GYÓGYSZERÉSZ-BETEG KAPCSOLAT avagy „mely eszközöket használjuk betegeinkkel való kapcsolat erősítéséhez és hogyan csináljuk?” Nagy Károly Budapest 2008.09.17.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kommunikáció a gyógyszertárban Dr. Hankó Zoltán alelnök (MGYK) Gárdony.
Advertisements

Dr. Matejka Zsuzsanna „Gyógyszerterápiás gondozás”
A jó célkitűzés, mint a siker és önmegvalósítás alapja
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr Győr, Kálóczy tér
Rejtett tartalékok vagy kidobott pénz?
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Az öngondoskodás és a magánforrások szerepe az egészségügyi reformban
Tabletták helyett egészségnyereség Együttműködésre épülő új modellek „Egészségközpontú egészségügy” Szakmai konferencia Jakab Zoltán.
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
Minőség az egészségügyben Szubjektív fogalom (nézőpont kérdése) Különböző emberek (betegek), különböző fogalmak (kifizetem!) Szituáció függő:  Mi az igény?
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
Modellkorrekció a gyógyszerellátásban
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
Dr. Harangozó Judit Orvos-koordinátor Ébredések Alapítvány
Pest Megyei Orvosnapok 2006 Hogyan lássam el a beteget? Járó-, vagy fekvőbetegként? Dr. Domján Gyula.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
„Hidat építünk” az energetikai tanácsadók szerepe Magyarországon
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Az OEP lehetséges szerepe az ellátási hibák felismerésében és megelőzésében „(Elkerülhető) ellátási hibák az egészségügyben” országos konferencia, Budapest,
VEZETŐI SZÁMVITEL © – A STRATÉGIAI MÓDSZEREK INTEGRÁLT MEGVALÓSÍTÁSÁRA – dr. Laáb Ágnes BME, egyetemi docens, kandidátus elé r hetőség:
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Vinglmanné Sós Szilvia/ Szalay Csaba Balatonfüred
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november MCE Konferencia Szeged A controlling gyakorlata Házigazda: Nemesdy Ervin.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.

Online értékesítési modellek
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
BILANCIA A magyarországi kutatás eredményeinek bemutatása Budapest, június 25.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
Buda Béla dr. A krónikus beteg kommunikációs megnyilvánulásai
Adómentes juttatási elemek: egészségbiztosítás
Támogató szolgáltatások női aspektusai Illés Tímea.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Az interprofesszionális együttműködés nélküli esetkezelés
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Merre vagy előre? Versus: Merre van az előre?
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
Hit-tudás-fejlődés Egy projekt a mindennapokhoz vajda norbert szakmai vezető támop /
Stressz-teszt. 2 Kampány fajtája: Életmódváltást támogató edukációs program Kategória: Egyéb, a többi kategóriába be nem sorolható médiacsatorna Kampányidőszak:
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Horváth-Sziklai Attila hivatalvezető Gyógyszerészek az egészségfejlesztésben Budapest szeptember 29.
11. tétel.
9. tétel.
MTA Hungary Naptár alapú Orvoskereső Program
Elmélet helyett gyakorlatban – mit tehetnek a gyógyszeripari vállalatok? A gyógyszerszedés folyamatának támogatása; a gyógyszerszedés hasznosságának elfogadtatása.
Egészségügy 5 Dimenzióban augusztus 31. Leitner György
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Üzleti terv bemutatása
Vállalati terv bemutató
Kire milyen szerep vár egy mobil projekt során
Műtét előtt- műtét után
A BÁCSALMÁSI ÖNKORMÁNYZATI KÖZSZOLGÁLTATÁSI KÖZHASZNÚ NONPROFIT KFT
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Zalaegerszeg, 21st February 2018
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
A civil szervezetek hatásméréséről
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
Előadás másolata:

GYÓGYSZERÉSZ-BETEG KAPCSOLAT avagy „mely eszközöket használjuk betegeinkkel való kapcsolat erősítéséhez és hogyan csináljuk?” Nagy Károly Budapest

Áttekintés 1.A „Gondozási háromszög” szemlélet háttere 2.A lehetséges vállalások és szolgáltatások (eszközök) azonosítása és priorizálása 3. A kiválasztott „eszközök” hatékony és eredményes alkalmazása a.) Kapcsolat teremtő kommunikáció b.) Szakmaiság vs. üzleti szemlélet

A beteg szempontjait kövessük… 1.Törődést igényel 2.Legalább két egészségügyi szereplővel áll kapcsolatban 3. A lehető legteljesebb ellátást várja 4. Egymást a lehető legjobban kiegészítő szolgáltatásokat vár el

