Szabadpiaci megoldások az európai autóbusz közlekedésben Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, 2015.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gazdasági vezetői jogállás Dr. Kőszegfalvi Edit. VEZETŐI FELADAT MUNKAVISZONYBAN 500 millió forintos bevétel, finanszírozási szerződéssel rendelkező eü.
Advertisements

Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
A Nagy Átalakitás televiziós trendek Várdy Zoltán TV2, vezérigazgató ProSiebenSat.1, Kelet-közép európai ügyvezető m á rcius 18. M é diapiac.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
AZ ENERGETIKAI KORSZERŰSÍTÉSEK NEMZETGAZDASÁGI ELŐNYEI Knauf Insulation Kft Kanyuk László.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
A Kárpát-medence gazdasági lehetőségei Dr. Parragh László Elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
Budapest Airport, a T1 bezárása Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója május 24.
Közlekedésfejlesztés Magyarországon XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged Dr. Becsey Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár Nemzeti.
Országos Dokumentum-Ellátási Rendszer (ODR) Paragh Judit DEENK Kenézy Könyvtár, Debrecen.
Tájékoztató a magyar sütőipar helyzetéről
:: TvNetWork Rt. :: Tőzsdeképes Cégek Klubja :: :: :: Bemutatkozás :: :: :: március 2., szerda Tőzsdeképes Cégek Klubja :: :: :: sajtótájékoztató.
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
Melyik számlaosztályban szerepelnek az alábbiak? a) Szállítók b) Vevők c) Anyagok d) Anyagköltség e) Pénztár f) Árbevétel g) ElÁBÉ h) Forgóeszközhitel.
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
A gyermekek helyzete és az esélynövelés lehetőségei a mai Magyarországon Előadás a „Programok a gyermekszegénység ellen” Biztos Kezdet konferencián, 2008.
Előadók: Kovács Richárd – marketing vezető Marketing osztály Bálint Norbert – PR főmunkatárs PR és kommunikációs osztály ZÖLDGÁZT ADUNK.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
MÁV-START Zrt. Budapest, december
Az Európai Unió szervezeti felépítése
E-learning modellek osztályozása
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
NIIF VoIP projekt aktualitások
GAZDASÁGI FÓRUM SZENTGOTTHÁRD
3. előadás.
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Lieszkovszky József Pál (PhD hallgató, RGDI
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Vagyonadók, „valódi” illetékek, díjak
A város története I.e : kőkori ember, Szeleta Kultúra
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Intézményfejlesztés a román-magyar határmentén
dr. Szikra Dorottya ELTE Társadalomtudományi Kar, Budapest Intézet
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az IM csomópont funkciója, főbb tervezési kérdései
Magyarország: logisztikai központ
A modern nagyvárosok kifejlődése, az agglomerálódási szakasz
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Bértárgyalási alternatívák 2010-re
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
A POSTAPARTNER munkaerő-piaci program
A közlekedés és az idegenforgalom
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
A nagyváros–vidék kettősség az európai térszerkezetben
Az európai nagyvároshálózaton belüli fejlettségi különbségek
Élj ökosan – generációkon át II.
ÉVOSZ - Németországi Vállalkozási Tagozat ( ÉVOSZ-IWTD )
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
műszaki osztályvezető
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
A nagyváros–vidék kettősség az európai térszerkezetben
Európa munkaerő igénye
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Készítette: Koleszár Gábor
Az európai nagyvároshálózaton belüli fejlettségi különbségek
Energiahatékonysági és Megújuló Finanszírozási Program Erste Bank Hungary Budapest,
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Előadás másolata:

Szabadpiaci megoldások az európai autóbusz közlekedésben Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, november 27. ÁCS BALÁZS KTI Közlekedéstudományi Intézet Személyközlekedési Igazgatóság Integrált-szolgáltatási vezető

Általános dilemmák Verseny az utasokért, vagy a szolgáltatás jogáért? Szolgáltatási területek elhatárolása (járati/vonali/térségi, ill. besorolás szerint) Árverseny vagy minőségi verseny? Bruttó vagy nettó finanszírozás? Magánszektor bevonásának lehetőségei Szolgáltatói felelősség és minőség elvárások

Magyar sajátosságok Nagyon alacsony szintű liberalizáció: gyakorlatilag minden személyszállítási szolgáltatás közszolgáltatás (vasút is) Jó idő- és térbeli lefedettség Jelentős infrastruktúra-pótló szerep Széles kedvezményrendszer Kimagasló modal split Magas jármű átlagéletkor Vasúti preferencia a személyszállításban is

Nemzetközi jellemzők, tendenciák Nagyon vegyes a kép, de: Az országos/távolsági közlekedés – jellemzően, és egyre jobban liberalizált, – egyre kevésbé közfinanszírozású – magas színvonalú, – (a vasút is) Az elővárosi közlekedés egyre inkább (tarifa-) szövetségi rendszerben működik A regionális szolgáltatások alapszintűek, főleg hétvégén minimálisak, alternatív megoldások fejlődnek (DRT)

„Liberalizáció” mérföldkövek 1985: Egyesült Királyság 1980/90-es évek: Skandinávia 1990-es évektől: több volt szocialista ország 2000-es évek: Spanyolország : Olaszország 2013: Németország 2015: Franciaország 20??: Magyarország

1985: Nagy- Britannia

2003: Megabus

2013: Németországi piacnyitás

2015: Franciaországi piacnyitás

És itthon? Az országos/távolsági közlekedés liberalizációja előbb utóbb elkerülhetetlen lesz Magyarországon is. (Vasúton is) Előnyök: – Megtakarítás: beruházási, üzemeltetési és költségtérítés sorokon – Szolgáltatási színvonal-emelkedés – Tarifacsökkenés, dinamikus árazás terjedése – Új értékesítési csatornák – Mobilitási szabadságfok növekedése – Infrastruktúrák jobb kihasználása – Munkahelyteremtés – Felelősség-megosztás Kockázat: – Illeszthetőség a kedvezményrendszerhez – Vasúti preferencia érvényesíthetősége – Szabályozatlansági kiskapuk

Hazai vonatkozások Piaci alapon életképesnek tűnő vonalak

Köszönöm a figyelmet Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, november 27. ÁCS BALÁZS KTI Közlekedéstudományi Intézet Személyközlekedési Igazgatóság Integrált-szolgáltatási vezető Fényképek: Ács Balázs, Tóth Gábor, Híroldalak, szolgáltatók weblapjai és facebook oldalai, valamint expresszbusz.blog.huexpresszbusz.blog.hu, fapadosinfo.blog.hufapadosinfo.blog.hu