A befektetők nem maguktól jönnek, és nem is az autópálya hozza őket! Egy jó hír, és ami abból következik Márkaépítés 2015 Konferencia Budapest, 2015. 05.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Advertisements

e-NIVÓ zárókonferencia Jászfényszaru szeptember 23.
Városmarketing Stratégia
Az Észak-Alföldi régió energiastratégiája
1 1 Barna-Lázár Zoltán április 11. Településfejlesztés EU-források bevonásával.
A TELEPÜLÉSFEJLESZTÉS ÉS A VÁLTOZÓ KÖZIGAZGATÁS A TELEPÜLÉS, A JÁRÁS, A MEGYE ÉS A RÉGIÓ ÁTALAKULÓ SZEREPE II.PLAN-NET.HU TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONFERENCIA.
Az EU „Városi környezet” tematikus stratégiája – a városi környezetgazdálkodás perspektívái Dr. Buzás Kálmánné KvVM Környezetpolitikai Osztály Szakmai.
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Gyümölcsöző társadalmi vállalkozások - a Fruit of Care, mint társadalmi márka - ajándék, amivel kétszer ad.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED projekt Regionális Fejlesztési és Koordinációs Testület.
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Közönségkapcsolat (public relations)
Szakmai kihívások mazohista PR-esek számára, avagy az egészségügyi magánvállalkozások kommunikációjának realitásai Kurucz Beáta ügyvezető igazgató Humán.
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
Budapest turisztikai Marketingje
Önkormányzatok turisztikai feladatai
FEJLESZTÉSI FELADATOK FINANSZÍROZÁSA Gazdaságfejlesztési pályázatok a tervezéstől a megvalósításig - több száz nyertes pályázat tapasztalatai alapján -
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Sponsorare necesse est
Kormányszóvivői tájékoztató. Lendületbe hozzuk a vállalkozásokat Dr. Kóka János Gazdasági és Közlekedési Miniszter.
Bikal, október 18. Közösségi alapú tervezés az uniós finanszírozású területfejlesztésben Péti Márton NTH Október 28.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
BERUHÁZÁSOK A FŐMÉRNÖK SZEMÉVEL „Nyílt nap a beruházásokról” Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara november 27.
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
A Dél-Dunántúli régió gazdaságában rejlő potenciál – a KKV-k szerepe a gazdaságfejlesztésben.
Vállalkozói készségek fejlesztése
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
2011 május 4.Budapest Települési stratégiai energiatervezés a Coach BioEnergy projekt keretében Budapest, május 4.
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
A befektetőbarát önkormányzat 2011 szeptember 23. Lunk Tamás.
Hódmezővásárhely Megyei Jogú
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
A műemlékvédelemtől az örökséggazdálkodásig ONGJERTH Richárd Örökséggazdálkodás és értékteremtés - magyar-francia konferencia június 19. Budapesti.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
Pénzügyi-számviteli mutatók
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
IKTA-FÓRUM Fehér Éva Projektmenedzser Budapest IKTA-2000 Négyrétegű Regionális Információs Rendszer tervezése és fejlesztése DARFT Informatikai.
Vállalkozásmenedzsment I.
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
A szerkezetfejlesztés résztvevői körének létrehozása – márkaépítés és városkommunikáció a vonzó városrészekért XX. Országos Főépítészi Konferencia Miskolc,
A történelmi városszerkezet megújításának súlyponti kérdései – a belvárosok, az örökségelemek potenciáljának növelése az akciótervezés eszközeivel XX.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
A gazdaságfejlesztés finanszírozási lehetőségei Dr. Szegvári Péter Stratégiai Igazgató.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Az EU Duna Régió Stratégia elfogadása, hazai és európai uniós prioritásai Nádasi György Külügyminisztérium Győr, október 11.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
Miskolc város energetikai fejlesztései Geotermikus alapú hőtermelés Kókai Péter projektmenedzser.
Budapest Premium Medical Port Klaszter
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Ongjerth Richárd Egy TAK, és más semmi?
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
A határtérség.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Kérdések a második zh-hoz
Körforgásos gazdaságfejlesztés
Előadás másolata:

A befektetők nem maguktól jönnek, és nem is az autópálya hozza őket! Egy jó hír, és ami abból következik Márkaépítés 2015 Konferencia Budapest, Ongjerth Richárd

