IVSZ - Marketing és Média szakcsoport, 2004. július 8. Andrási Tamás – üzletfejlesztési igazgató Az informatikai döntéshozók tájékozódási szokásai és információs.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Készítette: Geszler Nikolett
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Visitor Media Research 2011/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 – 2008 – 2009 – 2010 – Médiakutatás az interneten.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
2001. június 20. SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Magyar Infokommunikációs Jelentés.
Lobbizás az egészségügyben
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
Egészségügy Intézmények Kontrollingja
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
Az e-banking távlatai 1117 Budapest, Pázmány sétány 1/a / 6827
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Szervezet Szervezet: személyek és csoportok valamilyen célra történő egyesítése, ahol mindenkinek meghatározott feladata és felelőssége van, mellyel hozzájárul.
Információs Társadalom Szakmai Napok 2004.
Készítette: Magyar Orsolya
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Projektindítási, dokumentálási és portfoliószintű költségkövetési feladatok támogatása az EPM.
Internetes források alapján készítette:
Török József Üzletfejlesztési igazgató Székesfehérvár, január 30. Tőkefinanszírozás.
Az átláthatóság, mint elengedhetetlen feltétel Mádi-Szabó Zoltán A kis- és középvállalkozási részleg vezetője április 18.
Török József Üzletfejlesztési igazgató Szombathely, április 10. Tőkefinanszírozás.
E-beszerzés Bravo csoport.
Közösségi internethasználat Magyarországon
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
Kontrolling házi dolgozat
Török József Üzletfejlesztési igazgató Miskolc, május 15. Tőkefinanszírozás.
H OGYAN KÁROS AZ INTERNET ? E LEMZÉS VII. OSZTÁLYOS TANULÓK KÖRÉBEN Ozsváth Berényi Hajnal KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központja.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
A munkahelyi biztonság és egészségvédelem mindenkit érint. Jó Önnek. Jó a vállalkozásoknak. Együtt a kockázatok megelőzéséért Egészséges munkahelyek kampány.
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Internet a családban Székely Levente –
Vállalkozásmenedzsment I.
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Energiahatékonyság közösen. Európai helyzet: Alacsonyabb beruházási kedv Nagy vagyoni érték – nagyobb felelősség Sok tulajdonos - bonyolult döntés Nagyobb.
Informatika a gyógyszeriparban Informatikai Vállalkozások Szövetsége E-egészség munkacsoport Lukács Lajos Munkacsoport vezető
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
ÜGYFELEK ÉS CSOMAGOK: mindenki elégedett? A fogyasztók és a bizalom kérdése.
– Letölthető változat –
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
Megjelentek az infokommunikációs pályázatok
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Országos nagykereskedelmi menedzser
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Alprojekt-záró konferencia A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati.
Üzleti terv.
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Üzleti terv.
Közvélemény- és piackutatási igazgató
Előadás másolata:

IVSZ - Marketing és Média szakcsoport, július 8. Andrási Tamás – üzletfejlesztési igazgató Az informatikai döntéshozók tájékozódási szokásai és információs csatornái IVSZ - Marketing és Média szakcsoport, július 8.

A prezentáció felépítése Döntéshozói Médiakutatás  A kutatás háttere és módszertana  Az IT vezető demográfiai adatai  Az informatikai döntéshozatal jellemzői  Az IT csapat önállósága  Döntéshozatali szintek közti kölcsönhatás  Tájékozódási szokások, információforrások  Internet-használat jellemzői  Kérdések & válaszok

IVSZ - Marketing és Média szakcsoport, július 8.  Célcsoport-definíció:  Szakmai döntéshozók: IT menedzserek vagy műszaki felsővezetők [a konkrét beosztás cégenként változhatott], azaz azok a szakemberek, akik befolyással vannak a vállalat informatikai infrastruktúrájának kialakítására, és döntés-előkészítőként vagy végső döntéshozóként részt vesznek az informatikai beruházásokban, fejlesztésekben.  Üzleti, gazdasági döntéshozók: kisvállalatoknál az ügyvezetők, a közép- és nagyvállalatoknál a gazdasági vagy pénzügyi felsővezetők, akik az informatikai beruházásokban, fejlesztésekben elsősorban a gazdasági döntések meghozatalával, a beruházások gazdaságosságának vizsgálatával vagy azok jóváhagyásával vesznek részt.  A kutatás módszerének a kvantitatív, személyes interjúkészítést választottuk, annak érdekében, hogy a döntési kompetenciák minél megbízhatóbban feltérképezhetők legyenek, és az interjúalany[ok] érdeklődését folyamatosan fenn tudjuk tartani.  Az interjú hossza mindkét célszemély esetén kb perces volt, az interjúk november-december között készültek.  A kutatás során összesen a 419 db interjút készítettünk a szakmai döntéshozók körében az 50 fős vagy annál nagyobb cégek célcsoportján, a mintában 200 nagyvállalat és 219 középvállalat döntéshozója szerepel. Az eredmények forrása Döntéshozói médiakutatás 2003.

