ZENEALATTI Halljuk, vagy hallgatjuk is? Székely Levente –

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

A VILLÁMOLVASÁS TITKAI
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatásos képzés
Informatikai szakképzés és munkaerő-piaci tendenciák BUDAPEST, január Budapest, Montevideo utca 9. | Telefon: | Fax: +36.
Digitális világ Mindent rólad - Személyes adatok gyűjtése.
Grafikus felhasználó felületek Linux-on
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Fiatalok a digitális kultúrában - naiv bennszülöttek? VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 27.
Az internet, a TV és társas támogatás összefüggései
Internet alapú tanulás vidéki térségben. Székelyföldi tapasztalatok Kiss Adél Pro Educatione Egyesület – Tanulmányi és Felnőttképzési Hálózat, Csíksomlyó.
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
Készítette: Bátori Béla 12.k
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
Ahány ház, annyi szabály Székely Levente
 Információs társadalom – a fogalom és ami mögötte van  Másvilág – fiatalok az információs társadalomban  Útikalauz stopposoknak – ifjúsági munka virtuális.
Az e-banking távlatai 1117 Budapest, Pázmány sétány 1/a / 6827
Gyakorlat helye: Fogyatékosok Átmeneti Gondozóháza 9023 Győr Török István út 1. Tel.: 96/ Bognár Gyöngyi Vezető Kontakt személy: Belláné.
T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 „Bulisofőr” reklámkampány vizsgálat a HAFRAC számára két hullámban 2007.
Távoli online adatbázisok használata és FTP
E-learning alapú távoktatásos képzés
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK.
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Szótárak: fajták és tipologizálás
Növeli-e a középiskolai erőszak esélyét a televízió, a számítógépes játékok használata, valamint a vallásosság hiánya ? A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat.
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
Médiapolisz lakói III. Dr. Antalóczy Tímea Dr. Szabó Andrea VII. Nemzetközi Médiakonferencia, IX. 25. Közélet, közérzet.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Berzsenyi Dániel Főiskola Szombathely, május 8. Könyvtári partnerség a felsőoktatásban XIII. Vas Megyei Könyvtári Nap.
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J.. u. 1. E 610. Dr. Margitay Tihamér 10. óra.
Alvás Világnapja, március 13. Kiss Katalin, kutatás vezető Szinapszis Kft. Így alszanak a magyarok - Egy piackutatás tanulságai -
Életkor TESZT.
Mi jellemzi az egyetemisták mobiltelefon használati szokásait? H1: A fiúk többet kommunikálnak SMS-ben, mint a lányok. H2: A diákok szociodemográfiai.
Statisztika.
Időskorúak helyzete Nyíregyházán 2009 Patyán László DE OEC Egészségügyi Kar.
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány 2100 Gödöllő, Tessedik S.u. 6. Tel.: 28/ ; Fax: 28/ Élethosszig tartó.
Bevezetés az operációs rendszerek világába TMG SZK.
Újjászületés Ahogy idősödöm, a tavasz eljövetele annál inkább elvarázsol!
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Internet a családban Székely Levente –
Megosztok, tehát vagyok
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
ÉPÍTSÜK FEL KÖZÖSEN A VILÁG LEGNAGYOBB, 160 MILLIÓ FŐS ONLINE HÁLÓZATÁT!
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
A „tudatos vásárló” – avagy „hiszünk-e a felelős vállalati magatartásban?” Készítette: Páthy-Dencső Blanka TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. 1112,
Mire teker a magyar? Pillanatkép a zene- és rádiós piacról Klenovszki János és Sági Ferenc.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Erőszakos médiatartalmak fiatal fogyasztói Székely Levente.
– Letölthető változat –
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
A szövegértés változásai a PISA 15 éve alatt
Számítási feladatok Teljesítmény.
Egyszerre csak egy dolgot csináljunk!
Free Association Research Kft.
Hálózatok.
Közbiztonság Budapesten Budapesti adatok
Előadás másolata:

ZENEALATTI Halljuk, vagy hallgatjuk is? Székely Levente –

2. Zenealatti – Halljuk, vagy hallgatjuk is? Miről lesz szó? Általában a médiafogyasztásról és abban a zenehallgatás helyéről Az egyidejű, többcsatornás médiafogyasztásról (media multitasking) A zenehallgatáshoz társuló egyéb tevékenységekről

Zene- és médiafogyasztás

Kérdés 4. Médiafogyasztás mennyisége ÖSSZESSÉGÉBEN a számítógépet, az internetet, valamint a hagyományos eszközöket is beleértve hetente átlagosan mennyi időt (órát) tölt Ön… Minta: fő Zenealatti – Halljuk, vagy hallgatjuk is?

