Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél „A valóság egy autista számára események, emberek, helyek, hangok és látványok zavarba ejtő, egymással.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Útvesztő számukra a világ…
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
Az olvasástanítás módszere:
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
Szociális munka a börtönben
Kis csoport szeptember
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Verbális kommunikáció
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Kommunikációs stratégiák
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Verbális kommunikáció
Instrukció - Autonómia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás Készítette: Ludánné Pécsi Erzsébet NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
Befogadó tervezés. Átlagosak – nem átlagosak átlagosak – nem átlagos.
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Önkéntes segítő gyakorlat a győri Családsegítő Szolgálat keretein belül január hó.
Alkalmazkodás: megfelelő személyi és tárgyi környezet autizmussal élő gyermekek, felnőttek számára Őszi Tamásné gyógypedagógus Autizmus Alapítvány.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
CSALÁD.
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
“A jó tanító nem saját tudásának gyümölcseit osztja meg a tanítványaival, hanem megmutatja nekik, hogyan arassák le saját gondolataik gyümölcseit.” (Kahlil.
Módszertani megújulás a nevelő munkában
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A fogyatékos emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Siketvak személyek szükségletei F ogyatékos E mberek Sz ervezeteinek T anácsa – Királyhidi.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
Integráló iskolák a közoktatásban
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Zeneterápia a Kerek Világ Alapítványban
Egyenlő Bánásmód Hatóság TAPASZTALATÁTADÓ TALÁLKOZÓ Diszkrimináció és autizmus
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Korai fejlesztés fontossága
Tanodánkban Tanodánkban Felsős gyerekek korrepetálása, tehetséggondozása Felsős gyerekek korrepetálása, tehetséggondozása Kulturális programok Kulturális.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Az elemi mozgásminták fejlődése kisgyermekkorban
Demens gondozás (Kommunikáció) Készítette: Jónyer Lajosné
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
Kutyás terápia típusai Készítette: Fehérné Eleki Anita.
A JÁTÉK SZEREPE A HABILITÁCIÓS- REHABILITÁCIÓS MUNKÁBAN Benedek Elek Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
Alapítás: augusztus „Többre megyünk együtt, mint külön- külön…”
Kutyás terápia alkalmazása szegregált intézményekben Köböl Erika gyógypedagógus, terápiáskutya-felvezető, habilitációs kutya kiképző, AURA Segítő Kutya.
A „A kutyás terápia, mint (gyógy)pedagógiai módszer” címmel
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Műtét előtt- műtét után
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Család – és Gyermekjóléti Központ
Esély a szülőknek, lehetőség
Kulcs a kezünkben egyéni utak a zavartalan iskolakezdéshez Szabó Erika-tanító Páduai Szent Antal Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél

„A valóság egy autista számára események, emberek, helyek, hangok és látványok zavarba ejtő, egymással kölcsönhatásban álló egyvelegét jelenti. Látszólag semminek sincsen világos körvonala, rendje vagy jelentése.” (Therese Joliffe)

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél Intézményes keretek között: AAT – csoportos AAT – egyéni Csodakutya Alapítvány: AAT – egyéni

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél Terápiás helyszínek: Integrált Óvoda Gyógypedagógiai Intézmény Szegregált Speciális Iskola Nappali foglalkoztató Csodakutya Alapítvány terápiás szoba

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél Nagyon fontos: -Korai fejlesztés -Megértetni a kommunikáció fontosságát, előnyeit -Család, szülők, testvérek segítése

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél Fontos: -Alapvető társadalmi elvárások fontosságának megértetése -Eszközök, játékok megfelelő (rendeltetés szerű) használatának tanítása -Dicséret, jutalom, jutalmazás fontosságának, módszerének megértetése -Motiváció ill. hiperaktivitás kezelése

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél Fontos: -Viszonylagos rugalmasság kialakítása -Szemkontaktus, ölelés, érintés fontosságának megértetése -Passzív szókincs kialakítása, aktív szókincs -Kudarctűrés

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél Fontos: -Bizarériák „kordában tartásának” tanítása -(túl)érzékenység kezelési/tolerálási módjának tanítása -Kapcsolati nehézségek oldása

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél

- Szeretettel - Kedvesen de határozottan - Következetesen - Fokozatosan és lassan - Hosszú távra tervezve - Bizalommal és megértéssel - Együttműködve a családdal - Szakemberek bevonásával - Terápiás páros közreműködésével