EGYRE FONTOSABB LESZ A VÁROSFEJLESZTÉSI MARKETING! Miért? 1.Egyre kevesebb vissza nem térítendő EU-s támogatás érkezik az országba (az EU támogatáspolitikájának természetéből fakadóan, ld. KMR-VEKOP). 2.Ennek nyomán a többi, eddigi negligált fejlesztési forrás/lehetőség a helyi döntéshozók szemében felértékelődik. 3.A privát források bevonzása a különféle munkahelyteremtő beruházásokba egyre fontosabb lesz. 4.Ehhez pedig a befektetőszerző külső kommunikáció nélkülözhetetlen – mert a befektetők tényleg nem maguktól jönnek! A jó hír

Honnan lesz pénz a fejlesztésre? Visszatérítendő támogatások (megtérülő beruházásokra) Privát befektetések (munkahelyteremtés) Ingatlanokat felértékelő beruházások Integrált megközelítés! A városfejlesztés a gazdaságfejlesztés része (legalább részben) A városfejlesztési akciótervezés reneszánsza – a (gazdaságilag) fenntartható magánberuházásokat generáló közberuházások érdekében A háttér: Új szempontok a várostervezésben

A bázis: Gazdasági program – fejlesztési terv (Ötv §) – ez már önmagában kommunikáció! A kulcsfontosságú (integrált) akciók tervezése: Energiatudatos városfejlesztés - Fenntartható Energia Akcióterv (SEAP) Helyi Központfejlesztési Program Örökséggazdálkodási és Turizmusfejlesztési Program Befektetés-ösztönzési és Partnerkapcsolat-építési Stratégia Melyik mit tud? A gazdaságtudatos akciótervezés fő típusai

Az energiagazdálkodás egységes EU- standardok szerinti települési szintű stratégiai tervezése 5-10 százalékos megtakarítást jelenthet, számottevő befektetés nélkül megalapozza a közvetlen EU-s források megszerzését Polgármesterek Szövetsége (Covenant of Mayors): a tagországok önkormányzatai csatlakozhatnak, Vállalás: a település CO2- kibocsátásának 2020-ig legalább 20 százalékos csökkentése Ez is marketing, az EU szintjén! A Fenntartható Energia Akcióterv (SEAP)

A helyben meglévő vásárlőerő a bevásárlóközpontok helyben tartására – versenyképesség a bevásárlóközpontokkal – lehet drága, ha megéri! Megfelelő üzleti mix (profilban, minőségben és méretben) Vonzó környezet (közterületek, megközelíthetőség, parkolás, utcabútorok, üzletportálok, cégtáblák, stb.) Összehangolt nyitva tartás Közös brand, márkázás, PR, marketing Közbiztonság, biztonságérzet Eseménymarketing A kereskedők bevonása a tervezésben, finanszírozásba! Helyi Központfejlesztési Program

Az örökségelemek attraktivitásukkal további beruházásokat is lehetővé tehetnek – a turisztikai beruházások tervezése, megalapozása kitalálatlan! Az örökségelemek szerepét, funkcióját nem önmagukban, hanem a további települési és térségi beavatkozásokkal együtt kell meghatározni. Három munkaszakaszban, a helyi érintettekkel egyeztetve Helyzetkép, helyzetértékelés Célrendszer, célcsoportokkal A szükséges lépések, beavatkozások (feltételrendszer: kapcsolatrendszer, ütemezés, költségigény, gazda, források) Örökséggazdálkodási és Turizmusfejlesztési Stratégia

A városi attraktivitás gazdasági erővé konvertálása márkaalkotó kommunikációs folyamat nyomán vonzó célponttá válik a hazai és nemzetközi ingatlanberuházók, köreiben. Tartalma Helyzetkép, helyzetértékelés Célrendszer Marketing stratégia Kommunikációs stratégia Feltételrendszer, szervezeti, pénzügyi. stb. Befektetésösztönzési és Partnerségépítési Stratégia

Kommunikációs csatornák építése a Helyi Térségi Nemzeti Nemzetközi befektetői szféra irányába. A város, és a fejlesztési projekt is termék! – lásd az ingatlanfejlesztői marketingmunkát! Az értékesítéshez is ugyanazokat az eszközöket kell alkalmazni! Elektronikus és nyomtatott sajtó, kiállítás, konferencia, szervezeti információáramlás Eszköztár

Bővebb információért: Ongjerth Richárd ügyvezető igazgató Magyar Urbanisztikai Tudásközpont NKft. Köszönöm a figyelmet!