Educatio Kht. (OFIK) Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése (TÁMOP 4.1.3.) - Központi Diplomás Pályakövető Rendszer- Kerekes Gábor, ügyvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Vezetéstudományi Intézet Vezetés és szervezés tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
DPR kommunikáció alapelvei
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP projekt második szakasz - Nyitókonferencia október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio.
Felsőoktatási változások hallgatói szemmel Miskolczi Norbert.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Educatio Kht. - Országos Felsőoktatási Információs KözpontKözponti Diplomás Pályakövető Rendszer Kerekes Gábor április 16.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
A pályakövetés informatikai támogatása: online felmérések és adattárak létrehozása Fodor Szabolcs felsőoktatási referens, elemző EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) - intézményi interfész adattartalom validálás március 18.
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.
Kovács Zsolt 1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Karrier és Öregdiák Iroda.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Széchenyi István Egyetem, Győr
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Munkakultúra Szakképzési modellek 19. Országos Konferencia Az Országos Képesítési Keretrendszer és a Központi Validációs Rendszer a TÁMOP as projektben.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Központi és az intézményi vezetői információs rendszerek kapcsolata Csulyák Gábor Informatikai Igazgató Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Országos Felsőoktatási Információs Központ Kerekes Gábor.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A szaktudás dokumentálása – Europass. Ahány ország, annyi…  Oktatási és képzési rendszerek különbözőek  A kompetenciák és képzettségek különbözőek,
Pályaorientációs munka az OFIK-ban. Országos Felsőoktatási Információs Központ Információs tanácsadás: Választás segítése: karriertervezési információk.
Barcsák Marianna KPSZTI
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

Educatio Kht. (OFIK) Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése (TÁMOP ) - Központi Diplomás Pályakövető Rendszer- Kerekes Gábor, ügyvezető február 26.

Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht ben alapította az Oktatási Minisztérium 2007-ben beolvadt a Sulinova és a Diákbónusz Kht. Feladatai: –Az oktatási központi nyilvántartások fejlesztése és üzemeltetése (KIR, FIR) –Országos oktatási szolgáltatások lebonyolítása (közép- és felsőoktatási felvételi, diákigazolvány) –Országos oktatási fejlesztési programok lebonyolítása az NFT és az ÚMFT keretében

Országos Felsőoktatási Információs Központ –Az Educatio felsőoktatási tevékenységeit összefogó program –Felsőoktatási felvételi –Felsőoktatási információs rendszer (FIR) –Felsőoktatási kutatások - rangsorok –TÁMOP Diplomás pályakövetés Vezetői információs rendszer

Kapcsolataink a pályaorientációhoz –Nemzeti Europass Központ – Europass dokumentumok menedzselése, népszerűsítése –Felvételi pályaorientációs tanácsadás –TÁMOP – XXI. századi iskola –TÁMOP – Diplomás pályakövetés

Europass portfólió –Nemzeti Europass Központ – 2005 óta –Europass részei: Europass Cv Europass nyelvi útlevél Europass oklevélmelléklet Europass bizonyítvány-kiegészítő Europass mobilitási igazolvány

Felvételi pályaorientációs tanácsadás Információs tanácsadás: Választás segítése: karriertervezési információk szakmacsoportokra vonatkozó információ jelentkezés adminisztratív teendői felsőoktatási szakok és felsőfokú szakképzés képzési adatai pályaorientációs tanácsadás – évente kb. 500 fő

Felvételi pályaorientációs tanácsadás és Felvi magazin életpálya- építésről szóló tájékoztató anyagai – a kérdések számára Életpálya-építési portfolió – önismereti kérdéssorok Foglalkozások, pályák leírása

Önismereti teszt statisztika

Önismereti teszt statisztika II. A 10 legnépszerűbb teszt: Élezés idejeTeszt neveTesztet kitöltők száma Mit kaptál az útra? Pályaválasztás - érdeklődési irányok Foglalkozási területek Munkatevékenységek és érdeklődés kérdőíve Miben fejlődhetnék? Pályamotiváció-kérdőív Hogyan tudok bánni az érzelmeimmel? Mennyire irányítom hatékonyan az életem? A felvételi előtti tesztem A fejlődés életen át tart5044

TÁMOP – XXI. századi iskola -TÁMOP „Új tartalomfejlesztések a közoktatásban” pályázati komponens - Educatio TÁMOP feladata: a TÁMOP keretében fejlesztendő új programcsomagok, programok, tartalmak létrehozásának szakmai koordinációja - A fejlesztések koncepcionálása, szakmai célrendszer meghatározása - Új tartalmak kiemelten három területen: - matematikai és természettudományi ismeretek, - aktív állampolgárság és szociális kompetenciák, - vállalkozói készségek.

