A kétszintű történelem érettségi 2016/17 Simonkay Márton.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Emelt- vagy középszintű felkészítés? Tájékoztató a felsőoktatási felvételi eljárásról és az emelt szintű képzés választásról február 17.
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
EMELT SZINT - ÉS AMI MÖGÖTTE VAN… Szülői tájékoztató május 10.
Kókai Ivett közismereti igazgatóhelyettes Érettségi vizsgák 2013/2014. tanév, május-június.
Hogyan készüljünk a francia nyelvi érettségi változásaira?
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Változások a történelem érettségin 2017-től Írásbeli vizsga.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
Érettségi tájékoztató 2015/ Értékelt vizsga: 290/ 301 Érdemjegy54321 Darabszám
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A szakiskolák aktuális problémái
Kétszintű érettségi.
Továbbtanulás
Gazdasági informatika - bevezető
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Tájékoztató a felsőoktatási felvételi eljárásról és az emelt szintű képzés választásról február 22.
Az „első lépés” TÁMOP
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
Gyűjtőköri szabályzat
2017. Szeptemberében induló képzések
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Kiegészítő melléklet és üzleti jelentés
376/2014 EU RENDELET BEVEZETÉSÉNEK
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A magyar gazdaságpolitika eredményeinek rövid bemutatása
A kétszintű érettségi.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Integrált Közösségi Szolgáltató Tér
2017.május-június érettségi vizsga eredményei 2017.augusztus 28.
középfokú felvételi eljárás
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
KÉSZÜLÉS AZ ÚJ TÖRTÉNELEMÉRETTSÉGIRE
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Érettségi élő idegen nyelv
Merre tovább a középiskola után?
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Kétszintű érettségi vizsga
Általános iskola eredménye, értékelése
BTMN.
Pénzügyi kontrolling bemutatása
Informatikai eszközök a földrajzórán
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Készletek transzformációja
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Érettségi 2006-os év Szülői ért okt. 28.
Érettségi tájékoztató 2019
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Céges értekezlet címe Előadó.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Pszichológia BA műhelymunka és szakdolgozat tájékoztató
Kattintson a megfelelő gombra a vetítés elkezdéséhez!
Előadás másolata:

A kétszintű történelem érettségi 2016/17 Simonkay Márton

Mire használható? magyar, történelem, matematika, idegen nyelvi szabadon választott vizsgatárgy érettségik %-os eredményének átlaga: max. 100 p a történelem érettségi %-os eredménye (amennyiben szerepel a választott továbbtanulási szak követelményei közt): max. 100 p a történelem érettségi %-os eredmé- nyének (amennyiben szerepel a választott továbbtanulási szak követelményei közt) KÉTSZERESE: max. 200 p legalább 45%-os emelt szintű történelem érettségi esetén (amennyiben az érettségi pontok abból kerülnek kiszámításra): 50 p

Követelmények 12 témakör = 53 téma = 76 / 137 altéma (közép / emelt szint) például: az adatok (fogalmak, személyek, helyek, évszámok) tekintetében a kerettanterv a mérvadó

A történelem érettségi felépítése ÍRÁSBELI 100 pont 180 / 240 perc (közép/emelt) két részből áll: I. „Teszt” (emelt szinten 100 perc) II. Esszék atlasz használható (kiv. emeltes teszt! kronológia nem!) SZÓBELI 50 pont 15 / 20 perc (közép/emelt) 20–22 tételből a kihúzott egy kifejtése (konkrétum nem, csak a tematika adható ki) atlasz használható (kronológia nem!) van felkészülési idő

Teszt 50 pont, 12 feladat néhány feladattípus: – forráselemzés (szöveg, kép, diagram, akár együtt) – fogalmak azonosítása – térképes feladatok – célok, következmények, ok–okozatiság, időbeli sorrendiség, kapcsolatok keresése, következtetések 60% magyar40% egyetemes 50% 1849-ig50% 1849 utáni

Esszék középszinten két esszét kell írni (1 rövid egyetemes, 1 hosszú magyar) rövid esszé: 100–130 szó (12–16 sor) hosszú esszé: 210–260 szó (26–32 sor) 4 feladatból kettő választandó (A vagy B eset): 1849-ig1849 után rövid, egyetemesAB hosszú, magyarBA

Esszék pontozása középszinten Rövid esszéHosszú esszé Feladatmegértés2p Tér–idő2p4p (T1 tér, T2 idő) Kommunikáció*4p6p Forráshasználat**3p (F)9p (F1, F2, F3) Eseményeket alakító tényezők** 6p (E1, E2)12p (E1, E2, E3, E4) ÖSSZESEN17p33p * általános és konkrét fogalmak, megszerkesztettség, logikus felépítés, nyelvhelyesség, helyesírás ** 3 pontos egységekben: 1p rögzítés + 2p megállapítás