IVSZ - Marketing és Média szakcsoport, július 8. Működő társas vállalkozások száma az alapsokaságban, mintabeli elemszámok és maximális hibahatárok TDM Cég az alapsokaságban, db Cég a súlyozott mintában, db Maximális hiba, % Total  4,6 LB  6,4 MB  6,5 BDM Cég az alapsokaságban, db Cég a súlyozott mintában, db Maximális hiba, % Total  4,2 LB  7,3 MB  7,2 SB  6,9 A vállalati minta összetétele Döntéshozói Médiakutatás 2003.

IVSZ - Marketing és Média szakcsoport, július 8. Ki is az informatikai vezető ? A technikai döntéshozók az esetek többségében a szervezet alsóbb döntési szintjén helyezkednek el, kivéve azon kis- és középvállalatokat, ahol ez az első számú vezető hatásköre. Döntéshozók megoszlása beosztás szerint Döntéshozók megoszlása nemek szerint Bázis: Total 10+, informatikai döntéshozók, N=419, gazdasági döntéshozók, N=541] Döntéshozói Médiakutatás 2003.

IVSZ - Marketing és Média szakcsoport, július 8. Milyen csatornán érhetőek el? Az LB szegmens IT döntéshozói körében az első helyen a munkahelyi internetezők állnak [85%]. Az IT magazinokban való megjelenés a BDM célcsoport vonatkozásában irreleváns, ezen a csatornán keresztül elsősorban az LB szegmensbe tartozó TDM-ek informálhatók. A különböző információs csatornákat leggyakrabban használók aránya Döntéshozók megoszlása életkor szerint Bázis: Total 10+, informatikai döntéshozók, N=419, gazdasági döntéshozók, N=541] Döntéshozói Médiakutatás 2003.

IVSZ - Marketing és Média szakcsoport, július 8. Az informatikai és üzleti döntéshozók helyzete  A cégen belül van külön IT csapat: MB 44%, LB 88%  Az IT csapat mérete: 50+ átlagosan kb. 5 fő; az LB átlagosan 7, az MB 4 fő.  Az IT szerepének megítélése a BDM területen a vállalat méretével eltorlódik a „létszükséglet” irányába; a kisebb vállalatok az adminisztráció támogatását emelik ki. Ön szerint milyen szerepe van az informatikának a vállalat életében leginkább? Bázis: Total 10+, informatikai döntéshozók, N=419] Az 50+ fős vállalatok 38%-nál van IT vezető, 28%-nál az IT-ért felelős vezető más területért is felel. Ilyen a középvállalati szegmens egyharmada, míg a nagyvállalatoknál 68%-ban önálló IT vezetők vannak. Döntéshozói Médiakutatás 2003.

IVSZ - Marketing és Média szakcsoport, július 8. Az IT döntéshozatali folyamat főszereplői Döntési fázisVez.ÖsszesLBMBSB Az IT fejlesztés kezdeményezése TDMfelsővezetőIT vezető -> felsővezetőfelsővezető -> IT vezető- BDMfelsővezető -> tulajdonosfelsővezető -> IT vezetőfelső vezetőfelsővezető -> tulajdonos Műszaki köv.rendszer kialakítása TDMIT vezető - BDMfelső vezetőIT vezetőfelső vezetőfelső vezető -> tulajdonos Költségkeret meghatározása TDMfelső vezetőpü. vezető -> felső vezetőfelső vezető- BDMfelső vezető -> tulajdonosfelső vezető -> pü. vezetőfelső vezetőfelső vezető -> tulajdonos Ajánlatok begyűjtése, tárgyalás TDMIT vezető - BDMfelső vezető -> tulajdonosIT vezetőpü. vezető -> IT vezetőfelső vezető -> tulajdonos Szakmai döntés előkészítése TDMIT vezető - BDMfelső vezetőIT vezetőIT vezető -> felső vezetőfelső vezető -> tulajdonos Szakmai döntéshozatal TDMfelső vezető -> IT vezetőIT vezető -> felső vezetőfelső vezető -> IT vezető- BDMfelső vezető -> tulajdonosIT vezető -> felső vezetőfelső vezetőfelső vezető -> tulajdonos Szakmai jóváhagyás TDMIT vezetőIT vezető -> felső vezetőfelső vezető -> IT vezető- BDMfelső vezető -> tulajdonosfelső vezető -> IT vezetőfelső vezetőfelső vezető -> tulajdonos Pénzügyi jóváhagyás TDMpü. vezetőfelső vezető -> pü. vezetőfelső vezető- BDMfelső vezető -> tulajdonospü. vezető -> felső vezetőfelső vezetőfelső vezető -> tulajdonos Az LB szegmensben a TDM és BDM megítélése hasonló, legfeljebb hangsúlybeli eltérések vannak. Az MB szegmensben feltűnik, hogy a TDM és BDM vélemények eltérőek, a TDM hatáskörök alacsonyabbak. Az SB vállalatok IT személyzetének pedig gyakorlatilag nincs formális szerepe a döntéshozatalban. Informatikai döntéshozatal Döntéshozói Médiakutatás 2003.