ÚMFT: A felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése TÁMOP felsőokt.-i intézmények, III. negyedév 4,4 Mrd (7 évre 15,5 Mrd) intézményi DPR, VIR, validáció, menedzsment szolg. támogatandó projektek száma: 30 Kiemelt program TÁMOP 4.1.3) Intézményi pályázatok Kedv.: Educatio Kht. (Oktkut. és Fejl. Int., NIIF) Ind.: március Keret: 2 Mrd Ft. Tart: központi DPR, adattár-VIR, validáció; IKT szolg. – intézményi programok előkészítése, központi funkciók

TÁMOP A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése 1.Educatio Társ. Szolg. Kht. (konzorciumvezető) Központi diplomás pályakövető rendszer (DPR): intézményi DPR-ek előkészítése, szakmai támogatása, monitoringja, disszemináció; 2. Adattár alapú Központi vezetői információs rendszer: (AVIR): intézményi modellek kidolgozása, központi adattárház, egységes adatok, disszemináció; 3. Oktkut. és Fejl. Int (konz. partner) - Központi validációs rendszer Országos Képesítési Keretrendszer: nem formális tudások számára kimeneti rendszer kidolgozása; 4. NIIF Intézet (konz. partner) - IKT szolgáltatás-fejlesztés: felsőoktatás- kutatási tartalomfejlesztés (szaktudományi portál, publikációs adatbank, EISZ tartalomfejlesztés, Magyar Internet Archívum)

Miért az Educatio Kht. (OFIK)? - fejlesztési célok és központi DPR - 1. Információ közvetítés  felsőoktatás szereplők (jelentkezők, hallgatók, intézmények, diplomások, munkaerőpiac) közötti információáramlás;  egyedülálló közvetítő szerep, kommunikációs csatornák (felvi.hu) 2. Adatkezelés  egységes hallgatói azonosító: pályakövetés már a képzés közben (FIR)  a felsőoktatási intézményekkel intézményi és központi rendszerek integrációja (DPR, FIR, AVIR, rangsorok) 3. Felsőoktatási műhely – szakértői, elemzői tevékenység  munkaerőpiac és felsőoktatás – kutatások  rangsorok (Diploma-HVG), kiadványok – Felsőoktatási Műhely 4. Pályaorientáció (felvételi tájékoztatás) és pályakövetés:  elhelyezkedésével kapcsolatos információk része a felvételi tájékoztatásnak,  Bolognai rendszer: Bsc végzettek potenciális Msc felvételizők (évi kb. 40 e fő)

Pályakövetés – Miért is hasznos? Definició: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi kimeneti mutató, visszacsatolás a képzés fejlesztésére; versenyelőny, marketing; pályaorientációhoz információ (mit ér a diploma?); alumni programok, m.piaci kapcsolatok (szponzoráció); stb. (pl. mesterképzésre bázis)

DPR fejlesztés indokoltsága képzési kínálat és munkaerő-piaci igények: kevés az információáramlás, nincs visszacsatolási mechanizmus a pályaorintációhoz; nincsenek jó intézményi DPR-alumni gyakorlatok, nincs központi módszertani és anyagi támogatás kevés pályakövetési adat, nem aggregálhatók végzettek együttműködési (válaszadási ) hajlandósága gyenge (intézményi kötődés) nincs informatikai háttere, ami többivel (ETR, FIR, AVIR) integrálható

Központi DPR fejlesztés Központi DPR ≠ központi pályakövetéses kutatás (pl. FIDÉV kutatás) Cél: az intézmények helyzetbe hozása, központi támogatása, monitoring. Központi DPR erősség: módszertan kidolgozás, központi adatbázisok, disszemináció Intézményi DPR erősség: kapcsolat a hallgatókkal, intézményi visszacsatolás, marketing