5. Zenealatti – Halljuk, vagy hallgatjuk is? Médiafogyasztás a gépen és általában Minta: 1000 fő

Kérdés 6. Komoly szerepe van az online megoldásoknak Hetente átlagosan mennyi időt (órát) tölt Ön azzal, hogy a SZÁMÍTÓGÉPEN, VAGY INTERNETEN… / ÖSSZESSÉGÉBEN a számítógépet, az internetet, valamint a hagyományos eszközöket is beleértve hetente átlagosan mennyi időt (órát) tölt Ön… Minta: fő Zenealatti – Halljuk, vagy hallgatjuk is?

Multitasking

8. Zenealatti – Halljuk, vagy hallgatjuk is? Multitasking, az mi? Multitasking nem új jelenség, sokféle tevékenységre vonatkozhat Többféle felosztás pl.: tudatos-nem tudatos; hagyományos-online; mikro-makro; aktív- passzív; önkéntes-nem önkéntes; stb.

9. Zenealatti – Halljuk, vagy hallgatjuk is? Máma már nem hasad tovább  átlagosan 7-7,5 órát ad hozzá a multitasking egy naphoz  a médiahasználat már elérte csúcsát, a médiának való kitettség ugyanakkor növekszik  a fiatalok 80-90%-a számol be figyelmének legalább két médium közötti megosztásáról  körülbelül a médiahasználat 25 százaléka multitasking módon történik

Kérdés 10. Média multitasking Zenealatti – Halljuk, vagy hallgatjuk is? Milyen számítógépes, internetes tevékenységek esetében jellemző, hogy Ön közben más ugyancsak a számítógéphez kötődő tevékenységet is végez? Minta: 1000 fő

Kérdés 11. Stabil zenei multitasking szokások Zenealatti – Halljuk, vagy hallgatjuk is? Milyen számítógépes, internetes tevékenységek esetében jellemző, hogy Ön közben más ugyancsak a számítógéphez kötődő tevékenységet is végez? Minta: 1000 fő

Kérdés 12. Megy ez nekünk… Zenealatti – Halljuk, vagy hallgatjuk is? Minta: 869 fő Mennyire megerőltető az Ön számára, ha különböző számítógépes- internetes tevékenységeket egyszerre kell végeznie?

Zene- és multitasking

Kérdés 14. Tevékenységekhez társuló zenehallgatás Milyen helyzetekben és milyen gyakran hallgat Ön zenét? Minta: 1000 fő Zenealatti – Halljuk, vagy hallgatjuk is?

Kérdés 15. Zavar a zene? Ön számára az odafigyelést igénylő tevékenységek (pl. munka, tanulás) esetén a zene inkább zavarja, vagy inkább segíti a koncentrációt? Minta: 1000 fő Zenealatti – Halljuk, vagy hallgatjuk is?

Kérdés 16. Zavar a zene Milyen gyakran szakítja meg a zene miatt az éppen végzett feladatát (pl. együtt dúdolja a dallamot a zenével, vagy az éppen hallgatott zeneszám hatására rákeres valamire az interneten)? Minta: 1000 fő Zenealatti – Halljuk, vagy hallgatjuk is?

17. Zenealatti – Halljuk, vagy hallgatjuk is? Multitasking kutatások konklúziója  bizonyított, hogy az emberek két feladatot hatékonyan tudnak végezni, ha ezek már begyakorlottak vagy ismertek  a kognitív rendszer többfeladatos feldolgozása általában rontja a teljesítményt  a fiatalabbak, a lányok, az internethasználók inkább hajlamosak multitaskingra  a magukat multitaskernek tartók általában rosszabb, a fiatalok jobb eredményeket érnek el a multitasking kísérletekben  a súlyos multitasking tevékenységet végzők hajlamosak zavarba jönni az irreleváns környezeti stimulusoktól  egyes kutatások a digitális bennszülöttek fiziológiai különbségeiről, az agy szerkezetének átalakulásáról is beszélnek

Miközben a kérdőívet töltötte ki…. Zenealatti – Halljuk, vagy hallgatjuk is?

Kérdés 19. Online tevékenységek Miközben ezt a kérdőívet töltötte ki, milyen tevékenységeket végzett még? Minta: 1000 fő Zenealatti – Halljuk, vagy hallgatjuk is?

Kérdés 20. Offline tevékenységek Miközben ezt a kérdőívet töltötte ki, milyen tevékenységeket végzett még? Minta: 1000 fő Zenealatti – Halljuk, vagy hallgatjuk is?

Köszönöm a figyelmet! KUTATÓPONT H-1054 Budapest, Alkotmány utca 15/a Tel.: Fax: