Előadó: Dr. Bujdosó Zoltán A „Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről” c. rendezvénysorozat
Turizmus-vendéglátás szak Főiskolai Alapképzés 6+1 félév→ Felsőfokú végzettség, Főbb munkahelyi partnerek: Szolgáltatók, Önkormányzatok és intézményeik, Tourinform irodák, Kamarai szervek Felsőoktatási szakképzések : 4 félév nem diplomát adó képzések, de szakirányú felsőfokú végzettséget biztosít, bizonyos munkakörök tölthetők be, nyelvi követelmény: középfokú szakmai nyelvvizsga
Módszertani alapozó ismeretek tantárgyai: Gazdasági matematika, Informatika, Statisztika Elméleti gazdaságtani ismeretek tantárgyai: Mikroökonómia, Makroökonómia, Pénzügyi alapismeretek, Gazdaságtörténet, Környezetgazdaságtan, Munkaerőpiac gazdaságtana, Nemzetközi gazdaságtan,, Egységes üzleti alapozó ismeretek tantárgyai: Gazdasági jog, Adózási alapismeretek, Üzleti kommunikáció, Marketing alapismeretek, Számviteli alapismeretek, Vállalati pénzügyek, Vállalati gazdaságtan, Vezetési ismeretek, Üzleti idegen nyelv
Differenciált szakmai ismeretek tantárgyai: Idegenvezetés, Utazási irodai menedzsment, Szállodamenedzsment, Látogató –és attrakciómenedzsment, Rendezvényszervezés, Turisztikai tervezés, stb.
Duális képzési partnerek Károly Róbert Non-Profit Kft, Atkár Hotel Opál ***superior Károly Róbert Étterem Liliom Rendezvényszervező Iroda
Duális képzés sajátosságai 1.Gyakorlati feladatok illeszkednek a mintatantervben meghatározott tantárgyi struktúrához, azok tartalmi követelményeihez 2.Aktuális ismeretek átadása, melyeket a gyakorlatban tud a hallgató alkalmazni - ezek átadását segítik a tantermi gyakorlatok 3.A hallgató a megszerzett tapasztalataira tud építeni a következő félévek elméleti képzése során.
Duális képzés feladatkörei (példák)
Szállodai-szállásadási szolgáltatás:A Hallgatók döntő többsége tölti a gyakorlatát különböző szállodákban, szállásadással foglalkozó cégeknél. A szállodák működési struktúrája minden egységnél más és más, azonban egynek az alapos ismerete sokat segít abban, hogy a későbbiekben jól átlássa az egész szállodaipart. A szintek (emelet, porta, F&B, stb.) mindegyikének a feladatát fontos megismertetni a Hallgatóval a gyakorlat alatt, hogy teljes képet kapjon a szálloda működéséről, eldönthesse, hogy melyikkel foglalkozna a későbbiekben a legszívesebben. A tanóra alatt elsajátítható ismereteket a gyakorlatban alkalmazni ebben a szakmában kiemelten fontos. A fogadó egység gyakorlatvezetője betekintést nyújthat többek között a szálloda működésébe, a vendégkapcsolatok különböző formáiba, a panaszkezelésbe, a back office struktúrájába is.
A Vendéglátó vállalkozások menedzsmentje: Aturizmus egyik meghatározó alszektora a vendéglátás, így annak a működésével a Hallgatóknak meg kell ismerkedniük ahhoz, hogy jó szakemberek legyenek, dolgozzanak később bármely területen is. A szállodánál vagy étteremnél gyakorlatot teljesítők megtapasztalják a szakma szépségeit, megértik, hogy milyen logisztika van amögött, hogy a rendelés tökéletes állapotban és időben a vendéghez érkezzen. Tapasztalják, hogy ebben a szakmában a testi és lelki tűrőképesség szintje nem azonos az irodai munkával, megtanulnak konfliktusokat kezelni. Megízlelik a specialitásokat, teljes képet kapnak az igényes vendéglátásról, fejlődik a kreativitásuk és a kézügyességük is. A tapasztalatokat később vezetőként is hasznosnak fogják ítélni, hiszen a vendéglátásban alkalmazandó kisebb- nagyobb szakmai trükkök nincsenek a tankönyvekben leírva.
A Főiskolán működő gyakorló „műhelyek” - Hotel Opál -KR Étterem -Liliom Rendezvényszervező Iroda -KR Sportcentrum -Mátra Pont Látogatóközpont - ELME (E-Learning Módszertani Egység) - Szakmai gyakorlat letöltését biztosító együttműködési megállapodások: Gyöngyös Város Önkormányzata, Gyöngyös-Mátra TDM, Lifestyle Hotel, Hotel Ózon, stb.. - Szakmai gyakorlat letöltését biztosító együttműködési megállapodások: Gyöngyös Város Önkormányzata, Gyöngyös-Mátra TDM, Lifestyle Hotel, Hotel Ózon, stb..
Köszönöm figyelmüket!