Központi DPR fejlesztés Két fejlesztési szakasz: 1.Intézményi DPR modell kidolgozása  helyzetfeltárás: jó gyakorlatok, nemzetközi tapasztalat, igényfelmérés  empirikus kutatások: nagymintás hallgatói, végzett, regionális és munkaadói körben  informatikai központi rendszer, intézményi rendszerterv, központi és intézményi DPR  központi adatbázisokkal integráció, lekérdezések (Diákhitel, APEH, szakképzési DPR)  pályakövetés disszeminációja, nemzetközi együttműködések, adatbázisok, EUROPASS

Központi DPR fejlesztés 2. Intézményi DPR „tesztelés”: monitoring és adatok összesítése  Intézményi DPR modell kialakítása, követelményrendszer az intézményi pályázathoz (TÁMOP )  Intézményi DPR központi monitoringja, támogatás (szakmai-módszertani, informatikai): kézikönyv, DPR szakértő képzés, helpdesk  Intézményi adatok összesítése, aggregálása – jelentések, elemzések OKM, intézmények felé

Intézményi modell Központi program célja az intézményi DPR modell követelményrendszer leírás, részei: Kutatás-módszertan: pályakövetés, kompetencia felmérés, transzparencia Informatika rendszerterv, Kommunikáció: nyilvánosság, honlap Pénzügyi fenntarthatóság (pl. értékesítés, szponzoráció), alumni szolgáltatás portfólió, intézményi-szervezeti fenntarthatóság (visszacsatolás, SZMSZ, személyi-szakmai fenntarthatóság (HR igény, képzés) adatgyűjtés jogi háttere Kimenet: -Kézikönyv (intézményi DPR pályázati követelmények) -kvázi minőségbiztosítási eljárás - folyamatszabályozás

Intézményi DPR monitoring -szakmai támogatás: kézikönyv, képzés, helpdesk, monitoring rendszert felügyelő szakértői bizottság, helyszíni látogatások, intézményi pályakövető kutatások; -intézményi DPR-ek közbenső értékelése, jó gyakorlatok; -intézményi pályázat (TÁMOP ) követelmény specifikáció kidolgozása -intézményi adatgyűjtések összegzése, aggregálása – jelentések, elemzések OKM, intézmények, jelentkezők, munkaerőpiac felé

Intézményi DPR adatok Közösségi portálok Központi panelvizsgálatok EmmaApehKSH Visszajelzés az intézmények felé Aggregált adatok OKM felé Jelentkezők tájékoztatása FIR Közoktatási, szakképzési pályakövetés

Központi DPR kommunikáció Arculat: önálló DPR arculat - kiadványok, portál, rendezvények Kiadványok: DPR füzetek, kézikönyv Rendezvények: konferenciák, képzések Diplomásoknak szóló portál

Felvi-”Diplomás” portál Tartalom: -végzettekről információk -diplomásoknak szolgáltatások: kereseti kalkulátor, önéletrajz készítő, munkaerő-piaci, továbbtanulási információk, karrier adatbázis: szakmai gyakorlatok, hazai és nemzetközi állásajánlatok adatbázisa. -munkaerő-piaci szereplők számára információk: képzési kínálat, rangsorok, K+F adatbázis, szakdolgozati (TDK, doktori disszertáció) adatbázis -EUROPASS kereshető adatbázis, külföldi pályakövető rendszerek, közös adatbázis, DPR adatbázisok, riportok -közösségi web szolgáltatások (IWIW)

DPR – szakmai felügyelet Szakpolitikai: OKM, IH, OH, OKMT, OFI, NIIF – programot felügyelő szervezet, 3 havonta prezentáció Felsőoktatás intézményi: -igényfelmérő road-show (minden intézmény) -képzési területenként szakértői munkacsoportok -DPR szakértői, kutatói hálózat -MRK, FTT, főtitkári konf.-k tájékoztatók Szakértői: -„agytröszt”: operatív szakértői testület (3-4 fő, havonta) -kutatás módszertan szakértői testület (DPR 2008 kutatás) -eseti szakértők alprojektekre

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!