Általános visszajelzések Előadó: Bay Gábor Emberi Erőforrások Minisztériuma.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatási szakképzési programok
Advertisements

TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése Közoktatás 1-4. szintjei - Kapcsolódások.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTÉSE
Természettudományi kkk-k Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
UNILO projekt1 Kimenet, követelmények, (kulcs)kompetenciák és tanulási eredmények hasonlóságok és különbségek Vidékiné dr. Reményi Judit.
Projektháttér A kimeneti szempontú képesítési keretrendszer.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
AZ EU AJÁNLÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ HAZAI FEJLESZTÉSEK
Képesítés – képesítési rendszer – képesítési keretrendszer Alcím Spartathlon km 36 Hour Time Limit.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mesterképzés az EKF-en
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
1 Munkatársi képzések a Debreceni Egyetemen HEFOP / /1.0 A képzési programmal és annak megvalósításával kapcsolatos akkreditációs.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Projektmunka.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
A kompetencia alapú oktatásról
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
Autonómia és felelősségvállalás
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
A felsőoktatási képesítési keret tervezete és megvalósulása Magyarországon Derényi András.
Természettudományi KKK-k elemzésének tapasztalatai Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Derényi András – Vámos Éva tájékoztató előadás a MAB 2014
Az OKKR szintjei és szintleírásai a 6–8. szint Bókay Antal.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
AZ ORSZÁGOS KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER 5. SZINTJÉNEK LEÍRÁSA JAVASLAT ÉS PROBLÉMAFELVETÉS Sediviné Balassa Ildikó Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület.
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
Javaslatok a látogató bizottságok munkájához Temesi József LB-elnök, P18.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Előadó: dr. Rádli Katalin Emberi Erőforrások Minisztériuma
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Tanulási eredmények a KKK-kban A szeptember 30-i budapesti csoportos konzultációra készült prezentáció
2016. január 29. Dr. Szabolcs Éva egyetemi tanár Neveléstudományi Intézet Neveléstudományi mesterszak az ELTE Pedagógiai és.
Az Országos Képesítési Keretrendszer hatása a képzési és kimeneti követelményekre a felsőoktatásban Temesi József, egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Graciela Sbertoli / Vox A kisebb települések önkormányzatainak támogatása az életen át tartó tanulás szemléletének népszerűsítésében MANORKA – zárókonferencia.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
12. modul Szakmai követelmények 2 óra gyakorlat Dr. Henczi Lajos Madarász Erik Torma Gabriella Szakmai támogató: Schindler Rózsa.
12. modul Szakmai követelmények - 2 óra gyakorlat nexon
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
A KÉPZÉSI ÉS KIMENETI KÖVETELMÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁNAK ELSŐ TAPASZTALATAI
A felnőttképzési szakmai végzettségek MKKR szerinti besorolása
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Az SZMBK Intézményi Modell
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
Merre tovább a középiskola után?
Előadás másolata:

Általános visszajelzések Előadó: Bay Gábor Emberi Erőforrások Minisztériuma

2 A sablonba a kitöltők javaslatokat is toldottak be, megjelentek a képzési területet átfogó leírások és a specializációkon megszerezhető kompetenciák is. Kérjük, fontolják meg, hogy a specializációkat mindenképp meg akarják-e kötni: Ha nem, akkor ne jelenítsenek meg a specializációkra vonatkozó tanulási eredményeket egyik pontban sem. Ha igen, akkor o kérjük, jelenítsék meg ezeket a „választható specializációk”, pont alatt is; o kérjük, a specializációkra vonatkozó tanulási eredmények a „differenciált, választható, sajátos kompetenciákat eredményező specializációk szakterületi, diszciplináris sajátosságai” pontban jelenjenek meg, szintén tanulási eredmények formájában. A „8.5. A mesterképzésbe való felvétel feltételei:” pont osztatlan képzés esetében nem releváns, kitöltése nem szükséges. A sablon kitöltése

3 Kérjük, a tanulási eredmények alapú szemléletnek megfelelően a kompetenciákat: egész mondatban, ne felsorolásszerűen; a szakra jellemzően; a képzés szintjének megfelelően; ügyelve a képzési szintek összhangjára (teljes kreditérték beszámításával figyelembe vehető szakok) fogalmazzák meg. „Az elsajátítandó általános kompetenciák” Pont kikerült az új sablonból, javasoljuk az ide került tanulási eredményeket a 6.1 / 7.1. pont kategóriái alatt megfogalmazni. 1. Felsorolásszerű megfogalmazás – kérjük, ne alkalmazzák: Tudás: a mesterképzési szakon végzettek ismerik a szervezetek működését, az alap szinttől a teljes szervezetig, Tanulási eredmények megfogalmazása 1.

4 2. Nem a szakra jellemzően megfogalmazott tanulási eredmény – kérjük, ne alkalmazzák: Ismeri a kapcsolódó legfontosabb jogszabályokat. Ha a képzési területre megfogalmazott szintleíró kimeneti jellemzőket veszik alapul a tanulási eredmények megfogalmazásakor, javasoljuk ezeket a szakra jellemzővé tenni. Területi leírás: Általános és specializált ismeretekkel rendelkezik saját alkotói/előadói tevékenysége alapjául szolgáló folyamatokról és koncepciókról. Tanulási eredmény: Mélyrehatóan ismeri a dokumentumfilm-rendezés gyakorlatát és a kapcsolódó elméleti ismereteket. Tanulási eredmények megfogalmazása 2.

