.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Advertisements

Etikai Kódex.
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
A személyiség.
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Elvárások a Szociális Munka Etika Kódexe a szociális munkát végzők számára a munkahelyükkel és a társadalommal való kapcsolatukra vonatkozóan -1- Munkahelyen.
VEZETÉSI STÍLUS A STÍLUS FOGALMA a VEZETÉSI stílus fogalma,
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
Reklám etika.
Pedagógusok etikai kódexe
CSALÁD.
Etika Könyvtárosi etika Könyvtárosi etikai kódex
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Közösségi oldalak használata
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Minőségdíjak.
Javaslat az ÁVF számára Etikai Kódex elkészítésének szempontjai
Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
ESZMÉNY, CÉL, FELADAT A NEVELÉSBEN
2011. JÚNIUS 28. NYÍRBÁTOR A GYERMEKVÉDELEM ZSÁKUTCÁI A MENTÁLISAN SÉRÜLT FIATALOK GONDOZÁSA SORÁN.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Biztos Kezdet Gyerekház Dokumentációs rendszer
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
A nevelő munka tervezése intézményi szinten
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
A normák kialakulása és szerepük a társadalom életében
A NEVELÉS TERÜLETEI.
VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia Az egészség dimenziói a táplálkozásmarketingben május Zamárdi.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Speciális gyermekvédelem
Jogi alapfogalmak. Társadalmi normák A társadalmi normáknak nevezzük az emberek életét, tevékenységét meghatározó magatartási szabályok összességét, amelyeknek.
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ , 0012.
Összeállította: Szabó Ilona
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
RÁCZ ANDREA DEBRECENI EGYETEM, SZOCIOLÓGIA ÉS SZOCIÁLPOLITIKA TANSZÉK Hatékonyságmérések a gyermekvédelmi szakellátásban.
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
FÜGGETLENSÉG Készítette: Szabó Gabriella. Nemzetközi szabályozás A Könyvvizsgálók Nemzetközi Szövetsége (IFAC) által kiadott Könyvvizsgálói Etikai Kódex.
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
A szövetkezet mint sui generis vállalkozási forma
A szövetkezet mint sui generis vállalkozási forma
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
ÖNISMERET.
Reklám etika.
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
A kutatás etikai vonatkozásai
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Domszky András: Önmenedzselés és etikai kérdések a szakértői munkában A szakértői munka jelentősége, elismertsége az ellátórendszerben. Függetlenség, szervezeti összeférhetetlenség, dilemmák és gyermeki jogok. Az önmenedzselés eszközei, helye és kontrollja. Előadás a gyermekvédelmi szakértők továbbképzésén, Balatonboglár, március 24.

Nem csak szakmai megalapozottságot várunk a szakértőtől, a személye sem mindegy. A szakértőhöz, ahhoz, hogy szakértőnek tekintsék, éppen úgy hozzátartoznak az egyéni tulajdonságai, mint az ismeretei.

A szakértő tehát olyan valaki, aki nem csak ismeretek hordozója, de akinek a személye is garancia. Ennek a garanciának az alapját biztosan az ismeretek adják, de a hitelét a szakértő személyisége nyújtja. Mindkettő egyaránt fontos kritérium.

„A hitelesség ismérveit a következőkben foglalhatjuk össze: erős ÉN, egészséges önbizalom, mély önismeret, belülről vezéreltség, személyiségintegráció ( az ellentmondások feloldottsága), szó-érzelem-tett egysége, jó konfliktus- és stresszkezelés, manipulációmentes kommunikáció, szilárd értékrend (magas IQ, érzelmi intelligencia és rendszerező intelligencia), fejlett felelősségérzet önmagáért, életfeladata végrehajtásáért, képességeinek minden irányú kibontakoztatásáért és mások segítéséért, harmónia a belső és külső világgal.”

Második találatunk szerint tehát a hiteles személyiségű ember: szavahihető, tárgyilagos, felkészült és jól végzi a szakmáját, értéket és stabilitást képvisel, a fejlődés előmozdítója.

Mindkét találat tartalmaz: adottságokat, képességeket, értékrendet, cselekvő aktivitást

…nem elég önmagunkban hitelesnek lenni, egy közösség (szakmai közösség) ítélete nélkül. Belső és külső feltétele is van. A belső a törekvés, a külső az elismerés. Ahhoz pedig, hogy a külsőt teljesítsük, meg kell mutatkoznunk a hitelességünkben, ez a megmutatkozás az igazi önmenedzselés, képmutatás és törtetés nélkül, amikor a belső törekvés és a külső elismerés találkozik.

A szakértői munka személyes etikai felelősséggel járó tevékenység.

„A gyermekvédelemben dolgozók nem csupán hatással vannak: sorsformáló erejük van. Olyan gondolati, erkölcsi közösséget alkotnak, amely vállalja az együttérzést a segítségükre rászorulókkal. Mivel pedig főként a társadalmi szelekció szerencsétlenjeivel, a társadalom peremére csapódottakkal, a pedagógia kudarcaival, az élet rokkantjaival találkoznak, - munkájuk jellemzője a másokért vállalt erőfeszítés.”

A gyermekvédelmi szakértő személyes etikai felelőssége nem választható el a gyermekvédelemben dolgozók erkölcsi közösségének felelősségétől.

Etika és erkölcs egymást feltételező fogalmak.

„…nem elég önmagunkban hitelesnek lenni, egy közösség (szakmai közösség) ítélete nélkül. Belső és külső feltétele is van. A belső a törekvés, a külső az elismerés. Ahhoz pedig, hogy a külsőt teljesítsük, meg kell mutatkoznunk a hitelességünkben, ez a megmutatkozás az igazi önmenedzselés, képmutatás és törtetés nélkül, amikor a belső törekvés és a külső elismerés találkozik.”

A szakértői tevékenységformák szakmai protokollja, A gyermekvédelmi szakértők etikai kódexe.

kikre vonatkozik (érvényességi köre), mi a tevékenységük célja, milyen feltételeknek kell eleget tenniük e tevékenység folytatásához, melyek a szakma sajátosságai által megkövetelhető magatartási elvek, és a tevékenységre vonatkozó etikai előírások, továbbá a szakmai összetartozást és a társadalmi felelősséget kifejező normák.

annak rögzítése, hogy kit képvisel, a függetlenség deklarálása, az összeférhetetlenség kizárása, a saját kompetencia-határainak rögzítése, és a szakmai közvélemény által elfogadott mértékű honorárium felszámítása.

Gyermekvédelmi Szakértői Etikai Kódex Preambulum Alapelvek A szakértő személyes tulajdonságai A szakértői megbízás etikai normái A szakértői feladatteljesítés etikai normái Szakmai összetartozás, társadalmi felelősség A szakértői etikai kódex érvényességi köre A Gyermekvédelmi Szakértői Etikai Kollégium

szakmaterületenként el kell készíteni az egyes szakértői tevékenységformák szakmai protokollját (az alkalmazandó eljárások mellett a szakértői vélemények írásbafoglalásának formai követelményeit is), ki kell dolgoznunk a Gyermekvédelmi Szakértői Etikai Kódexet, külön szakterületi mellékletekkel, javaslom a Gyermekvédelmi Szakértői Etikai Kollégium létrehozását és a teljes szakmára kiterjedő hatáskörű Országos Gyermekvédelmi Etikai Bizottság felállítását.