Előadó: Kozák Tamás Aktualitások és újdonságok a MÁV-START üzletpolitikájában Pécs november 6-7. Zaránd György vezérigazgató
„A MÁV-START dinamikusan fejlődő családbarát vasút, amely a legnagyobb közösségi közlekedési arányt éri el Európában 10 éven belül.” Stratégiai célok: Piaci részesedés növelése, új nemzetközi személyszállítási lehetőségek keresése, valamint a meglévők fejlesztése; piaci rések feltárása Szolgáltatási színvonal emelése, szolgáltatásbővítés Integrált közösségi közlekedés fejlesztése Felkészülés a piaci liberalizációra A személyszállítási szolgáltatások színvonalának és a versenyképesség növelésének alapfeltétele a vasúti infrastruktúra szolgáltatások megfelelő minősége: A MÁV-START stratégiája Magasabb szolgáltatási színvonal kényelem, kiszámíthatóság
3 A MÁV-START belföldi forgalma 3 A pár évvel korábbi visszaeséshez képest növekedés az utasszámok és a bevétel terén is!
Aktuális elővárosi járműfejlesztések Elővárosi motorvonatok jobb gyorsulás pontosabb vonatok modern megjelenés utasvonzó hatás alacsonypadlós járművek akadálymentesség Korábban beszerzett járművek 70 db villamos motorvonat 31 db dízelmotorvonat Új beszerzések 2014-től 42 FLIRT villamos motorvonat beszerzése folyamatban A GySEV 10 db, műszakilag megegyező járművet vásárol További járműbeszerzés 5+16 villamos motorvonat beszerzése tervezett
Székesfehérvár-Érd-Budapest Budapest–Székesfehérvár elővárosi vonal sűrítés vonatok egésznap legalább félóránként menetidő csökkentés perc új célállomások Kőbánya-Kispest Székesfehérvár-Budapest 39 perc Érd-Budapest: 9 perc 27%-al több utas * *2014 I-IX. hónap értéke 2013-hoz képest
Budapesti elővárosi közlekedés jövőképe - városi vasút jelentős mobilitási kínálat az agglomerációban – belső szakaszok „HÉV-szerű” közlekedés gyors, közvetlen eljutás a városba – intermodalitás feltétel városon belüli eljutási lehetőségek javítása
7 7 Balaton északi parti komplex fejlesztés Kelenföld Székesfehérvár Kőbánya-Kispest Debrecen, Szolnok Budapest-Déli Szombathely Balatonakarattya Balatonkenese-Üdülőtelep BalatonkeneseBalatonfűzfőBadacsonyBadacsonylábdihegyBalatonalmádiBalatonrendesBadacsonyörsKáptalanfüredAlsóörsCsopakÁbrahámhegy Badacsonytördemic-Szigliget Badacsonytomaj Nemesgulács-Kisapáti Tapolca Balatonakali-DörgicseZánkafürdőAszófőBalatonudvariÖrvényesZánka-KöveskálFövenyesBalatonszepezdSzepezdfürdőBalatonarács Balatonfüred Révfülöp 21%-al több utas* *2013-ban, 2012-höz képest
Utazási komfort és fedélzeti szolgáltatás javítása Komfortjavítás design, kisebb kényelmi elemek esedékes javításokkal, minimális többletköltséggel jelentő belső komfortérzet-javulás Wifi 800 többnyire elővárosi és InterCity jármű fedélzetén = utaselégedettség javítása
Új jegyautomaták 2013 óta 56 új automata telepítve Elővárosi vonalakon cél a pénztárak felváltása, a budapesti pályaudvarokon a tehermentesítés a cél Menetjegyek, pót- és helyjegyek, bérletek kiadása Többféle kártyás fizetési lehetőség (paypass) Interneten vásárolt jegyek kiadása Kezelőfelület angolul is Folyamatos fejlesztés a visszajelzések alapján
START-Klub kártyák 6 év alatt közel kártyatulajdonos A Prémium, VIP és Bónusz kártyák értékesítése is növekedést mutat Extra kedvezmények (szombati útitárs, kulturális és turisztikai ajánlatok, hajójegyek) Új ajánlatok a nyári szezon alatt: 2. osztályú jeggyel hétvégi utazási lehetőség 1. osztályon 25% kedvezménnyel váltható kerékpárjegyek
11 A MÁV-START nemzetközi forgalma 11 -évente több mint 2,5 millió utas -25%-os növekedés 2010 óta -mindennap 33 pár távolsági vonat 12 országba -5 járat a nyári szezonban az Adriai- és a Fekete-tenger partjára -újra saját üzemeltetésű étkezőkocsik -éjszakai vonatok
Kínálatbővítés Budapest és Bécs között Bécsi főpályaudvar átadásának következtében 2015-ben csúcsidei kapacitásbővítés Új átlós vonatok Belgrádból és Debrecenből Bécsbe 2016-tól órás ütemre való átállás, menetidő-csökkentés A railjet-ek közötti ütemben EuroCity-szerelvények További átlós viszonylatok indítása (Kolozsvár) Menetidő körülbelül 2 óra 10 percre csökken Kelenföld és Bécs Hauptbahnhof között Cél: a Budapest-Bécs közötti megnövekedett forgalomnak megfelelő kapacitás, valamint új csatlakozások és összeköttetések kialakítása. railjet bevezetése
13 Nemzetközi kocsipark fejlesztése éve beszerzett EC-kocsik főjavítása járműpark bővítése (fekvőhelyes és hálókocsik is) a mai igényeknek megfelelés (akadálymentesség, kerékpárszállítás) kínálat-racionalizálás (1. osztályú kocsik bisztróval)
Előadó: Kozák Tamás Köszönöm figyelmüket!