5 3. Nem olvasható ki a tanulási eredményekből, hogyan fejlődnek a kompetenciák a különböző szinteken lévő, összekapcsolódó szakokon. Kérjük, amikor az alapképzési szak tanulási eredményeit megírják, tekintsék át azoknak a felsőoktatási szakképzéseknek a tanulási eredményeit, ahonnan a hallgató érkezhet. Kérjük, amikor a mesterképzési szak tanulási eredményeit megírják, tekintsék át azoknak az alapképzési szakoknak a tanulási eredményeit, ahonnan a hallgató teljes kreditérték beszámításával érkezhet. Kérjük, legyenek figyelemmel arra, hogy a tanulási eredmények magasabb képzési szinteken megfogalmazásukban ne tükrözzenek alacsonyabb kompetenciákat. Tanulási eredmények megfogalmazása 3.

6 4. Nem a képzés szintjének megfelelő megfogalmazás – kérjük, ne alkalmazzák: Ismeri szakterületének összefüggéseit, azokról rendszerben gondolkodik. Ez az állítás az MKKR 3. szintjéhez illeszkedik: Összefüggésekben, rendszerben gondolkodik. A 6. szinthez kapcsolódó szintleíró jellemző: Elvégzi az adott szakterület ismeretrendszerét alkotó elképzelések alapfokú analízisét, az összefüggéseket szintetizálja, és adekvát értékelő tevékenységet folytat. A 7. szinthez kapcsolódó szintleíró jellemző: Elvégzi az adott szakterület ismeretrendszerét alkotó különböző elképzelések részletes analízisét, az átfogó és speciális összefüggéseket szintetizálva megfogalmazza és ezekkel adekvát értékelő tevékenységet végez. Tanulási eredmények megfogalmazása 4.

7 3. Nem a képzés szintjének megfelelő megfogalmazás – kérjük, ne alkalmazzák: Ismeri szakterületének összefüggéseit, azokról rendszerben gondolkodik. Ez az állítás az MKKR 3. szintjéhez illeszkedik: Összefüggésekben, rendszerben gondolkodik. A 6. szinthez kapcsolódó szintleíró jellemző: Elvégzi az adott szakterület ismeretrendszerét alkotó elképzelések alapfokú analízisét, az összefüggéseket szintetizálja, és adekvát értékelő tevékenységet folytat. A 7. szinthez kapcsolódó szintleíró jellemző: Elvégzi az adott szakterület ismeretrendszerét alkotó különböző elképzelések részletes analízisét, az átfogó és speciális összefüggéseket szintetizálva megfogalmazza és ezekkel adekvát értékelő tevékenységet végez. Tanulási eredmények megfogalmazása 4.

8 Tudás: Mélyrehatóan ismeri a dokumentumfilm-rendezés gyakorlatát és a kapcsolódó elméleti ismereteket. Behatóan ismeri a dokumentumfilmes műfaj általános történeti és esztétikai ismeretanyagát. Ismeri és érti az erdőgazdálkodás, valamint szereplőinek sajátosságait, szerepüket a nemzetgazdaságban és a társadalomban. Képesség: Képes a tanulmányai során elsajátított tudásra támaszkodva az általa – és alkotó társai segítségével – készülő mű magas művészi színvonalon való megformálására. Képes a matematikai eredmények, érvelések és az azokból származó következtetések világos bemutatására, a magyar és idegen nyelvű (angol) szakmai kommunikációra. Képes a növényeket veszélyeztető kártevők, kórokozók, gyomnövények, valamint természetes ellenségeik azonosítására, az integrált növényvédelem megtervezésére és megvalósítására. Jó példák 1. A két példán látható, hogy a megfogalmazott képességet megalapozó tudás a deskriptor kategóriában megjelenik

9 Attitűd: Motivált fluidumkitermelő tevékenységeinek gyakran változó munka-, földrajzi és kulturális körülmények közötti végzésére. Törekszik munkája során az SHE, illetve a QA/QC (biztonsági egészségvédelmi, környezetvédelmi) illetve a minőségbiztosítási és ellenőrzési) követelményrendszereket betartani. Szemléletmódja révén nyitott és befogadó a gazdaságtudomány és gyakorlat új eredményei, a társadalmi-gazdasági-jogi környezet szakterületét érintő változásai iránt. Autonómia és felelősség Bekapcsolódik geográfiai témájú kutatási és fejlesztési projektekbe, a projektcsoportban a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit. A jövő nemzedékek érdekében, szakmai felelősségének tudatában fejleszti a vele kapcsolatba kerülők személyiségét és terjeszti a testnevelés és sport/fizikai aktivitás, rekreáció társadalmi szerepét, fontosságát. Piaci elemzői feladatok megoldása során önállóan választja ki és alkalmazza a releváns probléma megoldási módszereket. Jó példák 2.

10 Szakirányok tanulási eredményeinek megfogalmazása Amennyiben a szakon nincs szakirány Amennyiben a szakon van szakirány, az alábbi lehetőségek közül választhat a feltöltő Kérjük, hogy minden deskriptor kategóriához (tudás, képesség, attitűd, autonómia és felelősség) legalább 6 tanulási eredményt fogalmazzanak meg. A szakra vonatkozóan, minden szakirányt lefedve szeretné megadni a tanulási eredményeket Szakirányonként szeretné megadni a tanulási eredményeket A szakra vonatkozóan átfogóan és a szakirányokra egyenként is szeretne megfogalmazni tanulási eredményeket Ebben az esetben minden kategóriához javasoljuk legalább 6-6 tanulási eredmény megjelenítését Ebben az esetben nincsen a tanulási eredmények minimális számára vonatkozó alsó korlát Javasoljuk, hogy a szakirányokra megfogalmazott tanulási eredmények között ne tüntessék fel újra a szakra átfogóan megfogalmazott tanulási eredményeket!

11 Köszönöm a figyelmet!