Kooperáció lehetősége és szükségszerűsége B2B-piacokon a kis- és középvállalkozásoknál Dr. Piskóti István Miskolci Egyetem Marketing Intézet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Advertisements

A Pannon Autóipari Klaszter integrációs szerepe
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Szervezet Szervezet: személyek és csoportok valamilyen célra történő egyesítése, ahol mindenkinek meghatározott feladata és felelőssége van, mellyel hozzájárul.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
A MÁTRIX SZERVEZETI FORMA
A SZERVEZETI FORMÁK ALAPTÍPUSAI
Tudástranszfer egyetemi városokban
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
III. A logisztika jövője
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Hatékony válságmegelőzés a szervezetben:
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
A lineáris-funkcionális szervezeti forma
Kérdések a második zh-hoz
Bauer András - Berács József:
Controlling a gyakorlatban
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Pénzügyi-számviteli mutatók
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Vállalkozásmenedzsment I.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
A BGF Salgótarjáni Intézetének aktivitásai a helyi vállalkozások fejlesztése érdekében Összeállította:Paróczai Péter adjunktus SALGÓTARJÁNI INTÉZET.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
A gazdaságfejlesztés finanszírozási lehetőségei Dr. Szegvári Péter Stratégiai Igazgató.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
Regionális Vállalkozásfejlesztés Dr. Billo Kármen osztályvezető Regionális és Kárpát-medencei Vállalkozásfejlesztési Főosztály.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
A tudás szerepe a járműiparban – bevezető gondolatok
Kérdések a második zh-hoz
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Üzleti terv.
Zalaegerszeg, 21st February 2018
SEEM alapok.
Üzleti terv.
Előadás másolata:

Kooperáció lehetősége és szükségszerűsége B2B-piacokon a kis- és középvállalkozásoknál Dr. Piskóti István Miskolci Egyetem Marketing Intézet

Változó verseny – üzleti kapcsolatok  Az információs- és kommunikációs technológiák révén jelentősen átalakulnak a tranzakciós-, disztribúciós- és kommunikációs folyamatok.  A versenyintenzitás növekedése a piacok növekvő átjárhatóságával, megváltozott játékszabályokkal jár együtt.  A növekvő koncentráció, az egyre szükségesebb kooperációk feloldják a klasszikus ágazati kereteket, paradox versenyhelyzeteket teremtenek.  A vállalatok egyre szorosabb ágazati- és országhatárokon átnyúló globális hálózatai erősödnek.  A versenypozíció biztosítása stratégiai szövetségek, vertikális és horizontális partnerségek, fúziók révén válik lehetővé.  A vállalkozások között tehát a „sajátos munkamegosztásra” épülő együttműködések, kooperációk és az agresszív verseny egyaránt jellemző.

Új sikerstratégia COOPETITION

A KKV-kooperáció készségének növelése a fejlődés egyik meghatározó lehetősége  Cél-orientált együttműködés típusai Stratégiai szövetség, közös vállalat, stratégiai hálózat, Horizontális, vertikális, komplementer Mellék-kooperációs formák túllépnek a vállalkozások határain (kamarák, kutató-intézetek, alapítványok, stb.)

Kooperációs-korlátok Kezdeményezés (idő, költség, presztízs,félelem) Partnerkeresés ( információhiány, meglévő kapcsolatok „fogsága”) Partnerválasztás (célmeghatározás, válsághelyzetben erősödő kooperációkészség, rugalmasság és bizalomhiány,) Megvalósítás (kis lépésekkel kezdeni, hiányzó menedzsment idő a kapcsolatápolásra, világos struktúra, kommunikációs és információs technológiák,átláthatóság, )

KKV-kooperációs modell Munkatársak, Kvalifikációs tényezők Munkatársak, Kvalifikációs tényezők Termékfejlesztés, piacpolitika Termékfejlesztés, piacpolitika Szervezeti, Információs feltételek Szervezeti, Információs feltételek Termelési, gyártási folyamatok Termelési, gyártási folyamatok Kooperációs készség, képesség Külső kezdeményezésekKülső támogatás, ösztönzés

Termékfejlesztés, piacpolitika Innováció, termékTermékminőségPiacmegdolgozásTelephely/új piac ÖtletgyártásFejlesztésPiacbevezetésNövekedésÉrettség Trendek felnemismerése Elégtelen kutatás Csak intuíció Vevőelvárások elhanyagolása Szakmai munka hiánya Túl hosszú fejlesztés Elégtelen értékesítési erő Nem stabil struktúrák Reklám nem szegmensorientált Vevőgondozás hiánya Elégtelen piacpotenciál Külpiacok elérhetetlenek Kulturális problémák

Munkatársak, kvalifikációs tényezők Személyzettervezés, alkalmazás SzemélyzetfejlesztésTársadalmi kompetencia Demográfiai változásTechnológiai váltásGazdasági váltásÉrtékváltás Rövidtávú Személyzeti tervezés Elégtelen pályázati profilok High-tech kvalif. elvárásai Intuitív döntés, továbbképzés Nki. kvalif. lépések túl drágák Vállalati kultúra a vezető révén Szervezeti problémák Motivációs problémák Elégtelen kommunikáció Autokrata vezetés

Termelési, gyártási folyamatok T.gazdaságosságT. berendezésT. személyzetT. szervezetT.környezet T. logisztikaBeruházás Berendezés- komplexitás Folyamat- minőség Rövidülő sz.határidő Csökkenő átfutási idő Ingadozó kapacitás- kihasználtság Rövid tervezési horizont Elavult berendezések Hiányzó strat. beruházás-tervezés Nagy beruházási volumen Finanszírozási probléma Hiányzó adatfeldozás Speciális ber. kihasz.prob. Növekvő kval.igény Specialisták iránti igény Probléma a gyártással Minőségi probléma Kihasználatlan innov. lehetőség Telephely- probléma Túlzott szennyezés

Szervezeti, információs feltételek InformációFolyamatSzervezet Információ- minőség Tanácsadó- hálózat Értéklánc Koordinációs- struktúra Kevés info. Nehéz info-elérés Hiányzó info-techn. Nem kiszolg. felhaszn.felület Nem célzott Info-beszerz. Nem áttekinthető Info-kínálat Hiányzó moderátor Hiányzó Kooper.partner. Véletlen Koop.projekt Elégtelen Vevőinfo-k. Hiányzó szervezet Hiányzó váll- kívüli koord. Hiányzó középvezetés Hiányzó specializáció Nem tiszta kompetenciák Menedzsment hiányok Szervezeti hiányok.

Megoldandó kérdések  Hogyan növelhető a KKV kooperációs készsége?  Milyen szerepet játszanak a moderátorok?  Milyen külső támogatottságot kívánnak a KKV-k a különböző szakaszokban?  Lehetővé teszik az információs-technológiai szervezeti formák az idő- és tér áthidalását, azaz a virtuális kooperációk lehetőségei miként használhatóak ki?

Mi a marketing szerepe?  A marketing szerepe természetesen hálózat-típusokként más és más.  felelős az új tudás megszerzéséért, a képzésért, a naprakész piaci információs rendszerek, vállalaton belüli integrációk, konfliktus-kezelés, technológiai előrejelzés, kockázatelemzés, transzferárak kialakításáért és kezeléséért, a hálózati gazdaság és a társadalmi tevékenységek összehangolásáért.