Esszék emelt szinten három esszét kell írni (1 rövid egyetemes, 1 hosszú magyar, 1 komplex) 140 perc alatt rövid esszé: 110–130 szó (14–18 sor) hosszú esszé: 240–290 szó (30–36 sor) komplex esszé: 290–340 szó (36–42 sor) 6 feladatból három választandó (komplex esszé + A vagy B eset): 1849-ig1849 után rövid, egyetemesAB hosszú, magyarBA

Esszék pontozása emelt szinten 1. Rövid esszéHosszú esszé Feladatmegértés2p Tér–idő2p4p (T1 tér, T2 idő) Kommunikáció*4p6p Forráshasználat**6p (F1, F2)12p (F1, F2, F3, F4) Eseményeket alakító tényezők** 6p (E1, E2)12p (E1, E2, E3, E4) ÖSSZESEN20p (/2=10p)36p (/2=18p) * általános és konkrét fogalmak, megszerkesztettség, logikus felépítés, nyelvhelyesség, helyesírás ** 3 pontos egységekben: 1p rögzítés + 2p megállapítás

Esszék pontozása emelt szinten 2. KOMPLEXKorszakokon átÖsszehasonlító Feladatmegértés2p Tér–idő6p (T3 tér/idő!)8p (T1–2 t., T3–4 i.) Kommunikáció6p Forráshasználat15p (F1–F5)*12p (F1, F2, F3)** Eseményeket alakító tényezők 15p (E1–E5)*16p (E1, E2, E3, E4)** ÖSSZESEN44p (/2=22p) * 3 pontos egységekben: 1p rögzítés + 2p megállapítás ** 4 pontos egységekben: 2p rögzítés (=két rögzítés!) + 2p megállapítás forrásCSOPORTOK!

A történelem érettségi felépítése ÍRÁSBELI 100 pont 180 / 240 perc (közép/emelt) két részből áll: I. „Teszt” (emelt szinten 100 perc) II. Esszék atlasz használható (kiv. emeltes teszt! kronológia nem!) SZÓBELI 50 pont 15 / 20 perc (közép/emelt) 20–22 tételből a kihúzott egy kifejtése (konkrétum nem, csak a tematika adható ki) atlasz használható (kronológia nem!) van felkészülési idő

A szóbeli vizsga menete egy tétel önálló kifejtése 15 / 20 percben – a vizsgáztató csak a felelő elakadása / nyilvánvalóan helytelen úton való elindulása esetén kérdezhet közbe vázlat készíthető hozzá a felkészülési időben (kb. 30 perc) egy történelmi korszakon belüli, vagy akár korszakokon átívelő probléma kifejtése benne: 3–6 forrás(csoport), 3–4 feldolgozási szempont (emelt szint: 3–5)

A szóbeli tételsor 7/6 témakör (közép/emelt), 20–22 tétel (témakörönként 2–4 tétel), az előző évihez képest min. 20/30%-os módosítással a tematikát (címek) kötelező kiadni (kb. 3 hónappal a vizsga előtt), a konkrét tételeket tilos! – középszinten 20–22, emelt szinten kb. 30 cím – emelt szinten vizsganaponként más 20–22 tétel! 60% magyar40% egyetemes 50% 1849-ig50% 1849 utáni

A szóbeli vizsga témakörei Gazdaság, gazdaságpolitika, anyagi kultúra, pénzügyi és gazdasági ismeretek Népesség, település, életmód Egyén, közösség, társadalom, munkaügyi ismeretek Politikai berendezkedések a modern korban Politikai intézmények, eszmék, ideológiák Nemzetközi konfliktusok és együttműködés Szabad témakör (csak középszinten)

Példák szóbeli tételcímekre 1. KÖZÉPSZINT témakör: Nemzetközi konfliktusok és együttműködés tematika (korszak): Az első világháború (hadviselők, frontok, a háború jellege) tétel: Mutassa be az első világháború főbb frontjait és az első világháború jellemzőit a megadott források alapján!

Példák szóbeli tételcímekre 2. EMELT SZINT témakör: Politikai intézmények, eszmék, ideológia tematika (korszak): A 19. század uralkodó eszméi tétel: Elemezze a marxizmus történelem- szemléletét a megadott források és szempontok alapján!

A szóbeli vizsga pontozása Közép- és emelt szinten Feladatmegértés4p Tér–idő6p Kommunikáció*10p Forráshasználat**12p Eseményeket alakító tényezők**18p ÖSSZESEN50p * fogalomhasználat, felépítettség, világosság, nyelvhelyesség ** az esszék pontozásának mintájára

Te azonban tarts ki abban, amit tanultál, és amiről meggyőződtél! 2Tim 3,14a