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél

Édesanya elmondása szerint: -2,5 éves kisfiú -nem beszél -Nevére nem hallgat, megszólításra nem figyel, egyszerű utasításokat sem hajt végre -Öntörvényű, nem együttműködő, hisztizik -Agresszív kitörései, kirohanásai vannak -Szinte lehetetlen együtt élni  -Diagnózis nincs -A szülők tanácstalanok, elkeseredettek

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél Mit vár a szülő? Miben kér segítséget?: Kommunikáció Viselkedészavar, agresszivitás csökkentése, megszüntetése Felkészítés az óvodára, közösségre Család, testvérek segítése Normális együttélés

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél Nagyon fontos: -Korai fejlesztés -Megértetni a kommunikáció fontosságát, előnyeit -Család, szülők, testvérek segítése

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél

Fontos: -Alapvető társadalmi elvárások fontosságának megértetése (pl.: köszönés, stb.)

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél

Fontos: -Eszközök, játékok megfelelő (rendeltetés szerű) használatának tanítása (pl:. Dobálás helyett a kockákkal építünk, stb. elpakolunk, visszatesszük a helyére, stb.)

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél

Fontos: -Dicséret, jutalom, jutalmazás fontosságának, módszerének megértetése (pl.: megtapsoljuk a kutyát és magunkat is, ha jól dolgoztunk, stb.)

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél

Fontos: -Motiváció ill. hiperaktivitás kezelése (pl.: kérésre hintázhatok, ugrálhatok, stb.)

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél Fontos: -Viszonylagos rugalmasság kialakítása (pl.: ugyanazokat az eszközöket más-más tevékenységhez, feladathoz is használhatjuk, más szabályt is alkalmazhatunk, stb.) (Szinek tanulása)

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél

Fontos: -Szemkontaktus, ölelés, érintés fontosságának megértetése (pl.: megdicsérni a kutyát )

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél

Fontos: -Passzív szókincs kialakítása, aktív szókincs (pl.: mozgással kísért versek a kutyáról, kutyának, együtt tornázás, stb.)

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél Fontos: -Kudarctűrés (pl.: ha nem te vagy az első, ha nem te nyersz, ha várnod kell, stb.)

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél Fontos: -Bizarériák „kordában tartásának” tanítása -(túl)érzékenység kezelési/tolerálási módjának tanítása (pl.: jeleznem kell)

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél Fontos: -Kapcsolati nehézségek oldása (pl.: kapcsolat a kutyával)

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél Együttműködés, alkalmazkodás: -Sokkal együttműködőbb, önállóbb -Kis segítséggel önállóan vetkőzik, öltözik -Szépen viselkedik a kutyával -Elfogadja a változásokat -Agresszivitása elhanyagolható -Kudarctűrőbb, csak duzzog -Feladathelyzetbe vonható

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél Kommunikáció, beszéd: Nonverbálisan és szavakkal kommunikál. Rendeltetésszerűen használja a kérem, köszönöm, bocsi, hoppá, egészségedre, köszi, semmi baj, csendesen, halkan, lassan, szépen kifejezéseket. Mi ez? Milyen színű? Főnevek, tárgyak megnevezésére. Színek, számok, zöldségek, gyümölcsök, stb.

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél Minden más: Finommozgása nagyon sokat fejlődött. Kirakózik, építőkockával játszik, autózik, stb. Képes segítséget kérni és elfogadni! Mindennapi tevékenységei során az összefüggéseket felismeri. Pl.: megszorítja a tépőzárat, stb. Együttműködő, az irányítást elfogadja. Jutalmazási rendszert érti, elfogadja, használja. Óvodába beilleszkedett.

Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél -6 éves kisfiú -Kommunikál -Nevére hallgat, figyel, egyszerű utasításokat megért, végrehajt -Kudarctűrő, minimálisan duzzog -Kedves, mozgásigényét kezeli, feszültségét oldja -Együttélésre képes -Diagnosztizált, óvodába jár, beilleszkedett -Heti 3 AAT folyamatosan, hosszú távon

Köszönöm a figyelmet! Csodakutya Állatasszisztált Terápiás Közhasznú Alapítvány Debrecen Telefon: / Web: