Az Alföldi Tej piaci pozíciója és lehetőségei a hazai és az export piacon Mezőhegyes, október 4.
Megújultunk !!!
A szövetkezeteken keresztül történő értékesítés aránya az EU tagországaiban Magyarország 37
A világ legnagyobb tejipari vállalatai
Hazai feldolgozói struktúra méret szerint
A termelői tulajdonú feldolgozás problémái tőkehiány a méretgazdaságosság hiánya alacsony nyereségtartalmú termékszerkezet a marketing gyengeségei elszigeteltség a piactól gazdaságtalan disztribúció átgondolatlan, korai expanzió
A termelői tulajdonú feldolgozás sikertényezői alapanyag biztonság átgondolt szegmensstratégia alacsony nyerstej-beszállítási költségek piacdiverzifikáció közvetlen piaci kapcsolat rugalmasság
Mi kell még a sikerhez az üzem mellett piacismeret marketing a nyerstej és a késztermék jó minősége a versenytársak és önmagunk ismerete (erősségek és gyengeségek) felkészült szövetkezeti menedzsment a termelői és feldolgozói érdekkülönbségek kezelése
Az Alföldi Tej múltja-jelene-jövője
A Csoport piaci pozícióinak alakulása Felvásárlás
A felvásárolt tej megoszlása
Az export piac megoszlása 39% 48%
A Csoport piaci pozícióinak alakulása Piaci részesedés a feldolgozott tej arányában
A piac szerzés eszköze a hamarosan bevezetésre kerülő „ALFÖLDI” márka