IVSZ - Marketing és Média szakcsoport, július 8.  Az MB és az SB többsége a „nincs előre meghatározott költséghatár” kategóriába sorolható [33-44%]. Mindez valószínűleg az IT költségekkel való tervezés hiányára, ill. hiányosságaira vezethető vissza.  Az LB vállalatok többségénél a helyzet más: a TDM-ek véleménye szerint 65%-uk nem önálló: egyáltalán nem dönthet önállóan [18%], vagy csak bizonyos összeghatárig [46%]; de a BDM-ek véleményei alapján is hasonlóan magas arányt kapunk [49%]. [bázis: Total 10+, informatikai döntéshozók, N=419, gazdasági döntéshozók, N=541] Az IT-döntéshozó önálló döntésének költséghatára Milyen költségszintig dönthet az informatikai terület önálló hatáskörben? A pénzügyi vagy az IT szempontoknak van erősebb szerepe az IT beruházásokkal kapcsolatos döntéseknél? Döntéshozói Médiakutatás 2003.

IVSZ - Marketing és Média szakcsoport, július 8. [bázis: Total 50+, informatikai döntéshozók, N=262] Döntéshozói Médiakutatás Az informatikai döntéshozók információforrásai Honnan informálódik Ön elsősorban általános informatikai, illetve döntéshozatalhoz szükséges kérdésekben?

IVSZ - Marketing és Média szakcsoport, július 8. A gazdasági döntéshozók tájékozottsága A döntéshozók 41%-a csak általános képet szeret kialakítani, mélyebb szakmai információkat nem igényel. A vállalatméret csökkenésével nő a gazdasági vezetők involváltsága, és saját bevallásuk szerint is kevésbé jártasak az IT kérdésekben. IT döntések előtt mennyire érzi szükségét annak, hogy szakmailag tájékozott legyen? Mennyire érzi magát jártasnak az informatika területén? Döntéshozói Médiakutatás [bázis: Total 10+, gazdasági döntéshozók, N=541]

IVSZ - Marketing és Média szakcsoport, július 8. A gazdasági döntéshozók információforrásai Honnan informálódik Ön elsősorban, ha üzleti, gazdasági, illetve informatikai kérdésekben szeretne tájékozódni? [bázis: Total 10+, gazdasági döntéshozók, N=541] Döntéshozói Médiakutatás 2003.

IVSZ - Marketing és Média szakcsoport, július 8. Az Internet-használat intenzitása Az informatikai vezetők hetente átlagosan közel 7 órát interneteznek munkahelyükön, a gazdasági vezetők pedig 6 órát. Ez utóbbiak közül az LB szegmens döntéshozói töltenek kevesebb időt a világhálón, mindössze 3-4 órát, szemben a kisvállalati BDM-ek 7 órájával. Milyen gyakran internetezik Ön a munkahelyén? Döntéshozói Médiakutatás [bázis: munkahelyen Internet-hozzáféréssel rendelkezők, TDM=339, BDM=325] Egy átlagos héten mennyi időt internetezik beleértve a munkával kapcsolatos és az egyéb alkalmakat is a munkahelyén?

IVSZ - Marketing és Média szakcsoport, július 8. Az Internet-használat célja Az informatikai és gazdasági vezetők jellemző Internet-használati céljai jelentősen különböznek egymástól, míg a TDM-ek biztonsággal és technológiával összefüggően interaktívan használják, addig a BDM-ek általában csak információkeresésre veszik igénybe. Döntéshozói Médiakutatás [bázis: Internet-használó informatikai vezetők, n=367] Milyen területeken használja az Internetet informálódásra a munkájához kapcsolódóan? – TOP 6 terület [bázis: Internet-használó pénzügyi-gazdasági vezetők, =394]

IVSZ - Marketing és Média szakcsoport, július 8. Előkészületben: Döntéshozói Médiakutatás 2004/05 Köszönöm a figyelmet! Andrási Tamás üzletfejlesztési igazgató IVSZ, Marketing és Média szakcsoport, július 8.