… és persze a sajátjainkat is! 1.Idő 2.Kapacitás 3. Munkaerő 4. Megtérülés RACIONALIZÁLT, SZOLGÁLTATÁS ALAPÚ KAPCSOLATÉPÍTÉS

Alakítsunk ki hatékony beteg-kapcsolat szemléletet! GYÓGYSZERÉSZ-BETEGKAPCSOLAT ORVOS-BETEGKAPCSOLAT

GONDOZÁSI HÁROMSZÖG ORVOS GYÓGYSZERÉSZ BETEG GONDOZÁSIHÁROMSZÖG A beteg az orvos és a gyógyszerész közt Minél kevesebb átfedés jelentkezzen Együttműködés a racionális kapacitás-kihasználásra

Hogyan döntsük el, hogy mely eszközök révén építhetünk hatékonyan kapcsolatot a beteggel ?

Tűzzük ki a megfelelő célt! ORVOS GYÓGYSZERÉSZ BETEG GONDOZÁSIHÁROMSZÖG Cél: Gyógyszerészi szaktevékenység Gyógyszerészi szakképzettséget igényel Kiegészíti az orvos által nyújtott szolgáltatást Nem helyettesíti, vagy megrősíti azt…

Elemezzük a lehetséges eszközöket! gyógy- szerelés kiegészítő gyógyszerelés prevenció, edukáció diagnózisállapot kontroll ORVOS GYÓGYSZERÉSZ BETEG GONDOZÁSIHÁROMSZÖG

Tekintsük át a kompetenciákat! gyógy- szerelés kiegészítő gyógyszerelés prevenció, edukáció diagnózis állapot kontroll ORVOS GYÓGYSZERÉSZ BETEG GONDOZÁSIHÁROMSZÖG

Válasszuk ki a megfelelő szolgáltatásokat ! 1.Kiegészítő gyógyszerelés 2.Prevenció, edukáció

Ha már tudjuk, hogy mely szolgáltatás(oka)t szeretnénk nyújtani, hogyan csináljuk ?

A szolgáltatás alapú kapcsolatépítés eszközei 1.Kapcsolat teremtő kommunikáció 2.Szakmai felkészültség 3.Üzleti szemlélet

KÍSÉRLET ! a szolgáltatás alapú kapcsolatépítés hasznának bizonyítására és mérésére

A kísérlet háttere Cél: - a szolgáltatás alapú kapcsolatépítés a betegre/vásárlóra gyakorolt pozitív hatásának bizonyítása - a kapcsolat teremtő kommunikáció jelentőségének megítélése - a szakmaiság és üzleti szemlélet szembenállásának megcáfolása Eszköz: - „inverz próbavásárlás”

A kísérlet menete 1. szituáció: - a gyógyszerész nem kommunikál (pro)aktívan gyógy- szerelés kiegészítő gyógyszerelés prevenció, edukáció diagnózis állapot kontroll ORVOS GYÓGYSZERÉSZBETEGGONDOZÁSIHÁROMSZÖG 2. szituáció: - a gyógyszerész (pro)aktívan kommunikál

A kísérlet eredményei 1. szituáció: 2. szituáció: Visszatérési szándék60%100% Konzultáció időtartama2:50 min9:10 min Összegzett elégedettség 59%82% Értékesített termékek száma 28 Árrés X3,6X Értékesítési készségek16%77% „Minden panaszomra kaptam megoldást, jó tanácsot. Szívesen visszatérek máskor is, és másoknak is jó szívvel merném ajánlani, hogy itt vásároljanak.” Egyéb a vásárló az érdeklődés hatására megnyílt

A kísérlet konklúziója 1.Kapcsolat teremtő kommunikáció egyértelműen hasznosnak bizonyult 2. A szolgáltatás alapú kapcsolatépítés nem csak a vevői elégedettséget hozta magával, hanem jelentős üzleti potenciált is hordoz 3. A szakmaiság és az üzleti szemlélet egy irányba mutatnak.

ÖSSZEFOGLALÁS 1.Kapcsolatunkat a beteggel az erősíti leginkább, ha a szolgáltatások/feladatok közül azokat vállaljuk magunkra, amelyek leginkább a gyógyszerészi szaktudáshoz kötődnek. 2. A szolgáltatás alapú kapcsolatépítés = kapcsolatteremtő kommunikáció + szakmai felkészültség 3. A szakmaiság és az üzleti szemlélet egyaránt egy magasabb szintű szolgáltatás irányába mutat

Köszönöm a figyelmet!