A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Turisztikai szuksegletek
Advertisements

© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
Fogyasztói magatartás
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A kereskedelmi vállalkozás környezete
Társadalmi rétegződés, életmód, szabadidő
A szabadidő fogalma.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
A turizmus rendszer környezete
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
A gazdasági fejlettség mutatói
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
A fogyasztói magatartás
A vállalkozások környezete
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Településmarketing Értékaudit.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Készítette: Jakab Adrienn. Fogalmak  Család: A család emberek egy közössége, vagy több közösség kapcsolata, ahol a tagok között leszármazotti kapcsolat.
Társadalmi szerkezet Szerep és státusz.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A család szerepe, jellemzői
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
K&H trambulin tapasztalatok
Kérdések a második zh-hoz
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Fogyasztói magatartás 2006
A marketingkommunikáció
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
EURÓPAI UNIÓS POLITIKÁK
Az alapvető művelődési igények meghatározói
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Az országos mérések megújult rendszere
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Szegmentáció & pozicionálás.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
A reklám centruma.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Egészségszociológia a mindennapokban (Amit egy közösségvezetőnek tudnia kell…) Horváth Judit szociális munkás Sárvár, Csillebérc,
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Fogyasztói magatartás
Országos kutatás a részmunkaidős foglalkoztatásról
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Célpiaci marketing.
Marketing I. 4. előadás Fogyasztói piac és vásárlói magatartás
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Megbecsülés az idős embereknek
Retailtainment.
Az életszínvonal és a kereskedelem kapcsolata
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Marketing I. 4. előadás Fogyasztói piac és vásárlói magatartás
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
3. Marketing előadás A piaci szereplők magatartása I
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Átlag család költségvetése. A család funkciói A család funkcióit általában így foglaljuk össze: · reprodukciós funkció · gazdasági funkció · szocializációs.
Közvélemény- és piackutatási igazgató
Előadás másolata:

A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE

A fogyasztói piac fogalma A fogyasztói piacot azok az egyének és háztartások alkotják, akik/amelyek termékeket és szolgáltatásokat személyes fogyasztásra vásárolnak.

A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők KulturálisTársadalmiSzemélyesPszichológiai jellemzők Kultúra Szubkultúra Társadalmi osztályok Referencia- csoportok Család Társadalmi státusok Kor, családi életcikl. Foglalkozás Gazd-i körülmények Életmód Személyiség Motiváció Észlelés Tanulás Hiedelmek, attitűdök

Kulturális jellemzők  A kultúra az ember igényeinek és viselkedésének alapvető meghatározója.  Szubkultúra - Ide tartoznak a nemzetiségi és a vallási csoportok, de a különböző földrajzi régiók szubkultúrái is.  A társadalmi osztályok rendszere a társadalom viszonylag homogén és tartós tagozódása, amely hierarchikus felépítésű, és az egyes osztályok tagjai hasonló érték-, érdek-, és magatartásnormákkal rendelkeznek.

Társadalmi jellemzők  A referenciacsoportok mindazok a csoportok, amelyek a fogyasztó magatartására közvetlen vagy közvetett hatással vannak (ismerősök, barátok, munkahelyi közösségek, stb).

Társadalmi jellemzők  Kiemelendő az orientációs (irányító) és a saját család szerepe  A státus a társadalom által általánosan elfogadott megbecsülés szintjét fejezi ki.

Személyes jellemzők  A fogyasztók életük folyamán módosítják a megvásárolt termékek és szolgáltatások körét. A fogyasztást ugyanakkor az is meghatározza, hogy az egyén a családi életciklus mely szakaszában van.

A családi életciklus modellje (Murphy-Staples, 1979) Életciklus-szakaszÁltalános jellemzés Egyedül élő, tanuló, fiatal Viszonylag kedvező jövedelem, preferencia: autó, öltözködés, szórakozás, háztartási eszközök. Fiatal, még gyermektelen házaspár Viszonylag szerény vásárlási lehetőségek. Ha mindkét fél keres, akkor többletfogyasztás elérhető. Teljes család I. szakasz Egy vagy több gyermek. Fontos a lakásvásárlás és az ehhez kapcsolódó beruházások. Minden vásárlást körültekintően végeznek. Teljes család II. szakasz A legkisebb gyermek is idősebb 6 évesnél. A gyerekek már hatást gyakorolnak a vásárlási döntésre. Teljes család III. szakasz A gyermekek már nagyok. Ám gazdaságilag még nem függetlenek. Jelentős az oktatásukra, élelmezésükre és öltözködésükre költött összeg. A kiürült otthonA házaspár jövedelme lehetővé teszi a szórakozást, az utazást. A nyugdíjba vonulással a család bevételei csökkennek, az egészségügyre, élelmiszerre fordított keretek emelkednek. Magányos túlélőAz idős nyugdíjas magára marad. Kisebb lakásba költözik, sokat költ az egészségére.

Személyes jellemzők  A marketing azokat a foglalkozási csoportokat próbálja behatárolni, amelyek termék- és márkapreferenciái az átlagostól eltérnek.

Személyes jellemzők  Az egyén gazdasági körülményei nagymértékben meghatározzák a termék- és márkapreferenciákat.  A gazdasági helyzet jellemzői: szabadon elkölthető jövedelem, megtakarítások, vagyontárgyak, kölcsönfelvételi lehetőségek, költekező vagy takarékos életmód.

Személyes jellemzők  Az egyén életmódja az egyén tevékenységében, érdeklődési körében és véleményében (nézeteiben) tükröződik.  Az életmód egyes típusainak meghatározására.

Személyes jellemzők  A személyiség az egyén sajátos pszichológiai jellemzőinek összessége. E jellemzők viszonylag tartósan és konzisztens módon határozzák meg a környezeti hatásokra adott egyéni válaszokat.  A személyiség legfontosabb jellemzői: önbizalom, dominancia, tisztelet, szociabilitás, védekező- és alkalmazkodóképesség. A tényleges énkép eltér az ideális énképtől, valamint a mások által alkotott képtől.

A vásárlói magatartás négy típusa Nagyfokú érdeklődés Csekély érdeklődés A márkák között jelentős különbségek vannak Bonyolult (összetett) vásárlói magatartás Változatosságot kereső vásárlói magatartás A márkák között elenyésző különbségek vannak Disszonanciát csökkentő vásárlói magatartás Egyszerű (rutinszerű) vásárlói magatartás

Bonyolult (összetett) vásárlói magatartás: - Hosszú döntési folyamat - Aktív információgyűjtés - Erős márkahűség - Inkább a nyomtatott sajtó szerepe nagy

Disszonanciát csökkentő vásárlói magatartás: - A fogyasztó az ár és a kényelmes beszerezhetőség alapján dönt

Egyszerű (rutinszerű) vásárlói magatartás: - Rövid döntési folyamat - Passzív információgyűjtés - Inkább a megszokás, mintsem a márkahűség dominál - Kiemelkedő a televízió reklámok szerepe

Változatosságot kereső vásárlói magatartás: - A fogyasztó nem elégedetlen, a márkákat inkább a változatosság kedvéért cserélgeti.